Werkvakantie ranch amerika

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:07

lifaya schreef:
je mag max 90 dagen in amerika verblijven :)

Oh grapje. Je hebt inderdaad gelijk :+

Maxxime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:09

Wat geweldig om te lezen dat er veel mensen naar Amerika zijn geweest en er interesse in hebben.

Ik ben de volgende in de rij :P Op het moment ben ik vooral aan het uitzoeken of het echt mogelijk is. Ik denk het wel, maar eerst moet ik het wel zeker weten natuurlijk.

Zoals het nu lijkt heb ik vanaf november de tijd om 3 maanden naar het buitenland te gaan. Als november niet lukt wordt het begin 2013. Dus als er nog mensen zijn die rond die tijd ook graag heen willen... Een reismaatje lijkt me chill!
Ik heb niet echt een voorkeur voor waar ik heen wil, zolang het maar in Amerika is.

Even een paar vragen voor de mensen die heen zijn geweest:
- Ik heb weinig ervaring in werken binnen een paardenbedrijf en rij eigenlijk alleen maar recreatief. Is dat van groot belang bij het vinden van een ranch?
- Wat zijn ongeveer de kosten die jullie buiten je ticket om hebben gemaakt?
- Is het verstandig om met een reismaatje heen te gaan? Wat zijn jullie ervaringen daarbij?
Als je alleen bent maak je natuurlijk ietjes sneller beter contact met de mensen daar, maar dat ligt helemaal aan je eigen instelling. Ik wil met of zonder reismaatje en ben van plan om hoe dan ook dat contact te zoeken.
- En natuurlijk de vraag: Is er een ranch die jullie aanraden? Ik heb gelezen over OmElArab en HF guest ranch, maar wil natuurlijk verder kijken dan mijn neus lang is.

Marit

Re: Werkvakantie ranch amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:11

Ik wil nog steeds naar Kansas, het stond voor mij al zo goed als gepland maar kon toch niet doorgaan vanwege een blessure. Dus als je naar Kansas wil, hou ik me (onder voorbehoud, ik kan pas gaan als blessure over is) aanbevolen :D

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:33

Ahh, dit is echt toevallig! Ik heb een paar weken geleden al mails gestuurd naar Ranches, alleen wil ik naar Tennessee! Helaas pas van 1 iemand antwoord gehad.
Dus als iemand hier nog leuke ranches in Tennessee weet, hoor ik het graag!

En inderdaad yardsandgroom.com in de gaten houden..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:32

Maxxime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:48

Marit: Balen dat je een blessure hebt! Waar heb je last van dan? Als ik meer dingen zeker weet stuur ik je zeker een berichtje!

Denice: Wanneer wil je weg? 1 reactie is al iets toch? Was het een positieve reactie?

Lifaya: Echt super joh!! Geniet er lekker van!

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:37

wat een leuk topic =) dit ga ik ook even volgen wil ook over een jaar of iets een keer dit gaan ondernemen :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:59

Maxxime_ schreef:
Marit: Balen dat je een blessure hebt! Waar heb je last van dan? Als ik meer dingen zeker weet stuur ik je zeker een berichtje!

Denice: Wanneer wil je weg? 1 reactie is al iets toch? Was het een positieve reactie?

Lifaya: Echt super joh!! Geniet er lekker van!

Ik heb m'n rug gebroken vorig jaar, en ik ben nu helaas nog niet genoeg hersteld om hele dagen te kunnen werken. Ik had het wel gehoopt/verwacht maar is nogal tegen gevallen helaas..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:03

echt balen hoor Marit :(

Ik heb nu rond de 400 a 500 euro al gespendeerd aan spullen :') (dure hoed, laarzen (die bijna dood zijn), hoofdstel, halster en nog meer kleding enzo) dus als je een werkvakantie doet, zorg er voor dat je voldoende geld hebt om te spenderen :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:06

Ja jeetje als ik zag wat jij geshopt had _O- Ik bedacht me meteen dat ik nog maar wat euro's extra mag gaan sparen hahaha, anders red ik het nooit :+ Jij komt met meer terug dan je heen ging :') En ik zag je laarzen op de foto idd, al helemaal ingeburgerd en versleten hihi, toch wel zonde hoor, je hebt ze net :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:24

ik heb ze idd pas een maand en nu al naar de haanemaaie lol, ze waren 130 euro :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:36

HOLY MOLY echt waar? _O- Had je niet beter een paar bij de euroshopper kunnen halen? :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:44

dit zijn echte Ariat laarzen :') had verwacht dat ze het wel langer zouden volhouden...

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:26

iemand had die ook in argentinië was er eerst een paar maanden mee in Montana gewerkt, en die hadden ook argentinië nog redelijk overleeft. misschien kun je ermee terug gaan.

ik had in Argentinië ook zo veel geshopt xD. nieuw halster, nieuwe broeken,(veel bier en wijn (a)) en nieuwe laarzen. tikt erg snel aan zegmaar.

Maxxime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:00

Marit: Zo dat is niet niks je rug gebroken! Wat is er gebeurd? Dat is ook niet niks om van te herstellen.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je makkelijk veel geld uitgeeft in Amerika :P

Renee: Ben je ook bij Wallmart geweest? Lijkt me echt een superleuke winkel om te veel geld uit te geven :P

Als het me lukt om naar Amerika te gaan kijk ik eerst in Nederland wel even naar mooie laarzen die betaalbaar zijn. Het geld voor een ticket bij elkaar krijgen is al een hele opgaaf. Al is het wel zo dat als je voor kost en inwoning er zit dat ik dan mijn boodschappengeld wat ik normaal in een maand uitgeef kan uitgeven aan andere dingen :P

In oktober/november moet ik het geld bij elkaar hebben volgens mijn planning, dan hopen dat ik plek kan vinden vanaf november of januari.

Weet iemand wat een goede tijd is om die kant op te vliegen qua kosten?

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:05

Nu pas dit topic gezien, heb ook al veel ranches gemailt maar krijg zo weinig reactie helaas..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:57

Maxxime_ schreef:
Marit: Zo dat is niet niks je rug gebroken! Wat is er gebeurd? Dat is ook niet niks om van te herstellen.

Ik ben van een paard gevallen :+ Precies verkeerd terecht gekomen, en alle complicaties die je erbij kan hebben had ik, dus typisch geval van pech :') Maar goed, anderhalf jaar verder en nog steeds herstellende!

Maxxime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:18

Flink balen joh! Weet je wel hoelang het ongeveer nog kan duren dan?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:27

Nee, dat is het probleem dus eigenlijk.. Er is in het ziekenhuis gezegd dat het langzaam maar zeker hersteld, maar niemand weet hoe lang dat duurt, of het wel helemaal hersteld, en hoe het allemaal gaat lopen. Dus dat is het vervelende, je hebt gewoon geen idee. Ik kan dus dit soort dingen niet lang van te voren plannen. Kansas had ik in december 2011 ongeveer gepland voor oktober 2012, omdat ik dacht dat ik het dan wel kon. Niet dus :')

Maxxime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:35

Als je het geld klaar hebt liggen kan je gaan zodra de mogelijk er is!

Ik heb net een mailtje gestuurd naar Kansas. Hoop snel wat te horen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:41

ik ga elke week wel naar de Walmart haha :P heerlijke winkel, heb er een hoop bh's gekocht, shorts en natuurlijk B&J <3

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 00:00

Oh is dat zo dichtbij? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 00:03

Omg walmart, daar ben ik ook zo excited over. Echt, wat ik vooral wil zien in Canada is walmart, een stripclub en mijn vriend. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 01:03

Niks is dichtbij hier in Kansas :') lol. Maar we doen vaak inkopen bij de walmart :j

Priscillax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:59

Hallo Allemaal!

Ik heb maar even speciaal een account aan gemaakt haha.
Ik ben al een tijd op zoek naar een ranch het liefst in Australië..
Heb al aardig wat rij ervaring want ik rij al vanaf me 6e western.

Zijn er hier meiden met ervaring? Tips? leuke adressen?

Ik ben van plan om volgend jaar in juli / augustus te gaan. Hoe lang weet ik nog niet precies minimaal een half jaar. ( ik wil ook alleen een enkele ticket boeken )

Ik ben dus opzoek naar een leuke ranch ( western ) waar ik het liefst ook onderdak heb. Ik begrijp dat het ticket niet vergoed word en ben daar ook niet naar op zoek, wel zou het fijn zijn als ik iets ' salaris ' ontvang. ben van plan om daarna nog door te touren namelijk. en kan het dus goed gebruiken.

Alvast bedankt! :D