Zijn hier nog mensen die de subli omegamix voeren(dat poeder)....heb nog 13,8 kilo te koop. pony groeit dicht en een olierijk product erbij voeren is niet echt handig...
Nou hij heeft een goede tik op zijn schenkels gehad. Krijgt nu antibiotica en vochtafdrijvers voor vijf dagen. Twee keer per dag koelen en stappen de komende twee weken. Klinisch vond hij hem wel oké, hij liep iet wat kreupel maar niet echt heel zichtbaar. Vergeleken met zondag dus een mega verschil!
Over twee weken komt hij weer om te kijken of hij goed loopt. Hij denkt van wel en dat het allemaal wel meevalt. Loopt hij dan nog niet zuiver dan gaan we een echo maken.
Mocht het zo zijn dat het dan goed is gaan we opbouwen en dan mag hij vanaf vandaag 6 weken herstel met opbouw en daarna zouden we al weet mogen starten. Sus misschien toch nog kootwijkerbroek voor mij.
Lori
Geplaatst: 03-07-13 15:02
Awel ja zelfs als die aanstaat en die kan er rond snuffelen geen probleem maar als die dat groot gevaar ziet komen. Op zich heb je dan van zet 'm op de weide ergens waar continu tracktoren passeren maar die heeft het vooral onder het zadel.
Tractoren zijn geen fijne apparaten om tegen te komen met rijden...
Ooit is Jip een keer achterover de sloot in gestort toen hij voor een tractor eens 3 stapjes achteruit deed, heel rustig (alleen hij stond aan de slootkant, dus het ging alsnog mis). Sindsdien zijn tractoren niet zijn grootste vriend meer. Als ik een inritje inga, kan de tractor passeren met hooguit een klein huppeltje van Jip. Als ik niet een inritje inga, maar gewoon blijf rijden (zelfs al is de berm metersbreed en is hij veel verder van de tractor verwijderd dan wanneer hij bij een huis op het opritje staat), is het bij tegemoet komende tractoren echt drama, bij inhalende tractoren is hij soms ineens zo slim om stil te gaan staan, zodat de tractor veel sneller voorbij is.
Op stal, als hij op de poetsplaats staat en de tractor komt een nieuwe baal hooi/kuil neerzetten en/of de mesthoop even aan kant duwen, is er vrij weinig aan de hand. Maar owee als we op pad zijn.
Gelukkig kom ik sinds onze verhuizing naar het oosten zelden tractoren tegen, ik moet slechts 500 m naar het bos en dat gaat meestal wel goed, of is op te lossen door even op de hoek van de straat te wachten.
@hetlevenwint, vorige week dinsdagavond ging ik mennen en kwam 2 giga grote landbouwvoertuigen tegen. Pony langs de weg gezet zodat ze er langs konden. Bij ons heb je naast de weg een klein stukje berm, metertje denk ik. Daarna een sloot en naast de sloot weide met prikkeldraad. Pony bleef super braaf staan en wachten. Denk dat wanneer ik erop had gezeten mijn 'angst' eerder op hem over was gekomen en het minder goed gegaan zou zijn. Voordeel van het mennen dat ik een eindje verder weg zit en mijn 'angst' minder makkelijk op hem over breng. Misschien inderdaad een idee om te kijken of iemand met een tractor je kan 'helpen'.
@Flew, Leuk idee! Mijn pony is ook dol op springen en dol op in het bos rijden. Voor mij alleen niet zo makkelijk om een hindernis mee te nemen naar het bos. haha.
(Ik heb nog een Pavo bewaardoos vol met Vital Complete van Pavo, iemand interesse? Hij staat ook bij mijn advertenties.)
Die van mij liep al voor de wagen voordat ik hem kocht. Ik had zelf nog nooit gemend maar ben dat door Ty gaan doen. Inmiddels ook alweer een tijdje mijn menbewijs, samen met Ty gehaald. Ik men vrij weinig, maar het is toch wel erg leuk. Echt iets heel anders dan rijden.
Die van mij kan in theorie voor een kar. In de praktijk vast ook wel, maar ik voel me niet geroepen om het uit te proberen.
Lori
Geplaatst: 03-07-13 16:41
Mijne is ook beleerd hoor maar heb geen wagen en er ook spijtig genoeg zeker de eerste tijd het geld niet voor. Door stomme pech van na de zomer jarig zijn en niet er voor heb ik geen vakantie job, had ik dit wel gehad was dat al zeker 1000euro geweest, al een mooi start bedrag voor een wagen.
Volgend jaar heb ik wel normaal een vakantie job, het is al half "besproken".
Hier ook een die niet bepaald vrolijk wordt van groot verkeer, behalve treinen want ze staat naast het spoor. Ben zo blij als het volgende week is! Dan heb ik eindelijk vakantie en kan ik weer lekker gaan opbouwen naar lange ritten!
Anoniem
Geplaatst: 03-07-13 17:08
Flew schreef:
Wat doe je als je paard buitenrijden en springen het leukste vindt? Je sleept je hindernis het bos in!
Nee niet echt, alhoewel als hij zich verveelt, zoals nu dus ivm boxrust wel. En dingen doen als ik even niet oplet zoals mijn hoofdstellen van de haak af gooien etc maar verder is hij heel lief.
Die van mij is wel een stouterd. Goed opgevoed overigens en echt gemeen is hij nooit, maar hij houdt van rottigheid. Ik stuur er ook geen anderen mee weg, behalve mijn zusje (die zit er ook op bij de springfoto's), da's gewoon niet vertrouwd.