[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:48

Marcella schreef:
Heb ineens gruwelijk zin om het op een vreten te zetten, maar ben juist weer blij dat ik 62 kg weeg. :=

Fruit snacken? Of morgen balansen?

Marcella

Makkelijker gezegd dan gedaan. :=

Ga denk ik zo toch maar even een stukje lopen (poging tot) als tijdverdrijf. 8)7 En anders roest ik ook volgens mij helemaal vast. :roll:

AniqueN

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Hallo buitenrij-fans! Leuk om te zien dat jullie ook zo genieten van het buiten rijden met je paard/pony!

Even een vraagje: Wat gebruiken jullie tegen de dazen? Er zitten er op dit moment bij ons wel veel en veerust doet niet meer genoeg voor mijn paardje. Rijden jullie met deken? Wat is een fijne? Ik hoop dat jullie je ervaringen willen delen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:49

AniqueN schreef:
Hallo buitenrij-fans! Leuk om te zien dat jullie ook zo genieten van het buiten rijden met je paard/pony!

Even een vraagje: Wat gebruiken jullie tegen de dazen? Er zitten er op dit moment bij ons wel veel en veerust doet niet meer genoeg voor mijn paardje. Rijden jullie met deken? Wat is een fijne? Ik hoop dat jullie je ervaringen willen delen!

Ik heb vliegendeken van HH. Verder gebruik ik geen spray (zou ik eik wel moeten doen)
Die deken is nu in de aanbieding bij agradi

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:49

Ik gebruik BremsenBremse maar bij ons zijn er niet onwijs veel dazen.

Mijn kilometervreter met zijn bijrijder en mijn zusje:

Afbeelding

:+:

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:50

Ik gebruik niks. Werkt toch niet.

Als ik in een bosgebied zou wonen zou ik wel een uitrij- vliegendeken gekocht hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:51

Blingh schreef:

Probleem als ik eenmaal begin niet meer stop, want dit kom bij mij door verveling. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:55

Marcella schreef:
Blingh schreef:

Probleem als ik eenmaal begin niet meer stop, want dit kom bij mij door verveling. :')

Tsja niet toegeven dan!
Oh, ik heb nu best trek maar ik heb gewoon geen zin om iets klaar te maken :+
Ik herken het wel hoor, maar door dit weer eet ik niet veel (gelukkig ) staat nu een getal op de weegschaal die ik al lang niet gezien heb :D

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:57

Aha bedankt Blingh! Die deken ziet er wel goed uit voor normaal geld. Klopt de maat met de andere dekens die je hebt?
BremsenBremse hoorde ik iemand op stal ook al over, dat ga ik ook maar kopen dan. Zie dat jij een s-hack hebt Flew, heb je daar plezier van? Wat heb jij er voor kopstuk + neusriem aan?

Flew

Het lijkt mij heel vervelend om met zo'n jurk te gaan rijden.. Hindert dat niet enorm?

Marcella

Ik heb zo'n goedkope katoenen, maar die worden eronder behoorlijk warm. En dan zit ik vaak onder de bulten. Dus meestal rij ik zonder zodat we ook heel sociaal ook de bulten delen. :+

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:58

Sorry dat ik hier zo even binnen val :o , maar dacht gezien de titel rijden jullie veel en lang buiten?

Ik zou dan graag willen weten rijden jullie met beenbescherming?

Mijn paard tikt zich graag aan vandaar dat ik toch neig naar bescherming, maar je wil wilt ook weer niet dat het vreselijk warm eronder wordt.

Wat is voor jullie een goede beschermer?

Dank jullie

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:59

Leuke foto nog hierboven. :))

Ik ga vanmiddag ook eindelijk weer op m'n pony zitten. :)) ga denk maar gelijk naar buiten. :o hij heeft wel even stilgestaan op boxrust en staat nog op boxrust maarja. Wil toch graag naar buiten. :+

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:59

Ik rij inderdaad met een S-hack en zou niet meer anders willen! Alleen in de bak rij ik nog met bit. Zanzi reageert niet zo best op stress-situaties als hij een bit in heeft, dan wordt hij ronduit onbestuurbaar en raakt hij in paniek. Daarom ons heil gezocht bij de S-hack en dat gaat perfect. Ik heb er een kopstuk en neusdeel bij op maat laten maken door Goedhard.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:00

Ik gebruik geen beschermers, puur omdat het te warm wordt. Zeker met de intensieve ritten die wij maken.

Zometeen wel dan omdat ik nu na blessure er voor het eerst opga. Hij krijgt dan peesbeschermers en springscjoenen aan van voren. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:01

Reed vroeger altijd zonder beenbescherming, maar tegenwoordig strijkt die van mij iets. Dus rij tegenwoordig met en dan met leren peesjes en kogelbeschermers. Vind deze beter dan de simpele neopreen beschermers.

Somebitch veel plezier met je ritje.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 17-07-13 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Flew schreef:
Ik rij inderdaad met een S-hack en zou niet meer anders willen! Alleen in de bak rij ik nog met bit. Zanzi reageert niet zo best op stress-situaties als hij een bit in heeft, dan wordt hij ronduit onbestuurbaar en raakt hij in paniek. Daarom ons heil gezocht bij de S-hack en dat gaat perfect. Ik heb er een kopstuk en neusdeel bij op maat laten maken door Goedhard.

Dat lijkt die van mij wel. :+ hier met gewone hack buiten en met bit in de bak. Bevalt mij ook super. :)

ikke

Marcella schreef:
Blingh schreef:

Bloemkool, broccolie dat soort spul? Val je zelfs van af want verteren van die zooi kost meer energie dan dat het oplevert :D

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:03

Maar wat voor peesbechermers doe je dan om?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:04

Blingh schreef:
Als Rogan ontspannen is ben ik het ook, maar zodra ik merk dat ie onzeker of gespannen is wordt ik dat ook, hoezo spiegelen haha. Ik probeer dan een liedje te zingen, ga hem klopjes geven en hem en mezelf overtuigen :j

Dat heb ik ook! Als de de spanning vasthoud ga ik neuriën of zingen en dan ontspannen we beide langzaam weer.
Overigens laatst de opjaagtechniek toegepast, ben benieuwd of het gaat werken _O- .

Ik gebruik een eigengemaakt vliegenspul, maar dat werkt een uur en daarna kun je hier niet meer normaal starten. Dus ik ga binnenkort een uitrijvliegendeken aanschaffen. Met een gewone vliegendeken gaat het ook maar is met lange ritten minder comfortabel.

Michele, waar tikt hij aan?
Mijn verzorgpony tikte vorig jaar haar ijzers aan en toen heb ik met enkel springschoenen gereden.
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 17-07-13 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:06

Leuke foto Flew!

SB, goed dat je weer een beetje kan gaan opbouwen!

Tegen de dazen gebruik ik spray (dat werkt het eerste half uur :') maar houdt wel muggen op afstand, jeej!), en als het echt erg is doe ik een vliegendeken op (alleen achter het zadel). En dan kan ik nog opschalen naar een uitrijdeken met hals, maar dat vind ik iets te warm voor mijn paard.

Blingh, ik blijf zelf altijd rustig of ik word zelfs een tikkeltje enthousiast als Alanda onrustig wordt. Ik vind het altijd wel een uitdaging en ik vind het nog eerder grappig dan spannend. De fietsers bij het viaduct zullen ook wel gedacht hebben toen ze mij zagen zitten op een paard wat steeds probeert om te draaien: "Ohhh... wat een eng viaduct he! Nou, wat spannend! Maar we gaan het wel proberen, jaaaaaa goed zoooooooooo" :')

Somebitch

michele schreef:
Maar wat voor peesbechermers doe je dan om?

Ik heb gewone simpele van br. Maar hij heeft ze misschien 10x in het jaar om. :o

AniqueN

Bedankt voor de reacties allemaal, mijn verlanglijstje wordt steeds langer :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:09

Fijn, Somebitch, weer opbouwen. En verstandig om KWB niet te starten, beter een maand langzamer opbouwen, dan weer terug bij af geraken.

Kwa beenbescherming: mijn ietwat lompe (en luie) haflinger van 25 tikt zich nog wel eens aan als hij moe wordt. En daar heeft hij 2 jaar geleden een fikse (pees)blessure door opgelopen. Sindsdien rijd ik altijd met peesbeschermers, maar ik heb wel gezocht naar licht en luchtig. Ik heb een paar Dalmar Speed, al is het nieuwe model een stuk minder luchtig dan het oude. En ik heb een paar Trizone Air. Die laatste vind ik echt wel heel fijn. Hij zweet daar echt stukken minder onder. Wel loopt het zweet vanaf zijn schouders langs zijn benen omlaag onder de peesbeschermer, maar dat is niet echt een probleem. Ik heb ook geen problemen met schurend zand ertussen (wellicht vanwege het behang, haflingersokken).