[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:28

Die van mij doet van zichzelf al zo. Kijkt ontzettend lelijk naar alles wat hem passeert. := Vinden hardlopers altijd zo leuk, ineens een kwaad paard.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:30

Sorry ik probeer me echt te concentreren op mijn huiswerk, maar die beeldende verhalen hier... _/-\o_

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:32

Ik wil het eigenlijk ook heel graag vragen aan gezinnetjes die over de hele breedte van het pad heel zwalken in het bos: "Pardon, mag mijn paard u even opjagen door het bos?"

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:34

Weet wat mij nu geweldig lijk om een keertje te doen is een cowclinic met die bolle van me. Weet nu al dat hij het geweldig zal vinden om achter koeien aan te jagen. :+

Die van mij kan wel schapen lokken. Ben ooit een loslopende schaap tegen gekomen en die ging achter mijn pony aanlopen uiteindelijk heeft de boer het dier zo wel weer makkelijk binnen zijn hekken gekregen. Geloof dat die van mij voor een wild zwijn hard op de loop zou gaan of vol in de aanval. Hangbuik zwijntje wat naast hem stond was een keer uitgebroken, maar die heeft vliegles gehad van mijn pony en werd dus aangevallen. En op stal waren ze geschrokken, want dit hadden ze niet verwacht van die lieve pony.

Eigenlijk best veel mee gemaakt met die bolle, maar ja heb hem binnenkort ook weer 13 jaar (eind oktober 2000 gehaald). :')

De mijne ziet mensen waar dan ook als iets om bij te schooien, want voor hetzelfde geld hebben ze iets lekkers wat ze wel willen delen. :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:38

Mijn probleem is dat die mafkees hier iets de ene keer eng vindt en de andere keer is er niets aan de hand :P !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:24

Attitude schreef:
Werkt dat ook met koeien :')

Koeien is een stuk simpeler: Ga rijden in het Gooi, daar lopen ze los en zijn ze gewend aan paarden. Probleem opgelost.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:25

Of de Veluwezoom.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:31

Ik kwam vorige week een dolgeworden stier tegen op de Veluwezoom.
Normaal hebben Jip en ik niets van de koeien, rijden zo dwars tussen de kuddes door. Maar van de week stond er een stier vlak langs het pad woest te loeien en dreigend stampvoetend onze kant op te stappen.
Ik gaf Jip groot gelijk dat hij de bocht wat ruim nam, van het pad af, sterker nog, ik gaf hem de sporen om maar even hard weg te galopperen.
Stier die zijn kudde in paartijd bewaakt is niet heel grappig :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:32

Toevallig een stier bij de hoek Rozendaalse veld/Rheder hei(bij die heuvel...met een fietspad in dat stuk).
Daar kwam ik de laatste keer ook een iets minder gezellige stier tegen...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:38

Nog geen last van gehad, wel dat de volledige kudde koeien inclusief stier Jack volgt in koeiengalop. :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:41

Ja, precies daar inderdaad, DC :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:51

Die stier beschermt dus echt de groep....dacht dat het de vorige keer aan mij lag,hahaha..

Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:27

Dat pad ken ik en die stier ook :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:37

Ah gaaf! :))

Ik wil ook weer rijden. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:43

Ah leuk Sonja, ik had niet helemaal begrepen dat jij ook 'daar'rijdt.
Omdat ik dacht dat je knappe ijsco verder daar vandaan stond??

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:51

Toen ik met de vierdaagse over de Veluwe reed kwamen wij die dieren allemaal niet tegen :D .

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:51

Wat gaaf dc om zo dichtbij langs te rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:58

hahah nou voor deze stier ben ik door de bosjes gegaan.
Ik zag hem liggen, hij zag mij,kwam overeind en begon met zijn kop te schudden...
Ben afgestapt(dan voel ik me zekerder)en met een giga boog om hem heen gegaan,door het kreupelhout.

Toen ik 'naast'hem was wilde hij onze kant op komen en heb ik echt heel hard geschreeuwd en met mijn zweep gezwiept,hihih...
:o :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:10

Ieeeks, vind die koeien dus helemaal niks haha.
Als ze gewoon blijven liggen is het prima, maar die beesten zijn best groot zeker een stier!
In het drents friese wold heb je ze ook, ik rij dus met hartslagmeter en smurf zag ze liggen, stond stil met een hartslag van dik 180....
Ik durf er ook niet meer af te stappen nu, zit er liever op en als ik afstap en ze bewegen dan peert smurf hem ertussenuit en krijg ik een enorme ruk aan me arm... Liever niet.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:07

Ik vind die hooglanders wel echt prachtig om te zien. Zolang ze blijven liggen of staan, vindt paardlief ze ook prima.
Laatst met wandelen met de hond, stonden twee stieren elkaar kopstoten te geven. Toen zijn we er wel met een grote boog langsgelopen :P

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:41

Ja de hooglanders vindt ik ook zo prachtig, hier in de buurt mag ik nergens rijden waar zij lopen .. dus ik zie ze altijd vanachter een draadje. Yentle vindt het leuk om naar ze te kijken dus onze pauze is altijd bij de Schotlanders zoals wij ze noemen ;-)
Gisteren is de hoefsmit geweest, Yentle haar hoeven waren echt enorm snel gegeroeid in 4 weken tijd, dus weer bekapt en bekeken hoe het met haar hoefbevangenheid is, we zijn op de goede weg maar tis nog niet over natuurlijk. Nu weer bekapt dus vanmorgen weer eens even aan het werk in de bak geweest met een stukje uitstappen over het fietspad. Oeiii wat gevoelig haar hoefjes , maar ik ben blij dat ze de bermen aan het maaien zijn dus we gaan zaterdag weer op buitenrit en kunnen dan lekker in de berm gaan als het echt te gek wordt met haar gevoeligheid ! Maargoed , we zijn weer in beweging , lekker weer aan de slag !

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:01

Toen ik hem tegenkwam, stond hij hard te loeien en tegen een denneboompje aan te schuren.
Zie je dus een hele rij dennenboompjes, waarvan er een als een idioot heen en weer staat te zwiepen, de rest stond gewoon stil.
Dat gezwiep was al 'verdacht' volgens Jip.

Toen we dichterbij kwamen, kwam meneer stier tussen de bomen tevoorschijn, nog steeds volop loeiend en nu ook wat dreigend stampvoetend.
Ponylief vond dat toch al te dol en liep met een groooote boog om het beest heen.
Toen we eenmaal op gelijke hoogte waren leek het alsof hij op ons af kwam. Toen heb ik Jip aangespoord en hard weggegaloppeerd. Toen we een honderd m verderop waren draaide ik me om in het zadel en zag ik dat hij ons gelukkig nietvverder gevolgd was.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:07

Ik heb op een paard gereden dat met een voorbeen uitsloeg naar alles wat (voor)langs kwam: wielrenners, vlinders en hoefschoenen (paard voor me schopte er 1 uit in galop en kwam recht op ons af, kwam van mijn paard echt zo'n tjakka actie met een voorbeen :') )

En de meeste hooglanders zijn heel rustig, soms wat brutale pubers :D Maar een stier bij de groep is niet heel geweldig. Zeker met een grote groep rij ik dan liever maar een stukje om..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:09

Anoniem schreef:
Ah leuk Sonja, ik had niet helemaal begrepen dat jij ook 'daar'rijdt.
Omdat ik dacht dat je knappe ijsco verder daar vandaan stond??

Klopt, niet precies daar, wandel er weleens met de honden!

Nou ik heb Snadrems tip min of meer al uitgeprobeerd :+ Heb een half uurtje aan de hand gewerkt en besloot daarna nog even naar het meertje te hobbelen, 100 meter verderop ofzo. Op de terugweg kwam er op de dijk een huge tractording aan... Wij reden beneden, maar zijn er toch even 'achteraan' gegaan. Weet niet of Geisli het helemaal doorhad, maar ik vond het een goede actie van ons *D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:13

Somebitch schreef:
Ah gaaf! :))

Ik wil ook weer rijden. :(

Ik rijd helemaal nooit meer haha, dus als ik jullie foto's voorbij zie komen mis ik het soms wel :P