Hilli schreef:kim345 schreef:ik ben net weer begonnen met dresuurlessen en ik heb gemerkt dat als je alleen al je hakken naar buiten draait je balans gelijk heel anders wordt.
als je het in de dressuurles wel doet. (lijkt me dan al een automatisme?) zou ik niet weten waarom je niet ook tijdens een endurance je voeten en balans net zo houdt.
Dat ben ik denk ik wel met je eens. Waarschijnlijk ben je in een les veel bewuster bezig met je houding/word je er ook op gewezen, terwijl er bij een wedstrijd ook nog andere factoren meespelen. Ik merk dat ik door de wedstrijdspanning toch minder goed op m'n houding let.
Klopt...
Mijn houding is dus helemaal niet goed. Met die lessen wordt je daar zo bewust van!
Ik ben zelf scheef en moet daar dus flink mee aan de slag. Omdat ik scheef ben maak ik smurf dus ook scheef...
Zodra ik ook maar iets anders ging zitten gaat smurf ook weer anders lopen.
In principe is de dressuurhouding van de ruiter om je paard zoveel mogelijk te ontlasten, zij zoeken de balans namelijk zodat jij boven hen blijft zitten.
Dus eigenlijk is het heel logisch om te proberen ook op de lange afstanden netjes te blijven zitten om zo je paard te ontlasten.
Kunnen jullie merken dat ik enthousiast ben over de dressuurlessen?