[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:59

Ik vind het meevallen met stroomvreten van endomondo. De wandeltochten van Pieterpad log ik ook met endomondo, hij houdt het prima vol, meerdere uren achter elkaar. 5-6 uur zijn we soms wel onderweg met alle pauzes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:15

Marije_jiplover schreef:
Ik vind het meevallen met stroomvreten van endomondo. De wandeltochten van Pieterpad log ik ook met endomondo, hij houdt het prima vol, meerdere uren achter elkaar. 5-6 uur zijn we soms wel onderweg met alle pauzes.

Echt? Nou de mijne gaat echt snel leeg. Maar maak vaak tussendoor ook nog foto's te paard enzo..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:20

Ik heb een fotocamera om te fotograferen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:26

Marije_jiplover schreef:
Ik heb een fotocamera om te fotograferen :+

Ja ik heb een grote spiegelreflex das niet handig meenemen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:26

*\o/* Morgen werk ik tot 19 en komt lieve stalgenootje me ophalen van mijn werk om mijn knietje zoveel mogelijk te ontlasten *\o/* <3 EN dan gaan we lekker een buitenritje maken :+: Ze neemt een camera mee, van de week waren we ook s avonds en de zonsondergang is zo mooi op de vlakte :+:

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:12

Ook hier rij ik eigenlijk altijd alleen. Het is best wel een uitzondering tegenwoordig als er iemand mee naar buiten gaat. Dat ligt aan de tijden waarop we rijden (ik werk onregelmatig, en mijn werk kan ook nog wel eens onverwacht met een aantal uren uitlopen), maar ook aan het tempo. Met de Belg gaan we vrijwel nooit meer naar buiten, dan moet ik Alanda namelijk continu inhouden en de Belg kan niet zo lang draven als dat wij inmiddels gewend zijn. Een ander stalgenootje gaat nog wel eens mee met haar KWPN'er, dat matcht iets beter maar ook die lopen we er dik uit met ons tempo. Als zij een beetje gas bij geeft en ik een beetje in hou, gaat dat echter prima. Alleen naar buiten vind ik toch nog altijd wel het lekkerste: zelf bepalen hoe ver je wil gaan, hoe hard je wil gaan, welk pad je wilt nemen.. heerlijk!

Dressuur doe ik nu wel wat vaker dan in het voorjaar en de herfst. Sowieso hebben we één keer per week les, en ik rij nu wat vaker in de bak vanwege de dazen. Dan houden we ons dus lekker met dressuur bezig.

Blingh, ik ben benieuwd naar de foto's!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:19

Rijd jij zo snel dan Snadrem :) ?
Het is inderdaad heerlijk om gewoon zelf tempo en route te bepalen!

Toevallig hebben de vriendinnen waar ik wel eens mee rijd allemaal een ongeveel even grote pony dus is er nooit veel verschil in Tempo.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:13

Ik rij wel behoorlijk op tempo inderdaad :) Dat vindt Alanda ook vreselijk leuk, die houdt wel van hard gaan :') In de bak loopt ze weer heel anders.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:15

Ik ken hier alle routes uit mn hoofd :') geen apps nodig!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:33

Leuk om te lezen dat iedereen het toch anders aanpakt met dressuren... Ik probeer er wel elke week iets aan te doen aan de hand en/of onder het zadel, maar met het jonkie gaat het allemaal niet heel snel. Dus ik moet mezelf ook regelmatig op de rem zetten! :o

Daarom vandaag maar een keertje iets heel anders dan dressuren of kilometers vreten:

Afbeelding

En we leven nog! *\o/*

(Hoe die voet daar trouwens zo verdraaid komt... Ik had mijn chaps niet aan, volgende keer maar beter wel doen... Ben al niet zo'n springtalent :D :o )

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:42

Leuk! Wij hebben gisteren even gesprongen. Zanzi was helemaal wild, haha. Hij vindt het veel te mooi. Vandaag op buitenrit even gedressuurd. Daar vindt hij geen zak aan en hij was dus ook flink aan het ouwehoeren. Uiteindelijk ging hij keurig, dus toch nog tevreden afgestapt. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:40

Mag ik mij hier melden? Samen met mijn verzorgpaard Winston vind ik het héérlijk om, naast het gewone dressuurwerk, lange buitenritten te maken!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:49

Gaaf Sonja !!!
Welkom Marjoow !

Iemand nog een tip ; doordat Yentle nu alleen hooi krijgt verder geen krachtvoer oid vanwege dr bevangenheid mist ze dat extra beetje energie. Iemand een goede tip, iets wat ik haar kan geven om wat meer kracht in dr motortje te geven ?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:52

Welkom!
Ik heb hetzelfde probleem hier yenopi, ik geef m een halve summerfit (omdat het geen groot paard is :P ) en verder ook geen krachtvoer! Misschien is dat wat?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:53

Winston krijgt sws enkel kuil/hooi. Ahja, een klein handje biks maar meer ook niet :P
Kun je geen muesli voeren ofzo? Of supplementen?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:54

Welkom, Marjoow.

Yenopi, ik zou het in jouw geval niet zo goed weten. Mijn merrie deed het destijds heel goed op een halve dosis van een volledig vitaminesupplement - ze kreeg verder ook niks anders aan krachtvoer. Inmiddels krijgt ze max. een halve schep na arbeid dus dat is alsnog niet zoveel. Ze haalt verder voldoende energie uit gras.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:57

Heel erg bedankt allemaal, ja ze krijgt enkel hooi vanwege de bevangenheid ... op de stukken gras waar de paarden staan is het fructaan te hoog dus voor Yentle echt niet goed momenteel ! Maar nu ik weer wat aan het rijden ben merk ik dat ze een reservetankje mist ... ik geef haar een handje spelt met tijm en duizendblad ( ik ben van de kruiden ) maar misschien mist ze wel magnesium oid ? misschien is dat de moeite waard te proberen ....

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:05

Ty Krijgt naast gras en hooi Een bodempje Quattro van Mijten. Na t werk krijgt ie van mij alpengruenmuesli van Agrobs. Daar is ook een slobber variant van.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:24

Alanda krijgt naast het gras op de wei alleen een Pavo Summerfit koek als ik met haar ga rijden. Ongeveer vier keer per week dus. Geen energie tekort :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:25

als ik gereden heb krijgt Mau een kilo pavo sportsfit (sport meusli) en een eetlepel zoutmengesel (keukenzout en dieetzout)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:29

Mo krijgt wat voordroog en na een klein beetje kruiden muesli!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:33

Hoi Marjoow , welkom!

Yenopi, wat doe je er verder mee?
Die van mij krijgt - alstie niks doet een 1/2 basisbrok en bij arbeid 3/4 endurix en een halve Pavo C4 life, soms afgewisseld met slobber.
In de Endurix zit genoeg energie :D maar dus ook met veel suiker.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:35

Die van mij krijg een beetje pavo care4life als ik er ben.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:39

Owww Yentle ... beetje grondwerk, wandelen en buitenrijden ... soms wat loswerken in de bak of longeren !

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:00

yenopi schreef:
Heel erg bedankt allemaal, ja ze krijgt enkel hooi vanwege de bevangenheid ... op de stukken gras waar de paarden staan is het fructaan te hoog dus voor Yentle echt niet goed momenteel ! Maar nu ik weer wat aan het rijden ben merk ik dat ze een reservetankje mist ... ik geef haar een handje spelt met tijm en duizendblad ( ik ben van de kruiden ) maar misschien mist ze wel magnesium oid ? misschien is dat de moeite waard te proberen ....

Magnesium kan zeker een nuttige toevoeging zijn bij neiging tot hoefbevangenheid. Laat anders een keer een bloedmonster onderzoeken voor algemeen beeld van eiwitten en mineralen.
Je kunt voor de vitaminen/mineralen een balancer geven, zoals Ultimate Balancer van Dodson & Horrell. Marstall heeft ook iets vergelijkbaars, de Marstall Force.
Neem anders eens contact op met Equiculinair (www.equiculinair.nl), die heeft een aardig idee over dit soort voer en kruidengebruik.