Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:12

Mooie achtertuin :j

Vind die sneeuwfoto's echt prachtig. Zag net een topic van endurance in Zweden. En wauw! <3

Al kijk ik ook wel weer uit naar de zomer: ritjes in t-shirt, geen verzopen bospaden en langer licht dus ook in de avonden kunnen rijden

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:14

Ja ik ook. Weer echt lange ritten, zonder kou en slechte paden. En inderdaad, ook de avonden!

Achtertuin hier is Landgoed Middachten. Mijn haf staat op 1 van de boerderijen daar op pension. Heerlijk :D
Aan de ene kant het landgoed, met kasteel en soort kasteelpark. En aan de andere kant van de weg het Middachten bos, dat aansluit op de Veluwezoom.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:16

ja, ik wil ook mooi weer.. ben de kou wel zat

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:23

Yeey, de bospaden zijn weer ontdooit. Bijna allemaal. Merkte tijdens een stuk draven ineens dat 1 pad nog vol ijs lag. Gelukkig kunnen afremmen zonder glijden.

En op sommige brede zandpaden juist heerlijk tempo kunnen maken. :D

Afbeelding
Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:11

O, wat had ik hier woensdag graag foto's neer willen zetten van het duin en strand met nog een beetje sneeuw! Ik ben daar alleen nooit aangekomen -O-.
Op bijna drie kilometer van stal schrok pony van zo'n driewiel zit-ligfiets zeg maar. Draaide om en ging er in volle galop vandoor. Toen er van de andere kant een fietser met hond kwam, is pony opzij gesprongen, de berm in. Was bang dat we samen in de sloot zouden eindigen, maar door nog een gekke sprong ben ik gelanceerd en op de damwand van de sloot terecht gekomen om daarna in de sloot kopje onder te gaan...
Wilde zo snel mogelijk de sloot uit natuurlijk, maar kon mijn linkerarm niet meer optillen. Heb dus mijn bovenarm gebroken bij mijn landing op de damwand. Dus ipv een zonnig ritje naar het strand, werd het een ritje naar het ziekenhuis met de ambulance!
Pony is naar stal gerend en vlak bij stal opgevangen. Mijn arm hebben ze tweemaal gepoogd te zetten, maar moest uiteindelijk donderdag voor operatie met een plaat, tien schroeven en een hele rits agraves (krammen) als resultaat!
Voorlopig geen ritjes dus voor mij |(

AfbeeldingWe gingen er best hard vandoor over het fietspad, check de maximum snelheid

eerste foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Foto's na operatie:
Afbeelding
Afbeelding

En de wond, niet eng, maar voor de tere magen even in spoiler:
Spoiler:
Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:17

Oef jeetje :wow:
Wat een wond ook.
Heel veel beterschap!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:29

Tsjesus, dat is niet niks. Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:31

Oew zijn ze wel gestopt om je te helpen?

Ik kom uit mijn meeleesmodus. Tot nu toe nog geen km afgelegd sinds mijn laatste rit in... oktober? Paard heeft in december de diagnose hals artrose gehad. Revalideren gaat eigenlijk heel langzaam ivm het weer, werk/huishouden en enkel buitenbak. Hopelijk kan ik woensdagmiddag weer eens opstappen en de buitenritten weer oppikken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:39

Oh heftig zeg, Danseresje!
Beterschap, wat een nare val en gevolgen.

Hé wat balen, Varekaj. Ook sterkte voor jou en je paard.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:03

Oh bah, Danseresje, dat is echt een lelijke val. Veel beterschap.

Jij ook veel succes met de revalidatie van je paard, Varekaj, hopelijk vanaf nu alles in stijgende lijn.

Wij liggen er helaas ook uit voor onbepaalde tijd, paard loopt mank -O-
Normaal stond er een weekendje zee op het programma, maar dat hebben we jammer genoeg moeten annuleren.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:06

Beterschap voor iedereen die zelf in de lappenmand zit of wiens paard ziek/geblesseerd is :(:)

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:08

Eindelijk weer kunnen gaan wandelen. Het was te glad vorige week om het te proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:19

zo dan, Danseresje, dat is toch n serieuze val geweest. Beterschap!
Ben ook wel benieuwd, of er snel mensen zijn gekomen, om je te helpen? Nog mazzel dat je pony veilig is aangekomen op stal, 3 km is ook niet niets.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:47

Oei danseresje dan ben je goed gevallen ook. Sterkte, en hopelijk geneest het goed zodat je weer lekker kunt gaan rijden!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:22

Wow, balen zeg van die val. Heel veel beterschap!
Fijn dat pony wel goed 'thuis' is gekomen.

Hier juist door het weer veel de weg op geweest en lekker gewandeld. Vaak rondjes van 3km.
Afbeelding

Maar vandaag weer met ruitertje op pony lekker wat kilometers gemaakt.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:32

Jeetje wat een happening Danseresje! Heel veel beterschap zeg!

Varekaj en elfie wat balen ook zeg! :( jullie ook veel beterschap met de paardjes.. :j

Leuke foto Dyonne! :D die koppies <3

Hier afgelopen week weinig actief geweest ivm het weer, ik heb nu toch wel een beetje beter weer besteld dus :Y)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:32

Jemig Danseresje :oo
Wat een smak! Beterschap :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:35

Poeh sterkte danseresje! Ik heb nagenoeg dezelfde breuk gehad maar dan in mijn heup...
Leuke sport dat paardrijden :+

Hier toevallig mensen in omgeving helden/panningen waarbij ik eens routes kan afkijken?
Wij hebben daar een huis gekocht :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:39

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Het gaat nu ondertussen pas echt beetje landen..... En ook het besef dat ik toch ook nog geluk heb gehad, want als ik anders op die damwand was geland, hadden de gevolgen nog heel anders kunnen zijn....

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:39

nou ja, zolang je blijft zitten gaat het meestal best goed :D

ik vloog vorig jaar bij het opstappen van mijn kwpn merrie ,die schrok van een hard geluid op het dak van de binnenbak. Die maakte een giga sprong, net op het moment, dat ik mijn rechterbeen er overheen wilde zwaaien. Had geen kans...vloog met gestrekt linkerbeen naar achter en hoorde mijn knie al kraken voordat ik beneden was. Werd ook een operatie...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:47

Robijntjah schreef:
Poeh sterkte danseresje! Ik heb nagenoeg dezelfde breuk gehad maar dan in mijn heup...

Hier toevallig mensen in omgeving helden/panningen waarbij ik eens routes kan afkijken?

Gefeliciteerd met jullje huisje! :j

Dyonne, leuke foto :D wandel je altijd met twee tegelijk?

Wat betreft gebroken botten... mag het heel hard afkloppen, maar nog nooit wat gebroken door een val van een paard. Wel ribben en rug gekneusd en wat blauwe plekken en schaafwonden

Wel een keer mn teen gebroken toen een paard op stage schrok, naar mij toe sprong en met zn 600/700 kg en ijzers op mn rubberen jodphurs landde :=

En mijn pols een keer gebroken toen ik een ritje ging maken met een husky-karretje. Heb welgeteld 2 minuten van de rit kunnen genieten :') bij de eerste scherpe bocht de snelheid-scherpte combi verkeerd ingeschat. Hoekje van t karretje tegen een boom, pols klapte dubbel op t stuur. Niks indrukwekkends, heb zelfs 5 minuten de rem er nog op gehouden zodat de honden bleven staan. Maar ging toch wel veel zeer doen ineens en bleek het toch gebroken.

Ben best een beetje uitgelachen door mensen met het commentaar 'je moet het ook gewoon bij paarden houden' :+

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:07

Oei dat is een flinke smak geweest zeg.
Wat een jaap ook.. :wow:
Beterschap..!

Hier alleen nog wat stap werk...Was echt te glad dus saai op asfalt aan het stappen hoewel de pony alleen maar blij is dat ze mee mag überhaupt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:14

Oeh danseresje dat is een lelijke val zeg! En een flinke max. snelheid :wow:

Dilan93, lekker tempo ook!

Hier vandaag ook weer een rondje kunnen doen. *\o/* Alleen stap en draf. 1u weg geweest, 7,8km afgelegd. Pony was fris en draafde lekker door :+ 17,5km max per uur voor een pony van 1.48 :')

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:07

Robijntjah schreef:

Wat leuk! Daar woon ik niet zo heel ver vandaan :)
In Panningen liggen best veel bossen, ik weet dat je rondom manege Caprilli lekker paar uur weg kunt blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:17

Heb even gegoogled maar dat is echt heel vlakbij ons nieuwe huis :D