[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:03

En waar sta jij?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:07

ik wil ook echt neit weg bij de veluwezoom, vind t machtig mooi, alleen om te mennen iets minder geschikt, vanaf waar wij staan moet je meteen de bult op

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:09

Daar zit het punt ook, ik mag nog zo mooi wonen als ik wil als ik geen baan heb ben ik er eigenlijk maar weinig mee... als ik de combi van baan + mooie omgeving + leefbare woonst heb ben ik erg blij. Alleen de haalbaarheid is een belangrijke troef die ik moet bekijken..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:14

Ik heb Zembla gisteren trouwens de wei op gedaan voor het eerst weer sinds zijn boxrust. Ik wilde er eigenlijk nog mee wachten maar hij is zo rustig dat ik dacht dat kan wel. :)
Hij heeft welgeteld 1 bok gedaan en 3 galopspassen. :+ Toen kwamen zijn vriendjes, en toen zijn vriendjes zagen dat Zem op de wei stond kwamen ze als idioten op hem af gegallopeerd. := Ik hield mijn hart vast, maar een slim dier als dat ik heb keek hij om, en dacht hij volgens mij, wat doen jullie nou druk, het is warm man ga gewoon stilstaan. :+

Dus mijn knappert bleeg lekker rustig, deed niks en die andere gedroegen zich juist alsof hun op boxrust hadden gestaan. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:16

hahaha goed bekeken van zembla...lekker relaxed doen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:18

Vooral ook inderdaad het vinden van een betrouwbare stalling is vaak nog niet zo makkelijk. Zeker dan ook nog met een fjord die heel gevoelig is voor hoefbevangenheid en spierbevangenheid. Nu heb ik eigenlijk sinds dat hij van kleigrond af is geen enkel probleem meer gehad met spierbevangenheid. Dus dit wat dan ook echt een voedings probleem.

Het is ongeveer 42 km enkele reis en dat word dus vanaf heden met de bus (en ben er dus achter dat dit duurder is dan met de auto). Hoop alleen een zondag de auto van mijn vader mee te krijgen.

En een baan vinden val vies tegen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:19

Ik heb ook eerst een baan in Utrecht gezocht :D Maarja hier is het niet echt betaalbaar wonen, die optie valt al af. :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:23

Inderdaad een baan vinden en een juiste stalling is het lastigst. Hier in de omgeving kan ik ook op betere gebieden gaan staan om te rijden, bij het bos oid. Maar ik zit er juist mee dat die stallen niet de stallen zijn die ik wil, voor mijn paard zou het er niet leuk zijn. :n Plus je betaald een vermogen en je krijgt er alleen maar luxe voor voor jezelf, maar een paard buiten... Dat is dan wel teveel gevraagd, of nuja, wel voor een volle dag of het liefst 24/7.

Zolang mijn paard hier goed staat ga ik niet weg, ik sta hier toch al ruim 6,5 jaar en dat is niet voor niets. Moet wel zelf voeren en mesten etc maar dat is ook iets wat ik graag zelf doe. Wat dat betreft ben ik wel een muts met mijn paard. :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:24

ik gheb met stalling echt geluk gehad, hij staat er perfect als je het mij vraagt.

nu nog een vaste baan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:28

Hier zijn goede,betaalbare stallen ook niet dikgezaaid hoor.
En nu ik mijn pony weer 24/7 buiten heb, wil ik ook geen stal meer.
Maar zelfs 24/7 buiten is hier niet gemakkelijk te vinden, terwijl we er hier wel goede (zand)grond voor hebben op veel plekken.

Sta nu niet luxe,maar mijn pony heeft het heerlijk met zijn vrienden in de weides en dat vind ik het belangrijkste, en voor mij is de luxe wel dat ik dichtbij de bossen sta.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:30

s'zomers staat Mau 24/7 butien, s'winters zo lang mogelijk, maar wel s'avonds op stal. ik vind het erg fijn. We hebben binnen- en buitenbak, alleen voor eigen gebruik, dus nooit gedoe met reserveren etc. zijn geen luxe bakken, maar ik ben al blij dat ik s'winters wat kan doen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:32

Waar ik dan ook wel eens van baal is dat ik die van mij niet gewoon zo even op de wei kan zetten. Maar hij kan wel 24/7 buiten staan op zand met een schuilstal met zijn shetlander maatje.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:34

Ik heb een topadres, ik mag komen wanneer ik wil ... yentle staat nu op een zandpaddockje vanwege haar bevangenheid. Ze wordt verzorgt als ik er niet ben en staat 24 uur per dag buiten, maar mocht er iets zijn dan wordt t geregeld dat ze 's nachts even naar binnen kan met een paardgenootje zodat ze nooit alleen is. Vriendelijke stalbaas met veel gevoel voor de paarden ! Ja ik ben dolblij met mijn plekje ! Ik heb iets minder mooie uitijd mogelijkheden maar wat mij betreft prima genoeg !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:35

MyrtheJ schreef:
Ik heb ook eerst een baan in Utrecht gezocht :D Maarja hier is het niet echt betaalbaar wonen, die optie valt al af. :)

Oh? Hoezo?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:41

Die van staat ook volledig verzorgt is er wat dan word er overlegt en eigenlijk is er heel veel mogelijk in overleg. Ben dan ook super blij met huidige stal. Lekker kleinschalig en dus ook geen onderling gezeik. Paardenmensen in hart en nieren. De shetlander die bij mijn fjord staat is ook van hun en al behoorlijk op leeftijd en zo staat er nog een antieke shetlander die geloof ik dik in de 30 jaar is. En zo staan er nog nog meer oudjes die genieten van hun oude dag op stal en af en toe nog een beetje recreatief gereden worden.

Het is eigenlijk gewoon een bejaardensoos bij ons met een paar jonkies.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:58

Nou, als ik het zo dan eens bekijk, zit ik op alle fronten perfect!!

- betaalbaar wonen
- een baan met baanzekerheid tot de dag dat ik er dood bij neerval (ruim voldoende dus)
- lekker dicht bij alle uitvalswegen
- paard dicht bij huis
- betaalbare pensionstal met goede faciliteiten
- uitstekende uitrijmogelijkheden met verschillende bos- en natuurgebieden in de directe omgeving en binnen geschikte afstand (Oisterwijk/ Moergestel bijvoorbeeld) (en een stadspark :') )

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:01

Zo ik verveel me nu al. :+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:03

Somebitch schreef:
Zo ik verveel me nu al. :+

Goed bezig _O- Geen bijzonderheden vandaag?

Wij hebben gisteren een vakantie geboekt! *\o/* Helaas een zonder paard, maar ik zie Alanda ook nog niet naast me in het vliegtuig zitten. Vandaag verder even rustig aan doen en dan vannacht werken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:06

Nee eigenlijk niet. :+ Vanmiddag even rijden en paardje verzorgen, mesten etc. Daarna verder niks meer, misschien nog even lekker aan het water zitten. :)

Morgen lekker naar het strand, paardje is dan vrij. Doe nu om de dag wat rustig rijden om op te bouwen, hij mag maar 10 min max. draven. :) Voor nu dan, vanaf woensdag gaan we dat omhoog doen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:09

Leuk om al die stallingsverhalen te lezen!
Ik sta vlakbij huis en werk, beschik over een binnenbak, buitenbak, longeercirkel, overdags op de wei, s avonds binnen. Volpension. Paard doet het goed, ik heb het naar mijn zin en staan leuke mensen :j en natuurlijk bij de LDD.

Voor nu sta ik prima :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:14

:)

Mijn paard staat vlakbij huis, niet bij werk want ik werk een stuk verder dan waar ik woon, vind ik ook niet erg.

We doen alles zelf, ik sta op een blok waar nog een stalgenootje en haar man staat. Zij hebben een paard, belgisch trekpaard en een shetlander.
Aan de overkant van het erf zijn nog wat stallen, daar gaat het weer anders als bij ons.

Hij staat 24/7 buiten. 's ochtends en 'smiddags indien het weer het toelaat op de wei, en 's avonds en 'snachts op een zandstuk met inloopstal. (die ook als normale stal gebruikt kan worden, dus als je hem 's nachtso p stal wilt kan dat ook). 's nachts staat hij alleen, overdag met de andere samen.
Wij voeren zelf onderling spreken we af wie het 's ochtends doet. 's avonds komen we eigenlijk altijd zelf om te voeren. Onze paarden krijgen dus ook apart van elkaar eten.

Daarnaast hebben we dan nog een redelijke buitenbak en dat was het. :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:43

Brief van werkgever gekregen, maar is weer in en in triest. :')

min + min = toch plus _O-

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:19

Zo daar zijn we weer na 10 dagen afwezigheid. Paardjes hebben met deze hitte nog lekker vrij. Wordt anders toch maar lek gestoken door die ellendige beestjes. Heb me gisteren ook goed ingestreken toen we weer naar de wei gingen. Heb vorige week lekker twee maal gereden in Oostenrijk. Wat is het daar toch mooi. Lekker door de Gail en dan weer aan de andere kant verder. Maar ook daar weer die ellendige dazen. Ben wel 10 x gestoken. Maar met Jaico muggenmelk en propolis is het snel weer weg.
Al met al mooi weer en heerlijk genoten daar, wat wilt men nog meer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:21

Lekker genoten dus kinel en groot gelijk ook.

Zo even 4 sollicitaties eruit gedaan en mijn profiel op monsterboard en vacaturekrant weer een update gedaan. Viel me eigenlijk helemaal niet tegen en gaat zo best wel goed.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:17

Stalling is hier niet veel te melden: 24/7 buiten in een mega land met schuilstal en vriendjes.

Vandaag voor het eerst sinds een hele lange tijd weer paardgereden bij mn vriendin, wat een bizar gevoel is dat toch ook zeg. Zelfs nog een sprongetje gemaakt en zonder zadel een stukje gereden.. :)