manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

alicegohome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:46

Bonnie hebben ze inderdaad naar de slacht gebracht, hoe hun omgaan met paarden is heel vreselijk en zou er absoluut niet meer dood gevonden willen worden. :')

Ik ben laatst een foto tegen gekomen (http://i40.tinypic.com/x6akw0.jpg) en dat vind ik gewoon schandálig. Het is nooit een goede manege geweest, maar vond vroeger dat ze goed met de paarden omgingen, helaas is alles veranderd.

Brievenbus

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:54

A zo ken ik nog een foto! Zal hem even op moeten zoeken.. Die is echt nog 10x erger.
Ik heb ook geen goed woord over voor deze manege.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:12

Dit staat openbaar op fb, dus heb hem even gekopiert.. Onder het kopje ´springwedstrijd´.
Schandalig.

Afbeelding
Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:35

:oo

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:07

amyz schreef:
:oo

Ik bedoel maar :')

alicegohome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:06

Ik ken echt nog wel ergere foto's, voorheen waren het inderdaad rampzalige stallen, maar ik kan je vertellen dat ze toen wel écht goed waren voor de pony's en paarden. Op een gegeven moment werd er een knop omgedraaid in de manier van omgaan en de manier van de manege zelf hoe ze tegen de klanten waren, dat heeft ze heel veel klanten gekost. Heel veel zijn er ook weg, ondertussen geven meiden tussen de 18 en 22 les, die een paardenhouderij opleiding hebben gehad. Daar mee hebben ze nooit hun opleiding om daadwerkelijk les te mogen geven gehaald, dus ik vind het schandálig dat hun lesgeven. En je kan alles ontkennen, en ik weet dat jullie het moeilijk hebben om dingen uberhaubt recht te draaien. En ja, verhalen komen van twee kanten af. (Ik heb daadwerkelijk alle 18 pagina's door gelezen) en dan moet je ook je fouten kunnen toegeven, GreetGibo13.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:02

Ik zou heel goed fouten toe kunnen geven hoor want ik weet zelf ook dat de stallen niet optimaal zijn en ook mijn paarden staan daar niet maar ik kan er niet tegen als mensen maar 1 kant van het verhaal vertellen. Terwijl het ook nog een ander kant heeft

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:05

greetgibo13 schreef:
Ik zou heel goed fouten toe kunnen geven hoor want ik weet zelf ook dat de stallen niet optimaal zijn en ook mijn paarden staan daar niet maar ik kan er niet tegen als mensen maar 1 kant van het verhaal vertellen. Terwijl het ook nog een ander kant heeft

Vertel mij het verhaal van de bovenstaande foto's eens dan...

alicegohome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:22

greetgibo13 schreef:

Ik weet heel veel over de Manege, en zoals ik al zei, heeft het echt een goede periode gehad. Maar het negatieve commentaar, van de 18 pagina's, kom op Danique, je weet dat het waar is. Stop fooling yourself. Its not worth it.

Edit: Vivian: Dat is wel iemand geweest met een eigen paard. Daar heeft inprincipe de manege niet veel over te zeggen, al hadden ze dat natuurlijk wel gelijk moeten stoppen. Maar nog maals: Eigen paard, eigen keuze. Helaas.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:31

En de andere foto ook toevallig een eigen paard? Een gemiddelde manege had hen niet mee laten doen met de wedstrijd.

alicegohome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:36

Vivian__ schreef:
En de andere foto ook toevallig een eigen paard? Een gemiddelde manege had hen niet mee laten doen met de wedstrijd.

Ik snap je punt, en ik geef je ook echt helemaal gelijk. Helaas is dit geen gemiddelde manege.
Die andere foto is van een manege pony, waar ironisch gezien, een lesgeefster opzit... Ik zal geen namen noemen. =)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:48

Citaat:
Die andere foto is van een manege pony, waar ironisch gezien, een lesgeefster opzit...

Lekker voorbeeld +:)+

alicegohome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:06

Thats why I call it irony.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:10

ik heb gehoord dat de manege over gaat op gehakseld stro. dat zou veel beter zijn als het waar is

alicegohome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:42

Alleen de grondbedekking veranderen is maar 1% verbeteren van de overige dingen die verbeterd moeten worden. Je had me overigens een PB gestuurd wie dat was op de foto van de shetlander, en volgens mij weet jij ook wel dat jij dat bent?

Ik heb er een paar keer buitenritten gedaan, dus ik had je ooit een keer als begeleider.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:21

alicegohome schreef:
Alleen de grondbedekking veranderen is maar 1% verbeteren van de overige dingen die verbeterd moeten worden. Je had me overigens een PB gestuurd wie dat was op de foto van de shetlander, en volgens mij weet jij ook wel dat jij dat bent?

Ik heb er een paar keer buitenritten gedaan, dus ik had je ooit een keer als begeleider.

Tegen wie heb je dat nu..? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:07

Ik vond het verschrikkelijk. Veel ponies in de stands en een hele kudde kleintjes in één stal samen. Op zich leuk, een groepsstal, maar dit sloeg nergens meer op, veel te veel beestjes in zo'n klein stalletje.

Onze paarden hadden erg slecht passend tuig en gaven onprettige reactie als je druk op de rug gaf met je vingers. Daarom twijfelden we al voor we daadwerkelijk weg waren op buitenrit. Tijdens de rit zelf leken ze er weinig lol in te hebben en protesteerden, dus zijn we na een krap uurtje oid maar omgedraaid, we hadden er toch al geen goed gevoel bij. Kregen te horen dat we ze harder hadden moeten aanpakken. Ja dag, daar heb ik geen zin in, ik ga op buitenrit om te genieten (mét paard). Dan kan een paard best wat pit hebben, dat staat er los van, maar als ik hem op de goede route moet meppen zodat ik mijn lolletje kan beleven dan houd het gauw op. Daar heb ik geen plezier in. Er werden toen nog wat andere excuses gegeven (variërend van onze kennelijk gebrekkige rij-ervaring tot het weer), maar toen we daar een weerwoord op hadden, kregen wel netjes een gedeelte van ons geld terug (hoefden alleen te betalen voor de tijd die we gereden hadden) en een gratis drankje, dus het werd netjes afgehandeld.

djuraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:06

alicegohome schreef:
Bonnie hebben ze inderdaad naar de slacht gebracht, hoe hun omgaan met paarden is heel vreselijk en zou er absoluut niet meer dood gevonden willen worden. :')

Ik ben laatst een foto tegen gekomen (http://i40.tinypic.com/x6akw0.jpg) en dat vind ik gewoon schandálig. Het is nooit een goede manege geweest, maar vond vroeger dat ze goed met de paarden omgingen, helaas is alles veranderd.

sorry hoor maar wij laten geen kleine kindjes onze shetlanders inrijden! zal jij ook niet doen toch ?

djuraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:13

Vivian__ schreef:
Dit staat openbaar op fb, dus heb hem even gekopiert.. Onder het kopje ´springwedstrijd´.
Schandalig.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

deze foto is van 2 jaar geleden.
en ja het ziet er niet nettjes uit omdat ik best wel groot ben.
maar ik woog daar 45 kilo max.
dus wat is er zielig aan?
beter hou je je gewoon met je eigen zaken bezig en haal mijn foto er af;)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:18

djuraa schreef:
Vivian__ schreef:
Schandalig.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

deze foto is van 2 jaar geleden.
en ja het ziet er niet nettjes uit omdat ik best wel groot ben.
maar ik woog daar 45 kilo max.
dus wat is er zielig aan?
beter hou je je gewoon met je eigen zaken bezig en haal mijn foto er af;)

Nogmaals, deze foto staat openbaar op Facebook. En of he 45 max weegt of niet... Je bent duidelijk veeeeel te lang voor deze pony, zéker voor een springwedstrijd.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:18

Dat je het überhaupt in je op komt om daar op te gaan zitten, al weeg je maar 45 kilo... je ziet toch meteen dat dat niet past?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:22

Fiffill schreef:
Dat je het überhaupt in je op komt om daar op te gaan zitten, al weeg je maar 45 kilo... je ziet toch meteen dat dat niet past?

Dat is nog tot daar aan toe. Dit was een springwedstrijd. Hier stonden mensen, en ik neem aan ook instructrices naar te kijken en lieten het allen toe.....

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:32

Zo, ongeveer het hele topic doorgelezen en nu wil ik ook nog graag even mn mening achterlaten :j
Ik heb een jaar of 2 jaar geleden een buitenrit gemaakt op manege Heemskerk, met gemengde gevoelens. Ik was met een vriendin die veel buitenrit ervaring heeft, zelf heb ik ook wel aardig ervaring maar ben af en toe nog een beetje onzeker op buitenritten. :Y)
Bij aankomst aangegeven op een groot paard te willen, aangezien ik 1.85 ben haha. Mij werd Arthur aangewezen, vriendin koos voor Sonja. Stallen waren inderdaad donker, kan me ook nog iets van brood herinneren inderdaad. Na twee rondjes te hebben gedraafd in de buitenbak mochten we vertrekken, we kregen ook een kaartje mee. Desondanks verdwaalden we natuurlijk alsnog en hebben we twee keer hetzelfde korte rondje gedaan, om de afgesproken drie uur nog enigzins vol te maken haha. Paarden waren erg braaf, en de rit zelf was ook erg leuk.
Achteraf gezien zou ik nooit meer zonder begeleiding op een buitenrit gaan, omdat het zoveel slechter had kunnen aflopen. Zou ook zeker niet meer naar deze manege gaan, ben het niet eens met de stalling, de verantwoordelijkheid en de 'klantvriendelijkheid'. Maar ik ben nu ook wel iets kritischer ingesteld dan toen ik 15 was :o

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:33

staat er een Smurf (zo heet de pony) op die manege???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:31

Vivian__ schreef:
Fiffill schreef:

Dat is nog tot daar aan toe. Dit was een springwedstrijd. Hier stonden mensen, en ik neem aan ook instructrices naar te kijken en lieten het allen toe.....

Ik meende ergens gelezen te hebben dat dit meisje zelf ook les gaf?