Sabbientje schreef:vorige week weer een paar dagen een kreupel paard. (geen idee wat ze nu weer gedaan had. Maar het leek alsof ze een krampbeen had. Ze kon/wilde ook het achterbeen niet strekken. Ondertussen lukt dat allemaal gelukkig wel weer)
En dan loopt ze weer goed, is het gewoon te warm.
Dus hier ook helaas ook al een week geen km gemaakt.
Oh jeetje.. Gelukkig gaat het nu weer goed!
pjer schreef:Gisteren een super leuke rit gehad met 2 stalgenoten. Gewoon ons normale rondje bos, maar met 3 paarden die paddock maten zijn. Het was echt met de kudde op stap. erg leuk. De muggen waren niet te doen. Ik had zo'n libelle op het hoofdstel geclipt maar dat werkt niet bij muggen en mijn paard veranderde erdoor van koele kikker in een heetgeblakerde spanjaard pff. Toen ik de clip eraf haalde werd hij weer rustiger. Aan het eind van de rit hebben we nog in de waterbak gespeeld erg leuk! [ [url=m/HFIjAb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jammer dat het niet werkte van die libelle! Ik zag het al in Amerika in filmpjes te voorschijn komen.
Leuke waterbak!
SjonnieZ schreef:Cchanny schreef:
Volgens de hoefsmid hebben veel paarden hier in de omgeving vanwege het gekke weer van de afgelopen dagen last van losse ijzers. Maar ze moest bijna om de 2 weken komen. Dus was er nu klaar mee. Hij gaat maar weer krapper op de ijzers. Hopelijk houd hij ze er dan onder.
Ik zit in de kop van Noord Holland
Dan zit ik in het andere uiterste van Nederland. M’n paard staat in Maastricht. Het ijzer probleem is wel herkenbaar. Op advies van de DA staat hij voor op ijzers met zooltjes. Door het vocht en de zooltjes worden de hoeven echt zachter. En die zuigende lössgrond helpt dan ook niet. Dus ja… de smid is ook hier z’n beste vriend, helaas.
Ja super balen.. normaal kon hij echt rustig 10 weken met zijn ijzers doen..
Hier komen wij ook niet echt lekker weg met kleigrond.
Ik vind de uitdaging van juli herhalen goed hoor