Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperAssie schreef:Balen! Vandaag een rit gemaakt van 3 uur en endomondo heeft gewoon helemaal níks van de kilometers gepakt
Heb gewoon 0 km gereden volgens dat ding. Word er langzaam gek van, het klopt vaker niet dan wel. Wie van jullie gebruikt een andere app dan endomondo? En kan ik daarmee ook mijn ritten overzetten naar endomondo? Ik geloof dat dat bij een aantal apps wel kon namelijk.
SuperAssie schreef:Balen! Vandaag een rit gemaakt van 3 uur en endomondo heeft gewoon helemaal níks van de kilometers gepakt
Heb gewoon 0 km gereden volgens dat ding. Word er langzaam gek van, het klopt vaker niet dan wel. Wie van jullie gebruikt een andere app dan endomondo? En kan ik daarmee ook mijn ritten overzetten naar endomondo? Ik geloof dat dat bij een aantal apps wel kon namelijk.
[***] schreef:SuperAssie schreef:Balen! Vandaag een rit gemaakt van 3 uur en endomondo heeft gewoon helemaal níks van de kilometers gepakt
Wat stom!![]()
Zelf gebruik ik gewoon een echte gps (zo'n gps-horloge), deze is van Garmin. Kan je dan zonder problemen omzetten in Endomondo. Is wel een kleine investering, maar was het voor mij echt wel absoluut waard. Hoop toch dat ik hem in de toekomst nog paardgerelateerd kan gebruiken (nu gebruik ik 'm voor wandelingen) want het is echt wel een fijn ding
[***] schreef:Iedereen heeft natuurlijk een andere definitie van duurmaar ik geloof dat die van mij iets rond de € 175 was .. Verder gewoon een super fijn ding, doe je om je pols of aan de koets en je ziet meteen de tijd, afstand en actuele snelheid. Achteraf makkelijk inladen in Endomondo (of bij Garmin zelf) en dan krijg je kaartje en de rest. Super ding
SuperAssie schreef:[***] schreef:Iedereen heeft natuurlijk een andere definitie van duurmaar ik geloof dat die van mij iets rond de € 175 was .. Verder gewoon een super fijn ding, doe je om je pols of aan de koets en je ziet meteen de tijd, afstand en actuele snelheid. Achteraf makkelijk inladen in Endomondo (of bij Garmin zelf) en dan krijg je kaartje en de rest. Super ding
Ja kan me voorstellen dat t een enorme uitkomst is maar ik vind 'm veel te duur sorry
Daar kan ik bijna een maand mijn paard voor stallen![]()
Haha dan erger ik me liever verder aan Endomondo
mooney schreef:SuperAssie schreef:Ja kan me voorstellen dat t een enorme uitkomst is maar ik vind 'm veel te duur sorry
Daar kan ik bijna een maand mijn paard voor stallen![]()
Haha dan erger ik me liever verder aan Endomondo
Wat je nog zou kunnen proberen is ook een keer Runkeeper of een andere hardloopapp te laten draaien.
Het probleem kan namelijk in Endomondo zitten, maar als het vaak gebeurt de kans is vrij groot dat het aan de GPS van je mobiel ligt.
Ik heb ook wel eens een flippende endomondo, maar dat is echt maar 1x in de 3 maanden ofzo. Wel heb ik vaak met slecht weer een minder nauwkeurig bereik van de satelieten via mijn mobiel.
mooney schreef:ijssnuiver schreef:Wij gaan volgend weekend, 3 dagen paardrijden in Grolloo. Ben heel benieuwd hoeveel km we gaan maken daar!
Stiekem vind ik het wel jammer dat de challenge al bijna op zijn einde loopt, hihi!
Geen zorg, er is al een deel 2, heb je je daar al voor ingeschreven?
[***] schreef:Je kan later ook nog gewoon inschrijven voor die nieuwe challenge toch hé?
Heb momenteel een sprankeltje hoop dat ik misschien toch kan meedoen (al zal dat puur voor het idee zijn aangezien het waarschijnlijk stapritten zullen worden, maar liever dat dan niks want dat is toch ook maar niks) maar ben momenteel nog op bloeduitslagen en de veearts aan het wachten (al veel te lang
) dus weet het allemaal nog niet zeker..
ijssnuiver schreef:mooney schreef:
Geen zorg, er is al een deel 2, heb je je daar al voor ingeschreven?
Nee! Die heb ik compleet gemist.
Is daar ook een nieuw topic van?
mooney schreef:....
Ik heb ondertussen vast de challenge II klaargezet, aangezien ik in juli en augustus beperkt internet heb. Omdat er vooral in het begin (en zo af en toe nog steeds) wat onbegrip is wbt de 'regels' heb ik besloten ze bij de volgende challenge wat duidelijker op te stellen.
Ik heb er bewust voor gekozen om ze wat ruim te houden, ik snap dat dit voor de hele fanatieke bokkers misschien niet leuk is, maar het doel van de challenge blijft het motiveren en ik vind dat het daarom laagdrempelig moet blijven.
Deze regels gelden dus nog niet voor de challenge die nu loopt, die blijft hetzelfde!! Maar ik wil ze nu vast posten zodat jullie nog tijd hebben om een mening te geven, want we hebben nog tot augustus voordat de challenge II start. Genoeg tijd om nog dingen te veranderen of aan te vullen dus
Voorstel regels Challenge 2014 - 2015* De challenge is bedoeld voor activiteiten met je paard buiten de bak/het weiland. Dit bestaat uit: buitenrijden, ritten voor de wagen of wandelen/fietsen met je pony. De challenge telt alleen km's mee die zijn getrackt onder 'paardrijden/riding'.
* De duur van de activiteit is niet belangrijk, een buitenrit van een dag of een kwartier uitstappen op de weg is dus beide toegestaan.
* Tempo ligt dus ook vrij, zowel endurance trainingen en rustige staprondjes zijn welkom en verschillen niet in 'waarde'.
* Het is uiteraard niet de bedoeling om het rijden in de bak of activiteiten zonder paard mee te laten tellen in de challenge. Voor mensen die ook hun training in de bak bij willen kunnen houden via Endomondo zijn er twee opties: de trainingen wegschrijven onder een andere sport, of de GPS uitzetten (of 0.01 invullen). Ik heb ervoor gezorgd dat ritten onder 0,02 km niet wordt meegerekend in de challenge dus dit vormt geen probleem meer.
....
Link Bokkers Bokaal 2014 - 2015
Voor de fanatiekelingen die zich alvast op willen geven voor volgend jaar heb ik de link al klaar staan. Omdat het opgeven van een privé challenge nogal een gedoe is, wil ik het als volgt aanpakken. Ik laat de challenge tot 6 juli openbaar staan, dan kunnen jullie jezelf dus inschrijven (het wordt wel op prijs gesteld als je in de commentsectie even je boktnaam vertelt, dan kan ik bijhouden of je erbij hoort).
Na 6 juli zet ik hem op privé en ga ik nalopen of er geen niet-bokkers tussen zijn gekropen. De namen die ik niet ken zal ik proberen te achterhalen en de niet-bokkers worden dan verwijderd. Het inschrijven na 6 juli gebeurt dus weer zoals voorheen, vrienden worden met mij en dan nodig ik je uit voor de challenge.
De challenge zal op 1 augustus starten, dus start wanneer de huidige challenge eindigt. Ik kijk uit naar deze challenge, ben heel benieuwd hoe verschillend de ranking wordt aangezien we nu allemaal vanaf augustus km's aan het maken zijn!
http://www.endomondo.com/challenges/16221628
....