Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardennamen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:35

Ik ben inmiddels geklommen naar plaatsje 84 :)

Gisteren weer gereden, maar bij het tweede rondje heeft Endomondo weer niet de hele route gepakt :( Ik heb wel de kilometers aangepast, maar hoe kan ik nou de route zelf aanpassen? Ik kan dat nergens vinden...

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:50

Route aanpassen is hier nog niemand gelukt geloof ik, je kunt alleen compleet opnieuw intekenen als je deze workout verwijderd.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:05

Nou ja, ok, ik heb in ieder geval de kilometers goed gezet :) En met de tijd, die wel goed was, klopt het verder nu wel.

Vandaag weer een heerlijke rit gereden door de duinen, over het strand en door het bos. Paard was in het begin wel drammerig, maar later liep hij lekker relaxed.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 03:48

Ik was dinsdag mijn horloge vergeten. Telefoon maar mee en Endomondo aangepast....nou, die heeft maar 2.3km gepakt van de 10km (meestal zitten we met een buitenrit van de manege van 1,5u rond de 10km). Zou ik de km's mogen aanpassen? Alleen het begin van de route klopt dus en is ingetekend door endomondo, daarna is ie gestopt met werken -O- . Als het niet mag, dan laat ik het zo.
Moet mijn route van het mennen maandag nog uploaden. Zijn naar een grasveld met bomen gegaan en hebben daar wat geslalomd.
Morgen weer mennen na mijn nachtdienst. Als ik donderdag mijn nachtdienst kwijt kan, dan evt. donderdag ook nog mennen! Verzorgpown is nog niet goed genoeg om weer wekelijks mee naar het strand te gaan helaas. Nu eerst weer opbouwen. Moet het dus van mijn ritjes bij de manege hebben (en dan wel horloge meenemen!).
Over een maandje een week rijden in Frankrijk tijdens ruitervakantie!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:48

Zeker mag je de route aanpassen. Je zult denk ik wel genoeg "getuigen" hebben om je route te kunnen bevestigen..

Wij hebben zaterdag een rustig draf-stap ritje gemaakt van 22km tbv de training voor de endurance van Heijenrath. We deden daar ± 3 uurtjes over.. Voor ons is dat langzaaaaaammm.. ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:18

Ik heb mijn mederuiters uit de groep alexvb. En ondertussen zo'n beetje ondervonden dat 1,5u buitenrijden op de manege gelijk staat aan om en nabij 10km en dat 2u zo rond de 13km ligt. Maar ik wacht nog even af of er mensen zijn met bezwaar of niet.

Vandaag onverwachts buitenritje gemaakt. Voelde me vanochtend zo fit, dat ik manege gebeld heb of ik nog meekon met de ochtendrit en dat kon *\o/* ! Hadden goed hard strand en heerlijk weer. Zaten er een aantal met trui en vest aan (we vertrokken 9.30u) en ik in mijn hemdje.
Daarna richting verzorgpony gegaan en deze uit het weiland geplukt om in te spannen. Een rondje van 15km gereden, was erg leuk en pown was erg braaf! Begin het mennen ook steeds leuker te vinden!

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:00

Ik heb een vraagje over endomondo, kun je hem ook gebruiken zonder internet en wifi?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:12

Ja, endomondo werkt met gps

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:20

Wat een saaie technische berichten laatste tijd :P

Nog ruim een maand te gaan in deze mooie challenge, de eerste en tweede plek liggen dicht bij elkaar, spannend! Zal hun succes komen door de Friezen die op hun profielfoto staat? Zal de kampioenstitel tussen hen worden uitgereden of komt er misschien nog wel een inhaalslag van ruim 400 km van de nummers drie en vier!? En wie gaat deze maand nog even extra kilometers maken om in de top 5/ top 15/ top 50 of top 100 te komen of een ander persoonlijk doel te bereiken? :D

Ik sta zelf nog maar net in de top 15 (plaats 13 nu), maar ik kan uit die top 15 verdwijnen als de drie na mij nog 60 km rijden komende maand, wat zeker haalbaar is natuurlijk. Ik hoop zelf ook in juli weer het rijden te kunnen oppakken, paard is al ruim 5 weken geblesseerd (wond door ongeluk wei), maar het herstelt wel, dus hopelijk snel genoeg dat ik voor mijn vakantie eind juli nog een paar ritjes kan maken!

En ik zie graag (foto-)verslagjes tegemoet van jullie ritten!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:29

Even gekeken en tot mijn verbazing staan we nog net in de top 30. Ik had verwacht dat we wel meer gezakt waren, wat dat betreft is het maar een kleine groep die echt veel kilometers maakt.
We gaan er in elk geval geen extra kilometers voor maken, dazzzzzzzzentijd.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:35

Ah ja dazen :( Hier schijnt het dazenseizoen ook te zijn begonnen net nadat paardje zich blesseerde. Op stal hebben we een dazenval dus ik heb er tot nu toe nog weinig last van gelukkig!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 18:03

Chouchou schreef:
Wat een saaie technische berichten laatste tijd :P

Nog ruim een maand te gaan in deze mooie challenge, de eerste en tweede plek liggen dicht bij elkaar, spannend! Zal hun succes komen door de Friezen die op hun profielfoto staat? Zal de kampioenstitel tussen hen worden uitgereden of komt er misschien nog wel een inhaalslag van ruim 400 km van de nummers drie en vier!? En wie gaat deze maand nog even extra kilometers maken om in de top 5/ top 15/ top 50 of top 100 te komen of een ander persoonlijk doel te bereiken? :D

Ik sta zelf nog maar net in de top 15 (plaats 13 nu), maar ik kan uit die top 15 verdwijnen als de drie na mij nog 60 km rijden komende maand, wat zeker haalbaar is natuurlijk. Ik hoop zelf ook in juli weer het rijden te kunnen oppakken, paard is al ruim 5 weken geblesseerd (wond door ongeluk wei), maar het herstelt wel, dus hopelijk snel genoeg dat ik voor mijn vakantie eind juli nog een paar ritjes kan maken!

En ik zie graag (foto-)verslagjes tegemoet van jullie ritten!

*\o/* Wat een heerlijk bericht, net of we een sportverslaggever hebben zo! Heel leuk.
Ik hoopte in juli nog even 100 km erbij te kunnen rijden, maar dat gaat hem niet meer worden. Wel hoop ik in de top 15 te eindigen, sta nu op 12. Als het even kan wil ik nog plekje 11 behalen, maar dat verschil is erg groot. Dus ik hoop gewoon op 12 te eindigen.

EDIT: wat ook een leuk detail is, de gereden tijd van de challenge is nu 11.96 months. Dit betekent dus eigenlijk dat we met zijn alle het voor elkaar hebben gekregen om elke minuut die de challenge liep op het paard te hebben gezet :p (natuurlijk niet letterlijk, maar als het allemaal achter elkaar ipv tegelijkertijd was)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:08

Ik maak momenteel max. 50 km/week en in de praktijk zal het zo'n 30-35 km zijn omdat ik ook wel eens een dagje oversla. Ik moet nl. tijdens het revalideren elke dag een schema afwerken, maar sla ook wel eens een dagje over. Ik hoop ergens tussen de 25 en 30 te eindigen in deze challenge.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:47

Ik ben ook eindelijk weer fatsoenlijk in de running na wat maanden pech gehad te hebben!

Vandaag 15 km gereden en stukje Kampina verkent, dat smaakt naar meerrrr!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:43

Leuk dat verslag +:)+ 8-)

Hier nu ook minder naar bos ivm dazenseizoen :o -O- Ga nog wel af en toe een blokkie om :) maar dat stelt niet veel voor :+ en heb deze dan ook niet altijd getrackt.
Ga dan af en toe keer rondje over wat meer open paden/ over de weg en/of richting dorp en weet verder in bos ook nog wel een páár paden, die nog best goed te doen zijn (vooral naaldbos en niet teveel "heidezand") :) maar dan nog steeds wel niet te actief (veel stappen en minder km's), want zeker als t wat warmer is en de paarden beginnen te zweten komen de dazen daar toch ook wel meer en meer tevoorschijn >;) :\ da's toch minder leuk rijden -O-

Verder mijn persoonlijk doel :7
In het begin had ik als doel om in de Top 50 te blijven, maar al snel schommelde ik al rond de 40-45 en laatste tijd beetje tussen 41-43 :P dus ben eigenlijk al meer dan tevreden :D Zeker gezien pas in de loop van oktober nav dit topic wat meer structureel endomondo ging gebruiken, terwijl in de vakantietijd daarvoor (aug/ sept) juist stuk meer km's had gemaakt :+ en als ik dan zo even kijk in de lijst zitten degenen boven mij toch nog best dicht bij elkaar en zou ik wellicht met de km's van aug/sept zo nog 10 plekken hoger kunnen staan?! := dat had ik echt niet verwacht met zoveel deelnemers.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:58

grid schreef:
Leuk dat verslag +:)+ 8-)

Hier nu ook minder naar bos ivm dazenseizoen :o -O- Ga nog wel af en toe een blokkie om :) maar dat stelt niet veel voor :+ en heb deze dan ook niet altijd getrackt.
Ga dan af en toe keer rondje over wat meer open paden/ over de weg en/of richting dorp en weet verder in bos ook nog wel een páár paden, die nog best goed te doen zijn (vooral naaldbos en niet teveel "heidezand") :) maar dan nog steeds wel niet te actief (veel stappen en minder km's), want zeker als t wat warmer is en de paarden beginnen te zweten komen de dazen daar toch ook wel meer en meer tevoorschijn >;) :\ da's toch minder leuk rijden -O-

Verder mijn persoonlijk doel :7
In het begin had ik als doel om in de Top 50 te blijven, maar al snel schommelde ik al rond de 40-45 en laatste tijd beetje tussen 41-43 :P dus ben eigenlijk al meer dan tevreden :D Zeker gezien pas in de loop van oktober nav dit topic wat meer structureel endomondo ging gebruiken, terwijl in de vakantietijd daarvoor (aug/ sept) juist stuk meer km's had gemaakt :+ en als ik dan zo even kijk in de lijst zitten degenen boven mij toch nog best dicht bij elkaar en zou ik wellicht met de km's van aug/sept zo nog 10 plekken hoger kunnen staan?! := dat had ik echt niet verwacht met zoveel deelnemers.

Aha dus jij bent degene onder wie ik sta! :P
Ik begon de challenge pas in januari en schommel ook al een tijdje tussen 40-45. Ben er best blij mee! Ik begon als doel met in de top 100 maar nu wil ik wel in de top 40 eindigen :)
Zondag een Enjoy the Ride dus dan komen er weer wat extra km bij!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:26

Ohja leuk zondag!! Heb je nog een rijmaatje kunnen vinden of gaan jullie met elkaar het avontuur aan? :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:29

Ik heb gevraagd of ik met iemand ingedeeld kon worden die ook een rijmaatje zocht. Dat is gelukt maar ik weet nog niet wie het is :P dat zie ik morgen op de aangepaste startlijst!

Leuk verhaaltje had je hierboven trouwens geschreven :) hopelijk kun je ook weer snel mee doen! Ik denk dat wij dan wel aan elkaar gewaagd zijn qua km per week!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:12

Wat is er toch aan de hand met endomondo?
In totaal moet ik 6 km hebben gereden (mijn rit die ik altijd doe na bakwerk)
Afbeelding
Het is gewoon 1 rechte lijn, de ruiterpaden lopen nieteens zo ..

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb dit elke keer weer ..

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:50

Heb je een iPhone?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:57

Flowq schreef:
Heb je een iPhone?
Maakt dat uit? Iphone en endomondo werkt bij ons erg goed.

Vandaag een fijn ritje kunnen maken, wat meer de open plekken opgezocht en het viel mee met de dazen. En anders flink draven en je mond dichthouden :Y)
En met wat timing op het einde uitgekomen op precies 10 km afstand en met 10km/u gemiddeld :D

Grid, we kwamen nog een groep pauzerende tinkers tegen, maar jij zat er niet bij.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:10

Omdat ik precies hetzelfde probleem heb..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:56

@grit Whahaha ik rij bijna nooit met een groep of zo mee hoor (hooguit af en toe een keer met 1 of 2 stalgenootjes ;) ) dus echt Kleine kans dat ik daarbij zit :+ was een trektocht ;) :P

@rianne ik heb begrepen dat dat meestal te maken heeft met GPS dat ie die dan dus kwijt is :\
of dat je dus "locatie vinden" niet via GPS aan hebt staan, maar dat ie dat zoekt via wifi/mobiel internet dan is ie vaak ook minder nauwkeurig of helemaal de weg kwijt...

Em_ schreef:
Aha dus jij bent degene onder wie ik sta! :P
Ik begon de challenge pas in januari en schommel ook al een tijdje tussen 40-45. Ben er best blij mee! Ik begon als doel met in de top 100 maar nu wil ik wel in de top 40 eindigen :)
Zondag een Enjoy the Ride dus dan komen er weer wat extra km bij!

:D That's me :wave: en nu jij er weer boven :P Hier misschien morgen weer een rondje :) maar dat zal dan denk niet meer dan 6-8 km worden ;)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:58

@ grid, hahaha dan ga ik wat uitlopen want morgen doe ik een rit van 23km (vandaag 14km) :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:06

Em_ schreef:
@ grid, hahaha dan ga ik wat uitlopen want morgen doe ik een rit van 23km (vandaag 14km) :)

Ja en komende tijd vast nog wel meer ivm de dazen dus hier ;) die zullen ons nog tot half augustus blijven plagen }> dus het bos rijden is komende tijd echt weer op laag pitje en ook het rijden op andere paden/ naar dorp is ook niet vaak en zijn maar kleine rondjes :+ dus van mij niet veel concurrentie meer :P