Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:31

Ik val hier even weer binnen .. ik weet eindelijk wat het probleem is!
Was nog aan het wachten op de waarden van vitamine E & selenium, nu blijkt Selenium normaal maar Vitamine E is te laag. Daar zit dus mijn probleem! (vitamine E hebben de spieren nodig maar werkt ook op de uithouding, en omdat hij zo slecht vooruit kwam ... ).

Waarschijnlijk is zijn rare gedrag daar ook wel door te verklaren, zaterdag had ik namelijk weer zo'n moment dat hij ineens "schrik" had van een bende fietsers die achterop kwamen, maar hij heeft helemaal geen schrik van fietsers (zo ook niet van honden of mensen in het bos of andere paarden of noem maar op :+ ) maar ik heb toen ontdekt dat op momenten dat er, voor hem, veel (mentale) druk bij komt kijken dat hij ineens wel op vanalles gaat reageren waar hij normaal geen schrik van heeft. Ik ben er moeten afspringen en een stukje te voet gelopen (fietsers bleven wel heel fijn een stuk achter) en toen ik in een inham kon gaan staan heb ik hem laten kijken, maar hij keek niet eens .. Verbaast me ook niet, want hij heeft geen schrik van fietsers, hij stond er gewoon bij te slapen :+ Maar daarvoor had ik wat druk op hem gezet (hij wilde om de meter gaan stilstaan en ik vond het fijner om gewoon te blijven stappen) en we waren ook nog eens in een waar dazenleger terechtgekomen (en hij HAAT die beesten).

En zo is het elke keer gegaan dat iets, bijna, mis ging .. Ik die op 1 of andere manier druk op hem zette (met de koets sowieso, want hij moest blijven lopen en heb met momenten echt moeten pushen :(:) ) en in het verleden heeft hij geleerd dat stoppen als het niet gaat geen optie is, dus wat optie is er dan nog? Wegspringen, wegrennen, omdraaien, en allerlei gekke dingen ... Misschien ook wel voor een stukje omdat hij dan weet dat ik schrik krijg en niks meer durf te vragen, hij kent mij ondertussen wel :P :))

Maar volgens mij zit het zo in elkaar, nu gaan we kijken voor een supplement en we zullen zien wat dat geeft in de toekomst. Er is nog hoop! :Y)

Sanne96

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:07

Vanochtend een heerlijk rondje strand gemaakt. Helaas heeft hij mijn rondje maar voor een klein stukje erop gezet. En mijn andere app gaf een rondje aan van 14.85 km, dus ik heb de km aangepast.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:13

sta nog net in de top 30, op plaats 29 gisteravond. Gisteravond laatste ritje op manege gehad, volgende week op ruitervakantie. 2 halve dagen en 3 hele dagen rijden. Moet denk ik wel lukken om binnen die top 30 te blijven :D!
Ben benieuwd naar de routes die we gaan maken. Daarom gaat laptop ook mee. kan ik mijn horloge gedurende de week uitlezen en ook snelheden terugkijken. Ben echt heel erg benieuwd!!!!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:19

Ik hoop dat ik ook binnen te top 30 blijf, maar aangezien ik deze week mijn paard laat staan en volgende week op vakantie ga, zie ik het somber in, haha.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:08

Zou het mogen om een andere app aan te zetten en endomondo tegelijk?
Zodra die weer niet de goeie kilometers optelt die bijvoeren in endomondo?
Als mensen denken dat ik valspeel heb ik altijd nog bewijs via de andere app.

Want mijn iphone doet echt raar met endomondo -O-

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:11

Rianne, volgens mij is er nog iemand die haar bestanden van runkeeper importeert naar endomondo. Is toen ook een hele uitleg over geweest.
Zelf doe ik de routes met mijn gps-horloge en importeer die naar endomondo. Heb dus zelf nooit endomondo aan op de telefoon. Laatste keren dat ik dat wel deed, ging het ook niet goed....

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:14

xRiiannex schreef:

Ik doe dat ook, want vaak doet endomondo het bij mij niet

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:14

Danseresje schreef:
Rianne, volgens mij is er nog iemand die haar bestanden van runkeeper importeert naar endomondo. Is toen ook een hele uitleg over geweest.
Zelf doe ik de routes met mijn gps-horloge en importeer die naar endomondo. Heb dus zelf nooit endomondo aan op de telefoon. Laatste keren dat ik dat wel deed, ging het ook niet goed....

Oohja, dat kan ik me nog herinneren.
Ga even alle pagina's door :P

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:42

Chouchou schreef:
Voor iedereen waarbij endomondo (tegenwoordig) ook geen gps-signaal meer kan vinden: DE OPLOSSING voor als je niet elke keer je hele rit opnieuw wil intekenen of overtekenen vanaf een andere app! Ik ga het even helemaal uitleggen inclusief foto's, dan moet het toch echt voor iedereen te snappen zijn :) Ik vind het ideaal en zie hier vaak klachten over endomondo, dus ik deel het graag met jullie!!! Ik zal de foto's wel even in linkjes zetten, anders staat deze pagina zo een klein beetje vol met foto's :)

Download een nieuwe app op je telefoon: runtastic. Maak ook een account aan op de computer. Doe je workout en ga achteraf naar de site. Zo ziet je workout er dan uit (voorbeeld van mijn eigen paardenwandelrondje gepakt van vanochtend):

http://i61.tinypic.com/4gg8z9.png

Rechtsbovenin zie je een pijltje, dat heb ik rood omcirkeld. Klik daar op.

http://i60.tinypic.com/1emec1.png

Je ziet als tweede optie 'download' staan. Klik daar op, dan komt dit:

http://i57.tinypic.com/efkzg2.png

Je moet het bestand opslaan als één van deze soort bestanden, ik heb gewoon voor de eerste gekozen.

http://i58.tinypic.com/wily82.png

Hij staat automatisch op 'bestand opslaan' als het goed is, hij komt dan in je map met downloads te staan. Bij de meeste computers zal er rechts bovenin je scherm een download pijltje te zien zijn waar hij sowieso in staat.

http://i60.tinypic.com/27yrf4z.png

Dat icoontje aan de rechterkant van dat vakje, laat je de map openen waar het bestand te vinden is, meestal dus in je map 'downloads'. Vanuit daar kan je hem verplaatsen naar waar je wil, of je kan hem daar gewoon laten staan.

Ga vervolgens naar de site van endomondo en selecteer 'new workout':

http://i58.tinypic.com/3325htj.png

Je komt dan hier terecht, waar je de onderste optie kiest; Import from file.

http://i60.tinypic.com/1sod3p.png

Dan krijg je dit schermpje, daar ga je zometeen je bestand zoeken.

http://i60.tinypic.com/2m61g90.png

Je haalt je opgeslagen bestand van runtastic uit de map waar je hem net hebt neergezet. Dan klik je op next, selecteer je de sport nog even (dat doet hij niet automatisch goed) en dan is het klaar!!! Je mooie runtastic bestand overgezet naar endomondo, en zo moeilijk was het niet eens! :D Ik hoop dat veel mensen hier wat aan hebben!

Bedoelde je deze?
Lang gezocht :+

Straks even veel rondjes in mijn huis lopen, en dan even uitproberen hihi.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:56

Gisteravond om 21u nog naar strand geweest met t paard. Heeeerrrlijk! :):) blij dat t vakantie is, rust in de tent en dus meer tijd voor langere ritten. Paard z'n conditie is ook flink minder heb ik gemerkt, dus we gaan aan de slag!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 14:17

xRiiannex schreef:

Dat is geen probleem, jij kan er ook niets aan doen dat endomondo raar doet en met een andere app bijhouden is dan een goede oplossing.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:44

Ik was vanochtend wandelen met de hond en toen kapte de endomondo er ook ineens mee, na 8:13min al, haha!
Is vaak als ik een foto ga nemen dat ie er dan mee stopt, dus moet echt iedere keer ff checken of ie nog wel loopt.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:30

Vandaag voor het eerst na de blessure wat 8 weken heeft geduurd, weer een ritje gemaakt!! :D Onbedoeld werd het iets langer dan ik had gepland, in gedachten leek het veel korter dan het eigenlijk was. Gelukkig leek paard er geen problemen mee te hebben, en we hebben het met 3 korte drafjes lekker rustig aan gedaan. Nu krijgt ze weer lekker wat dagen rust en misschien kunnen we van het weekend weer een rustig rondje doen in de ochtend of avond, als het nog geen 30 graden is!

Mijn endomondo deed ook wel heel raar vandaag, hij heeft wel 10 keer gezegd "GPS signal lost" en "GPS signal restored". Hij is dus zelf wat gaan improviseren in de route, maar aangezien het een standaard rondje was, heb ik het aantal km's wel makkelijk kunnen aanpassen. Alleen kloppen de km's dus nog niet met het plaatje.

Afbeelding

Afbeelding

Ook voor het eerst dit jaar met de dazen in het bos kennisgemaakt, bah -O-

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:56

Meld zich na erg lange tijd weer.....
Even een paar paginas bijgelezen. Wil iedereen met blessures en verlies paard heel veel sterkte en geluk toewensen! Poeh zeg het zijn er best wat nu.
En ik lees dat dat gekloot met die gps dus niet aan mn foon lag.... vind het wel vervelend aangezien je ook niet echt goede statistieken meer hebt. Ga ook maar eens kijken voor runtastic misschien. Gisteravond iig 50 km met het handje ingetekend. Gelukkig had ik daar routebeschrijvingen van, we doen mee aan de wooldse vierdaagse!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:27

Ik zal de komende tijd helaas geen ritten kunnen maken..
Heb het besluit genomen de ijzers onder mijn paard uit te halen maar hij loopt onwijs op eieren nu. Dit heeft dus tijd nodig om te herstellen, en daarna ga ik hoefschoenen aanschaffen.
Helaas heeft mijn zadel ook een controle beurt nodig en vind ik dat belangrijker dus wss kan ik weer buiten rijden na de winter.
Ik baal, maar van de andere kant heb ik liever een gezond en gelukkig paard dan dat ik zijn hoeven verpest omdat hij om de 3 weken wel weer een ijzer kwijt is en alles doorscheurt..

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:24

Weet iemand een goeie kilometer teller die je kan kopen in een winkel?
Een kilometer teller die overal gps pakt?

Mijn telefoon doet het helemaal niet meer met gps ...
Al ruim 20 apps geprobeerd, bij geen 1 doet gps het ..\

Zou een fietskilometerteller goed zijn voor in het bos?
Bijvoorbeeld deze:
http://www.beslist.nl/products/fietsen/ ... terteller/

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:36

Zoals beloofd van mij nog de ritten van mijn weekendje Grolloo.

Dag 1:
Hebben we een rustig en kort ritje gemaakt om de omgeving een beetje te verkennen. We konden pas 's avonds rijden en wilden ook niet het risico lopen op verdwalen en dan niet meer voor donker terug te zijn:
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-YYCKQH7G.jpg
Afbeelding

Dag 2:
We zijn mooi vroeg op pad gegaan, lekker voor de ergste warmte aan en met de beschutting van de bomen, viel de zon enorm mee:
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UFLCWZEN.jpg

Dag 3:
Ook vandaag weer vroeg weg gegaan. Een onwijs mooie rit gereden:
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Y37HFEYT.jpg

Conclusie:
We hebben een enorm mooi weekend gehad, enorm genoten. Maar een weekend is echt te kort.. Volgend jaar doen we een midweekje.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:29

[***] schreef:
SuperAssie schreef:
Balen! Vandaag een rit gemaakt van 3 uur en endomondo heeft gewoon helemaal níks van de kilometers gepakt :(
Heb gewoon 0 km gereden volgens dat ding. Word er langzaam gek van, het klopt vaker niet dan wel. Wie van jullie gebruikt een andere app dan endomondo? En kan ik daarmee ook mijn ritten overzetten naar endomondo? Ik geloof dat dat bij een aantal apps wel kon namelijk.

Wat stom! :(:)
Zelf gebruik ik gewoon een echte gps (zo'n gps-horloge), deze is van Garmin. Kan je dan zonder problemen omzetten in Endomondo. Is wel een kleine investering, maar was het voor mij echt wel absoluut waard. Hoop toch dat ik hem in de toekomst nog paardgerelateerd kan gebruiken (nu gebruik ik 'm voor wandelingen) want het is echt wel een fijn ding :)

Kan dat ook met deze? (die is wat goedkoper namelijk :+)
klik voor foto

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:41

Zo te zien wel Rianne!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:23

Denk dat het veruit hetzelfde is zo op het eerste zicht :j

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:41

Ik kom er nu achter dat ws de gps in mn foon kapot is..... navigatie doet het ook niet meer, evenals runtastic en endomondo.....
Ga ook maar eens kijken voor een gps horloge.
Rianne, jij hebt al een beetje gezocht begrijp ik, is het horloge waar je een link van vermelde 1 van de goedkoperen?
Miss dan toch een nieuwe telefoon aangezien mn huidige ongeveer evenveel kost haha. Alhoewel de gps in de goedkope tel beduidend minder was dan in mn BB die ik daarvoor weer had....

Ijssnuiver en chouchou, wat een heerlijke ritten zeg

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:45

Bernoe, volgens mij heeft Decathlon ook vrij redelijke en betaalbare GPS'en. Misschien dat ze daar dus ook nog iets hebben wat in de smaak valt.

Hier blijft het rijden een beetje bij hetzelfde: 4-5 keer per week een kilometer of 6-7. Ik hoop binnenkort van de dierenarts groen licht te krijgen om nog wat meer kilometers te mogen maken per keer :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:14

Vandaag weer een mijlpaal! Vrijdag ga ik voor drie weken op vakantie en ik wilde nog graag minstens 2 keer een ritje doen deze week, zeker omdat ze al 8 weken heeft stilgestaan door haar blessure, en 3 maanden vakantie voor paard vond ik wel een beetje veel :o Omdat we na die 8 weken pas weer één keer een ritje hebben gemaakt, wilde ik gewoon lekker safe met iemand mee rijden. Helaas kon er gister en vandaag niemand, dus ik besloot even op het erf te voelen of ze fijn aanvoelde zo in haar eentje, en dan zou ik beslissen of ik dan voor de tweede keer ooit met haar alleen het bos in durfde. Het voelde goed, dus even een klein rondje gemaakt!

Helaas begon het na een kilometer of 2-3 keihard te regenen en ik weet dat ze daar altijd wat nerveus van wordt. Ik ging dus onbewust lekker bekrompen naar voren zitten met een dribbelend paard onder me. Zodra ik dat door had, ging ik weer naar achter zitten en ontspannen, nou dat merkte paard ook gelijk haha. Zo leuk dat je altijd weer direct op je fouten gewezen wordt, elke dag leer je weer meer.

Ik vond het wel heel spannend het hele ritje, maar ik was zò trots toen we weer bijna bij stal waren, we hadden dit toch maar weer even gedaan samen! :D Dit was heel goed voor ons zelfvertrouwen, ik zal voortaan minder hoeven te twijfelen of ik in m'n eentje wel op pad zou durven!

Afbeelding

Het lijkt wel herfst...

Afbeelding

Helaas de eerste pagina als eindstand niet gehaald, we staan nu op plaats 16 en gaan nog één keertje op pad, dus alleen als dat een ritje wordt van meer dan 12 km en de nummer 15 niet meer beweegt, eindigen we toch nog op de eerste pagina. Maar met deze prestatie ben ik ook al blij, toch even 175 bokkers verslagen :D

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:45

Beterschap voor iedereen met geblesseerde paarden..

Goed dat je toch alleen op pad bent gegaan Chouchou! Even wat lef voor nodig, maar dan heb je ook wat!
En sorry, deze nummer 15 gaat deze week nog wel bewegen als het goed is :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:06

Haha dus jij bent de nummer 15, altijd leuk om de boktnaam aan de ranking te koppelen :) Helaas voor mij dus, maar met mijn plekje in de top 20 ben ik ook blij :j