[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:30

SB, ik heb het ook 15 jaar gedaan met asfalt. Deze nieuwe plek min of meer uitgezocht op de keuze van uitrijmogelijkheden :D

Deze foto is op de heide genomen bij egelshoek, zuidkant hilversum en aan de westkant van de a27 (ik ben ff de naam kwijt)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:44

Heerlijk hoor. :) Hier is niks anders in de buurt te vinden wat me aanstaat helaas, maarja dat maakt niet uit. :+ We doen het er zo maar mee. En met de wedstrijden in de planning komen we toch nog in mooie gebieden. :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:09

Ik ben ook beetje van plan voor in de toekomst mijn woon plaats beetje aan te passen aan de omgeving. Ik zeg niet helemaal want van prijzen en dergelijke moet het ook te doen zijn maar moest ik de combi, leuke rij omgeving + doenbare woonst vinden zou ik het zeker doen. :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:11

Dan zou ik gelijk richting de Eiffel vertrekken. :o Maarja, dat blijft denk ik een droom..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:12

Wat grappig SB ik zou juist heel graag in Zeeland willen wonen, lijkt me prachtig!

Ik woon nu in Tilburg, ben nu bij mijn ouders thuis (nouja in het huis) en hoewel ik nu bij de Loonse en Drunense Duinen sta had ik toen ik nog thuis woonde ook mooie uitrijmogelijkheden. Cadettenkamp, Surea, Vrachelse heide

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:15

Ja in Zeeland dichtbij het strand zeker? :P Dat wil ik ook wel. Ik heb hier alleen een klein strandje, waar ik niet op durf met mijn paard omdat je dan via de stenen om laag moet en die van mij ijzers heeft en snel glijd en lompe acties heeft. :=

Maar in Renesse ofzo wil ik ook wel wonen hoor heerlijk, hele dagen op het strand rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:17

Somebitch schreef:
Ja in Zeeland dichtbij het strand zeker? :P Dat wil ik ook wel. Ik heb hier alleen een klein strandje, waar ik niet op durf met mijn paard omdat je dan via de stenen om laag moet en die van mij ijzers heeft en snel glijd en lompe acties heeft. :=

Maar in Renesse ofzo wil ik ook wel wonen hoor heerlijk, hele dagen op het strand rijden.

Ja vroegah gingen we ALTIJD in Zeeland op vakantie, Burgh Haamstede :j
Maar om te wonen is dat onbetaalbaar -O-

Dichtbij het strand ja, gaaf!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:18

Er zijn eigenlijk best veel plaatsen waar ik naar toe wil :o . Word nog uit puzzelen en keuzes maken later, kijkende naar de mogelijkheid van wonen (en huisvesting paarden) en ook werkgelegenheid enzovoort. :) .

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:19

Ja burghaamstede is ook mooi. :j

Ik wil ook overal wonen haha als het maar mooi is om te rijden een leuk huis en ik en vrien er werk kunnen vinden Hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:22

Ik wil alleen in deze omgeving blijven, ben zo verwend geraakt..

(veluwe/veluwezoom)

Maakt me nog niet eens zo uit welk stuk ervan.

Al lijk Drenthe me wel wat qua rust en Duitsland om wat goedkoper te kunnen wonen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:23

Somebitch schreef:
Ja burghaamstede is ook mooi. :j

Ik wil ook overal wonen haha als het maar mooi is om te rijden een leuk huis en ik en vrien er werk kunnen vinden Hihi.

De komende 2 jaar kunnen we sowieso niet weg. Heb een leerlingencontract en als ik opzeg moet ik alles terugbetalen + boete :=

Als ik mijn papiertje heb en er is geen plek voor mij ben ik vrij om te gaan. Is er wel plek moet ik 2 jaar uitwerken. Dus verhuizen naar een andere provincie zal niet snel gebeuren.

Mijn vriend wil niet in Zeeland wonen met al die Volendammers :') :=
Oeps dat mocht ik niet openbaar maken, topografie is blijkbaar niet een sterk punt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:25

:')

Veluwe lijkt me ook geweldig! :)

Wat dan wel weer het voordeel is aan Zeeland is dat er weinig horzels zijn. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:26

Somebitch schreef:

Ja de veluwe *\o/* volgens mij kan ik beter gaan rondtrekken als een ziguener, kom je ook overal :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:31

Dan ga ik met je mee. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:33

Somebitch schreef:
Dan ga ik met je mee. :P

Gezellig :D met de huifkar. Ik heb wel een gypsy horse :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:35

Ik zie ons al gaan. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:37

Somebitch schreef:
Ik zie ons al gaan. :')

:))

Ik kan alleen niet mennen :')

Maar ga je wel eens met de trailer richting strand voor een rit?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:41

Ik heb helaas geen trailer. Ik ga met de taxi mijn wedstrijden en misschien ooit wat trainjngsritten maken maar voorderest blijft het bij huis..

Wel wil ik dit jaar eens proberen een trailer te huren en ermee gaan rijden om te kijken of dat wat is. Dan zou ik wel naar het strand gaan. Eventueel voor een weekend / weekje.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:42

Somebitch schreef:

Het punt van mooie uitrijgebieden is dat dat vaak ook (toeristisch) interessante plekken zijn en dus de prijzen hoger. De truc zit 'm erin dat je net ver genoeg van die plekken af gaat wonen dat je er niet voor hoeft te betalen maar er dicht genoeg bij woont om er gemakkelijk te kunnen rijden.
Zoek je dan ook nog eens een plek uit met goede verbindingen, dan heb je ook qua werk een ruim zoekgebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:43

Inderdaad Ikke, je betaalt op de gewilde plekken ook behoorlijk voor stalling.
(hoewel nog steeds minder dan hartje Randstad).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:43

Op het moment droom ik niet van dat soort dingen. Als er maar bos in de omgeving is waar je kan rijden. Vind het op het moment belangrijker om gewoon een baan met zekerheid te hebben en groei mogelijkheden. Zoals nu staat mijn paard ook een stuk verderop dan dat ik woon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:45

Somebitch schreef:
Ik heb helaas geen trailer. Ik ga met de taxi mijn wedstrijden en misschien ooit wat trainjngsritten maken maar voorderest blijft het bij huis..

Wel wil ik dit jaar eens proberen een trailer te huren en ermee gaan rijden om te kijken of dat wat is. Dan zou ik wel naar het strand gaan. Eventueel voor een weekend / weekje.

Leuk! Hopelijk word het wat!

Wij hebben ook geen trailer, gelukkig mag ik tweepaards zo lenen bij de stalling van een vriendin :j ideaal! In augustus gaan we naar Burgh Haamstede met de paarden :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:48

Ah lekker zeg. :))

Mijn planning was ook om ergens in deze drie weken Nasr het strand te gaan voor een flinke trainingsrit. Maar dat gaat niet door ivm blessure. Wellicht later dit jaar dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:51

Marcella schreef:
Op het moment droom ik niet van dat soort dingen. Als er maar bos in de omgeving is waar je kan rijden. Vind het op het moment belangrijker om gewoon een baan met zekerheid te hebben en groei mogelijkheden. Zoals nu staat mijn paard ook een stuk verderop dan dat ik woon.

Maar jij moet nu best ver rijden toch naar je paard?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:00

Marcella schreef:

Je moet je prioriteiten ook in de juiste volgorde houden. Ik denk inderdaad dat een betrouwbare baan die goed bereikbaar is ten opzichte van je woonplek belangrijk is en daarna je paard en de plek waar die staat.

Ik heb weleens rondgekeken maar er zijn erg weinig plekken in NL die de combi bieden die ik heb in de vorm van betaalbaar wonen, bereisbare, betrouwbare baan, goede paardenstalling tegen een zeer betaalbaar tarief EN een heel mooi, insectarm uitrijgebied.