Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 07:53

merrieveulen schreef:
allemachtig zeg, ik heb de vragen eens doorgelezen... het is toch van de gekken!

Je kop niet gestoten toen je onder je bureau vandaan kwam, nadat je uitgelachen was? ROFL ROFL

En ik elke keer maar beleeft uitleggen aan bezoekers op onze stand dat wij NIET van het ruiterbewijs zijn; het kost me elke keer weer moeite niet te zeggen: die sukkels staan daar, verderop.... Extreme duivel
Bezoek ze eens op een beurs, vraag niks, maar luister naar wat ze vertellen aan anderen. Train wel eerst dat je onder ALLE omstandigheden je gezicht in de plooi kunt houden (of zet je pokerface op).

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:36

nee maar ik rolde wel pijnlijk van mijn stoel, hihi!
kom op zeg, de vraag over kortgemaaid gras (wat ik overigens dagelijks tegenkom als ik op de openbare weg rijd) komt letterlijk uit de penny! ik heb (serieus) namelijk een pennyboek uit 1994 waar deze vraag instaat!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:28

merrieveulen schreef:
nee maar ik rolde wel pijnlijk van mijn stoel, hihi!
kom op zeg, de vraag over kortgemaaid gras (wat ik overigens dagelijks tegenkom als ik op de openbare weg rijd) komt letterlijk uit de penny! ik heb (serieus) namelijk een pennyboek uit 1994 waar deze vraag instaat!

Kun je nagaan wat het niveau binnen de SRR is..... ROFL ROFL Haha! ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:28

Is dat cursus boek niet gewoon een penny uit 1974 of zo? Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:20

Nou, ik weet genoeg. Ondanks dat het in mijn omgeving verplicht is met ruiterbewijs te rijden, ga ik nog steeds lekker illegaal het bos in. Lachen Ik ga mijn tijd en energie (en niet te vergeten mijn GELD) echt niet besteden aan zulke onzin.
En ik ga mijn pony zeker geen bit in doen voor zulke bullshit!!! Doei!

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:22

Van mij mag het heb ik dat ding toch niet voor niks gehaald Vork (en m'n poot gebroke Tong uitsteken )

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:24

hahaha, zo te lezen ben ik niet de enige die wat aan het ruiterbwijs overghouden heb. Had me enkel dubbelgeklapt en er gewoon op gelopen Bloos die avond was ik uberziek.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:36

Dus het is ook nog ongezond om het te halen???? Nou dan is het me helemaal duidelijk, dat ruiterbewijs hoef ik niet Gestoord

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:37

hahahaha zo kan je het ook opvatten. Laten we zeggen dat ik niet alle maneges geschikt vind om het ruiterbewijs te halen. Heb er 2 gehad en de eerste had echt k*t paarden waar geen land mee te bezeilen was en die tweede manege had goede paarden die heel soms aangepakt moesten worden.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:53

Ik heb het toen gehaald op mijn manege waar ik toen reed. Maar iedereen heeft het hier over een manegepaard, wat is hier mis mee. Als je daar zo tegen bent kan je hem ook met je eigen paard gaan aheln hoor....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:18

Nee hoor, we gaan het helemaal niet halen... Dromen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:21

wie zegt er dat er iets mis is met manegepaarden? ik heb het ook hierop gehaald. Alleen vind ik het nogal onmogelijk om op een manegepaard me bewijs te halen wat dus totaal niet luister, mega vervelend loopt (ofwel ik kon het dier niet uitzitten) of te sloom voor woorden is dat je god bedankt als je les afgelopen is en het paard ging even in galop.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:36

IKbenEllen schreef:
Nee hoor, we gaan het helemaal niet halen... Dromen

Beetje onnodig bericht niet? Zeg dan niets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:38

en jou bericht hierop is wel zinnig?

Niemand is tegen manege paarden
wel tegen het feit dat je je rijbewijs op een duffe knol kunt halen en morgen met een halfgare de straat op kunt.
Als mensen die onverantwoordelijkheid in zich hebben , veranderd dat niet door het halen van een bewijs.

Dat zie je ook met de auto
Mensen rijden nog 180
door rood enz enz

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:41

Er zit hier een hele club die het NIET gaat halen omdat ze het onzin, geldklopperij en niet verplicht is (in de meeste gebieden).

En dan begin jij over dat wij denigrerend over manegepaarden doen.

Zeg dan niks Slapen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:43

Ja dat doen jullie ook, twee berichten hierboven staat het nog Duffe manegeknol, zonder hun bakte jullie er nu niks van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:45

..ben niet op een manege begonnen...

Maar je wilt hier toch niet gaan beweren dat er wilde ongetemde pollys en starlights op de manege staan? ROFL

Dat kan een manege houder zich niet permiteren, dan vallen er teveel mensen...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:47

Nee dat klopt, ik kan alleen rijden op hobbelpaarden, anders durf ik niet.
Bovendien waren dat niet MIJN woorden.
En ook niet die van RK, die zei alleen duffe knol.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:10

Binckydenice schreef:
Ja dat doen jullie ook, twee berichten hierboven staat het nog Duffe manegeknol, zonder hun bakte jullie er nu niks van...

Dat staat er niet he! Moet je eerst even lezen wat Ellen en RK schrijven en niet hun woorden omdraaien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:12

ach je mag geen duffe knol zeggen, dat is voor sommige meteen een manege knol Haha!
Maar dat mag ze vinden van de duffe knollen hoor Haha!

Verder heb ik ook niks tegen duffe knollen, die moeten er ook zijn Ja

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:19

Leest wat ze wil lezen denk ik.

En duffe MANEGEknollen zijn ook heel handig als je buiten gaat rijden met een minder ervaren iemand. Mijn nichtje baalt hevig dat die van onze manege vorig jaar bezweken is.
Ne hoor, niets op tegen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:30

Niet alle manege's hebben duffe paarden/pony's Ik sta met mijn pony op een kleine particuliere (manege is onderdeel van een bedrijf en niet iedereen kan daar zomaar rijden mogelijkheid tot gastlid worden kan betaal je iets meer per jaar) manege en daar staan een paar rustige pony's paarden maar veel ook best pittige En zeker onze manege paarden zijn qua verkeer weinig gewend Ok in de zomer moeten ze over een fiets pad langs relatief drukke weg En na een paar keer een hoop gedoe lopen ze na enkele weken vrij relaxed mee Maar verder wordt er in het verkeer weinig tot nooit gereden met de manege paarden/pony's , Behalve dan met dat ruiterbewijsgedoe.
Dan gaan er echt een paar flink uit hun dak (bokken enzo) Of ze schrikken van veel dingen.

Sommige ruiters kunnen dat oplossen die slagen dan ook Maar er is ook een percentage die dat niet kan en die zakken.

Het feit dat deze paarden/pony's relatief veel schrikken is puur te wijten aan het feit dat ze weinig tot niet in echte verkeer rijden, Als de manege zelf al buiten rijdt is het in het park Zo'n 10 meter naast de manege zelf.
En in dat park komt geen verkeer oid Dus ze zijn weinig gewend

Edit; Wat rk zegt klopt wel hoor Ze zegt hier mee dat op de meeste reguliere manege's paarden/pony's staan die zeer braaf zijn moet ook wel anders zijn er weinig mensen lid denk ik , En daar is het qua praktijk idd makkelijker te halen. En veel gaan er dan idd vanuit dat ze dat met een onervaren paard/pony dat ook kunnen. En dan gebeuren er ongelukken.
Ze zegt imo hierbij niks over of de 'duffe'paarden goed of slecht zijn ze doet enkel op het feit wat hier al beschreven staat Lachen
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 16-05-07 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:33

avanti4ever schreef:
Niet alle manege's hebben duffe paarden/pony's

Ik bn blij dat ze er bij ons een paar hebben, en die zijn dan ook het populairst onder de ruiters. De meer wakkere paarden daar durven er een hoop niet op Haha!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:34

dat roepen ze dus al een paar jaar Dromen
tja.. ik ben nu ook bezig met een cursus..
maar dat is omdat ik het van mijn ouders moet... hun betalen het ook dus dan is het wel makkelijk..
(mijn ouders zijn nl. van mening dat ik niet de weg op mag)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:34

@ikbenellen; Wij hebben er ook bij die rustig zijn maar ook felle, Maar zoals je leest zijn wij ook niet echt een reguliere manege... We hebben ook maar gemiddeld 11/12 manege dieren rest is eigenaar