Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:28

Ik heb me ook weer aangemeld, onder Sarah T. (kon even niet uitvogelen hoe je een comment plaatst, maar dan weet je dus dat ik een bokker ben!)

Ik vind het wel fijn dat wandelkm's ook meetellen, ik heb een jong paard waar ik veel mee buiten rij, en een oudje waar ik veel mee aan de ga hand wandelen. Je maakt er niet mega veel km's mee, maar het is idd wel fijn met je paard buiten bezig zijn en mooie routes meepikken.

Moest het toch uit de regels verdwijnen, maakt het voor mij wel niet zoveel uit, zet de wandelingetjes aan de hand nu steeds op 'hiking' en zo blijft alles gescheiden.

mooney

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:33

Hilli: Veel plezier met de eerste km's weer maken, moet fijn zijn!
Solleke_Noah: Bedankt, staat genoteerd :)

Ik zet wandelen en naar buiten aan de lange lijnen nu ook onder hiking inderdaad, misschien blijf ik dat met de nieuwe regels ook wel doen. Maar wil mensen inderdaad graag de mogelijkheid geven om dan ook mee te kunnen doen.
Tot nu toe gemengde meningen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:33

Leuk :j Heb me vast aangemeld :+

Maar die wandel en fiets kms. Moet je dan je workout op paardrijden instellen of tellen de wandel en fiets km's van Endomondo ook mee?

Ik wandel geregeld met én zonder paard, maar dat staat en blijft mij bij staan onder wandelen en niet onder rijden :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:37

Maya schreef:
Leuk :j Heb me vast aangemeld :+

Maar die wandel en fiets kms. Moet je dan je workout op paardrijden instellen of tellen de wandel en fiets km's van Endomondo ook mee?

Ik wandel geregeld met én zonder paard, maar dat staat en blijft mij bij staan onder wandelen en niet onder rijden :)

Wil je dat ze meetellen zal je ze inderdaad onder paardrijden moeten zetten, ik kan geen meerdere sporten kiezen en dan kom je inderdaad in de knoop met het wandelen/fietsen zonder paard.
Maar dat is uiteraard niet verplicht, wil je het onder wandelen zetten mag dat gewoon maar tellen ze niet mee in de challenge.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:59

Fijn dat de nieuwe challenge mooi op tijd en duidelijk online staat! Ik heb me weer aangemeld :D

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:02

hier ook weer aangemeld. Ik verheug me er nu al op om de KM´s van "volgend jaar" te rijden.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:04

Leuk de nieuwe challenge! Het motiveert mij zeker meer buiten te gaan rijden als ik dit topic lees, moet ik alleen eens niet vergeten endomondo aan te zetten als we op pad gaan :+
Van het weekend de eerste kilometers met mijn jonkie gereden en een stukje gedraafd, man wat vond ik het spannend maar ze was heel erg braaf <3

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:14

Ik heb me ook bij de nieuwe aangemeld :)

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:54

Ik heb me ook weer aangemeld.
Laatste tijd niet zo actief meegelezen hier. Heb wel wat aardige ritten gemaakt. Rijd voortaan ook met de huifkar voor een bedrijf maar deze heb ik niet meegeteld. Hou het alleen bij m'n eigen twee pony's daar maak ik al genoeg km s mee

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:55

Sabine V, wat ontzettend rot dat het nu zo gelopen is. Ik zou ook onzeker worden met dit soort acties vanuit het niets (of in elk geval niet die je aan ziet komen).
Als ik jouw berichten lees, is hij eigenlijk een brave pony en het is ook zonde om hem nu al in de wei te laten staan. Maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke keuze, ik zou mij al snel vervelen met alleen grondwerk.
Door blijven rijden met medische twijfels is natuurlijk ook niet de bedoeling. Ik weet niet of er van de rug een goede foto/scan gemaakt kan worden, om te kijken of er wat te zien is en of het behandelbaar is.

TS, wat goed dat je weer een nieuwe challenge start en ik vind de regels duidelijk. Ook leuk dat fietsen/wandelen mee telt, ik vind het idee erachter "samen met je paard buiten de bak/wei bezig zijn" een goed uitgangspunt.
Of wij ons weer aanmelden weet ik nog niet. Voor mij persoonlijk zou ik liever de challenge zien per combinatie (dus vaste combi ruiter/paard), maar daar ben ik volgens mij de enige in of in elk geval een van de weinige.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:19

Dat vind ik zelf ook leuker grit.. maar is wel lastig te controleren..
Voor mensen met meerdere paarden wellicht ook minder leuk.. maar k zelf vind vaste combinaties eigenlijk ook leuker ;)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:20

Vaste combinatie is inderdaad leuker, maar denk niet dat dat haalbaar is.
Je kunt mensen met meerdere paarden niet verbieden alles wat ze rijden te tracken.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:22

Mocht de challange nou zijn afgelopen. Blijft hij er dan wel staan? Of verdwijnt hij?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:25

Maaiike94 schreef:
Je kunt mensen met meerdere paarden niet verbieden alles wat ze rijden te tracken.

Dat is ook zo, dan zou je verschillende accounts of zoiets moeten hebben. Maar dat maakt het weer ingewikkelder.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:34

Hier ook aangemeld :))

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:51

Ik vind wandelen en fietsen naast je paard eigenlijk niet onder paardrijden vallen. Er is ook een challenge voor bokkers voor alles behalve paardrijden en dan zou die nergens meer op slaan (zou jammer zijn).. ik gebruik die juist voor bijna alles naast m'n paard.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 17:15

Per combinatie is inderdaad niet haalbaar en als eigenaar van twee pony's zou ik dat ook erg jammer vinden. Want werken met meerdere accounts haalt je persoonlijke statistieken compleet door elkaar en is ook vrij lastig op de mobiel.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er de meerwaarde niet heel erg van zie. Vinden jullie het oneerlijk dat die mensen in theorie meer zouden kunnen rijden? Want ik denk dat dat in praktijk eigenlijk wel meevalt. Daarbij heb je dat verschil ook als je alleen vaste combinaties toestaat, de een heeft een getraind paard dat 30 km met de vingers in de neus loopt, de ander heeft een oud/jong paard of eentje met beperking die maar 5 km per keer aankan.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:21

Ik doe ook weer mee. het is allemaal voor mijzelf en ik heb zo een leuk overzicht. Dat ik niet in de top mee kan rijden, maakt mij niets uit joh. Rij toch voor de leuk!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:25

mooney schreef:
Vinden jullie het oneerlijk dat die mensen in theorie meer zouden kunnen rijden?
Qua kilometers of ranking maakt het mij niet zoveel uit, ik ben niet zo wedstrijdgericht ingesteld. Maar het is een challenge en voor mijn gevoel is dat iets dat iets wat je of zelf doet of met een vast team. Lastig uit te leggen.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:26

Ik heb mij ook weer aangemeld. Voor mij geldt ook, gewoon voor de leuk :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:02

Ik vind de nieuwe regels wel goed, ik doe ook mee met 2 paarden maar ik ben hierdoor nog niet echt hoog in de challenge gekomen met mijn ritje van 3 km :+ ik ga nog niet zo ver met mijn jonkie en Noah is steeds ziek zwak misselijk of onderweg en als we dan eens gaan rijden vergeet ik of mijn mobiel helemaal mee te nemen of om de app aan te zetten |o

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:21

Jaa ik doe ook weer mee, nu ik er vanaf het begin bij ben, ben ik benieuwd hoe ik er echt voor sta ;) al blijft het natuurlijk voor mij ook gewoon voor de leuk!
Ik vind de regels duidelijk en ben het er mee eens dat wandelen/fietsen er ook bij hoort, mensen die er tegen zijn; zijn jullie bang dat je daardoor meer concurrentie hebt? Of dat je minder makkelijk bovenaan komt? Want ik denk dat je daar echt niet bang voor hoeft te zijn, zoveel km's maak je nou ook weer niet fietsend/lopend, en het is nog steeds sporten met je paard.. Mij persoonlijk motiveerd het wel om bijvoorbeeld ook wat vaker te gaan wandelen en fietsen met de shetlanders, wat ook weer goed is voor hun!
Nieuwe ronde, nieuwe kansen; laat maar komen die challenge! :D

JonnaLP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:32

Ik heb me ook ingeschreven :D Ik zal zeker niet in de top belanden, maar is toch een leuke motivatie!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:43

macha6: Bij mij gaat het erom dat ik alles wat ik met mijn paard wandel (en dat is best veel elke maand) track onder wandelen. En dat zou ik ook graag blijven doen voor het overzicht in mijn statistieken.

Daarnaast is er ook al een aparte challenge voor alle activiteiten die je naast het rijden doet. Dus ik zie de meerwaarde van deze nieuwe regel niet zo. Ondanks dat ik er zelf voordeel mee zou hebben qua kilometers.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:18

Maaiike94 schreef:
macha6: Bij mij gaat het erom dat ik alles wat ik met mijn paard wandel (en dat is best veel elke maand) track onder wandelen. En dat zou ik ook graag blijven doen voor het overzicht in mijn statistieken.

Daarnaast is er ook al een aparte challenge voor alle activiteiten die je naast het rijden doet. Dus ik zie de meerwaarde van deze nieuwe regel niet zo. Ondanks dat ik er zelf voordeel mee zou hebben qua kilometers.

Dit bedoel ik dus. En voor mij gaat het ook niet om competitie + die kms naast het paard zullen toch niet veel zijn in vergelijking tot op het paard dus maakt mij niet uit. Ik draai de vraag dan maar om: als het toch niet om competitie/ veel kms gaat waarom meetellen?