[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:05

Lastig zeg, als je allergisch bent voor muggen! Ik zou ook niet weten wat daar tegen helpt, buiten de dingen die je al doet. Dat van vitamine B wist ik trouwens niet, interessant!

Bij ons op stal zitten ook al wat dazen. Het valt mee, er staan een hoop dazenvallen en die vangen een hoop weg. Alanda trekt ze echter wel behoorlijk aan met haar zwarte vacht, want ik merkte gisteren toen ik haar van de wei haalde om te gaan rijden dat ze toch behoorlijk geplaagd werd door de dazen. Ze staat sinds gisteren met een vliegendeken zonder hals. Met hals vind ik weer zo benauwd worden, en ze heeft toch haar manen om mee te wapperen (ze staan dan wel overeind, maar ze zijn lang zat :') ). Toen ik gisteren nog een keer ging checken merkte ik dat ze lekker rustig stond. Het fabeltje van de lichtblauwe deken heeft zich tot nu toe dus bewezen: ze trekt minder dazen aan lijkt het!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:14

kinel, wat heb jij klaarliggen dan?

Flew, ik heb meerdere tabletten, maar die werken allemaal niet :j Heb nu iets homeopatisch gekregen...

Rais, bedankt voor de tips, daar ga ik eens naar kijken!

Hier totaal geen activiteit met de pony tot nu toe, gister was ik mee naar de keuring van het Gelderse paard en ben net terug van een fotomeeting voor honden. Vanavond even lekker in het water dobberen met Kees, lekker afkoelen! *\o/*

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:18

Dit weekend ook nog niet aan het buitenrijden toegekomen. Gisteren hadden we les, vanochtend een stalgenoot gesupport bij wedstrijd en nu vind ik het te warm. Misschien vanavond nog een rondje ;)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:30

Zo, wij gaan na het weekend ook weer aan de slag. Ik heb vakantie en wil lekker wat kilometers maken met Judy. Km of 80 over 3 ritten verdeeld :) En liefst nog voor de hitte, dus dat wordt vroeg opstaan!

Ook bij ons zijn de dazen weer gesignaleerd...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:07

Hier uurtje geleden even gaan droog mennen met Jack, doen we enorm graag maar spijtig genoeg geen geld voor een koets of sulky'tje. Komend jaar eens goed sparen en volgend jaar hopelijk een job.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:45

Ik heb mijn pony vandaag uitgeleend, die is vanmirgen met een stalgenoot mee naar het bos geweest. Hij had er zin an. Ze waren weer bijtijds terug, zodat hij lekker onder de appelboom in de schaduw kon bijkomen.

Zelf heb ik 18 km gewandeld, etappe 5 van het Pieterpad. Wel wat warm op de open stukken, maar in het bos nog lekker koel en goed te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:49

Vandaag deed ik maar met de groepsrit mee. Was wel lekker ook iets harder dit keer.. Heerlijk om eventjes door te waaien. Ik ben ook zelf gestoken.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:55

Bleh.. al die enge insecten...
Mijn vriend is laatst gestoken door een raar beest op zijn enkel . Kon 2 weken niet lopen.
We zijn het bos ook maar niet ingegaan. Gisteren in de ochtend les en vandaag pijl en boog geschoten met Pol. Daarna de sproeier aan en zowel paarden als mensen zijn afgekoeld :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:21

Klinkt alsof iedereen wel lekkere dag gehad heeft.

Marije, gewoon gewandeld,of training voor iets??

Maarten,lekker...behalve dat je gestoken bent.

Henkje pijl en boog schieten?gaaf hoor...

Morgenochtend ga ik samen met oud stalgenote rondje doen. Zin in!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:24

Lekker Henk, met de paarden onder de sproeier!

Alanda had vandaag een dagje vrij. Ik was veel te moe na een flinke nachtdienst en het huishouden was al een week lang een beetje genegeerd. Dat hebben we dus maar weer even recht getrokken. Net nog wel even een ijsje wezen eten in de stad en daarna nog even langs de paardjes om te kijken of Alanda haar deken nog goed op lag. Mijn vriend was ook mee, en Alanda vindt hem ongeveer net zo leuk als ik :') Die kroop dus weer meteen tegen hem aan en ging heel tevreden alleen nog maar naast hem staan grazen. Hij is echt haar grote liefde. Zo baasje, zo paard <3

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:35

@DC: wij zijn met het Pieterpad bezig, dat is een lange afstandswandelroute van Pieterburen in Groningen naar de St Pietersberg in Limburg, in totaal 465 km, verdeeld in iets van 21 etappes.
Ons doel is het hele pad aflopen van noord naar zuid in chronologische volgorde. Er hangt geen tijd aan voor ons, we lopen voor ons plezier, hebben geen haasr.
Vorig jaar etappe 1 al gedaan, toen door enkelblessure herfst en winter nier gelopen. Met hemelvaart zijn we een lang weekend in drente gaan kamperen en hebben we in totaal ook 3 etappes gelopen.
En gisteren dus etappe 5.
Is echt leuk om te doen. Het is echt een wandelroute, niet met fiets oid te doen. Soms moet je via opstapjes weilanden in klimmen, loop je tussen de koeien. Soms echt paadjes van 30 cm breed. Veel onverhard.
En je komt dus van noord naar zuid heel nederland door, heel afwisselend landschap.
We kijken elke keer weer onze ogen uit.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:48

Pieterpad heb ik met mijn ouders gelopen toen ik nog jong was. Zitten erg mooie stukken bij inderdaad.
Het loopt hier vlak langs ons huis trouwens :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:49

Pieterpad wil ik samen met Mecx (hondje) lopen als zij volgroeid is.
Om te beginnen het zuidelijkste stuk :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:01

Wij zijn dus in het noorden begonnen en zijn nu 87 km onderweg.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:36

Gaaf hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:42

Leuk!!!

Ik ben net terug van rondje stappen door het bos.
Aardig warm.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:46

Wel lekker een rondje stappen DC! Het bos zou ik nu op zich ook nog wel in durven, maar die dijk waar wij overheen moeten rijden pfff... Pony heeft dus even rust tot de ergste hitte voorbij is.

Gisteravond wel 'gezwommen' trouwens, hij is er nu tot zijn buik in gegaan. Alweer een stuk verder dan de vorige keer :D Lekker gespetterd samen, was leuk en verkoelend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:47

Oh leuk,ik mis wel een mooie waterplas hier in de buurt.
Lijkt me zo leuk,beetje spatteren..

Bos was te doen,maar stukje heide was eigenlijk al wel erg warm.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:49

Nouja, het is meer een minimeertje, maar wel groot genoeg om een lekker rondje te zwemmen, prima voor zo met de pony dus!

Jij stond toch ook ergens bij de Veluwe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:53

Klopt, maar niet in jouw richting.. 8-)

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:56

Leuk zeg dat pieterpad!

Ik heb net een stukje met mijn mini gemend en langs een meertje geweest waar hij even kon zwemmen dat vind hij echt heerlijk Elwin kan ik daar echt niet blij meemaken maar hem wel.

Edit: zo te zien niet de enige haha. :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:59

Ik ga vanavond nog even een rondje rijden. Vind het nu te warm.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:10

Ik was tussendemiddag ff op stal, heb Jip van de wei zonder schaduw naar de wei met schaduw verplaatst.
Hij had het aardig warm, opengesperde neusgaten. Denk dus dat hij wel blij is met schuilmogelijkheid.
Vanavond laat maar terug naar de andere wei en hooguit een stukje met hem stappen ofzo.

Woensdagmorgen maar proberen om om 7 uur op stal te zijn en een vroege rit gaan maken, voor de ergste warmte uit.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 08-07-13 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:17

Ik ga vanavond misschien nog rondje lange lijnen met Jack, zadel is er nog niet hoop morgen dan.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:53

Ik hoop donderdag of vrijdag weer een ritje te maken :)