Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Afgelopen jaar ook wat pech gehad met mijn lieve merrie. Ze is afgelopen woensdag ingeslapen en daarvoor dik een half jaar niet kunnen rijden. Mijn andere paard was nog alles behalve verkeersmak en dat waren dus vooral kleine rondjes, buiten de boottijden om, en verkeer omzeilen.
voor wie 'm kan gebruiken.
Zit nu met 4 man steeds een beetje rondom dezelfde km-standen te variëren, wel grappig. Dan staat die bovenaan, dan die.

)
. Kan mijn dikke smurfje nog wat extra km's gaan maken (ik wil haar niet meer dan 3x per week onder het zadel hebben).
Wel foto's showen als de sulky er is hé! 
Om nog maar niet te spreken over de DA waar ik een héél erg lange mail naar heb gestuurd (alles op een rijtje) en na meer dan een week gebeld of hij die al had gelezen.. had hij maar heel vluchtig, hij had het nog een paar dagen druk en zou er dan eens uitgebreid voor gaan zitten .. Naja, heb dan ondertussen maar dat bloedonderzoek bij een andere DA laten doen want ik wil toch wel heel graag wat weten .. Maar nu hoor ik van beiden niks

) en toen langzaamaan weer contact begon te zoeken en ondertussen weer blij is om mij te zien .. (maar ik moet hem wel nog steeds overtuigen dat ik echt geen inspanningen van hem ga vragen, gewoon wat stappen & spelen .. Dus denk wel dat het in die richting te zoeken is
).
. Gelukkig hebben we genoeg dingen die we kunnen doen 

Vandaar ook dat ik nu wel weer stilletjes aan dingen met hem doe, zo zie je ook niks aan hem (daarvoor ook niet trouwens) dus het is niet dat ik met een kreupele pony rondrij of dergelijke .. er is gewoon iets (geweest) wat moeilijk te plaatsen is, maar wat wel handig kan zijn om te weten naar de toekomst toe .. Al heb ik wel het idee dat ik er voor ieders gemak een stap/speelpony van ga maken .. In de piste wat grondwerk en horse agility en onder het zadel wat dingen in stap en trail-achtige dingen (veel met balkjes en figuren, want dat vindt hij leuk
). En dan buiten gewoon fijn rondjes stappen en als het kan uitbreiden naar stapritjes van 2/3u ofzo, is ook goed voor het vet
Denk als ik dat doe dat er voor alle partijen de minste problemen & zorgen zijn en het meeste plezier
ijssnuiver schreef:Ik ga mijn doel ook wat hoger leggen tijdens de nieuwe challange. Afgelopen jaar ook wat pech gehad met mijn lieve merrie. Ze is afgelopen woensdag ingeslapen en daarvoor dik een half jaar niet kunnen rijden. Mijn andere paard was nog alles behalve verkeersmak en dat waren dus vooral kleine rondjes, buiten de boottijden om, en verkeer omzeilen.
Gaat nu langzaamaan steeds een stukje beter, dus hoop dat hij straks het buitenrijden van Calypso kan gaan overnemen.

! Helaas zit het er nog niet in om weer lange buitenritten met verzorgpown te maken. We zijn nu aan het opbouwen in de bak en rijden een half uurtje per keer. Stelt dus nog helemaal niets voor!AlexVB schreef:mbt het registreren van je tijden en afstand via Endomondo is het meestal voor 90% een niet goed werkend GPS antenne. Je kan deze versterken door deze app (Android) Active GPS - GPS Booster te instaleren en aan te zetten als je gaat rijden. Ik heb dat sinds een tijd altijd aanstaan en geen problemen meer met het niet (juist) registreren van de gereden rit.

Paardennamen schreef:Ik heb van de week van die sportarmbanden besteld, waar mijn telefoon precies in past. Ik hoop ze deze week in huis te hebben, dan kan ik ze gaan testen
Zaterdagmiddag dus weer lekker gaan rijden met twee meiden en zaterdagavond met nog vier andere meiden. Deze vier hebben al vaker op het strand gereden, dus dat zou wat langer en harder kunnen
Hopelijk knappen ze allemaal weer goed op.
En hij wil graag dingen doen (naja, zolang het geen inspanning vergt
) dus dan doen we maar wat .. Gewoon wat stappen & spelen enzo .. Moet trouwens ook wel, want hij is echt véél te dik momenteel, al het werk van de voorbije tijd helemaal voor niks, op een maand tijd alles weg