Bedankt voor alle fijne reacties op mijn post; ik wil hier nog één post aan wagen anders kan ik beter een eigen topic openen hierover

via pb kan het natuurlijk ook graag zelfs. Ik hoop alle vragen zo te beantwoorden.
Mijn paard heeft dunne zolen en heeft het advies; ijzers, daar loopt ze prima op maar ze heeft altijd al een hekel aan nagelen gehad. De ene keer is er niks aan de hand de andere keer trekt ze haar voet weg (echt link voor de hoefsmid) maar het wordt nu erger en ik denk dat het haar zeer doet. ze gaat nu al bijna liggen als de ijzers eraf moeten.
Ze heeft warm beslag, het branden doet haar niks. Het gaat om het slaan, het langdurig voet geven en nu dus ook eraf halen. Linksvoor verdraagt ze niet, rechtsvoor gaat een stuk beter. Ze wordt 19. Ze heeft alleen voor ijzers. Ik heb een nieuwe hoefsmid en andere ijzers, maar terug naar de oude gaat niet want ik ben zelf verhuisd van Lelystad naar de Veluwe en die hoefsmid komt niet hier.
De afgelopen 7 weken heb ik iedere dag de hoeven vastgehouden net als de smid doet, maar natuurlijk niet zo lang. daarop heb ik gemerkt dat links moeilijker is voor haar dan rechts maar ze wil het voor mij wel doen.
Daarom wil ik nu toch eens verder kijken dan ijzers.
Plakijzers blijven die wel goed zitten? Ik rij heel veel op zand, lijkt me dat die dan sneller loslaten?