Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:13

Na een paar dagen op het trekkersveld :')

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 19:14

Jullie zijn slecht!!! :D :D

Meteen maar even soep gemaakt, gegeten, en zal zo eens even de laptop erbij pakken.. Mag ik eerst nog gaan afwassen? Of moet die arme Gerard dat maar alleen doen? :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:20

Mariska_28 schreef:
Jullie zijn slecht!!! :D :D

Meteen maar even soep gemaakt, gegeten, en zal zo eens even de laptop erbij pakken.. Mag ik eerst nog gaan afwassen? Of moet die arme Gerard dat maar alleen doen? :D

Nah, het is niet aardig als je Gerard alleen laat afwassen......

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:35

... maar het is dat je het zelf voorstelt *\o/* :')

Happie

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:58

Kom maar op met het verslag :D:D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:02

~~}>

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:39

Niet zo heuen Simodi, ze heeft heel veel tijd nodig voor dit keer extra veel fotos te plaatsen :7 :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:44

Ik heb zo een gevoel dat die extra vering niet alleen voor goede wegligging is >;)

Ben ook benieuwd naar de foto's!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 20:48

Haha hoe snel denken jullie dat ik kan typen? :D En inderdaad, foto`s verkleinen, uploaden, thee drinken :D Kost allemaal tijd hoor :D :D

Nou eerst nog maar even terug naar gisteravond.. :D Rond de schemer zijn wij nog even naar het heideveld gegaan om de zonsondergang op de hei te zien.. Het was zeker de moeite waard. Ik had mijn handen vol aan 2 honden die op een schemerschakelaar werken (zodra het schemert zijn ze niet meer te houden :D ), maar Gerard heeft nog een paar sfeerfoto`s kunnen maken:

Zo is ie nog best mooi :D
Afbeelding

De immense vlakte..
Afbeelding

Maan en telescoop in 1 shot:
Afbeelding

Vanmorgen lekker uitgeslapen, brak wakker geworden, maar na een ontbijt met verse broodjes knapte ik al snel op..
Even na 12en zaten we te paard, en zijn we op de bonnefooi gaan rijden.. En het waren zulke leuke paadjes :D :D

Klaar voor vertrek:
Afbeelding

Eerst waren de paden nog best breed:
Afbeelding

Maar al gauw werden ze smaller, en smaller..
Afbeelding

En smaller... "weet je zeker dat dit een ruiterpad is?".. euhh nee.. :D Maar was er wel 1 :D
Afbeelding

"Weet je ZEKER dat dit een ruiterpad is?" :D :D
Afbeelding

We laten ons toch niet tegenhouden door een beetje water? (jaaaaaaaaa zeggen de hondjes :D)
Afbeelding

Afbeelding

En het was een best eind door het water, dat zo diep was dat de hondjes een stukje moesten zwemmen.. stakkers :D :D
Afbeelding

En ondertussen was het een heerlijke temperatuur, met veel zon..
Afbeelding

"Links of rechts?" Doe maar rechts.. Onee, ik denk dat we beter terug kunnen.. Iets met duidelijk geen ruiterpad..:D Maar niet voordat ik even een fototje maak van dit verboden vennetje :D
Afbeelding

Geen idee wat het idee was achter de houten bollen die ze hier neer hadden gelegd, maar Gerard wou ze graag op de foto hahaha
Afbeelding

Nog meer van de brede paadjes.. Sommige waren al in jaren niet meer onderhouden volgens mij..
Zo lag er een omgevallen struik/boom op het pad, en er was al een heel spoor omheen ingesleten..
Afbeelding

De pauze hebben we gehouden bij de parkeerplaats van sbb gebouwtje vlakbij de afslag van de snelweg. Hadden we meteen ijs.. En kon ik mijn beklag doen over de slechte bewegwijzering, want ook nu was het weer bagger.. Leukste was nog wel, dat we gisteren niet linksaf konden en daar een bord bij stond met "bla bla bla afgesloten enzo", maar daar stonden ook alternatieve routes op, die duidelijk bewegwijzerd zouden zijn.. Nou je raad het al, geen bord te vinden op die routes.. Gelukkig had ik een foto van die kaart gemaakt, mocht er een overijverige boswachter opduiken :D. Meisje achter de kassa snapte er ook niets van, had dat bordje nog niet eerder gezien :D
Afbeelding

Na de pauze weer verder, en nu mocht Gerard de honden even, Katinka en ik waren er even zat van :D Dat stomme getrek de hele tijd..
Afbeelding

Een deel van de terugweg gaan we morgen nemen als route naar Zwiggelte. En een deel was hetzelfde als de heenweg... Dus weer lelijk bos:
Afbeelding

En weer het water.. maar nu gefilmd.. :D Stoer he???
https://www.facebook.com/photo.php?v=65 ... =2&theater

En als laatste nog een mooie plek, uit 2 standpunten :D
Afbeelding

Afbeelding

En na deze heerlijke rit, kwam ik met een zere rug het paard af.. Ze even een beetje afgesponst, en lekker op de wei gezet/gelegd.. :D
Afbeelding

Om daarna onder de douche, bij het pakken van de shampoo, helemaal door mijn rug te gaan.. Blij dat we morgen met de kar gaan, maar hopelijk hou ik het zitten een beetje vol.. Maar altijd beter dan met deze rug op een paard stappen... au.. Het liefst zou ik een paar borrels tegen de pijn nemen.. maarja dan sta ik morgen weer met hoofdpijn op.. dilemma dilemma.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:52

Wauw mooi dat vennetje! , arme honden door het water getrokken :P Ziet er heerlijk uit in het bos! , hopelijk gaat het wat met je rug :(:)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:56

Mooi verslag weer :) de route die jullie hebben gereden heet bij in de schurerberg route . Idd een mooi stuk om te rijden. En mag ik vragen waar jullie precies stonden op de heiden tijdens de foto met de maan en telescoop in 1 :)

Morgen gaan jullie zeker weer vroeg weg of niet?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:57

heeey daar wandelen wij ook vaak met onze honden!! Die bollen zagen wij laatst ook hadden ook geen idee wat het was. Dat water herkennen wij ook wel. Normaal loopt er volgens mij wel een pad maar dat vennetje is overstroomt en het water loopt dan over het pad heen. Heb er laatst volgens mij vast gezeten met de scootmobiel toen het water wat lager was.
Laatst bijgewerkt door appiesjappie op 02-06-14 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:59

Cool man!! Maar eh drinken en dan morgen rijden? Kijk maar uit dat je geen blaas proef krijgt haha _-:(
Sterkte met je rug.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 21:00

Nathas schreef:
Mooi verslag weer :) de route die jullie hebben gereden heet bij in de schurerberg route . Idd een mooi stuk om te rijden. En mag ik vragen waar jullie precies stonden op de heiden tijdens de foto met de maan en telescoop in 1 :)

Morgen gaan jullie zeker weer vroeg weg of niet?

We stonden op het zandpad dat in het verlengde van de weg zit waar onze camping aan zit.

We vertrekken denk ik rond half 11 - 11 uur..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:16

Ahh balen van je rug! Ziet er wel weer uit als een heerlijke dag geniet van de laatste uren en van de laatste rit morgen!

Alweer plannen gemaakt wanneer jullie weer gaan?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 21:18

Gabbe schreef:
Ahh balen van je rug! Ziet er wel weer uit als een heerlijke dag geniet van de laatste uren en van de laatste rit morgen!

Dit was wel de laatste rit onder het zadel, maar we gaan nog 2 dagen met de kar rijden. Omdat we een dag langer hier in Lhee zijn gebleven, rijden we morgen naar Zwiggelte, en woensdag dan van Zwiggelte weer naar huis.. (ik wil nietttt) :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:23

Mariska_28 schreef:
Gabbe schreef:

Dit was wel de laatste rit onder het zadel, maar we gaan nog 2 dagen met de kar rijden. Omdat we een dag langer hier in Lhee zijn gebleven, rijden we morgen naar Zwiggelte, en woensdag dan van Zwiggelte weer naar huis.. (ik wil nietttt) :D

Oeps foutje! Dacht dat jullie hier een dag langer bleven en dan naar huis gingen;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 21:28

Dat was een beetje een erg lange rit geworden.. Doe ik de dames maar niet aan :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:36

Balen van je rug, hopelijk is het morgen al een stuk beter!
Dat Gerard maar goed voor je zorgt!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:38

Superleuk verslag weer, dat is pas echt trail rijden! :j

Filmpje is helemaal geweldig! Maar wat is dat water diep! Niet bang dat je ergens in terecht komt of letten de paarden zelf goed op?

En ik vroeg me nog af, gezien de vochtige en dichtbegroeide (wel prachtige) omgeving: niet heel veel last van muggen en teken bij de paarden en honden?

Sterkte met je rug! :(:)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 21:43

Het was een pad.. dus ben er gewoon heel rustig in gereden.. Katinka let wel goed op..
simodi schreef:
En ik vroeg me nog af, gezien de vochtige en dichtbegroeide (wel prachtige) omgeving: niet heel veel last van muggen en teken bij de paarden en honden?

Ja, teken op de honden.. verschrikkelijk veel. Ze hebben druppels gehad (net als vlooiendruppels, in de nek) en die werken wel super. De teken die ik er niet af haal, gaan direct na bijten dood en kan ik er zo afhalen.. Ik controleer ze na elke wandeling, en kan er dan van elke hond altijd minimaal een stuk of 10-15 afhalen. brrrrrr
Muggen hebben we zelf vooral last van, maar goede Deet is daar afdoende voor.. Ben allang blij dat de dazen netjes wachtten tot we weg zijn.. :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:46

Ja daar heb je wel geluk mee, want als je die weer hebt is bet eigenlijk gedaan met lekker rustig buiten rijden ...

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:57

Mijn topo is zwaar slecht dus heb geen idee waar je zit en Hoelang de afstanden zijn haha

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:13

Ik kom net dit topic tegen. Echt geweldig! En wat schrijf je leuk! Ik volg!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:17

Zit je zo dicht bij die zendmast, blijven de foto's nog achterwege hihi