Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:21

Grit schreef:
mooney schreef:
Vinden jullie het oneerlijk dat die mensen in theorie meer zouden kunnen rijden?
Qua kilometers of ranking maakt het mij niet zoveel uit, ik ben niet zo wedstrijdgericht ingesteld. Maar het is een challenge en voor mijn gevoel is dat iets dat iets wat je of zelf doet of met een vast team. Lastig uit te leggen.

Maar wij hebben gewoon een vast team met drie! :D

Grapje uiteraard, maar denk dat mensen met twee paarden ook niet perse meer rijden, maar de dagen dat ze rijden verdelen over de twee paarden. Althans, zo gaat het hier. Rij 90% van de tijd met mijn jonge paard en met mijn oude paard af en toe een staprit of wandeling aan de hand.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:22

Solleke_Noah schreef:
Grit schreef:

Maar wij hebben gewoon een vast team met drie! :D

Grapje uiteraard, maar denk dat mensen met twee paarden ook niet perse meer rijden, maar de dagen dat ze rijden verdelen over de twee paarden. Althans, zo gaat het hier. Rij 90% van de tijd met mijn jonge paard en met mijn oude paard af en toe een staprit of wandeling aan de hand.

Ja het lijkt mij niet dat je per paard per dag een kilometer of 20 rijd.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:38

Maar zoals ik al schrijf, het gaat mij er niet om dat anderen dan meer kilometers kunnen maken. Ik heb zelf ook een tweede looplustige kilometervreter tot mijn beschikking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:05

Veel bij te lezen hier.. ik volg het allemaal een beetje vanop de achtergrond, zal waarschijnlijk toch niet voor mij zijn (tenzij al wandelend ofzo :P maar dat is toch maar beperkt) dus vandaar :)

Grit schreef:
[naam] V, wat ontzettend rot dat het nu zo gelopen is. Ik zou ook onzeker worden met dit soort acties vanuit het niets (of in elk geval niet die je aan ziet komen).
Als ik jouw berichten lees, is hij eigenlijk een brave pony en het is ook zonde om hem nu al in de wei te laten staan. Maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke keuze, ik zou mij al snel vervelen met alleen grondwerk.
Door blijven rijden met medische twijfels is natuurlijk ook niet de bedoeling. Ik weet niet of er van de rug een goede foto/scan gemaakt kan worden, om te kijken of er wat te zien is en of het behandelbaar is.

Qua grondwerk is er zeker nog genoeg uitdaging, zowel via Parelli (het zogenaamde online & liberty-gedeelte) als naar vrijheidsdressur en horse agility toe.. En daarnaast wat dubbele longe en lange lijnen en misschien toch een uitstapje naar wat dressuurmatig werk aan de hand voor zover hij dat kan en wil.. Genoeg te doen in ieder geval :Y)

Dus het wordt sowieso geen letterlijke weidepony ;) Voordeel van het niet meer mennen is dat ik dan wel tijd heb voor mijn andere pony, daar kan ik op 'koetsdagen' echt niks mee doen, heb ik de energie niet voor, en hij wil zo graag dingen doen :(:) Dus als je het op die manier bekijkt is het misschien allemaal zo slecht nog niet, altijd het positieve eruit halen :Y)

Volgens de DA hadden foto's en andere onderzoeken geen zin. Dan zou ik weten wat er precies aan de hand was (of waarschijnlijk toch) maar het zou toch niet meer opgelost kunnen worden en dus alleen maar onnodig geld kosten.. Ik weet niet wat ik ermee moet, anderen zouden misschien alles uit de kast halen en alles tot op de bodem laten onderzoeken door tig -paten en -peuten maar mijn ervaring is dat iedereen altijd wat anders zegt en vind en dat ik mij in het verhaal van de laatste DA het beste kan vinden... Dus ik moet er nog eens goed over nadenken...

Helene83

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 01:02

Hier ook weer aangemeld.. Onder mijn eigen naam, zelfde als deze endomondo..
En nu ga ik dat ding echt aan zetten wanneer ik naar buiten ga.. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:15

Haha, dat is wel een handig detail ja .. het ding ook aanzetten :Y) :))

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:18

[***] schreef:
Volgens de DA hadden foto's en andere onderzoeken geen zin. Dan zou ik weten wat er precies aan de hand was (of waarschijnlijk toch) maar het zou toch niet meer opgelost kunnen worden en dus alleen maar onnodig geld kosten.. Ik weet niet wat ik ermee moet, anderen zouden misschien alles uit de kast halen en alles tot op de bodem laten onderzoeken door tig -paten en -peuten maar mijn ervaring is dat iedereen altijd wat anders zegt en vind en dat ik mij in het verhaal van de laatste DA het beste kan vinden... Dus ik moet er nog eens goed over nadenken...

Ik denk dat dat een goede aanpak is. Het is echt niet verkeerd om een afwachtend beleid te voeren en te kiezen voor een alternatief aan bezigheden die geen problemen geven.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:22

Ik heb vandaag ook weer een rustig rondje gereden van elf kilometer. En 1 uur en 17 minuten onder weg geweest. We hebben het rustig aan gedaan vanwege het warme weer en geen zuchtje wind.
Achteraf dat ik thuis kwam was ze niet bezweet of nat. Dus het was misschien voor haar iets te rustig haha, maar had het idee dat ze het opzich ook niet heel erg vond.

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:37

Ik heb me ook aangemeld voor dit jaar. Zal zeker niet in de top komen, maar doe gewoon mee voor de leuk! :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:10

Hier ligt de challenge ook stil... Paard is zielig :(

Vanavond om 9 uur een telefoontje van stalgenootje dat Freya een open wond op haar been had. Dacht dezelfde als een wond die er al zat en dat die open was gegaan, verwachtte er niet zoveel van dus heb haar eerst een foto laten sturen. Toen ik die zag, ben ik snel naar stal geracet... Diepe wond aan de binnenkant van haar rechter achterbeen in de vorm van snedes, bloedde nog heel erg dus was niet lang geleden gebeurd. Dierenarts gebeld en die heeft het behandeld. Er was te veel huid weg om te hechten, dus heeft de dierenarts er een verband om gedaan en krijgt Freya nu tweemaal daags antibiotica. Minstens een week boxrust, zo min mogelijk bewegen dus ook niet even 5 minuutjes stappen... Zo zielig :( Oorzaak van de wond ook echt geen idee. Linksachter mist ze ook nog een stuk zwilwrat en heeft ze een aantal krassen, en rechtsvoor in haar oksel ook een oppervlakkige wond. De wei heeft geen prikkeldraad en verder ook nergens een spoor kunnen vinden. Morgen komt de dierenarts weer controleren en na het weekend ook weer.

We balen allebei heel erg :( Ik vind het vooral heel moeilijk dat ze van 24/7 buiten naar 24/7 binnen moet, ze stond zich al rot te hinniken dat ze niet meer naar buiten mocht...

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:41

Wat rot zeg -O- Hopelijk geneest het snel en goed :(:)
En wat zou er gebeurd zijn? Zou ze het zelf met haar hoeven gedaan kunnen hebben? Dat ze zich vastgerold heeft en is gaan spartelen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:54

Daar heb ik ook even aan gedacht, maar vond het wel wat onwaarschijnlijk. Ze heeft geen ijzers en het zijn echt snijwonden, en krassen die echt van iets als een spijker lijken te komen. We hebben grote houten slowfeeders voor het hooi buiten staan, hoogte van één meter of nog iets hoger, misschien is het daar wel bij gebeurd, maar kan niet echt een beeld schetsen van hoe het gebeurd zou kunnen zijn, echt op zoveel verschillende plekken wonden... Ook de hele wei doorgelopen en nergens iets te vinden: geen haar, bloed of andere aanwijzingen zoals kapotte grond, het zag er gewoon doodnormaal uit. We kunnen er nu helaas niks meer aan doen, maar achter de oorzaak komen zou wel heel handig zijn zodat dit voortaan voorkomen kan worden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:29

Jeetje. :(:) Hopelijk gaat ze goed herstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:35

Dank je Hilli, fijn om iemand te lezen die er ook zo over denkt :)

Poeh Chouchou, wat is dat nou! :(:)
Hopelijk herstelt het allemaal goed, en ergens wel fijn dat je wel de mogelijkheid hebt om haar binnen te zetten op een 24/7 buiten stal zeg maar (of staat ze aan huis?). Is doorgaans ook niet altijd simpel .. Hopelijk mag ze weer snel naar buiten ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:44

@[***]: ik heb het 4 jaar terug met een blessure bij mijn merrie ook zo aangepakt. Ik wist ongeveer de plek en ik wist ook wat het beleid zou zijn (rust geven en daarna heel langzaam opbouwen). Ik heb het dus eerst zo aangepakt en ook afgesproken op welk punt ik alsnog verder zou gaan kijken. Dat punt heb ik nooit bereikt en mijn aanpak heeft dus gewerkt. Anderen hadden het vast anders gedaan, maar ik heb geluisterd naar mijn gevoel en dat kwam goed :) Ik kan me dus uitstekend vinden in jouw aanpak!

Chouchou, dat is schrikken zeg, wat een nare wond zeg. Heel veel beterschap voor je merrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:52

Fijn :) Mijn gevoel zegt het nu ook even aan te kijken .. Ik ga sowieso niet meer rijden of met de koets weg, dus enkel grondwerk en wat spelen met hem, en dan kijk ik wel .. Zijn er dan nog momenten dat ik denk "die is niet happy" dan kan ik nog verder gaan kijken .. Maar als ik nu terugkijk op de afgelopen tijd was hij gek genoeg die 2 weken dat ik enkel grondwerk heb kunnen doen veel happier dan de laatste tijd met de koets (terwijl "vroeger" grondwerk saaaaaaaaaaai was, maar blijkbaar vind ik toch stilaan de juiste weg ;) ) .. Dus denk dat toch ergens iets hem hindert of tegensteekt, misschien is dat nog wel op te lossen maar weet niet of ik daar zin in heb, in zo'n heel medisch (en/of alternatief) traject met een onvoorspelbare uitkomst .. Heb genoeg te doen met mijn 2 pony's op grondwerkgebied, ben zelf toch niet zo'n held met de voetjes van de grond, dus waarom zou ik dat dan moeten :Y)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:15

@ [***]
Heb inderdaad geluk dat de mogelijkheid er is om haar binnen te zetten. Ze staat bij een boer en alle paarden staan daar in principe 24/7 buiten met een inloopstal per 2/3 paarden, maar haar inloopstal is te groot; blijft ze te veel in rondlopen. De staleigenaar heeft voor dit soort situaties altijd een noodstal beschikbaar, dat is wel fijn geregeld, zeker voor een simpele boerenstalling :) De inloopstallen die aan haar stal grenzen zijn allemaal van ruinen die haar ontzèttend interessant vinden en ze is hartstikke hengstig sinds gisteravond, dus ze heeft nog wel genoeg contact haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:20

Haha, dan zal ze inderdaad wel aandacht genoeg hebben :Y)
Ook inderdaad fijn geregeld daar bij jullie, zeker wel :j

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:59

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:49

Jemig Chouchou, wat zonde voor je merrie en voor jou! Beterschap voor d'r.

Sabine, goed dat je op je gevoel vertrouwd. Duim voor jullie!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:52

hier al een tijdje niet meer gereageerd! Ben nog wel lekkere ritjes aan het maken.
Naar mijn mening nog te weinig, maar komt goed.
Ze staat nu weer tegen het bos aan, langer licht. Dus kan nu ook na het werk lekker even een rondje doen!
Heb nog wel een leuk filmpje van laatst!

Wel een lang filmpje, mijn bewerkingsprogramma werkte niet mee.
Eerste galopje begint op 3:30 ongeveer, de 2e op 5:00

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:37

Vanmiddag weer een ritje op de planning staan. Dit keer niet vergeten endomondo aan te zetten. Ik vergeet dat de laatste tijd nogal snel. Wou voor het begin van de nieuwe chalange op 300 km zitten. Denk dat ik dat wel red maar toch haha

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:42

Hier ook een lekker ritje gemaakt vanochtend vroeg, het was heerlijk rustig overal :))

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:35

Hier vanavond even een klein staprondje, na een zware les van gisteren.
Gisteren na de les nog even uitgestapt, kwam ik eindje verderop hier aan de straat 2 kamelen tegen bij een paardenhandelaar.
De kamelen bleven gelukkig rustig liggen, maar de reactie van mijn paard.. _O-
Dat had ze nog noooit gezien :wow:

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:43

Rustig zondagmiddag ritje :)

Afbeelding
'Nieuwe' stalgenoot meegenomen, maar die heeft ook al zo'n langzaam paard :')
Serieus, waarom heeft er niemand een snel paard hier in de buurt _O-