Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:20

Iedereen is er lekker op uit gegaan vandaag zie ik :D

Heb zelf ook nog een rondje gedaan na het werk :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:47

Oh, wat ga je heerlijk <3
Als ik ooit toch weer eens een uur kan gaan buitenrijden en dan 10 kilometer kan doen... Volgend paard gok ik, hahaha. Voorlopig zijn we tevreden met wat we nu doen.

Verder ook super leuke foto's van iedereen!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:04

Was vooral vanmorgen echt heerlijk weer .
Blij met mijn vrije dag dus ook hier namelijk vanmorgen lekker op pad geweest.

Ah de ginkel prachtig rijden daar.

Mooi galopje van Alex.. :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:16

Ja ik was net op tijd terug bij de trailer, toen de zon wegging was 't ook meteen een beetje fris en was ik blij dat ik wel een zweetdeken in de auto had gegooid.

Heb echt heerlijk gereden.

Op de Posbank in onze achtertuin rijden we ook erg mooi, maar daar word ik wel eens een beetje kriegel van de hoeveelheid hekken die we daar door moeten.

En ik zie meer mooie rondjes voorbij komen, lekker hoor.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:23

iedereen die door de weeks kan rijden.... ik ben jaloers! ik red dat echt neit

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:53

Vanaf volgende week ook niet, EW?
De klok gaat dit weekend vooruit en dan is het alweer tot 20.30 licht zo'n beetje en die daglengte neemt elke week toe tot 21 juni.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:55

Nu ben ik niet meer zo gemotiveerd,maar ooit reed ik mijn paard om 5 uur 's ochtends..... moest om 8u30 op mijn werk zijn.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:56

ik ben rond 1815 thuis, dan nog eten en door naar stal. eerder dan 1930 ben ik er niet. en voor een half uurtje ga ik niet

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:57

Ik red het nu ook niet doordeweeks om te mennen. Hopelijk vanaf volgende week op zijn minst beide pony's een extra avond langs de fiets. Nu lopen ze 1 keer per week. Wat een mooie foto's van gisteren allemaal!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:57

Ik kan gelukkig wel doordeweeks rijden alleen echt buiten trainen op donderdag en vrijdag en het weekend dan. De overige dagen heb ik alleen 's avonds tijd dus nu het nog enigzins vroeg donker wordt kan ik alleen in de rijbak rijden..

Ik zit me toch wel een beetje druk te maken over de wedstrijd in Someren omdat dat 30km is. In Ysselsteyn heb ik 21km gereden. Maar ik ben de hele tijd bang dat het teveel is om.opeens 10km er bovenop te gooien.. ga volgende week wel ritje maken van +/- 25km. Meestal zit ik gemiddeld rond de 8km per uur als ik 'rustig' aan doe. Maar ben zo bang altijd dat ik teveel vraag ofzo :o
Zijn er niet ook online cursussen ofzo die een beetje over de conditie opbouwen enzo gaan? :o

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:41

Esther Groen van Akhdhar Endurance bied online modules aan :j

Heb die gekocht en vind ze heel fijn om door te nemen en te gebruiken :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:44

Ik heb juist doordeweeks vaak een vrije dag(en) of middag, in het weekend werk ik juist. Maar een ‘weekend’ is voor mij meer een bestaand iets in school en studieleven, verder zijn er gewoon vrijere dagen en vollere dagen :')

Dus afgelopen dinsdag heerlijk gereden!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:19

Als ik graag naar het bos wil en de hoeveelheid daglicht is beperkt, dan kan het zomaar zijn dat mijn maaltijd ondergeschikt is aan mijn rijplannen.
Dan zorg ik voor een maaltijd salade, of soep, zodat ik in 10-15 minuten na thuiskomst kan omkleden en eten en weer weg naar stal.
Nu heb ik aan de andere kant makkelijk praten, ik begin vaak vroeg en ben dan ook al vroeg thuis uit werk en is beperkt daglicht in de winter wel een issue, maar dan kom ik thuis, kleed me om, ga paardrijden en eet dan gewoon wat later, als ik terug ben.
En ik werk maar op 4 dagen in de week, dus idd een dag extra naast het weekend om overdag wat te kunnen.
Maar kan me er nu al helemaal op verheugen dat ik volgende week mij of meer normaal kan eten en daarna nog tijd heb om te gaan rijden, omdat ik tot half 9 uit het bos terug kan komen.
S avonds rijden vind ik best wel fijn, is net of er meer uur in een dag zitten dan.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:21

Ik heb het echt fijn. Eigen baas, kantoor aan huis. Ik werk wel meer dan 40 uur in de week, maar kan mijn eigen tijd indelen. Dus overdag tussendoor rijden als ik wil en 's avonds ben ik eigenlijk altijd aan het werk. Ook in het weekend werk ik veel, maar tussendoor ook rijden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:23

als t me genoeg tijd zou schelen om op t station te eten of te eten bij terugkomst... ja. maar dat kwartiertje maakt het verschil niet, helaas

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:31

Laatste tijd wat minder aanwezig in dit topic. Maar nog steeds lekker aan het rijden!

Meeste weken alleen in weekend een keer. Maar ben deze week vrij, dus lekker drie keer deze week.

Als straks tot 20.00 licht is ‘s avonds, ga ik vanuit werk naar stal, dan na rijden naar huis. Eet ik op werk nog snel iets van een broodje en na rijden thuis m’n avondeten.

En nog paar oortjesfoto’s van de paarden die ik rij

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:59

Dilan93 schreef:
Esther Groen van Akhdhar Endurance bied online modules aan :j

Heb die gekocht en vind ze heel fijn om door te nemen en te gebruiken :D

Oh dank je, ga ik daar effe naar kijken :j

Vanmorgen even een ritje op snelheid getraind :D
Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:21

Ik ben verwend, ik werk maar 2 dagen, en alle 2 de kinderen zitten nu op school..
Heel veel macho tijd <3

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:42

Ik werk ook meestal twee (lange) dagen en dan is het zo fijn om dan op je vrije dag (vandaag) 'ochtends op je paard te stappen en een rondje te rijden, ik kom dan niemand tegen alleen Kid, ik een heleboel vogeltjes en het bos en zandverstuiving. Daarna ben ik weer helemaal opgeladen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:14

Wat een heerlijk weer.
Net zalig rondje gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Marsyl ik kan je idd de modules van Esther aanraden...Maar Donna Oudshoorn bied ook trainingen aan bv ook heel leerzaam daar eens te rijden.
Verder zit er op Facebook ook een Endurance hoek daar kun je ook vragen stellen..

Is gelijk door gaan uit je werk geen optie om evt dan een rondje buiten te rijden nog EmptyWords ?

Ik heb vanmorgen door jou achtertuin gereden Justkid.. :D

Ik werk op dit moment tijdelijk een dag minder om te kunnen trainen bevalt mij erg goed heerlijk al die vrije tijd.
Plus ik begin altijd vroeg dus heb ook altijd nog wat aan mijn middagen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:28

Ik ben de woensdag vrij en ga dan ook vaak overdag het bos in. Verder moet ik het ook van de avonden en weekenden hebben. Dus erg fijn dat het weer langer licht is :j

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:41

Ben elke dag vrij en Kids op school! Heerlijk!
Al heb ik het thuis wel druk
Maar lkkr veel rijtijd!

Zie weer mooie foto. 's voorbij
komen, as zaterdag weer richting kibbelbeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:34

Ik werk 20u/week dus 4u/dag. Ene week voormiddag, andere week namiddag. Tijd zat zou je denken... mis poes. Door wegenwerken dagelijks al zeker 1,5u kwijt aan reistijd. Dan nog 2 stallen doen, voeren, voer klaarzetten voor ochtend nadien. Huishouden erbij, boodschappen etc. Werktijden durven weleens uitlopen. En als partner thuis is durft die ook fiks zeuren "moet je echt naar die beesten" en veel meer sociale verplichtingen.

Zo gaan de uren in een dag bijzonder snel helaas.

Nu staan ze terug in het land. Nog steeds de reistijd, wel minder werktijd. Hooguit hooi bijvoeren en water aanvullen.
Eens het langer licht blijft hoop ik sowieso weer vaker te rijden, al zal de zeurende partner alsnog wel van invloed zijn.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:56

Dankjewel Scooby09 ga eens even kijken zo!
Wat rijden jullie toch allemaal in mooie omgevingen zeg <3 zou echt willen dat ik zoiets in mijn "achtertuin" heb :D
Snap je helemaal Varekaj.. ik werk ook 'maar' 28u door omstandigheden maar ik kom ook altijd tijd tekort haha.. lijkt alsof je veel tijd hebt maar omdat ik minder werk dan mijn partner neem ik ook het huishouden ed op me en tsja die paarden kosten gewoon veel tijd..

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:17

Tijd te kort snap ik juist heel goed door dat je elke dag werken moet je kunt beter lange dagen maken en dan niet elke dag naar je werk hoeven gaan dat scheelt pas veel tijd.
Ik heb dan sinds Aug mijn paard wat verder weg staan daar moest ik wel aan wennen.
Maar goed alles went . :D

Mijn partner hoor ik gelukkig nooit maar die is dan ook gewoon thuis waardoor we elkaar wel altijd elke dag zien natuurlijk.