Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:30

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar wou toch even nog zo polsen.
Ik krijg voor mijn verjaardag een Garmin horloge. Dan hoef ik tijdens een buitenrit niet altijd mijn mobiel te gebruiken om routes te tracken. Tevens wil ik graag een timerfunctie of stopwatchfunctie ivm galoptraining en intervallen.

Verder zoek ik een app die met de garmin compatibel is om vb uitgestippelde routes voor te lezen, zoals een normale gps ook doet. Wederom om niet constant op mijn mobiel te moeten kijken of ik nog op de juiste route zit.

Dus dames... shoot.

scooby09

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:59

Volgens mij kan Locus map op stem navigatie.
Heb de app wel maar nog nooit de stem navigatie geprobeerd.
Ik kijk op mijn horloge dat gaat prima voor mij.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:05

Ik ken een Garmin horloge waarop je dan een kruimelpad te zien krijgt. Echt zo mooi als op je mobiel is het dus niet (alternatieve wegen kun je dus ook niet zien), maar zeker wel functioneel. Ik denk dat de nieuwe exemplaren grafisch beter/uitgebreider zijn.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:08

Hilli schreef:
Ik ken een Garmin horloge waarop je dan een kruimelpad te zien krijgt. Echt zo mooi als op je mobiel is het dus niet (alternatieve wegen kun je dus ook niet zien), maar zeker wel functioneel. Ik denk dat de nieuwe exemplaren grafisch beter/uitgebreider zijn.

Ik heb hetzelfde met mijn TomTom horloge. Je ziet een lijn/pad (dus ook gewoon bochten etc) dus goed volgen waar je er precies af moet!
Áls je dan de route kwijt bent moet je zelf weer richting die lijn zien te komen. Maar als je ‘t snapt en de route klopt, is het heerlijk rijden in onbekende gebieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:15

Maar dan moet je dus wel nog steeds je eigen route in de gaten houden. In de streek lukt medat wel omdat ik ietwat kan oriënteren, maar op compleet vreemde plekken lijkt me dat toch een gok.
Ik zou het vooral willen gebruiken om gekende ruiterpaden in te zetten. Dan heb je meer zekerheid mocht je toch een bordje missen :+

De Locus map, dat was het! Ga die een keer opsnorren :)

En verder dus timer functie, al heeft mama een app die ze ervoor gebruikt. Kan je op voorhand instellen in de intervallen die je wilt, maar is ook weer op mobiel...

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:19

Nou dat op vreemd terrein rijden met je horloge gaat echt goed.
Ik ben een kei in verdwalen maar zelfs voor mij is het goed te doen.
Hele endurance wedstrijd zo gedaan en dat ging super.
Het vele kijken op je horloge vond ik persoonlijk meevallen.

Maar ik hou dan ook graag mijn telefoon onbelast zodat hij niet leeg is als ik hem echt nodig heb.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:24

Ik heb ook een Garmin horloge en als je een vooraf ingestelde route volgt is het idd alleen een streep en pijltjes, maar hij begint ook te trillen (en ik geloof ook piepen) 60 m. voor de bocht en als ja vd route afwijkt trilt die ook.
Werkt op vreemd terrein als een tierelier.
Mocht ik op een afgesloten pad stuiten pak ik dan m'n telefoon er even bij om te kijken op een digitale kaart waar ik ben en hoe ik om kan rijden.
Maar verdwalen doordat ik de route zelf op horloge niet duidelijk vond, is me nog niet gebeurd.

En ik kan op m'n horloge ook intervaltrainingen instellen, werkt ook met trillen en piepjes, gebruik ik voor zelf hardlopen en een enkele keer idd ook voor galop intervaltraining met paard.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:05

scooby09 schreef:
Maar ik hou dan ook graag mijn telefoon onbelast zodat hij niet leeg is als ik hem echt nodig heb.

Gewoon een goede offline app gebruiken. Ik kan >5 uur navigeren (niet continu scherm aan, dat is onnodig) met de app die ik gebruik en ik heb een smartphone die inmiddels ruim 4 (als het niet 5 is) jaar oud is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:16

Locus maps werkt super goed :j Stem is ook goed duidelijk, geeft ook piepjes/trillingen als je x aantal meter van de route af bent (kan je zelf instellen), maar heb het wel op mijn mobiel. Kon wel de mobiel gewoon in mijn binnenzak steken en grotendeels puur op de stem gaan (mobiel scherm valt dan ook gewoon uit, is geen probleem). Heb ook een horloge maar enkel registratie, geen GPS routes, die zijn een beetje duur/groot voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:29

Ik zou graag idd mijn mobiel wat minder belasten en alleen gebruiken voor eventuele oortjesfoto's en batterij behouden voor noodgevallen ofzo. Ik ben immers 99% van de tijd alleen op pad...
Daarbij ben ik een kampioen in lomp zijn. Ik heb 'm nog nooit laten vallen vanaf mijn paard maar dat heeft al paar keer heel weinig gescheeld :o
Mobiel zit altijd in een jaszak of heuptasje, dus oortjes zijn nodig bij vb Locus. Zit ik weer met batterijverbruik.

Uurwerk dat gaat trillen zou super zijn als alternatief dus! Of biepjes bij bijvoorbeeld galoptraining.

Thx voor de info! Ben blij dat beide opties bestaan en hopelijk ook in 1 uurwerk. Zou ideaal zijn.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:33

Voor een horloge met piepjes voor je intervaltraining kun je ook eens in de eventingspullen neuzen. Die werken ook met dat soort trainingen dus hebben ze daar ook zeker spul voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:36

Dat weet ik Hilli, maar ik zou graag de gps-functie er ook bij willen. Dan kan ik mijn telefoon wat meer sparen en bijvoorbeeld ook bijhouden hoe ik evolueer als ik weer met de fiets naar werk ga en dergelijke.

Mijn vriend en ik hebben ondervonden dat we graag (lange) wandelingen maken op vakantie. Dan is het ook handig dat je bijvoorbeeld wel je mobiel kan sparen, Just in case.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:00

Gisteren ondanks de regen en wind toch 2,5 u gereden! Had er helemaal genoeg van om deze week niets te doen vanwege het weer :') Paard had er ook erg veel zin in om de benen te strekken!

Veel gestapt met af en toe een lekkere galop, de uren die we maken vind ik op het moment belangrijker dan de snelheid ivm het voorbereiden van een korte trektocht. :)

Afbeelding

Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:08

Met betrekking tot het bang zijn je telefoon te laten vallen, daar zijn handigheidjes voor. Ik gebruik zelf een bunjee (http://www.mybunjee.nl/shop/mybunjee-classic-black/). Kan niet met een dichtklap-hoesje, maar wel met een gewoon beschermhoesje. Elastiek om je telefoon, haakje aan een oogje van een rits of lusje van een riem en dan is dat een 'elastisch' koord. Heeft mij mijn telefoon al meerdere keren doen behouden, zowel met paardrijden als met wandelen (krijg bij lange afstanden echt van die worstenvingers en dus verminderde controle)....
Helaas ben ik de mijne sinds mijn ongeluk kwijt, dus moet weer even op jacht naar een nieuwe.....

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:18

Ik heb ook altijd een kleine powerbank mee, voor als mijn telefoon leeg is

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:29

Danseresje schreef:
Met betrekking tot het bang zijn je telefoon te laten vallen, daar zijn handigheidjes voor. Ik gebruik zelf een bunjee (http://www.mybunjee.nl/shop/mybunjee-classic-black/). Kan niet met een dichtklap-hoesje, maar wel met een gewoon beschermhoesje. Elastiek om je telefoon, haakje aan een oogje van een rits of lusje van een riem en dan is dat een 'elastisch' koord. Heeft mij mijn telefoon al meerdere keren doen behouden, zowel met paardrijden als met wandelen (krijg bij lange afstanden echt van die worstenvingers en dus verminderde controle)....
Helaas ben ik de mijne sinds mijn ongeluk kwijt, dus moet weer even op jacht naar een nieuwe.....

Oh wat handig dit! Ik had altijd stokoude smartphones waardoor het mij niet enorm veel uitmaakte als die vielen :+ Maar heb nu sindskort een nieuwe fancy smartphone waar ik veel zuiniger op ben, blijf het spannend vinden als ik die tevoorschijn haal tijdens het rijden.

Mijn batterij gaat trouwens erg lang mee zolang ik mijn internet uitzet tijdens gps/routes volgen en tracken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 17:54

Ohja zo'n bungee! Pavo heeft toch een tijdje zoiets als promo gehad? Die zat om de 4 hoeken heen.
Niet bang dat ie er bij deze alsnog zou uitschuiven of zit die band echt zo strak eromheen?
Zou op wedstrijd nog handig zijn om mijn autosleutels aan te hangen die anders risico lopen om uit mijn broekzak te vallen!

Mijn telefoon is nu 3 jaar en endomundo begint toch wel wat batterij te vreten, zeker als de gps regelmatig spoorloos is. Hij herstelt ook moeilijker zonder internet. Gelukkig heb ik wel ruim genoeg gratis data :Y)
Ook bij fel licht schakelt het scherm niet meer gelijk om qua helderheid en dat is écht wel lastig soms.
Voor de rest werkt ie nog prima, maar ik wil hem wel nog wat sparen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 17:58

Ik zet mijn batterij altijd energiebespaarmodus. Zo gaat mijn telefoon de hele dag mee.

Donderdag hebben we een rondje regen gedaan, vandaag was het droog toen we gingen maar wel heel veel wind!

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:05

Voor algemeen gebruik gaat ie nog prima, al hoef ik geen hele dag internet intensief te gebruiken. Dan ist ie ook zo plat. Op IG loopt hij soms vast en bij spelletje zonder internet gaat hij ook al sneller leeg. Dingetje mist ook al klein stukje scherm/glas :o

En met een uurwerk kan ik ook veel meer voor mezelf registreren, zoals passen op het werk etc. Daar mag ik mijn mobiel namelijk niet bij hebben, en ik loop toch wel wat af volgens mij.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:11

Afbeelding
Vandaag wel weer een rondje bos gedaan.
Nog wel veel woei maar gelukkig droog.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:18

Nee, hij zit er strak om heen. Heb zelfs het bandje een keer laten knappen bij het om mijn telefoon doen of eraf halen. Gebruik hem dan ook zeer intensief moet ik bekennen.....
Die van pavo had ik minder vertrouwen in, deze zit echt om de telefoon!
Ik schuif hem altijd wat verder, dus krijg vaak leuke reacties als ik iemand vraag om een foto te maken....er zit een bandje op de foto..... Uhh nee, die zit namelijk niet voor de lens....!
Ook met wandelingen mijn telefoon er echt al een paar keer mee gered.....(ook op madeira naast een afgrond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:24

Thx voor de tip, ga een keer speuren of ik zoiets in België kan vinden dan! Hij bekijkt namelijk best regelmatig te grond eens van dichtbij, gelukkig nooit van grote hoogte (meestal vanaf de bank of ik laat 'm op tafel kletteren).

Pfoe Marije, durf jij met zo'n wind het bos in? Hier gaat het er nog stevig aan toe, vandaag alweer 2 dikke takken van een wilg afgebroken. Zou dat nu echt niet durven, zo het bos in. Al is dat "bos" hier maar amper een paadje van 100m lang :') Het andere "bosje" kunnen we sowieso niet in, zak je nu tot de buik van je paard weg.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:27

Volgens mij wisselt het enorm hoe hard het waait. Hier staat een ruime 7 bft/kleine 8 bft, maar vanmorgen was het op de Veluwe volgens het KNMi maar 4 bft. Dan kan je prima het bos in.

Onnodig om te zeggen dat ik vanaag niks gedaan heb. Gisteren een klein rondje, dat ging net, maar alsnog niet in de buurt van bos/bomen geweest.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:37

Vandaag stond er bij ons idd windkracht 4 à 5.
Er lagen wel wat takken af en bomen om, maar verder was het rijden prima te doen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:39

Marije_jiplover schreef:
Vandaag stond er bij ons idd windkracht 4 à 5.
Er lagen wel wat takken af en bomen om, maar verder was het rijden prima te doen.

Bij ons ook. Op de vlakte merkte je het wel goed, in het bos viel het mee.