Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:04

Hilli schreef:
kim345 schreef:
ik ben net weer begonnen met dresuurlessen en ik heb gemerkt dat als je alleen al je hakken naar buiten draait je balans gelijk heel anders wordt.
als je het in de dressuurles wel doet. (lijkt me dan al een automatisme?) zou ik niet weten waarom je niet ook tijdens een endurance je voeten en balans net zo houdt.

Dat ben ik denk ik wel met je eens. Waarschijnlijk ben je in een les veel bewuster bezig met je houding/word je er ook op gewezen, terwijl er bij een wedstrijd ook nog andere factoren meespelen. Ik merk dat ik door de wedstrijdspanning toch minder goed op m'n houding let.

Klopt...
Mijn houding is dus helemaal niet goed. Met die lessen wordt je daar zo bewust van!
Ik ben zelf scheef en moet daar dus flink mee aan de slag. Omdat ik scheef ben maak ik smurf dus ook scheef...
Zodra ik ook maar iets anders ging zitten gaat smurf ook weer anders lopen.
In principe is de dressuurhouding van de ruiter om je paard zoveel mogelijk te ontlasten, zij zoeken de balans namelijk zodat jij boven hen blijft zitten.
Dus eigenlijk is het heel logisch om te proberen ook op de lange afstanden netjes te blijven zitten om zo je paard te ontlasten.

Kunnen jullie merken dat ik enthousiast ben over de dressuurlessen? :D

Hilli

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:13

Ja, en dat vind ik leuk om te horen :j

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:38

Super Kim dat je enthousiast ben over je dressuurlessen.

Ik begrijp ook je tip/hint..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:43

Bij mij hielp het door de beugels korter te maken.
Daardoor kwam mijn bovenbeen anders in het zadel te liggen en kon ik mijn hele been meer draaien en daardoor kwamen mijn voeten veel rechter te hangen.
Ik heb graag mijn benen lang zoals een dressuurruiter maar blijkbaar zit ik beter als veelzijdigheids ruiter.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:39

Ik zit ook graag blanger. Zekers omdat Genghis nog jong en erg schrikachtig is. Daarbij heb ik problemen met mijn rug en kan ik nu nog niet langer dan 1uurtje "goed" zitten. Maar we werken eraan..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:23

Grit schreef:
SuperAssie schreef:
Alleen de paarden voor de koetsen hadden het echt enorm zwaar in dat zand, dat was een beetje jammer.
Dat mulle zand en de kar is geen goede combi, dan moet je echt even opsplitsen.

Jaan, durf je dat wel aan dan? Je bent pas kort weer aan het opbouwen en met groepsritten heb je minder zeggenschap over de afstand en het tempo.

Paard z'n conditie is prima, DA vond t een erg goed plan en ik ga met vier meiden samen een paar dagen weg. Ze weten helemaal hoe het zit en denken erg mee.
Maak me daar geen zorgen over. Als ik aan mijn paard merk dat ie t taai heeft, ga ik terug naar 'huis'. Zo simpel is het.
Paard heeft niet echt stil gestaan, dat scheelt. Ben blijven wandelen en korte stapritjes gemaakt, in de tussentijd tot aan z'n speciale beslag. Conditie dus op peil kunnen houden.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:56

Mag ik me ook melden hier?

Ik rij ook best veel buiten en probeer dan niet de Endomondo app te vergeten :) Deze week bijna 24 km gereden, morgen misschien nog een keer een ritje maken :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 07:55

Vandaag groomen bij vierspan trekpaarden, eerste wedstrijd weer van de powerhorse. Helaas kan ik dan niet de endomondo aanzetten, want is vaardigheid en hindernissen, maar ga m wel op fietsen zetten lid. Gewoon benieuwd hoe lang en hoe hard we gemiddeld rijden in zo'n parcours.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:03

Ga je een foto plaatsen? :o Ben wel heel benieuwd <3 heel veel plezier

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:08

Wat een leuk topic.

Ik heb afgelopen week ook endomondo op mijn telefoon geïnstalleerd.
Op dit moment is mijn paard herstellende van blessures en ziekte, maar we gaan vooruit. De eerste paar rustige ritjes zitten er al weer op.

Ik rij zowel onder het zadel als aangespannen. En vanwege het herstel loop ik ook nog redelijk veel aan de hand met hem. Wel gewoon lekkere wandelingen buiten, in de bak aan de hand stappen is zeg maar niet echt mijn ding... Afgelopen week 19 km ad hand (in 3x) ongeveer 15 onder het zadel (2x) en aangespannen ben ik nog niet weggeweest. Dat wordt waarschijnlijkvanmiddag een kort stukje en mmorgenochtend een stukje.

Is de "bokkers bokaal" nog een actieve challenge? En hoe kan ik die het best vinden? (ik heb de eerste pagina's gelezen, en verder tussendoor steeds een paar pagina's. 160 blz is wat veel om helemaal uit te spitten)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:36

Welkom, nieuwkomers!

@ Femke_Tweety: Dit is zeker nog een actieve challenge, http://www.endomondo.com/challenges/11593103 is de link naar de challenge maar waarschijnlijk krijg je "access denied", dus je moet de TS van dit topic, mooney, even een pb sturen en dan regelt zij dat je bij de challenge kan. Weet wel dat we wat regeltjes hebben wat betreft welke kilometers wel en niet meetellen: kilometers onder het zadel en aangespannen tellen wel mee (tenzij je die in de bak maakt natuurlijk), maar kilometers die je naast je paard maakt, dus wandelend of fietsend, tellen niet mee voor deze challenge. Als je die laatste kilometers wel graag in endomondo wil hebben, kan je de workout op 'wandelen' of 'fietsen' zetten.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:51

Heldere uitleg chouchou, nog een kleine aanvulling. Wandel en fiets kilometers tellen wel mee voor de andere challenge, deze staat mijn onderschrift.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:11

Mijn Endomondo is gestopt met praten :\ . Niet dat ik nu rij-kilometers kan verzamelen, maar wandel-kilometers wel :) en het zou daarbij handig zijn als er af en toe iets over tijd of snelheid wordt gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:44

Welkom aan de 2 nieuwe mensen! Fijn dat er nog steeds mensen bijkomen :)

@ Jaan81 : wat stoer! Hoop wel dat je 'm aanzet en het achteraf stiekem hier even plaatst, ik ben ook nieuwsgierig O:) :))

Hier gaan we in principe (koets is nog niet ok maar zou goed komen) vandaag weer met de koets weg! Kennismaken met de nieuwe groom en dan gaan met die banaan .. kijk er gek genoeg eigenlijk héél erg naar uit (is door de peptalk van mijn nieuwe groom denk ik) :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:56

Chouchou schreef:
Welkom, nieuwkomers!

@ Femke_Tweety: Dit is zeker nog een actieve challenge, http://www.endomondo.com/challenges/11593103 is de link naar de challenge maar waarschijnlijk krijg je "access denied", dus je moet de TS van dit topic, mooney, even een pb sturen en dan regelt zij dat je bij de challenge kan. Weet wel dat we wat regeltjes hebben wat betreft welke kilometers wel en niet meetellen: kilometers onder het zadel en aangespannen tellen wel mee (tenzij je die in de bak maakt natuurlijk), maar kilometers die je naast je paard maakt, dus wandelend of fietsend, tellen niet mee voor deze challenge. Als je die laatste kilometers wel graag in endomondo wil hebben, kan je de workout op 'wandelen' of 'fietsen' zetten.

Ik had ook zeker niet gedacht dat wandelen mee zou tellen. Ik doe sowieso geen gooi naar punten of ranglijstjes, daar is Tweet gewoon echt nog niet fit genoeg voor, en het is twijfelachtig of dat überhaupt nog terug komt.

Maar ik vind het wel leuk om te volgen wat anderen zoal doen, en het is ook leuk om een mooie rit te kunnen delen.

Het valt mij al enorm mee dat aangespannen mee telt...

Welke "sport" kiezen jullie in Endomondo als je aangespannen op pad gaat? Riding of overige?
Voor wandelen en onder het zadel is het simpel, die opties zijn er gewoon. Maar aangespannen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:02

Gelukkig telt aangespannen wel mee ja, anders was het hier maar zielig :p :)) (ok, nu nog, maar bon, we werken eraan :') ). Ik zet alles gewoon op "riding" :j Denk dat ook alleen riding meetelt met de challenge? Of heb ik dit verkeerd?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:06

Klopt, alleen 'riding' telt mee :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:57

Weer lekker gereden vanmiddag!

Afbeelding

Selfie :D
Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien op het kaartje, is mijn endomondo wel even de weg kwijt geweest na kilometer 10, hij heeft er spontaan ongeveer 1,5/2 kilometer aan toegevoegd die we met 96 km/u hebben gereden :Y) Hierdoor heb ik ook 3 van mijn eigen records verbroken die ik eigenlijk weer ongedaan wil maken, weet iemand of ik die precieze kilometers kan verwijderen? Ik weet wel dat ik de totale afstand kan veranderen dus dat ga ik dan anders doen, maar dat stomme stukje waardoor ik al mijn records breek, blijft dan staan. Ik dacht dat je niet middenin een workout kon knippen, kan iemand dit voor mij bevestigen of tegenspreken? :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:59

96 km per uur _O-

Nouja in heb schijnbaar maar 35 km per uur gehad toen we in rengalop door de duinen en het bos gingen terwijl ik normaal met een handgalopje al 30 km per uur ga :')

Die snelheid klopt echt van geen hol haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:06

En ik was al gelukkig met mijn max. van 18 km/u :P :')
Hij heeft trouwens een stuk echt HARD gedraafd, wat hem gebeten had weet ik niet, maar jee hij ging! Uiteraard hebben we dat erna weer ruimschoots "goedgemaakt" waardoor de gemiddelde snelheid nog steeds op niks trekt _O- Maar het was wel leuk :D

Afbeelding

Kleine [***] en de grote grasmaaier <3 :D
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:47

Super dat je weer lekker op pad bent geweest Sabine!

Groomen bij de phc was geweldig, helaas dacht ik er pas aan m'n endomondo aan te zetten toen we t laatste onderdeel ingingen, dus maar helemaal laten doen.
Paardjes deden t super en menner ook! Was ook haar eerste wedstrijd vierspan (ze heeft laatste paar jaar tandem gereden)
Ga ff proberen te linken voor een foto:
Citaat:
Van het album: Ikwashier.be in Vrouwenpolder
Van Ikwashier.be
Instroomdag Power Horse op Manege De Eendracht. © Foto's: Lodewijk Deleu, http://ikwashier.be/ - https://www.facebook.com/ikwashier.be #trekpaard #phc

Hopelijk lukt t zo.
Wij zijn Vierspan trekpaarden, op de foto's sta ik bij de voorste paarden na een miscommunicatie in hindernis 1. (het was zooooo kort en smal, wat een pittige opdracht zo als eerste wedstrijd!)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:53

Mijn trainingsrondje van gisteren:
Afbeelding
Vandaag had die lekker een luier (uitrust) dag (alleen paddock)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:25

@ Jaan81 : *\o/* Ben echt wel blij, ging ook gewoon goed.. Inspannen wat moeilijk (moeilijk is relatief want hij was nog steeds braaf) maar dat lag denk ik aan mezelf .. Maar éénmaal de koets vast aan het schoftje en alles was prima :) Dus we kunnen weer gewoon :Y) :))

Heb je foto gevonden denk ik .. wat een massieve beesten zijn het toch ook :oo Ik ben van die van mij al onder de indruk :o :')

Mooi rondje xRiiannex :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:09

Ik heb vandaag ook weer de eerste meters buiten gemaakt :D
Niet zo ver, beetje in bak rondgehobbeld en daarna het pad een stukje op en neer. Veulie was bekaf toen we terug waren.

Afbeelding

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:14

linoleum schreef:
Ik heb vandaag ook weer de eerste meters buiten gemaakt :D
Niet zo ver, beetje in bak rondgehobbeld en daarna het pad een stukje op en neer. Veulie was bekaf toen we terug waren.

[ Afbeelding ]

Wat lijkt mij dit gaaf om te doen zeg!
En was zijn ze alle 2 toch knap <3