Was nog aan het wachten op de waarden van vitamine E & selenium, nu blijkt Selenium normaal maar Vitamine E is te laag. Daar zit dus mijn probleem! (vitamine E hebben de spieren nodig maar werkt ook op de uithouding, en omdat hij zo slecht vooruit kwam ... ).
Waarschijnlijk is zijn rare gedrag daar ook wel door te verklaren, zaterdag had ik namelijk weer zo'n moment dat hij ineens "schrik" had van een bende fietsers die achterop kwamen, maar hij heeft helemaal geen schrik van fietsers (zo ook niet van honden of mensen in het bos of andere paarden of noem maar op
) maar ik heb toen ontdekt dat op momenten dat er, voor hem, veel (mentale) druk bij komt kijken dat hij ineens wel op vanalles gaat reageren waar hij normaal geen schrik van heeft. Ik ben er moeten afspringen en een stukje te voet gelopen (fietsers bleven wel heel fijn een stuk achter) en toen ik in een inham kon gaan staan heb ik hem laten kijken, maar hij keek niet eens .. Verbaast me ook niet, want hij heeft geen schrik van fietsers, hij stond er gewoon bij te slapen
Maar daarvoor had ik wat druk op hem gezet (hij wilde om de meter gaan stilstaan en ik vond het fijner om gewoon te blijven stappen) en we waren ook nog eens in een waar dazenleger terechtgekomen (en hij HAAT die beesten). En zo is het elke keer gegaan dat iets, bijna, mis ging .. Ik die op 1 of andere manier druk op hem zette (met de koets sowieso, want hij moest blijven lopen en heb met momenten echt moeten pushen
) en in het verleden heeft hij geleerd dat stoppen als het niet gaat geen optie is, dus wat optie is er dan nog? Wegspringen, wegrennen, omdraaien, en allerlei gekke dingen ... Misschien ook wel voor een stukje omdat hij dan weet dat ik schrik krijg en niks meer durf te vragen, hij kent mij ondertussen wel

Maar volgens mij zit het zo in elkaar, nu gaan we kijken voor een supplement en we zullen zien wat dat geeft in de toekomst. Er is nog hoop!
!
Ik vind het ideaal en zie hier vaak klachten over endomondo, dus ik deel het graag met jullie!!! Ik zal de foto's wel even in linkjes zetten, anders staat deze pagina zo een klein beetje vol met foto's
blij dat t vakantie is, rust in de tent en dus meer tijd voor langere ritten. Paard z'n conditie is ook flink minder heb ik gemerkt, dus we gaan aan de slag! 

Omdat we na die 8 weken pas weer één keer een ritje hebben gemaakt, wilde ik gewoon lekker safe met iemand mee rijden. Helaas kon er gister en vandaag niemand, dus ik besloot even op het erf te voelen of ze fijn aanvoelde zo in haar eentje, en dan zou ik beslissen of ik dan voor de tweede keer ooit met haar alleen het bos in durfde. Het voelde goed, dus even een klein rondje gemaakt!