Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:06

Ik heb een rondje met een vriendin met de kar gereden, of eigenlijk meer dressuurmatig getraind op het zandpad achter stal.

Van de week zelf weer naar buiten hoop ik!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:43

Fijn dat je heel voorzichtig weer kan beginnen Sabine!

Anderen met geblesseerde paarden: beterschap!

Hier sinds eigen blessure nu ook weer beetje aan het oppakken, maar na iedere rit nog veel last van m'n enkel en lijf is dan ook nog echt niet oke.
Toch maar eens fysio oid opzoeken. Duurt nu al een maand.

Nog wel in de top 10, maar of we dat kunnen blijven??

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:31

Ik ga mijn doel ook wat hoger leggen tijdens de nieuwe challange :) . Afgelopen jaar ook wat pech gehad met mijn lieve merrie. Ze is afgelopen woensdag ingeslapen en daarvoor dik een half jaar niet kunnen rijden. Mijn andere paard was nog alles behalve verkeersmak en dat waren dus vooral kleine rondjes, buiten de boottijden om, en verkeer omzeilen.
Gaat nu langzaamaan steeds een stukje beter, dus hoop dat hij straks het buitenrijden van Calypso kan gaan overnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:51

Eigenlijk toch veel slecht nieuws hier in het topic als je dat allemaal zo leest ...
Gelukkig laten we ons niet tegenhouden en blijven we kijken naar wat wel nog kan :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:59

Eigenlijk wel vervelend inderdaad.. Dikke :(:) voor wie 'm kan gebruiken.

Ik ga nog voor een eindspurt met mijn vakantie met paard volgende week met wat meiden (oa ook van Bokt) :) Zit nu met 4 man steeds een beetje rondom dezelfde km-standen te variëren, wel grappig. Dan staat die bovenaan, dan die.

Ben de laatste tijd ook steeds nieuwe rondjes in mijn omgeving aan het verkennen. De vaste polder waar ik in reed is momenteel steeds afgesloten wegens wegwerkzaamheden aan een grote N-weg, dus de viaducten moeten nog aangelegd worden, dus dan de andere kant maar op. Wel grappig. Heb al heel wat leuke stukjes zo ontdekt, en nog wat alternatieven die ik een volgende keer wil uitproberen als ik ergens rij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:03

Fijn dat je dan wel nog de andere kant uit kan .. anders was het ook maar jammer :=
Wij gaan vooral de asfalt/dorpswegen verkennen voorlopig, is ook eens wat anders :+ :))

DA heeft nog niks laten horen .. zou ik nu alwéér moeten bellen?
Ik stoor ze niet graag, maar wil wel eens wat te weten komen (pony staat al meer dan een maand "stil" en is ondertussen echt weer zo vet als een varken -O- ) ^)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 10:19

Ik heb hier ook te maken met een afzetting (al een half jaar, er is een stuk weg gewoon letterlijk ingeklapt en zo in het water gevallen) en leer ook steeds meer wegen kennen. Soms baal ik ervan, maar de nieuwe routes zijn ook wel leuk.

Sabine, gewoon maar weer bellen. Ik voel me ook altijd heel bezwaard en stalkerig als ik zo achter mensen aan moet zitten, maar 'tegenwoordig' lijkt het wel of je anders niet meer voor elkaar krijgt.

Ik heb eindelijk geluk. Paarden gaan altijd in een grote veewagen mee naar vakantie en ik had voor mijn verjaardag een mooie sulky gekregen (was jarig in april) alleen die levertijd schoof steeds verder op. Maar met wat puzzelen en geslijm is hij er nu nog wel op tijd voor de vakantie, en past hij ook in de wagen *\o/* . Kan mijn dikke smurfje nog wat extra km's gaan maken (ik wil haar niet meer dan 3x per week onder het zadel hebben).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:24

Wat leuk! :D Wel foto's showen als de sulky er is hé! :Y)

Pff ja, tegenwoordig lijkt het inderdaad zo dat je iedereen maar altijd achterna moet lopen om iets gedaan te krijgen ..en laat ik nu net zo geen persoon zijn ... Ik vind het nu stom dat ik niet meteen na het ongeluk actie heb ondernomen (heb pas na 2/3 weken bloed laten trekken) maar langs de andere kant had ik ook even tijd nodig om alles op een rijtje te zetten en te kijken of er verbanden waren met eerdere dingen enzo .. Maar daarom moet dat bloedonderzoek toch nog geen 3 weken duren? (zeker niet als ze aangeven dat het op een bepaalde dag wel gekend is en dat blijkt niet zo, of ze sturen het niet door) -O- Om nog maar niet te spreken over de DA waar ik een héél erg lange mail naar heb gestuurd (alles op een rijtje) en na meer dan een week gebeld of hij die al had gelezen.. had hij maar heel vluchtig, hij had het nog een paar dagen druk en zou er dan eens uitgebreid voor gaan zitten .. Naja, heb dan ondertussen maar dat bloedonderzoek bij een andere DA laten doen want ik wil toch wel heel graag wat weten .. Maar nu hoor ik van beiden niks :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 10:36

Foto's komen er zeker, ik ben al bijna 3 maanden aan het wachten ondertussen. Dus die fotospam zal niet meer lang op zich laten wachten.

Pff ja, echt heel vervelend is dat. Heb het ook een keer gehad bij mezelf, was echt hondsberoerd. Huisarts wat monsters genomen, na 3 weken stalken wist ik nog niets... De 4e week was ik zo goed als beter, dus heb ik het er maar bij gelaten. Wat een bagger service was dat.
Hopen dat jij snel de resultaten hebt, wat kan er mis zijn met hem trouwens? Of heb je zelf ook nog helemaal geen idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:41

3 maanden ... alles duurt lang tegenwoordig hé .. := :+

Denk zelf aan spierproblemen. Eigenlijk gewoon spierpijn waardoor bij hem op dat moment een knopje omgegaan is en hij gewoon is gaan lopen van de pijn. Verklaart ook een boel andere dingen. Het gedeelte bloedonderzoek wat ik al heb wijst ook in die richting (LDH verhoogt en CK zit net onder de bovengrens, maar op het moment van bloedname had hij al dik 2 weken helemaal niks meer gedaan dus hebben die spieren kunnen herstellen). Alleen weet ik dus nog niet of het komt door teveel met hem te doen (en een slecht trainings/rustschema) of dat er een andere oorzaak is (tekort aan bepaalde voedingsstoffen, of misschien wel vanuit de lever ofzo, daar stond ook iets van in de resultaten alleen zijn de resultaten van de lever op zich wel ok). En hij blijkt toch ergens een allergie te hebben (eosinofielen zijn best wel hoog) dus misschien speelt dat ook wel ergens mee .. Maar ik weet dus nog niet het resultaat van de vitamine E & selenium (magnesium was wel normaal) en om alles in verband te brengen heb ik toch echt een DA nodig .. Werk zelf wel in de medische wereld maar ben geen dokter :+

Maar dat is dus mijn vermoeden .. gesterkt door het feit dat hij na het ongeluk mij 2 weken niet meer heeft bekeken (ja, echt :') ) en toen langzaamaan weer contact begon te zoeken en ondertussen weer blij is om mij te zien .. (maar ik moet hem wel nog steeds overtuigen dat ik echt geen inspanningen van hem ga vragen, gewoon wat stappen & spelen .. Dus denk wel dat het in die richting te zoeken is ;) ).

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 10:46

Ja, en de orginele levertijd was 8 weken en was zo enthousiast dat ik aan het aftellen was in mijn agenda.... En dan hoor je dat je nog even 4 weken extra moet wachten, zuur is dat :') . Gelukkig hebben we genoeg dingen die we kunnen doen :)

Klinkt wel aannemelijk allemaal voor een spierprobleem. Even wachten dus op de laatste resultaten en bevindingen van de dierenarts. Hoop voor je dat het nu een beetje vaart maakt zodat je snel weet hoe je het beste kan handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:52

Zo, 4 extra weken, dan baal je wel ja als je echt aan het aftellen bent :=

Ik vind het ook aannemelijk klinken :j :Y) Vandaar ook dat ik nu wel weer stilletjes aan dingen met hem doe, zo zie je ook niks aan hem (daarvoor ook niet trouwens) dus het is niet dat ik met een kreupele pony rondrij of dergelijke .. er is gewoon iets (geweest) wat moeilijk te plaatsen is, maar wat wel handig kan zijn om te weten naar de toekomst toe .. Al heb ik wel het idee dat ik er voor ieders gemak een stap/speelpony van ga maken .. In de piste wat grondwerk en horse agility en onder het zadel wat dingen in stap en trail-achtige dingen (veel met balkjes en figuren, want dat vindt hij leuk :) ). En dan buiten gewoon fijn rondjes stappen en als het kan uitbreiden naar stapritjes van 2/3u ofzo, is ook goed voor het vet :Y) Denk als ik dat doe dat er voor alle partijen de minste problemen & zorgen zijn en het meeste plezier ;)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:47

Wat een hoop onduidelijkheden nog, succes ermee!

Ik hoop zaterdagmiddag weer wat kilometers te kunnen maken. Ik ga dan met twee meiden voor het eerst het strand op, spannend ;)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:46

ijssnuiver schreef:
Ik ga mijn doel ook wat hoger leggen tijdens de nieuwe challange :) . Afgelopen jaar ook wat pech gehad met mijn lieve merrie. Ze is afgelopen woensdag ingeslapen en daarvoor dik een half jaar niet kunnen rijden. Mijn andere paard was nog alles behalve verkeersmak en dat waren dus vooral kleine rondjes, buiten de boottijden om, en verkeer omzeilen.
Gaat nu langzaamaan steeds een stukje beter, dus hoop dat hij straks het buitenrijden van Calypso kan gaan overnemen.

Bah,
Sterkte -O- :(:)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:42

Ik begin met een schone lei in Augustus!! Dan ga ik zorgen dat ik iets heb om mijn telefoon in mee te nemen op buitenrit, iets wat ik aan mezelf kan hangen...
Vergeet hem nu telkens.. -O-

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:04

Ik heb van de week van die sportarmbanden besteld, waar mijn telefoon precies in past. Ik hoop ze deze week in huis te hebben, dan kan ik ze gaan testen :)

Zaterdagmiddag dus weer lekker gaan rijden met twee meiden en zaterdagavond met nog vier andere meiden. Deze vier hebben al vaker op het strand gereden, dus dat zou wat langer en harder kunnen ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:42

Ik ben in de top 30 beland met mijn manegeritje van vanavond! Was een heerlijke rit met ook supergoed strand! Nu kijken of ik het deze maand kan volhouden in de top-30.
Van de week ook mennen met verzorgpown en 2 buitenritten op de planning. Moet vast goed gaan komen :D! Helaas zit het er nog niet in om weer lange buitenritten met verzorgpown te maken. We zijn nu aan het opbouwen in de bak en rijden een half uurtje per keer. Stelt dus nog helemaal niets voor!

Als ik het goed begrijp mag wandelen en fietsen in de volgende challenge ook? Dus als ik buiten ga lange lijnen met verzorgpown en daarmee een wandeling van 5km (stevig doorstappen is dat dan ook) maak, dan mag ik dat ook meetellen?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:48

AlexVB schreef:
mbt het registreren van je tijden en afstand via Endomondo is het meestal voor 90% een niet goed werkend GPS antenne. Je kan deze versterken door deze app (Android) Active GPS - GPS Booster te instaleren en aan te zetten als je gaat rijden. Ik heb dat sinds een tijd altijd aanstaan en geen problemen meer met het niet (juist) registreren van de gereden rit.

Hoe installeer je deze op je iphone?
Hij staat namelijk niet tussen de app store :(

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:33

@xRiiannex, Voor Iphone is er een andere. Ik zal kijken hoe deze heet. en de link plaatsen.

Gister een kort ritje gemaakt van ± 14km in een rustig tempo. Ik had een gastruiter van stal bij en die wilde eens mee op trainingsrit. Vanwege de conditie van zijn paard de afstand ingekort en het tempo verlaagd. Ondanks dat was het voor Genghis een goede training. Veel stap bergop!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:32

Paardennamen schreef:
Ik heb van de week van die sportarmbanden besteld, waar mijn telefoon precies in past. Ik hoop ze deze week in huis te hebben, dan kan ik ze gaan testen :)

Zaterdagmiddag dus weer lekker gaan rijden met twee meiden en zaterdagavond met nog vier andere meiden. Deze vier hebben al vaker op het strand gereden, dus dat zou wat langer en harder kunnen ;)

Ben wel benieuwd hoe jou dat bevalt! Ik heb nu op de zomerdagen mijn telefoon mee in broekzak, maar dat vind ik toch niet heel praktisch.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:52

Wat een hoop blessures om zo achter elkaar te lezen :(:) Hopelijk knappen ze allemaal weer goed op.

Ijssnuiver, veel sterkte met je verlies ;(

Wat betreft buitenrijden hebben we niks te klagen over de bossen en zandpaden in de buurt. We kunnen alle kanten op en er is van alles wel wat.

Sportarmband vond ik niks, ik moest hem behoorlijk strak doen als glijd die naar beneden. En bij het draven wiebelt het mij teveel.
Ik heb nu een fotocameratasje aan mijn riem hangen waar de iphone net in past.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:17

ijssnuiver: veel sterkte :(:)

Plaats 58 nu, met examen en thesis afronden helaas afgezakt in de ranglijst, maar in augustus doen we weer mee voor de top 10 :D

Gisteren wel nog een super leuke rit gemaakt met mijn oude paard als handpaard ernaast! We hebben er echt van genoten :) ze waren zoooo braaf <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:06

Hele mooie foto Sol! :)

Ik heb ook weer wat :D

Afbeelding

Was wel leuk, allemaal over asfalt maar toch tussen de bomen & weiden enzo in, dus toch het "natuurgevoel" .. en qua dazen viel het op dat stuk best mee (al waren ze er wel). Dus in principe wel voor herhaling vatbaar :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:09

Is Cobe terug aan de beterhand? Had je eerst niet eens herkent met je nieuwe profielfoto :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:14

Officieel weet ik nog steeds niks, maar hij zit in ieder geval weer beter in zijn vel :j En hij wil graag dingen doen (naja, zolang het geen inspanning vergt ;) ) dus dan doen we maar wat .. Gewoon wat stappen & spelen enzo .. Moet trouwens ook wel, want hij is echt véél te dik momenteel, al het werk van de voorbije tijd helemaal voor niks, op een maand tijd alles weg -O-

Dus ja, ondanks dat ik nog steeds niet goed weet wat of hoe ben ik toch wel wat dingen met hem aan het doen, rustig op het gemakje ..