Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Em_

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:09

Haha Yessss! (Grapje, balen van de dazen!) Hier zijn er ook veel maar ingepakt en onder de vieze spray gaat het wel redelijk. (En veel draven en galopperen!)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:15

:D

en pfff nee daar heb ik geen zin in om zo veel te moeten inpakken, sprayen en te vluchten voor die beesten :n en juist als veel draaf en galoppeer dan gaat ze zweten en komen ze juíst helemaal in grote getale op je af/ achter je aan }> %) :n dat vind ik dus niet relax, dus dan maar wat minder :o en als ik ga dan dus juist veel rustiger/ veel stappen en minder ver om dus het zweten en de zwermen te voorkomen :+

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:19

Hallo allemaal!

Viavia ben ik bij jullie topic uitgekomen en ik heb me net ook aangemeld om mee te doen met de
nieuwe challenge!
Lijkt me echt leuk om eens bij te houden wat ik eigenlijk aan kilometers maak.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:32

Ik sta momenteel nummer 4, 1e zal me niet meer gaan lukken vrees ik.
maar dat maakt niet uit, vind dit ook al een erg nette plek :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:12

Balen! Vandaag een rit gemaakt van 3 uur en endomondo heeft gewoon helemaal níks van de kilometers gepakt :(
Heb gewoon 0 km gereden volgens dat ding. Word er langzaam gek van, het klopt vaker niet dan wel. Wie van jullie gebruikt een andere app dan endomondo? En kan ik daarmee ook mijn ritten overzetten naar endomondo? Ik geloof dat dat bij een aantal apps wel kon namelijk.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:12

SuperAssie schreef:
Balen! Vandaag een rit gemaakt van 3 uur en endomondo heeft gewoon helemaal níks van de kilometers gepakt :(
Heb gewoon 0 km gereden volgens dat ding. Word er langzaam gek van, het klopt vaker niet dan wel. Wie van jullie gebruikt een andere app dan endomondo? En kan ik daarmee ook mijn ritten overzetten naar endomondo? Ik geloof dat dat bij een aantal apps wel kon namelijk.

Ik heb een tijdje runtastic gebruikt toen endomondo bij mij ook niet lekker werkte, dat kon je achteraf ook naar endomondo overzetten. Kijk maar eens tussen mijn berichten in dit topic, ergens heb ik het tot in detail uitgelegd! Het is een hele lange post, kan niet missen als je door m'n berichten scrollt :P Na een aantal weken runtastic te hebben gebruikt, had ik het weer gewaagd om endomondo aan te zetten, en sindsdien doet hij het weer fantastich! Alsof hij aanvoelde dat ik hem had vervangen <<)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:19

Leuke rit vandaag in de Treek (Enjoy the ride in Maarn). Echt prachtig (onderhouden) paden daar.

Afbeelding

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:57

Flowq schreef:
Heb je een iPhone?

Ja heb een iphone 4 :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:23

SuperAssie schreef:

Wat stom! :(:)
Zelf gebruik ik gewoon een echte gps (zo'n gps-horloge), deze is van Garmin. Kan je dan zonder problemen omzetten in Endomondo. Is wel een kleine investering, maar was het voor mij echt wel absoluut waard. Hoop toch dat ik hem in de toekomst nog paardgerelateerd kan gebruiken (nu gebruik ik 'm voor wandelingen) want het is echt wel een fijn ding :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:14

[***] schreef:
SuperAssie schreef:

Wat stom! :(:)
Zelf gebruik ik gewoon een echte gps (zo'n gps-horloge), deze is van Garmin. Kan je dan zonder problemen omzetten in Endomondo. Is wel een kleine investering, maar was het voor mij echt wel absoluut waard. Hoop toch dat ik hem in de toekomst nog paardgerelateerd kan gebruiken (nu gebruik ik 'm voor wandelingen) want het is echt wel een fijn ding :)

Wat kostte deze? Want voor mij is het puur recreatief, dus een beetje zonde als het een duur ding is..
Ik baalde ook echt dat de rit niet is opgenomen want het was een echt leuke rit en we hebben een aantal pittige galopjes gedaan waarvan ik de snelheid graag had geweten.. -O-
Ach, heb de herinneringen nog haha, hebben fijn een kudde koniks gespot en zijn zeiknat geregend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:17

Iedereen heeft natuurlijk een andere definitie van duur ;) maar ik geloof dat die van mij iets rond de € 175 was .. Verder gewoon een super fijn ding, doe je om je pols of aan de koets en je ziet meteen de tijd, afstand en actuele snelheid. Achteraf makkelijk inladen in Endomondo (of bij Garmin zelf) en dan krijg je kaartje en de rest. Super ding :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:28

[***] schreef:
Iedereen heeft natuurlijk een andere definitie van duur ;) maar ik geloof dat die van mij iets rond de € 175 was .. Verder gewoon een super fijn ding, doe je om je pols of aan de koets en je ziet meteen de tijd, afstand en actuele snelheid. Achteraf makkelijk inladen in Endomondo (of bij Garmin zelf) en dan krijg je kaartje en de rest. Super ding :D

Ja kan me voorstellen dat t een enorme uitkomst is maar ik vind 'm veel te duur sorry :')
Daar kan ik bijna een maand mijn paard voor stallen _O-
Haha dan erger ik me liever verder aan Endomondo :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:29

Zitten misschien ook wel goedkopere bij (oudere versies ofzo), en natuurlijk bestaat er nog altijd marktplaats en dergelijke ;) Maar als jij je liever verder ergert aan Endomondo is dat ook prima natuurlijk :P Hier registreerde die zowat nooit iets (elke rit was maar 1.5 km ofzo ..) dus voor mij maakt het wel alles een stuk leuker (als ik kan gaan toch :') ) :Y)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 11:30

SuperAssie schreef:
[***] schreef:

Ja kan me voorstellen dat t een enorme uitkomst is maar ik vind 'm veel te duur sorry :')

Wat je nog zou kunnen proberen is ook een keer Runkeeper of een andere hardloopapp te laten draaien.
Het probleem kan namelijk in Endomondo zitten, maar als het vaak gebeurt de kans is vrij groot dat het aan de GPS van je mobiel ligt.
Ik heb ook wel eens een flippende endomondo, maar dat is echt maar 1x in de 3 maanden ofzo. Wel heb ik vaak met slecht weer een minder nauwkeurig bereik van de satelieten via mijn mobiel.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:32

Wij gaan volgend weekend, 3 dagen paardrijden in Grolloo. Ben heel benieuwd hoeveel km we gaan maken daar!

Stiekem vind ik het wel jammer dat de challenge al bijna op zijn einde loopt, hihi!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 11:33

ijssnuiver schreef:
Wij gaan volgend weekend, 3 dagen paardrijden in Grolloo. Ben heel benieuwd hoeveel km we gaan maken daar!

Stiekem vind ik het wel jammer dat de challenge al bijna op zijn einde loopt, hihi!

Geen zorg, er is al een deel 2, heb je je daar al voor ingeschreven?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:34

Zou het helpen om endomondo opnieuw te downloaden?
Word er ook een beetje gek van, dan doe ik een grote ronde slaat die alleen de tijd op + 1 of 2 km ...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:36

mooney schreef:
SuperAssie schreef:

Wat je nog zou kunnen proberen is ook een keer Runkeeper of een andere hardloopapp te laten draaien.
Het probleem kan namelijk in Endomondo zitten, maar als het vaak gebeurt de kans is vrij groot dat het aan de GPS van je mobiel ligt.
Ik heb ook wel eens een flippende endomondo, maar dat is echt maar 1x in de 3 maanden ofzo. Wel heb ik vaak met slecht weer een minder nauwkeurig bereik van de satelieten via mijn mobiel.

Ja heb net runtastic gedownload, die probeer ik de volgende keer!
Het kan inderdaad misschien aan het weer hebben gelegen, maar van de andere kant hebben we de eerste 1,5 uur super weer gehad, zelfs een lekker zonnetje in de rug enz, pas na de helft begon het te plonzen..
Meestal gaat endomondo bij mij ook wel goed, 't jammere is alleen dat hij áltijd problemen geeft als ik eens een nieuwe route oid probeer, of eens flinke stukken gas heb gegeven en graag de snelheid zou willen zien :')
Vond het al een wonder dat hij 3 dagen 'ponykamp' in de drunense duinen perfect had opgenomen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:37

Je kan later ook nog gewoon inschrijven voor die nieuwe challenge toch hé?
Heb momenteel een sprankeltje hoop dat ik misschien toch kan meedoen (al zal dat puur voor het idee zijn aangezien het waarschijnlijk stapritten zullen worden, maar liever dat dan niks want dat is toch ook maar niks :+ ) maar ben momenteel nog op bloeduitslagen en de veearts aan het wachten (al veel te lang -O- ) dus weet het allemaal nog niet zeker..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:39

mooney schreef:
ijssnuiver schreef:

Nee! Die heb ik compleet gemist.
Is daar ook een nieuw topic van?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 11:41

[***] schreef:
Je kan later ook nog gewoon inschrijven voor die nieuwe challenge toch hé?
Heb momenteel een sprankeltje hoop dat ik misschien toch kan meedoen (al zal dat puur voor het idee zijn aangezien het waarschijnlijk stapritten zullen worden, maar liever dat dan niks want dat is toch ook maar niks :+ ) maar ben momenteel nog op bloeduitslagen en de veearts aan het wachten (al veel te lang -O- ) dus weet het allemaal nog niet zeker..

Natuurlijk, je kan altijd nog inschrijven door mij te pb'en en dan voeg ik je handmatig toe. En al maak je maar 1 km in een jaar, welkom ben je altijd!
De challenge is alleen nog een kleine 2 weken openbaar (daarna ga ik op vakantie en ik wil hem voor de start op privé hebben zodat we niet weer allemaal onbekenden ertussen krijgen) en daarna zal toevoegen van deelnemers dus weer op de gebruikelijke manier gaan.

Ik zal duimen op goede resultaten van de VA!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:44

Wie weet doe ik dan in de toekomst toch wel weer mee :Y)

Iemand hier toevallig een idee wanneer resultaten van Vitamine E & Selenium bekend zijn? :+
Volgens DA zou dat eind vorige week zijn, maar heb nu nog altijd niks gehoord (rest van de uitslagen is wel al binnen, maar zij wil op alles wachten voordat ze conclusies trekt .. en het duurt zo laaaaaang *zucht* ) :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 11:46

ijssnuiver schreef:
mooney schreef:

Nee! Die heb ik compleet gemist.
Is daar ook een nieuw topic van?

Ik miste je al in de lijst haha.
Geen nieuw topic, gaan gewoon door in dit topic. Wel een nieuwe link en wat duidelijkere regels.. Ik zal het bericht even kopieëren over de nieuwe challenge, heb je ook gelijk de link.

mooney schreef:
....
Ik heb ondertussen vast de challenge II klaargezet, aangezien ik in juli en augustus beperkt internet heb. Omdat er vooral in het begin (en zo af en toe nog steeds) wat onbegrip is wbt de 'regels' heb ik besloten ze bij de volgende challenge wat duidelijker op te stellen.
Ik heb er bewust voor gekozen om ze wat ruim te houden, ik snap dat dit voor de hele fanatieke bokkers misschien niet leuk is, maar het doel van de challenge blijft het motiveren en ik vind dat het daarom laagdrempelig moet blijven.
Deze regels gelden dus nog niet voor de challenge die nu loopt, die blijft hetzelfde!! Maar ik wil ze nu vast posten zodat jullie nog tijd hebben om een mening te geven, want we hebben nog tot augustus voordat de challenge II start. Genoeg tijd om nog dingen te veranderen of aan te vullen dus ;)

Voorstel regels Challenge 2014 - 2015
    * De challenge is bedoeld voor activiteiten met je paard buiten de bak/het weiland. Dit bestaat uit: buitenrijden, ritten voor de wagen of wandelen/fietsen met je pony. De challenge telt alleen km's mee die zijn getrackt onder 'paardrijden/riding'.
    * De duur van de activiteit is niet belangrijk, een buitenrit van een dag of een kwartier uitstappen op de weg is dus beide toegestaan.
    * Tempo ligt dus ook vrij, zowel endurance trainingen en rustige staprondjes zijn welkom en verschillen niet in 'waarde'.
    * Het is uiteraard niet de bedoeling om het rijden in de bak of activiteiten zonder paard mee te laten tellen in de challenge. Voor mensen die ook hun training in de bak bij willen kunnen houden via Endomondo zijn er twee opties: de trainingen wegschrijven onder een andere sport, of de GPS uitzetten (of 0.01 invullen). Ik heb ervoor gezorgd dat ritten onder 0,02 km niet wordt meegerekend in de challenge dus dit vormt geen probleem meer.

....

Link Bokkers Bokaal 2014 - 2015
Voor de fanatiekelingen die zich alvast op willen geven voor volgend jaar heb ik de link al klaar staan. Omdat het opgeven van een privé challenge nogal een gedoe is, wil ik het als volgt aanpakken. Ik laat de challenge tot 6 juli openbaar staan, dan kunnen jullie jezelf dus inschrijven (het wordt wel op prijs gesteld als je in de commentsectie even je boktnaam vertelt, dan kan ik bijhouden of je erbij hoort).
Na 6 juli zet ik hem op privé en ga ik nalopen of er geen niet-bokkers tussen zijn gekropen. De namen die ik niet ken zal ik proberen te achterhalen en de niet-bokkers worden dan verwijderd. Het inschrijven na 6 juli gebeurt dus weer zoals voorheen, vrienden worden met mij en dan nodig ik je uit voor de challenge.
De challenge zal op 1 augustus starten, dus start wanneer de huidige challenge eindigt. Ik kijk uit naar deze challenge, ben heel benieuwd hoe verschillend de ranking wordt aangezien we nu allemaal vanaf augustus km's aan het maken zijn!
http://www.endomondo.com/challenges/16221628
....

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:48

Super!!
Ik heb me meteen aangemeld(en die pb kun je dan wel negeren, haha! Ik was net iets te snel).

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:59

Tijdje niet gereageerd hier.. Leuk bericht chouchou! Laatste tijd is het inderdaad veel technische dingen w.b.t. endomondo, rijverslagen zijn natuurlijk veel leuker! :D

Hier heb ik al sinds vrijdag niet meer gereden. Zaterdag zou ik nog gaan rijden, maar toen heb ik vanaf 12 uur op mijn zadel zitten wachten. En deze heb ik nog steeds niet terug.. ;(
Gelukkig heb ik mijn oude zadel nog, dus kan ik nog wel rijden.
Vandaag en gisteren zou ik met een vriendin gaan rijden. Helaas door de regen toch maar niet gegaan. Met mijn oude zadel durf ik dat niet meer aan haha. Zit een gaatje in het zweetblad dat nog repareerd moet worden, de regen loopt anders zo de vulling in bij de knieën.
Gisteren nog wel een lekkere wandeling gemaakt met paardlief in het bos, deze telt alleen nu nog niet mee voor de challege (vanaf 1 augustus pas toch??)

Deze week hoop ik nog een keertje een buitenrit te maken, maar dat is ook afhankelijk van het weer. Eind van de week zou het lekker warm worden, dus misschien dan een kleine buitenrit met zwemmen in het meertje! :9

Doelen voor mij zijn tot de 1000 km komen, ik heb nu 870 dus ik hoop dat dat gaat lukken! Voor de rest gewoon veel plezier maken met mn paard, in de zomervakantie wat grotere buitenritten maken en met de trailer op pad (als het trailerladen goed blijft gaan) om nieuwe bossen te ontdekken! :):)

Leuk dat er weer zoveel (nieuwe) bokkers meedoen aan de nieuwe challenge! Word vast weer net zo'n groot succes als dit jaar!