Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaiike94

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:35

Misschien internet uitzetten (als je dat al aan hebt staan)?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:37

Hier vreet ie bijna geen batterij eigenlijk. Kan 'm 4 uur aanhebben met rijden, en als ik dan terugkom heb ik nog 60-70 procent of zo :P
Bij mijn oude telefoon was die wel enorm snel leeg en deed de app het ook 9 vd 10 keer niet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:39

Endomondo ging bij mij de laatste tijd ook veel batterij vreten. Dus dan deed ik het enkel via mijn gps bijhouden en die later uploaden in endomondo.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:06

Maaiike94 schreef:
Misschien internet uitzetten (als je dat al aan hebt staan)?

kan dat?? en dan endomondo wel aan hebben? haha dacht dat die via internet ging :+ :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:18

Nee dat gaat via gps ;)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:43

Ja kan gewoon uit hoor, dan upload je telefoon het nadien. Kaartje komt er dan ook later onder.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:08

Daar heb ik nog niet zo over na gedacht. Die vn mij ging de laatste tijd ook steeds sneller leeg met endomondo.
Heb gisteren een nieuwe telefoon besteld; dus dan zal het vast wat beter gaan haha.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:58

S_imonee schreef:
Daar heb ik nog niet zo over na gedacht. Die vn mij ging de laatste tijd ook steeds sneller leeg met endomondo.
Heb gisteren een nieuwe telefoon besteld; dus dan zal het vast wat beter gaan haha.

dacht dat ik blond was hahah jammer anders hadden we met epe had je mijn kmters kunnen gebruiken we reden hetzelfde :) :+

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:31

Haha indd. Baal er nog steeds van :P

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:58

SuperAssie schreef:
Nee dat gaat via gps ;)

Als ik internet niet aan heb staan, vind hij de kaart niet en krijg ik geen gemiddelde snelheid enzo.
GPS en internet moet aan staan

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 21:39

Cchanny schreef:
SuperAssie schreef:
Nee dat gaat via gps ;)

Als ik internet niet aan heb staan, vind hij de kaart niet en krijg ik geen gemiddelde snelheid enzo.

Dan is jouw mobiel de uitzondering waarschijnlijk.
Zonder internet wordt er geen kaartje weergegeven tijdens het rijden (wel een lijn die je rondje aangeeft, maar dus niet op een kaart getekend). Maar voor de rest werkt het precies hetzelfde.
Ik heb Endomondo een half jaar lang zonder internet (had geen mobiel internet) gedraaid en merk geen verschil met hoe het nu (met internet) is.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:41

De verzorgster van mijn ene paard en ik hebben iets geks, wellicht weten jullie wat de reden kan zijn.
Wij rijden vaak samen buiten en iedere keer weer heeft zij meer kilometers dan ik. Vandaag was het verschil zelfs 1,5 kilometer op een rit van bij mij 11 km en bij haar 12,5. Verder is haar gemiddelde snelheid vaak ook hoger terwijl we toch echt samen starten en terugkomen... We hebben beide overigens de functie dat hij automatisch de weg zoekt uit staan... Heeft iemand hier een verklaring voor?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 21:47

Delaja schreef:
De verzorgster van mijn ene paard en ik hebben iets geks, wellicht weten jullie wat de reden kan zijn.
Wij rijden vaak samen buiten en iedere keer weer heeft zij meer kilometers dan ik. Vandaag was het verschil zelfs 1,5 kilometer op een rit van bij mij 11 km en bij haar 12,5. Verder is haar gemiddelde snelheid vaak ook hoger terwijl we toch echt samen starten en terugkomen... We hebben beide overigens de functie dat hij automatisch de weg zoekt uit staan... Heeft iemand hier een verklaring voor?

Is hier ook, beetje stom maar dat ligt aan de nauwkeurigheid van de GPS en dat verschilt per merk/type smartphone. Als ik samen ga rijden met een vriendin is er ook altijd verschil, al blijft dat tot de 0.2 - 0.6 km verschil.
Verder is Endomondo ook niet 100% betrouwbaar, zelfde vriendin heeft ook een keer runkeeper en endomondo tegelijk aangehad en daar kwamen ook verschillende km-standen uit.
Het verschil in gemiddelde snelheid komt door het verschil in km's, want dit wordt berekend door de uiteindelijke afstand te delen door de uiteindelijke tijd.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:50

Heb ik ook met een vriendinnetje als zij en ik met onze garmin rijden (ik een horloge, zij zo'n andere unit) en dit uploaden naar endomondo. Dan zijn onze ritten qua afstand ook verschillend.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:09

Super slag gemaakt vorige week toen ik de Eper paarden4daagse reed :o Nu weer lekker thuis.

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:03

Wat zonde Simone van je mobiel, en de routes kan je die nog ergens navragen zodat je de km's alsnog in Endomondo kunt zetten? Ik hoop dat jullie alsnog hebben kunnen genieten van de vierdaagse!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:13

De routes staan wel in het programmaboekje. Maar achteraf km's bijzetten kan toch niet? Of wel?

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:21

Je kan via endomdo ook achteraf je gereden km´s uploaden. Staat ergens een gebruiksaanwijzing voor als je bijv geen endomondo gebruikt maar bijv. Garmin, Polar enz. Je kan ze ook handmatig invullen. Heb ik gedaan bij mijn laatste endurance wedstrijd in Teteringen. Als ik de Endomondo app mocht geloven hadden wij 340km gedaan in 1 uur 46..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:24

S_imonee schreef:
De routes staan wel in het programmaboekje. Maar achteraf km's bijzetten kan toch niet? Of wel?

Ligt eraan of ze te 'bewijzen' zijn. Ik heb mijn endurancewedstrijdkilometers van afgelopen april er wel bijgezet, maar de afstand en de gereden tijd zijn te controleren aan de hand van de uitslagen van de wedstrijd. Voor andere ritten is dat misschien lastiger, maar ik kan natuurlijk niet inschatten of dat ook echt klopt.

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:26

Ja ik doe het ook wel eens als hij maar de helft van de route heeft gepakt. Ik kan je niet zo zeggen hoe het moet maar het is best makkelijk, zou zonde zijn van al die km's anders! En als ze in het programmaboekje staan denk ik dat ze aardig goed te bewijzen zijn..

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:58

mooney schreef:
Cchanny schreef:

Dan is jouw mobiel de uitzondering waarschijnlijk.
Zonder internet wordt er geen kaartje weergegeven tijdens het rijden (wel een lijn die je rondje aangeeft, maar dus niet op een kaart getekend). Maar voor de rest werkt het precies hetzelfde.
Ik heb Endomondo een half jaar lang zonder internet (had geen mobiel internet) gedraaid en merk geen verschil met hoe het nu (met internet) is.

Dan moet het ook op mijn telefoon kunnen lijkt mij.
Ik ga het eens uitproberen met gewoon lopen thuis.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:21

aha. ik zal er morgen eens naar kijken.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:20

He mijn stipje was ineens weg?

ik zal straks even de 62 km erbij zetten van afgelopen weekend! Endurance in grolloo dus de afstand is te controleren ;)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:23

Jeej weer leven in dit topic!

Zag op facebook een filmpje van trainende jeugdruiters, heb jij dat gefilmd Kim? Was vanuit het zadel gefilmd op een vos met een oranje hoofdstel, moest gelijk aan jou denken :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:50

Nee dat was ik niet!
ben wel gevraagd voor de jeugd maar dat is niks voor mij. Teveel moet en ik vind het juist leuk om,gewoon samen met smurf steeds een stapje verder te komen of gewoon lekker rond te rijden!

de vos had ook geschoren manen volgens mij en ik probeer die van smurf juist te laten groeien...