[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:37

Het was goed voor de lachspieren :D
En mijn Jip trekt zich er gelukkig niets van aan dat die gekke schimmel zo loopt te stuiteren, dus ik heb zeer ontspannen kunnen lachen rijden :j

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:00

Haha van dat stuiterende heeft die van mij ook weleens last van, hoofd tussen de voorbenen een gaan. :+

Gefeliciteerd DC! *\o/*

Ik ga zo nog even naar een ander bos kijken of ze daar wel mooie ruiterpaden hebben.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:54

Hopelijk volgende week zadel binnen :D .

Denk eventueel vandaag rondje aan de hand te maken eventueel langs een boederij, ze kennen Jack daar een beetje met wat geluk staan niet alle tracktoren in de schuur.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:57

Darkchrystal gefeliciteerd.

En iets van beetje erg vrolijk paard die liever even pingpong balletje was. :')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:00

Gefeliciteerd DC! *\o/*

Lekker stuiteren haha!

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:13

Zo trof ik ze vanmiddag aan:

Afbeelding

Daarna naar dat andere bos geweest maar daar waren ze bomen aan het kappen dus maar weer terug gegaan en nog even langs het kanaal geweest. Dat alles bij elkaar was zo'n 20 km in 2,5 uur.

Zo zien de ruiterpaden erbij ons uit:
Afbeelding

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:19

@Brittney98, ook mooie paden!

Gefeliciteerd DC!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:20

Lekker hoor Brittney, mooie brede paden!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:55

Jeetje wat een brede paden! Lijkt me wel lekker, maar het lijkt me ook al snel vervelen. Ik zou er binnen de kortste keren alleen nog maar keihard overheen gaan. We hebben hier in de omgeving wel wat ruiterpaden, maar daar gaat mijn hart nou niet bepaald harder van kloppen. Gelukkig hebben we hier een hele fijne boswachter. Zolang je niemand lastig valt, is het allemaal niet zo erg. Als ik buiten mijn vaste bosgebied ga, hou ik me wel netjes aan de ruiterpaden, omdat ik weet dat het daar niet mag.

Vandaag ben ik weer eens lekker met een stalgenootje op pad geweest. De paarden goed ingesprayd voor de dazen, maar er was geen houden aan. Het eerste bosgedeelte viel nog wel mee, maar zodra we achteraan kwamen werden we gewoon opgevreten, zelfs in galop bleef er nog een zwerm om je heen hangen! Als je onderstaand filmpje op HD kwaliteit zet, zie je ze gewoon om mijn rijmaatje heen vliegen :S

Het waren er denk ik zoveel door de hitte en het gebrek aan wind. Maar even stappen was er niet bij. We zijn dus ook maar een andere weg terug gaan zoeken zodat we niet meer zo ver door het bos heen hoefden. En al gauw reden we dus verkeerd. Mijn rijmaatje dacht dat we misschien wel via een groot grasveld naar het laatste stukje bos konden en dan zo terug naar stal, maar dat ging dus niet. Wel even stiekem lekker over het gras heen gegaloppeerd. Ik bedoel, als je er dan toch noodgedwongen op gaat, maak het dan even een leuke herinnering en laat de boel ook weer netjes achter :)

Een stukje verder kwamen we een grote kudde roodbonte koeien tegen. Alanda had nog nooit roodbonte koeien gezien.
Afbeelding

De roodbonte koeien hadden ook nog nooit Alanda gezien. Het was wederzijds bekijks :')
Afbeelding

Een lekker ritje, maar man wat zijn we lek gestoken!!
Laatst bijgewerkt door Snadrem op 05-07-13 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:17

Nog feli dc, hier viel het wel mee vandaag in de groepsrit. En dat idee van 'wegjagen' :') hahahahahaha.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:26

Geweldige foto's met die koeien :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:59

Ook eens meegemaakt hier dat ik echt iets moest door galopperen omdat er in stap en draf geen doen was aan de dazen. Nu ga het volgende week wel merken als ik tenminste een singel kan regelen voor aan het zadel (komt maandag of dinsdag binnen).

Morgen Jack wassen en te zien van hoe laat het daarna is nog even met hem een rondje aan de hand doen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 08:02

Ziet er allemaal leuk uit Snadrem!

Ik ga echt een groot probleem krijgen de komende tijd vrees ik... Ben namelijk hartstikke allergisch voor muggensteken. Heb nu al een dik been, een dikke arm en een dikke hand... Stik!! Draag muggenbandjes en druppel mezelf met stinkende olie, maar helpen doet het nog niet echt :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:20

Geen tips voor je jammer genoeg, mijn rondje aan de hand is niet meer gelukt moest nog naar de winkel achter zo een kop voor de tuinslang en dan tegen 17u 30 begonnen met wassen en was tegen +- 22u (30) klaar. Morgen moet ik zelfs nog zijn achterste sokken nog een 2de keer inzepen maar dan zijn ze ook klaar denk ik en terug redelijk wit.

Dus morgen aan de hand of met lange lijnen even kilometer vreten :D

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:36

Ik heb ook geen tips voor je.

Net nog een stukje van 9,5 km gereden het was heerlijk maar het lijkt net of er steeds meer muggen en dazen komen... :(

Ik ga trouwens binnenkort 10 dagen op vakantie maar mijn pony's staan nu dus onder vliegendekens zou ik die omhouden of toch maar afdoen?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:02

Wel een paar dazen gezien, maar hier viel het nog mee :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:09

Hier nog niet veel steekvliegen. Gisteren nog heerlijk kunnen rijden zonder te worden lastig gevallen. Fijne galopjes gedaan en ik had een heel blij paard, heerlijk!

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:55

Sonja89 schreef:
Ziet er allemaal leuk uit Snadrem!

Ik ga echt een groot probleem krijgen de komende tijd vrees ik... Ben namelijk hartstikke allergisch voor muggensteken. Heb nu al een dik been, een dikke arm en een dikke hand... Stik!! Draag muggenbandjes en druppel mezelf met stinkende olie, maar helpen doet het nog niet echt :P

Ik ben ook (licht) allergisch voor muggen. Met name op mn benen. Ik slik de laatste tijd Vitamine B (gewoon van het Kruidvat). Daar schijnt een stof in te zitten (in de vit B) die je via je huid uitscheid en van die geur houden muggen niet!
Verder smeer ik mijn benen en armen in met bodylotion met dode zeezout. Tot nu toe werkt dat heel erg goed. Of t is toeval...... Maar vriendlief heeft al veel meer steken gehad dan ik, terwijl ik meestal de ineut ben.

Gister een stukje gewandeld met Ty, het is echt te warm voor hem nu om echt wat te doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:56

We hebben nu op stal ook al een paar dazen en heel veel steekvliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:10

Wij op stal helemaal geen ongedierte gelukkig :)

Ik ben nog steeds niet aan het rijden :( Sterker nog, dat zal nog wel even duren. Mijn wond van de operatie is nadat de hechtingen eruit gehaald zijn weer een stukje open gegaan en dat is nu al bijna een week aan het bloeden. Die moet echt eerst goed dicht zijn voor ik weer wat ga doen....

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:10

Ik ben overigens ook allergisch en slik gewoon een pilletje als ik geprikt ben.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:47

Hier in de wei wordt iedereen geprikt. vanmorgen om 8u zelfs al. paardjes staan lekker op het gras en vanavond haal ik ze er weer van. Heb ook vanalles klaar liggen als ik geprikt wordt.
@ robijntjah beterschap.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:58

Yentle en ik hebben gisteravond een heerlijk rondje gedaan, hoefjes zijn nog ontzettend gevoelig maar een drafje op een gelijkmatige ondergrond vindt ze heerlijk ... ik stap natuurlijk heel erg veel maar toch al met al een uurtje weer op pad geweest. vanmorgen even gecheckt hoe ze was , geen pijn of zere hoeven gelukkig ! Ze is ontzettend mooi afgevallen , ik ben wat kruiden aan het geven voor wat andere "problemen "en ze doet t prima ! Dusse ondanks de warmte gaan we weer wat opbouwen naar lange ritjes , hopenlijk nu zonder "obstakels "onderweg. gewoon weer Yentle en ik .... onderweg !

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:11

Robijntjah beterschap

Ik heb afgelopen week ook veel buitengereden.
Gister op het paard van een vriendin, vandaag mn eigen, wat is t warm weer opeens : )!
Wel heel veel zeurende hondenbezitters de laatste dagen, ff irritand.

Yenopi klinkt goed, wat fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:29

Wij hebben vanochtend een stapritje gemaakt...
Goed voor mijn pony omdat hij veel steun heeft aan dappere weidegenootpaard, andersom is het voor hem weer goed om de relaxte 'ik blijf wel rustig stappen'modus van mijn pony over te nemen.