[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:47

Arizona is al mijn droom zadel een jaar of 3 van toen ik nog mijn vorig paardje had. Ben blij er nu uit eindelijk mee te kunnen rond rijden. :D
Ga mijn zusje als haar blaren van het verbranden zijn genezen er eens opzetten ook zodat ze ook overtuigd raakt (word wel knullig met gewone beugels en beugelkorven bij haar :') )
Laatst bijgewerkt door Lori op 20-07-13 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:48

Een barefootzadrl lijkt mij dan weer helemaal niks. :') ik hou t wel bij m'n dressuurzadel. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:07

Somebitch schreef:
Een barefootzadrl lijkt mij dan weer helemaal niks. :') ik hou t wel bij m'n dressuurzadel. :)

Hier ook! Of western ook gaaf!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:13

Western is inderdaad ook heel mooi. :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:17

Ik zit er aan te denken voor moest het zijn dat vervoer over enkele jaren beter gaan om eens TREC te gaan uitproberen. Lijkt me echt bij mijn denkbeeld te passen eigenlijk. Nu gaat het nog niet met vervoer dat niet zo goed gaat maar wie weet over jaar of 2/3 en ondertussen oefenen :o .

Enkel het geld beetje, ga het zien dan want tot nu toe is mijn denkbeeld van "waarom zou ik daar geld aan geven" :o .
Laatst bijgewerkt door Lori op 20-07-13 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:17

Ja alles is goed gegaan gelukkig. :) Vandaag en morgen doe ik het weer wat rustiger aan, de hele tijd zo druk bezig zijn kost best wat energie.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:21

Flew schreef:
Ik heb een klein rondje gemaakt vandaag. Heb last van mijn rug dus een lange ronde zat er niet in helaas. Morgen gaan vriendlief en ik lekker een dagje naar Schier.

Lekker joh, veel plezier ! Ik ga eind sept. een week naar Schier ! Heerlijk eiland !

Fijne dag allemaal !

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:24

gelukkig dat het nu beter gaat maarten, doe maar rustig aan dan idd.

@ hetlevenwint: wat is je eigen naam eigenlijk haha :P mooi zo gewoon van genieten barefoot rijdt echt heel fijn maar je moet er aan wennen en het moet goed liggen op je paard, je kan niet weten of het wel of niet iets is qua rijden als je het niet geprobeerd hebt.
en het rijdt rot als je zelf geen stabiele zit hebt :P maar ja dan rijdt het zonder zadel waarschijnlijk ook niet fijn :P

TREC is heel leuk had ik ook graag met present willen doen maar bij TREC zitten ook hindernissen en present is ook al wat ouder aan het worden weet niet of dat nog wel eerlijk is tegenover haar een laag sprongetje lukt ons nog wel en met voldoende training miss nog wel heel veel haha.

Maar ja in de jaren dat het kon reedt ik al western wedstrijden en van tijd tot tijd eerselpostel rally clinics en dat soort dingen en vervoer moest ik altijd maar regelen wat ook niet altijd mee viel idd.

Ik ga wel in augustus naar Burgh haamstede met robijntjah als het goed is ;) gaan we daar het strand een x onveilig maken het is heerlijk rijden daar :P
en wilde het altijd al eens doen mijn pa kon gratis verblijf regelen als het goed is.
dus het kost nog eens niks behalve vervoer ook niet :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:34

Ons zou TREC nog wel moeten lukken zeker T1 en T2. Het kan iets zijn voor over na te denken, heb je daar eigenlijk ook oefen wedstrijden in of moet je direct starten officieel ?

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:38

volgens mij heeft TREC ook een oefendag in Eersel via de westernmovement vereniging maar dat weet ik niet zeker manege in Eersel organiseerd ook het een en ander miss daar eens opvragen :D
En als je het nog kan doen dan zou ik het zeker eens gaan proberen of gewoon een wedstrijd mee doen voor de fun... maar wel vragen of het uitgereden mag worden ook als het mis gaat maar gewoon om ervaring op te doen :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:54

Ben wel van België maar ga er eens meer over opzoeken eventueel eens over paar jaar uitproberen. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:00

Leuke van TREC is dat je hindernissen ook mag overslaan zonder uitsluiting. Krijg je alleen nul punten voor die opdracht.
Wij hadden pas een TREC clinic op stal, was errug leuk :j
En vorig jaar ben ik met Jip uitgekozen voor de TREC clinic van bokt op Horse Event, was ook super.
In Laag Soeren is ook 1 of 2x per jaar oefen TREC geloof ik.
Leuk onderdeel, al heb ik dus alleen nog ervaring met het hibdernissendeel, niet met de POR of het stap en galop traject.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:03

@hetlevenwint & fabske,
Je hebt geregeld TREC-trainingen die georganiseerd worden door diverse actieve ruiters!
Verder mag je, zonder lid te zijn van de TREC-Club (in NL), 3x T1 starten waarvan 2x in 1 jaar. Dus je hoeft niet direct officieel te starten.
Verder kan je op de site van TREC-Club NL ook de hindernisinfo downloaden. Je kan ook wat simpele oefeningen thuis oefenen. Slalommen, rechts opstappen, onbeweeglijk stilstaan, achterwaarts e.d.
Als je bepaalde hindenissen om welke reden ook niet wilt/kunt doen dan sla je die gewoon over, wel even doorgeven aan de betreffende jury bij de hindernis! Dan krijg je 0 punten en geen minpunten (als het goed is...)

Er is ook een TREC-topic op bokt. Daar zitten de mensen met (veel) meer kennis dan ik, haha. Daar kan je ook gewoon je vragen stellen. Genoeg mensen die je antwoord willen geven!
[HK] TRECtopic II: Wij TRECen door in deel 2!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:12

Kom ik weer aan, lijkt me ook leuk dat TREC!

Leuk weekje schier! Doe je dat dan alleen?
We hebben net Rogan afgezet op zijn vakantiebestemming en nu gaan we Dundee halen! Vanavond gelijk een buitenritje doen :D

Burgh Haamstede is leuk, wij gaan daar over 2 weken. Combineren het gelijk met Shoot die ik dan heb :j in Mei waren we ook in Burgh Haamstede. Leuke is dat je voor het strand een route hebt door bos en duin. Daarna 1 duin over (wel steil) en dan ben je er! Super... En je mag gewoon overdag rijden!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:16

Trec weet ik nog niet echt wat ik van moet denken. Ik denk dat het voor ons leuk is misschien voor een keertje maar meer ook niet. :')

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:17

Burgh haamstede ben ik een paar jaar terug op kamp geweest! Mooie omgeving :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:17

Somebitch schreef:
Trec weet ik nog niet echt wat ik van moet denken. Ik denk dat het voor ons leuk is misschien voor een keertje maar meer ook niet. :')

:')

Alles lijkt me leuk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:19

dancer_ schreef:
Burgh haamstede ben ik een paar jaar terug op kamp geweest! Mooie omgeving :)

In het dorp zelf is alleen niets te beleven! Maar mijn oom heeft een stacaravan in Heinkenszand dus daar slapen we en dat is weer dichtbij Goes :D

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:21

In 2010 heb ik mijn eerste wedstrijd gereden, hier in de omgeving. Verder een aantal trainingen gehad. Dit jaar ben ik TREC Emst gestart, echt super leuk. Ik wilde dit jaar eigenlijk meer wedstrijden starten maar omdat ik geen eigen vervoer heb is dat niet altijd even makkelijk. Dit jaar wil ik nog 2 wedstrijden starten. Je kan altijd bij een wedstrijd kijken of je als vrijwilliger opgeven. Dan krijg je een goede indruk en vrijwilligers zijn altijd welkom.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:35

Ja hoor ik ga lekker alleen, mijn man is geen vakantieganger dus ga met fietskar en Flora lekker een weekje weg !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:42

yenopi schreef:
Ja hoor ik ga lekker alleen, mijn man is geen vakantieganger dus ga met fietskar en Flora lekker een weekje weg !

Heerlijk!
Wij gaan vanavond ons eerste "vakantieritje" maken!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:43

Lekker hoor. :)) ben jaloers op jullie. Ik wil ook weer een lange rit maken.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:51

Heel erg bedankt voor de info! Ga ook eens kijken op bokt.be want makkelijker is als er in Be oefendagen zijn :). Sommige onderdelen zijn inderdaad prima thuis te doen zoals dat sla lommen (prikpaaltjes van die lange en proberen maar).

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:26

Thnx voor de info rais.
ga er miss toch nog eens een x voor kijken ik hoef niet officieel te starten
vind het gewoon leuk om het een x te doen en veel dingen zijn geen probleem voor pres en mij

wat betreft vakanties en weekenden in zeeland mijn vader woont er en mijn broertje ook dus ik kan altijd zelf er terecht heerlijk is dat.
en ik wil al zo lang eens met paard. ook wij hebben shoot op het strand door meerdere fotografen :D

ik heb ook nog gekeken voor working equitation lijkt me ook gaaf om te doen en vooral de speedtrail.

trail heeft ze al ooit gedaan maar ik weet niet of ik al dat soort dingen nog wel moet gaan doen op andere locaties brengt ntl wel wat stress voor haar mee.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:47

Trec is leuk! Zanzi en ik hebben nu twee wedstrijden gereden en het is echt ons ding!

Wat betreft zadels: ik rijd met een IJslands zadel en wil nooit meer anders! Ben verknocht aan dat ding.