Hier stil vanwege het weer & werkschema (kon dit weekend niet door werk, maar het was zo'n slecht weer dat ik dat eigenlijk niet erg vond
). Nu weer werken maar heb afgesproken voor vrijdag, zaterdag & zondag .. Dus komt helemaal goed
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Nu weer werken maar heb afgesproken voor vrijdag, zaterdag & zondag .. Dus komt helemaal goed

Wil zondag kijken om eens een nieuwe route te rijden (vind de rest een beetje saai worden
Al blijft het altijd wel mooi hier natuurlijk, maar het is altijd hetzelfde
). Alleen is die zo'n 25km, geen idee of dat misschien net een stap te ver is .. (langste tot nu toe is 18km geweest) .. Alhoewel, als je veel stap inbouwt kan dat eigenlijk niet zoveel kwaad hé, ben je alleen een stuk langer weg
kim345 schreef:van 18 naar 25 moet toch wel kunnen? Desnoods hou je eventjes pauze.
Veel plezier alvast!

Veel plezier!
Oeps haha
Het wordt ook vrij warm en daar kan ponylief niet zo goed tegen (niet in die zin dat hij er echt letterlijk last van heeft, maar graag lopen doet hij dan ook niet
) dus gewoon een lekker rustig ritje en kijken wat hij aangeeft ... En zijn gemiddelde snelheden liggen nu éénmaal niet zo hoog
). Dus op dat gebied is hij wel wat gewend ..
).
8 km gereden in 57 min, 8,34 km/u gemiddeld, een stuk hoger dan normaal! Hoe meer en regelmatig we rijden, hoe makkelijker die gemiddelde snelheid omhoog lijkt te gaan..
macha6 schreef:Hahaha ik heb laatst mijn langste rit van 26 km naar 33 km verlegd. Mijn paard is ook al 21 maar als hij aangeeft er nog zin in te hebben, gewoon kijken hoever je komt?
Vandaag ook mijn record gemiddelde snelheid verbroken, let er tegenwoordig veel meer op omdat dat dus wel belangrijk schijnt te zijn bij de endurance!8 km gereden in 57 min, 8,34 km/u gemiddeld, een stuk hoger dan normaal! Hoe meer en regelmatig we rijden, hoe makkelijker die gemiddelde snelheid omhoog lijkt te gaan..
?
macha6 schreef:Ja hier zit in en uitstappen bij. Maar rekenen jullie dat niet mee dan? Ik denk maar in de trant van de challenge: zijn toch weer extra km's
Chouchou schreef:macha6 schreef:Ja hier zit in en uitstappen bij. Maar rekenen jullie dat niet mee dan? Ik denk maar in de trant van de challenge: zijn toch weer extra km's
Ik heb endomondo ook altijd gewoon aan met in- en uitstappen, maar als je de gemiddelde snelheid gebruikt voor een indicatie of je klaar bent voor endurance, klopt het niet helemaal. Bij de endurance ga je in principe niet de eerste twee kilometer instappen, je begint dan gelijk met een drafje, waardoor je die eerste twee langzame kilometers niet hoeft mee te nemen in je gemiddelde snelheid! Uitstappen zou ik er nog wel bijtellen in het begin.
) om de kilometers gaat en niet om de snelheid. Maar bij de endurance heb je inderdaad geen instappen, en uitstappen ook zo beperkt mogelijk (maar net wat je paard nodig heeft), dus dat zit wel wat anders in elkaar 

Dus even moeten staan bedenken wat we konden doen of dat we moesten omdraaien, groom geprobeerd boomstam te verplaatsen maar dat was geen optie
Toen gekeken of we er langs konden, moesten we wel het bos in maar misschien kon het wel, groom daar nog een boomstam verhuist en toen konden we door volgens haar, dus groom weer op de koets en ik al mijn stuurkunsten boven gehaald (
). We zijn er wel geraakt 

Heb hem willen in draf zetten maar dat wilde hij niet (gelijk had hij ook, je zag op dat stuk niet echt goed of er fietsers of anderen aankwam en zo breed was het allemaal niet) dus ja, dan zo maar door .. Komen we op een bepaald moment achter de bocht nog ruiters tegen, zegt die man die als eerste reed "er rijdt een enorme tractor achter jullie meisjes" Zo droog
Mannen waren blijkbaar erg gefascineerd dat de pony er zo rustig onder bleef, veel complimentjes gehad, echt leuk
Even later hadden we ineens dat tweespan achter ons aan (dat loopt natuurlijk een stuk sneller dan zo'n kleine trage pony
) en dat was de eerste keer voor [***], maar hij deed helemaal niks
Ja, hoofd omhoog en oren naar achteren omdat hij echt wilde luisteren wat het was, maar verder geen pas harder ofzo .. echt super

Ook nog in de zee geweest; het is dat paard niet verder wilde, maar anders hadden we nog even gezwommen