Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gebokt

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:08

lekker dat het in augustus weer start!!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:46

Vanavond nog staprondje gemaakt met stalgenootje. Tempo lag niet hoog, vooral lopen beppen. Op strand stukje gegaloppeerd, nog gewisseld van paard, koeien geteld, etc. Maar was heerlijk!
Zelfs gestegen! Zal maar voor een dag zijn, maar toch leuk!
Morgen kort rondje buiten, vrijdag rienkriejen en zaterdag heeft ie vrij ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:53

Voor mij pas volgend weekend weer een buitenrit denk ik. Pony is z'n ijzer kwijt en door de feestdagen/korte week nu kon de smid pas dinsdag komen..
Ach, het weer is toch prut dus dan maakt het niet zoveel uit haha

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 06:54

Balen SuperAssie. Die mij van zitten al los, maar ga straks naar de smid toe met t paard om ze vast te zetten.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:15

Jaan81 schreef:
Balen SuperAssie. Die mij van zitten al los, maar ga straks naar de smid toe met t paard om ze vast te zetten.

Dat is wel ideaal. Maar mijn smid werkt niet dit weekend helaas(begrijpelijk) en mijn ijzers zijn echt op nu, heb er minstens 150 km mee gereden dus die zijn spekglad en het waren ook maar dunne.geloof niet dat ze nog veel dikker zijn als 3-4 mm xd

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:33

Ik mag weer wat meer gaan stappen onder de man (45 minuten) én m'n merrie is opnieuw beslagen gisteren, dus ik hoop er wel wat kilometers bij te rijden de komende tijd. Heel hard gaat het dan alsnog niet, maar hee, we mogen weer wat doen :)

JoyceR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:52

Hoe kan je meedoen?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:29

JoyceR, stuur even een pb naar ts om je aan te melden :)

Vrijdag heb ik een strandrit begeleid en gisteren eerst een duinrit en daarna een strandrit. Heb er dus weer wat kilometertjes bij op mogen tellen :)
Vrijdag was een leuke, rustige rit met een klein groepje.
Gisteren tijdens de duinrit een pitstop moeten houden omdat een meisje overstuur was omdat ze haar pony niet aangesloten kon houden. Vervolgens moest ze ook nog plassen. Iemand gevraagd of ze mijn paard wilde vasthouden, de teugels van de pony aan een ander meisje gegeven en meiske proberen te laten plassen in de bosjes. Pony's gingen ondertussen een potje knokken, dus daar weer de boel moeten sussen.
Meiske was weer rustig en wilde wel weer verder, maar toen kon ik dus het andere meisje troosten omdat zij niet meer verder wilde op haar pony.
Maar we zijn weer thuisgekomen *\o/*
Strandrit ging ook niet zonder slag of stoot... Gozer had al een poosje niet meer gereden, dus die op een mak paard gezet. Maar paardlief had gister maar 2 standen: stappen of galopperen. Is normaal de makste van het hele stel, zo zie je maar weer dat paarden geen robots zijn...
Paar keer gevraagd of hij wilde stoppen, want hij zei bang te zijn. Op een derde van de rit kon hij het strand af en zou dan met een minuut weer terug op stal zijn. Maar hij wilde niet, eigen keus dus. Ging verder allemaal goed, iedereen heeft genoten. Terug op stal sprong hij eraf en kwam niet meer in de buurt. Dan laat je je eigen toch wel kennen hoor...

Benieuwd wat ik de volgende keer weer beleef :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:03

Vanochtend na een maand niet kunnen rijden ivm een knieblessure, eindelijk weer mogen rijden *\o/* ! Was helemaal happy en het was helemaal leuk!
Afgelopen donderdag nog gemend, waarbij mijn garmin een km of 1,5 voor stal leeg was, maar heb het maar zo gelaten.
Ondanks een maand niet rijden niet eens heel ver gezakt in de challenge. Vooraf stond ik ergens op plaats 32 of 33 en nu sta ik op 34.
Voorlopig weer wekelijks buitenrijden met de manege en met verzorgpown kan ik ook weer op pad nu hij een nieuw zadel heeft en niet meer kreupel is *\o/*!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:15

Lekker weer aan het rijden dus. Ik moet nu 3 kwartier stappen per dag, dus er komt 4-4,5 km per dag bij. Gaat allemaal niet zo hard dus, maar we zijn weer wat aan het doen en da's ook wel heel lekker.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:30

Hilli, fijn dat je weer mag opbouwen nu! Elke dag een paar km lijkt niet veel, maar ondertussen tikt het wel lekker aan hoor ;)

Danseresje, heerlijk om na een maand weer lekker bezig te kunnen met de paarden!

Hier vandaag weer een rit gemaakt. Vooral leermomenten. In 2,5 h slechts 13,5 km afgelegd. In het begin heb ik expres de staakplek opgezocht. Is een een bospad langs een weide met behoorlijk wat paarden. Na 40 minuten stilgestaan te hebben daar besloot ze toch maar door te lopen.

Toen nog stuk langs de weg met allerlei 'enge' dingen onderweg. Kwamen we nog een auto met een hele grote oranje boot erachter tegen die net weer wegreed. Dat was toch wel heeeel eng haha.
Dus toen stonden we half in de sloot. Toch maar even een stukje afgestapt, want er stond ook nog een hele grote container die natuurlijk ook vol spoken zat :+
Op het laatst nog over een paar smalle bruggetjes heen, de eerste durfde ze niet overheen. De volgende bruggetjes liep ze heel dapper overheen. Best wel trots na ons ritje :)

Onderweg lekker veel beloond, hoop dat ze wat dapperder wordt :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:34

Ik zou in jouw geval ook trots zijn! Goed gedaan :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:46

Bij gebrek aan rijmaatje... :')
Is hier iemand die maandag 9 juni mee gaat/wil doen aan de enjoy the ride rit in Rockanje? Ik wil ook heel graag maar niemand kan _O-

@Hilli, wat lekker dat je weer op kan bouwen! *\o/*
@Maaiike94, netjes toch! Veel obstakels tegen gekomen zo te lezen haha.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:56

AnnevM schreef:
Bij gebrek aan rijmaatje... :')
Is hier iemand die maandag 9 juni mee gaat/wil doen aan de enjoy the ride rit in Rockanje? Ik wil ook heel graag maar niemand kan _O-

@Hilli, wat lekker dat je weer op kan bouwen! *\o/*
@Maaiike94, netjes toch! Veel obstakels tegen gekomen zo te lezen haha.

Even off topic. Maar wat heb jij een ontzettend leuk paard!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:13

Haha dankjewel! :D Leuk om te horen!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 17:47

Wat een heerlijke verhalen allemaal :)

Wie kan mij helpen? Ik heb in de nieuwe challenge nu wat namen staan die ik zo snel niet kan koppelen met bokt, maar die er waarschijnlijk wel bij horen.
Dus wie weet de boktnaam van (achternamen even weg ivm privacy):
Cheyenne B.
Eline de G.
Iris L.
Joyce van M.
Mar Achternaam
Marcel M.
Lonneke R.
Laatst bijgewerkt door mooney op 02-06-14 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:05

Ik ben nu bekend voor TS!
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 02-06-14 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 18:15

Dankje! Staat genoteerd, ik heb de mensen die gemeld hebben even uit de lijst gehaald

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:51

Iris L. is RavenIris op bokt denk ik.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:24

Iris klopt, en Cheyenne is macha6 op bokt. Er is een ElineMeike hier in dit topic, misschien is zij de Eline? En Lonneke lijkt mij lonniejj. De rest weet ik niet!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:53

Ik pb even, van Mar Achternaam weet ik zeker wie het is en volgens mij van Eline de G ook.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:50

Wij hebben vandaag ook weer een rondje gemaakt! Niet super lang, met dit paard echt nog in de opbouwende fase, dier heeft een conditie van niks.
Wel erg trots op het stukje draf! Redelijk stabiel in tempo en kon echt merken dat hij conditietechnisch al een stukje vooruit gaat, hij kon dit al een stukje makkelijker volhouden als in het begin. Daarna vooral een heel stuk gestapt omdat hij echt wel een beetje op was en ik niet wilde dat hij compleet buiten adem en drijfnat op stal aankwam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:24

Een lekker ritje gemaakt, begonnen met wat druppels regen, maar uiteindelijk met het zonnetje erbij :z
Helaas waren de dazen er ook alweer, het is weer begonnen -O-

Even pauze met een kersenflap
Afbeelding

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:30

Grit: prachtige omgeving heb je daar!! :wow:

Wij hadden nog eens iets anders vandaag dan het doorsnee buitenritje, paardenprocessie met aansluitend priesterwijding voor de paarden! Sol is gewijd dus nu weer een jaar zonder ongelukjes en ziekten ;) ;)

Hij wordt 23 jaar over een maand maar hij deed het supergoed, zeker met die warmte :)

De route
Afbeelding

Er deden 120 paarden mee! Vanalles wat, dressuurpaarden, western en een hele hoop trekpaarden, altijd leuk om die diversiteit te zien :)
Afbeelding

Blije oortjes onderweg
Afbeelding

En wachten op de priester voor de wijding :)
Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:40

Solleke_Noah schreef:
Sol is gewijd dus nu weer een jaar zonder ongelukjes en ziekten ;) ;)
Dat is mooi meegenomen :D Een flinke groep paarden bij elkaar!

We zitten niet midden in zo'n mooi gebied als de Veluwe, maar via grotendeels zandpaden kunnen we vanaf stal eigenlijk allemaal mooie stukken natuur bereiken, heide, bos, heuveltjes, watertjes, zandvlaktes. Dit is de heide bij Uden, Slabroek.