Relive challenges #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SjonnieZ

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:31

Aan mij heb je niet veel deze maand.. het rijgebied rondom stal is compleet weggedreven. En op locatie ben ik afhankelijk van de weersvoorspellingen. Dit weekend dus geen buitenrit… komende week hopelijk beter.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 20:51

Em_ schreef:
Cchanny schreef:
Het word spannend of we het gaan halen!

En ik doe nog zo m'n best door 2x mee geweest te zijn op de kar haha, nadat ik zelf een ritje te paard had gemaakt :+

HAha lekker!

De warmte van de afgelopen dagen werkt natuurlijk ook niet mee..

pjer schreef:
wij hebben vandaag weer een buitenrit op locatie gedaan, dus weer 16km erbij.

Lekker!

SjonnieZ schreef:
Aan mij heb je niet veel deze maand.. het rijgebied rondom stal is compleet weggedreven. En op locatie ben ik afhankelijk van de weersvoorspellingen. Dit weekend dus geen buitenrit… komende week hopelijk beter.

Jeetje wat zonde!

Wij hebben de afgelopen dagen niet meer dan gebadderd en aquatraining in het markermeer gedaan vanwege de warmte.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:20

Ja doodzonde. Ze hadden het gebied net weer hersteld… we konden weer redelijk veilig de “berg” op… nu is het weer helemaal uitgesleten.
En rondom bemelen, het mooie rijgebied, is het helemaal erg. Gisteren zag je daar alweer de wateroverlast beelden voorbij komen.

Normaal pak ik de trailer wel in het weekend maar vond het deze week te warm om met een paard te reizen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 22:03

Dat is echt helemaal zonde! Zonde van al het werk ook.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:16

Ah wat balen!

Wordt inderdaad spannend. Voor mezelf lig ik wel op schema :D gemiddeld 100km per maand en zit nu op 88, dus dat gaat wel lukken.

Ik zie ook wel eens de weekuitdagingen voorbij komen. Zijn er mensen die deze ook halen? Heb bijvoorbeeld 45km maar ook 7 activiteiten in een week gezien. Voor mij wat optimistisch maar ben benieuwd of de echte fanatiekelingen deze ook halen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 08:31

Chantalla schreef:
Ah wat balen!

Wordt inderdaad spannend. Voor mezelf lig ik wel op schema :D gemiddeld 100km per maand en zit nu op 88, dus dat gaat wel lukken.

Ik zie ook wel eens de weekuitdagingen voorbij komen. Zijn er mensen die deze ook halen? Heb bijvoorbeeld 45km maar ook 7 activiteiten in een week gezien. Voor mij wat optimistisch maar ben benieuwd of de echte fanatiekelingen deze ook halen.

Ik doe wel steeds braaf mee, maar het is mij te fanatiek.
Zeker omdat we nog steeds in de opbouwfase zitten na een blessure.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:49

Die week uitdagingen maak ik, een plan ik dus ook op mijn eigen doelen. Ik heb 2 4-jarigen die kilometers moeten maken ohz, en 4 paarden die aan de hand/fiets mee moeten (3 2-jarigen en een revalidatie paard). Meedoen mag altijd, maar met 1 paard is dat wel een erg heftige uitdaging. Afgelopen week was er geen week uitdaging omdat ik vakantie had.

Ik werk trouwens met een horloge die ik via laptop moet uploaden voordat de kilometers erbij komen, dus er komt van mij nog wel wat aan.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 11:03

Caily schreef:
Die week uitdagingen maak ik, een plan ik dus ook op mijn eigen doelen. Ik heb 2 4-jarigen die kilometers moeten maken ohz, en 4 paarden die aan de hand/fiets mee moeten (3 2-jarigen en een revalidatie paard). Meedoen mag altijd, maar met 1 paard is dat wel een erg heftige uitdaging. Afgelopen week was er geen week uitdaging omdat ik vakantie had.

Ik werk trouwens met een horloge die ik via laptop moet uploaden voordat de kilometers erbij komen, dus er komt van mij nog wel wat aan.

Met die hoeveelheid paarden snap ik inderdaad wel dat je het red. Leuk die diversiteit van paarden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:27

Zonde, zaterdag had ik ondanks de warmte een flinke rit gemaakt, 15 km of zo, maar na een km is relive uitgeschakeld. Dat heb ik al vaker gehad.
Je kunt dat dan ook niet handmatig achteraf herstellen toch, of wel?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:33

Chantalla schreef:
Ah wat balen!

Die heb ik nog nooit voorbij zien komen… maar zo te lezen zijn die voor mij te fanatiek. Daarvoor rij ik ook nog te veel in de bak.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 11:41

Bloodymary schreef:
Zonde, zaterdag had ik ondanks de warmte een flinke rit gemaakt, 15 km of zo, maar na een km is relive uitgeschakeld. Dat heb ik al vaker gehad.

Ik weet niet of je het kan inlezen, maar voor in de toekomst stond je batterijbesparing misschien aan?

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:44

Hier ook weinig gedaan deze maand, veel weekenden had ik andere plannen en ons rijgebied is vaak te nat geweest om echt wat te doen, dan moeten we echt een dag vrij hebben om met de trailer weg te kunnen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:56

Cchanny schreef:
Bloodymary schreef:

Ik weet niet of je het kan inlezen, maar voor in de toekomst stond je batterijbesparing misschien aan?

Nee, die stond niet aan.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 13:50

Wat vreemd en jammer zeg..

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:47

[quote="Bloodymary"]

En je wifi? Raar maar waar wordt voor bijvoorbeeld topo gps geadviseerd om altijd je wifi aan te hebben. Deze app werkt dan beter ook al heb je geen wifi bereik.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:11

Caily schreef:

Ahh, ja dan is het nog enigszins haalbaar. Ik vind het voor mezelf meer motiverend om mee te doen aan uitdagingen die haalbaar zijn :Y)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:00

Nog 2 (warme) dagen en nog 200km, dat wordt wel heel lastig…

Hier gister het laatste ritje voor mijn en Lilly haar vakantie. Morgen wordt ze behandeld door de osteo, dan twee dagen rondje wandelen en zaterdag op vakantie dus dan heeft ze lekker vrij. Voor de “Al het goede komt in drieën!” challenge moet ik nog 700 meter, dus morgen wandelrondje maar tracken :Y)

Is het bij meer mensen nog steeds ontzettend nat in het bos? En daardoor idioot veel muggen?… Voor het idee, vorig jaar zomer was hier nog een heel klein plasje van over, nu is het net een meertje.

Afbeelding

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:32

Ik ga geen km meer op de teller zetten ben ik bang. Mijn bijrijder heeft eitje vanochtend al voor 8 uur gereden.
Wat het natte betreft, ik vind de meinweg zelf best droog maar het melickerven is idd nog steeds veel voller en breder dan normaal. En ja de muggen tieren weelderig.
Waar we hier in het zuiden veel last van hebben zijn door de regen kapot geslagen wegen. Het water is weg maar de schade helaas nog niet overal opgelost.

Wel benieuwd naar de augustus challenge…eitje en ik hebben dan wekelijks een rit opstaan.

O…. Fijne vakantie chantalle

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 11:24

In zeewolde ook heel veel muggen, we rijden bijna standaard met vliegendeken, vliegenspray en masker op. 's avonds is het eigenlijk niet te doen in het bos. Ook nog wel veel blubber en grote plassen overal. Afgelopen weekend zijn we daarom weer naar putten gegaan om daar in het bos te rijden en op 2 dazen na geen enkel vliegend gespuis gezien. Wel daar ook redelijk wat modderige plekken en plassen, maar minder veel en minder vervelend dan thuis.
Ik heb eind van de middag nog een bosritje van ca 8 km gepland, waarschijnlijk redelijk rustig want we zijn alle 3 een beetje voorzichtige ruiters :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 22:11

Hier al sinds vorige week geen km meer. Vanwege losse ijzers, verloren ijzers en een bezoekje van de ostepaat en nu weer die blafhitte.

Wij hebben gigantisch veel dazen. Dat hadden we nooit. Maar ze zijn ook gigantisch meerdere centimeters.
Muggen niet meer dan normaal, maar wel veel groter dan normaal.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 23:21

Wat een pech CChany laten we hopen dat de osteo behandeling een keerpunt is en de ijzers nu weer braaf blijven zitten.
En dazen zijn verrekte krengen…ik kan niet zeggen dat ik ze dit jaar groter vind. In welk deel van Nederland zit jij?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-24 07:15

SjonnieZ schreef:
Wat een pech CChany laten we hopen dat de osteo behandeling een keerpunt is en de ijzers nu weer braaf blijven zitten.
En dazen zijn verrekte krengen…ik kan niet zeggen dat ik ze dit jaar groter vind. In welk deel van Nederland zit jij?

Volgens de hoefsmid hebben veel paarden hier in de omgeving vanwege het gekke weer van de afgelopen dagen last van losse ijzers. Maar ze moest bijna om de 2 weken komen. Dus was er nu klaar mee. Hij gaat maar weer krapper op de ijzers. Hopelijk houd hij ze er dan onder.

Ik zit in de kop van Noord Holland

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 09:00

vorige week weer een paar dagen een kreupel paard. (geen idee wat ze nu weer gedaan had. Maar het leek alsof ze een krampbeen had. Ze kon/wilde ook het achterbeen niet strekken. Ondertussen lukt dat allemaal gelukkig wel weer)
En dan loopt ze weer goed, is het gewoon te warm.

Dus hier ook helaas ook al een week geen km gemaakt.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:39

Gisteren een super leuke rit gehad met 2 stalgenoten. Gewoon ons normale rondje bos, maar met 3 paarden die paddock maten zijn. Het was echt met de kudde op stap. erg leuk. De muggen waren niet te doen. Ik had zo'n libelle op het hoofdstel geclipt maar dat werkt niet bij muggen en mijn paard veranderde erdoor van koele kikker in een heetgeblakerde spanjaard pff. Toen ik de clip eraf haalde werd hij weer rustiger. Aan het eind van de rit hebben we nog in de waterbak gespeeld erg leuk! Afbeelding

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:00

Cchanny schreef:
SjonnieZ schreef:

Volgens de hoefsmid hebben veel paarden hier in de omgeving vanwege het gekke weer van de afgelopen dagen last van losse ijzers. Maar ze moest bijna om de 2 weken komen. Dus was er nu klaar mee. Hij gaat maar weer krapper op de ijzers. Hopelijk houd hij ze er dan onder.

Ik zit in de kop van Noord Holland

Dan zit ik in het andere uiterste van Nederland. M’n paard staat in Maastricht. Het ijzer probleem is wel herkenbaar. Op advies van de DA staat hij voor op ijzers met zooltjes. Door het vocht en de zooltjes worden de hoeven echt zachter. En die zuigende lössgrond helpt dan ook niet. Dus ja… de smid is ook hier z’n beste vriend, helaas.