Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:26

Ziet er goed uit! Fijn zo'n nieuw vriendinnetje .. Gaan jullie vaker samen rijden in de toekomst?

Hier stil vanwege het weer & werkschema (kon dit weekend niet door werk, maar het was zo'n slecht weer dat ik dat eigenlijk niet erg vond :') ). Nu weer werken maar heb afgesproken voor vrijdag, zaterdag & zondag .. Dus komt helemaal goed 8-)

Chouchou

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:43

Ja we gaan zeker vaker samen rijden! Onze paarden vullen elkaar goed aan qua tempo en ik heb haar zelfs al enthousiast gemaakt over endurance, dus dat worden vast nog leuke ritjes!

Werken is al een stuk minder erg met het vooruitzicht dat je vrijdag, zaterdag en zondag kan rijden! En je kiest ook nog eens heerlijk weer uit! {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:05

Oh, super, en meteen al enthousiast voor endurance .. dat komt helemaal goed :D

Zeker wel :j Wil zondag kijken om eens een nieuwe route te rijden (vind de rest een beetje saai worden :P Al blijft het altijd wel mooi hier natuurlijk, maar het is altijd hetzelfde :Y) ). Alleen is die zo'n 25km, geen idee of dat misschien net een stap te ver is .. (langste tot nu toe is 18km geweest) .. Alhoewel, als je veel stap inbouwt kan dat eigenlijk niet zoveel kwaad hé, ben je alleen een stuk langer weg :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:07

van 18 naar 25 moet toch wel kunnen? Desnoods hou je eventjes pauze.
Veel plezier alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:08

Zo, ik heb ook eindelijk weer 3,4 km buiten gereden en kan de ritten dus weer op gaan bouwen :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:10

Net besloten dat ik morgen even een rondje naar buiten ga!
Heb vrijdag weer een examen en morgen dus even vrij.
Ga ik vanavond nog aan de studie voor na het weekend (moet zaterdag werken en zondag de hele dag wedstrijd...)
En dan morgenmiddag nog leren en dan vrijdag alles klaarzetten voor de wedstrijd en leren.
Mooie planning toch? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:19

kim345 schreef:
van 18 naar 25 moet toch wel kunnen? Desnoods hou je eventjes pauze.
Veel plezier alvast!

In theorie wel hé? Zal eens polsen wat mijn groom daarvan denkt :Y)
Spijtige is dat de (paardvriendelijke) pauzeplaatsen op 1/4e en 3/4e van de rit liggen .. Maarja, we kunnen nog altijd zien of we onderweg ergens kunnen pauzeren, en anders is er nog altijd die 3/4e optie (dat ligt op zo'n 18 km dus dat kan mijn pony wel).

Planning klinkt verder erg super :Y) Veel plezier! ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:21

Zou dan gewoon 3/4 doen dat moet prima kunnen.
Je kan dan ook altijd nog besluiten om gewoon door te rijden natuurlijk mocht het goed gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:23

Dat ook natuurlijk :j Al denk ik dat ikzelf misschien wel eerder pauze nodig heb dan mijn pony _O-
(alhoewel .. op de koets .. eten en drinken mee .. voetjes omhoog .. moet kunnen 8-) ).

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:54

Ik ging van langste rit 10 km naar 18 km :') Oeps haha
Week erna 23 km :P
Maargoed, beide ritten hebben we vrijwel alles gestapt en mijn pony kan het conditioneel heel goed aan. Helaas ben ik bang dat de komende maanden zo'n lekkere ritten er niet meer inzitten maar ach, ik cross wel lekker wat kleinere ritjes rond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:11

Zal hier ook zeker vooral stappen worden :j Het wordt ook vrij warm en daar kan ponylief niet zo goed tegen (niet in die zin dat hij er echt letterlijk last van heeft, maar graag lopen doet hij dan ook niet ;) ) dus gewoon een lekker rustig ritje en kijken wat hij aangeeft ... En zijn gemiddelde snelheden liggen nu éénmaal niet zo hoog :P :')

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:23

Ik heb ooit 30 km gereden.
Terwijl daarvoor mijn langste 18 km was.
Maar heb veel gestapt en 2 pauze's van 20 minuten ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:27

Vroeguuuuuuuuuuurrrr .. deden we ritten van 30km met 2 vingers in de neus (hebben endurance gereden), zelfs meer ook .. als ik nu via de routeplanner kijk wat we vroeger hebben gereden deden we makkelijk 40km op een uur of 3 (wel dan met pauze tussenin, maar dat was vooral voor de ruiter :P ). Dus op dat gebied is hij wel wat gewend ..

Maar toch, dat was toen, nu is nu, hij weer een aantal jaartjes ouder en loopt nu voor de koets ipv onder het zadel. Ondanks dat dit hem beter af gaat (hij blijkt al jaren rugproblemen te hebben) mist hij toch wel de concurrentie om die afstanden in dat soort tijden nog te halen .. Vroeger heeft hij echt puur op karakter gelopen, echt een bikkeltje.. Dus vandaar dat ik nu toch wat voorzichtig ben, al moet hij dat in principe wel makkelijk aan kunnen, zeker als we gewoon kijken wat hij aangeeft qua willen lopen (hij is daar altijd wel duidelijk in :Y) :)) ).

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:19

Afgelopen twee weken wat meer dressuurmatig gereden en getraind. Dit weekend weer ritjes maken. Ben behoorlijk gezakt hierdoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:20

Ik durf niet te kijken waar ik sta .. kijk na het weekend wel weer :')

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:51

Hahaha ik heb laatst mijn langste rit van 26 km naar 33 km verlegd. Mijn paard is ook al 21 maar als hij aangeeft er nog zin in te hebben, gewoon kijken hoever je komt?
Vandaag ook mijn record gemiddelde snelheid verbroken, let er tegenwoordig veel meer op omdat dat dus wel belangrijk schijnt te zijn bij de endurance! O:) 8 km gereden in 57 min, 8,34 km/u gemiddeld, een stuk hoger dan normaal! Hoe meer en regelmatig we rijden, hoe makkelijker die gemiddelde snelheid omhoog lijkt te gaan.. :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:16

Bij endurance is er inderdaad een minimum snelheid. Bij de impulsklasse/kennismakingsklasse is dat 8km en bij de K1 is dat 9km.

Het beste is mijns inziens om een bepaalde afstand te kiezen en deze dan steeds sneller te rijden ipv de afstand eerst te vergroten.

Wij gaan dit weekend ook weer verder met trainen. En we proberen dit vol te houden tot aan onze volgende wedstrijd de 7e juni.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:18

macha6 schreef:
Hahaha ik heb laatst mijn langste rit van 26 km naar 33 km verlegd. Mijn paard is ook al 21 maar als hij aangeeft er nog zin in te hebben, gewoon kijken hoever je komt?
Vandaag ook mijn record gemiddelde snelheid verbroken, let er tegenwoordig veel meer op omdat dat dus wel belangrijk schijnt te zijn bij de endurance! O:) 8 km gereden in 57 min, 8,34 km/u gemiddeld, een stuk hoger dan normaal! Hoe meer en regelmatig we rijden, hoe makkelijker die gemiddelde snelheid omhoog lijkt te gaan.. :)

+ hier zit in en uit stappen ook bij neem ik aan :) ?
Dus eigenlijk is je gemiddelde wel een stukje hoger.

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:12

Ja hier zit in en uitstappen bij. Maar rekenen jullie dat niet mee dan? Ik denk maar in de trant van de challenge: zijn toch weer extra km's O:)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:14

macha6 schreef:
Ja hier zit in en uitstappen bij. Maar rekenen jullie dat niet mee dan? Ik denk maar in de trant van de challenge: zijn toch weer extra km's O:)

Ik reken het ook altijd mee hoor :P
Idd meer km's :j

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:23

In en uitstappen hoort erbij. Ik reken ze ook altijd mee.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:20

macha6 schreef:

Ik heb endomondo ook altijd gewoon aan met in- en uitstappen, maar als je de gemiddelde snelheid gebruikt voor een indicatie of je klaar bent voor endurance, klopt het niet helemaal. Bij de endurance ga je in principe niet de eerste twee kilometer instappen, je begint dan gelijk met een drafje, waardoor je die eerste twee langzame kilometers niet hoeft mee te nemen in je gemiddelde snelheid! Uitstappen zou ik er nog wel bijtellen in het begin.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:46

Chouchou schreef:
macha6 schreef:

Ik heb endomondo ook altijd gewoon aan met in- en uitstappen, maar als je de gemiddelde snelheid gebruikt voor een indicatie of je klaar bent voor endurance, klopt het niet helemaal. Bij de endurance ga je in principe niet de eerste twee kilometer instappen, je begint dan gelijk met een drafje, waardoor je die eerste twee langzame kilometers niet hoeft mee te nemen in je gemiddelde snelheid! Uitstappen zou ik er nog wel bijtellen in het begin.

Waar, maar ik stap de eerste kilometer in en vaak de laatste kilometer uit. Ik weet hoe lang ik over die kilometers doe en dan reken ik voor het 'tussenstuk' wel even uit m'n hoofd uit wat m'n gemiddelde snelheid was :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:41

Hier zit ook in- en uitstappen erbij, omdat het (gelukkig :P ) om de kilometers gaat en niet om de snelheid. Maar bij de endurance heb je inderdaad geen instappen, en uitstappen ook zo beperkt mogelijk (maar net wat je paard nodig heeft), dus dat zit wel wat anders in elkaar :j

Wij zijn weer geweest vandaag *\o/*

Afbeelding

Onderweg wel 3x moeten halthouden, 2x om de weg over te steken en 1x omdat er een boomstam op het pad lag -O- Dus even moeten staan bedenken wat we konden doen of dat we moesten omdraaien, groom geprobeerd boomstam te verplaatsen maar dat was geen optie :+ Toen gekeken of we er langs konden, moesten we wel het bos in maar misschien kon het wel, groom daar nog een boomstam verhuist en toen konden we door volgens haar, dus groom weer op de koets en ik al mijn stuurkunsten boven gehaald ( :') ). We zijn er wel geraakt :D

Afbeelding

Vliegendeken was meer als test dan dat het al echt nodig was, gelukkig maar. Ging overigens wel goed, fijn ding, blijft ook fijn liggen. Komt goed in de zomer ;)

Verder op een bepaald moment nog een tractor achter ons gehad, die echt wel héél dicht op ons ging rijden. Was op een weg/fietspad en geen mogelijkheid dat die erlangs kon. [***] maakte het allemaal niet uit, die ging geen pas harder voor dat ding :') Heb hem willen in draf zetten maar dat wilde hij niet (gelijk had hij ook, je zag op dat stuk niet echt goed of er fietsers of anderen aankwam en zo breed was het allemaal niet) dus ja, dan zo maar door .. Komen we op een bepaald moment achter de bocht nog ruiters tegen, zegt die man die als eerste reed "er rijdt een enorme tractor achter jullie meisjes" Zo droog :') Mannen waren blijkbaar erg gefascineerd dat de pony er zo rustig onder bleef, veel complimentjes gehad, echt leuk :D
Daarna nog een tweespan tegengekomen die in een veldje pauze stonden te houden, inclusief picknickmand enzo, die hadden het wel goed bekeken, jammer genoeg was alles net op toen we langs reden -O- :)) Even later hadden we ineens dat tweespan achter ons aan (dat loopt natuurlijk een stuk sneller dan zo'n kleine trage pony :+ ) en dat was de eerste keer voor [***], maar hij deed helemaal niks <3 Ja, hoofd omhoog en oren naar achteren omdat hij echt wilde luisteren wat het was, maar verder geen pas harder ofzo .. echt super <3

Ben weer trots op mijn kleine pony.
En morgen en overmorgen gaan we nog! :D

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:06

Vanmiddag lekker gereden, was wel een stukje verder dan gepland :+

We hebben heel veel gestapt, een aantal keer een stukje gedraafd en twee keer een galopje. Heerlijk door de duinen, over strand en door het bos :) Ook nog in de zee geweest; het is dat paard niet verder wilde, maar anders hadden we nog even gezwommen :P
Met een rood hoofd thuisgekomen, dus zo maar even lekker insmeren...

Afbeelding

Afbeelding