Veel bij te lezen hier.. ik volg het allemaal een beetje vanop de achtergrond, zal waarschijnlijk toch niet voor mij zijn (tenzij al wandelend ofzo
maar dat is toch maar beperkt) dus vandaar 
Grit schreef:[naam] V, wat ontzettend rot dat het nu zo gelopen is. Ik zou ook onzeker worden met dit soort acties vanuit het niets (of in elk geval niet die je aan ziet komen).
Als ik jouw berichten lees, is hij eigenlijk een brave pony en het is ook zonde om hem nu al in de wei te laten staan. Maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke keuze, ik zou mij al snel vervelen met alleen grondwerk.
Door blijven rijden met medische twijfels is natuurlijk ook niet de bedoeling. Ik weet niet of er van de rug een goede foto/scan gemaakt kan worden, om te kijken of er wat te zien is en of het behandelbaar is.
Qua grondwerk is er zeker nog genoeg uitdaging, zowel via Parelli (het zogenaamde online & liberty-gedeelte) als naar vrijheidsdressur en horse agility toe.. En daarnaast wat dubbele longe en lange lijnen en misschien toch een uitstapje naar wat dressuurmatig werk aan de hand voor zover hij dat kan en wil.. Genoeg te doen in ieder geval 
Dus het wordt sowieso geen letterlijke weidepony
Voordeel van het niet meer mennen is dat ik dan wel tijd heb voor mijn andere pony, daar kan ik op 'koetsdagen' echt niks mee doen, heb ik de energie niet voor, en hij wil zo graag dingen doen
Dus als je het op die manier bekijkt is het misschien allemaal zo slecht nog niet, altijd het positieve eruit halen 
Volgens de DA hadden foto's en andere onderzoeken geen zin. Dan zou ik weten wat er precies aan de hand was (of waarschijnlijk toch) maar het zou toch niet meer opgelost kunnen worden en dus alleen maar onnodig geld kosten.. Ik weet niet wat ik ermee moet, anderen zouden misschien alles uit de kast halen en alles tot op de bodem laten onderzoeken door tig -paten en -peuten maar mijn ervaring is dat iedereen altijd wat anders zegt en vind en dat ik mij in het verhaal van de laatste DA het beste kan vinden... Dus ik moet er nog eens goed over nadenken...