Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:39

Even een foto spammen van afgelopen zondag:

Afbeelding

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:10

Leuke foto Alison.

Afbeelding

Deze vind ik een van de leukste van Mercedes en mij..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:19

DIe is ook leuk Alex :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:46

Super nieuw Jaan81! *\o/*

Leuke foto's zijn er ook weer voorbijgekomen.
Waar was het zondag wedstrijd? Heb zo het gevoel dat ik in de buurt zat :+ :))

Hier even geen ritten, geen blessures bij de paarden of andere gekken dingen maar ben zelf ziek, dus dat schiet ook niet op -O- Baal wel een beetje, want heb [***] niet meer voor de koets gehad sinds het laatste avontuur, en wil eigenlijk toch wel weten of we gewoon verder kunnen of dat we een probleem hebben.. Maarja, nog even wachten tot ik beter ben, aan een ziek mens heeft de pony ook niks natuurlijk :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:49

In Renesse :)
Ohh vervelend dat je zelf ziek bent. :(:) Beterscahp :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:51

Haha, lijkt toch allemaal op elkaar daar .. Wij zijn een weekend in Centerparcs geweest (Port Zélande) en hebben ook wat rondgereden (deltawerken, Westkapelle, dat soort dingen) dus zat wel beetje in de buurt :Y) :))

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:17

Afbeelding
<3

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:27

Het wordt tijd voor een vind ik leuk button op bokt!! ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:27

somebitch die is leuk!

Alex kapstokken haha, heb ik ook, heerlijk zo aan het strand!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:31

ja he :D :))

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:34

Deze week of volgende week eindelijk voor het eerst weer rijden op mijn leasepaardje. Eerst nog maar in de bak en kleine stukjes op en neer op het pad, flinke buitenritten over openbare weg met een loslopend veulentje zijn vast geen heel slim idee :P

Maar kan niet wachten om er eindelijk weer op te zitten :D

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:30

Vandaag samen met Eline ons eerste ritje gemaakt sinds de paardjes aan huis staan. Heerlijk! De paardjes waren ook allebei super braaf, dat scheelt dan wel weer dat we nog over dezelfde paadjes rijden als eerst :+

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:21

Prachtige foto's!! Vooral op die laatste straal je ook echt, Somebitch!

Hier vandaag twee rondjes gedaan waarbij ik bij allebei iets nieuws heb gedaan! Eerst met mijn puppypaard voor het eerst alleen naar het bos geweest! Had dan wel een stalgenootje bij me die mee ging op de fiets (wat HEEL lief was, want ze moest ook echt flinke stukken door zwaar zand, lopend met de fiets aan de hand, bij gebrek aan fietspad overal), maar nu dus voor het eerst zonder ander paard erbij! En nou dat ging super voor een eerste keer hoor! Ze was wel iets minder relaxed dan de keren met paard erbij, maar misschien kwam dat ook wel door de drukte in het bos. We zijn heel veel wandelaars, fietsers en wel 10 paarden tegengekomen op een stukje van nog niet eens 9 km! Druk met de vakantie natuurlijk. Ze deed het in ieder geval super! Wil nu dan als het lukt de eerste paar keer nog even iemand op de fiets ernaast, gewoon voor de zekerheid, en daarna lekker helemaal alleen op pad!

Daarna nog mee geweest met hetzelfde stalgenootje als die met mij mee was geweest, nu gingen we met haar Friese paard mennen. Dit was de derde keer ooit dat ik überhaupt mee op een kar was geweest, en ik mocht gelijk zelf ook wat stukken de leidsels in handen houden! Toch nog best moeilijk dat sturen hoor, op sommige kronkelweggetjes bij ons in het bos :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:38

Zo.. Eindelijk thuis!
3 dagen 'ponykamp'! Wat een geweldige ervaring, maar ik miste mijn eigen ponybeest toch wel enorm, en hij mij ook, aangezien hij net een ander paard omver duwde om bij me te komen hihi :(:)

Hebben 3 mooie ritten gehad, maandag enorm veel stof gehapt(echt, het zand en het stof zat OVERAL), dinsdag zeiknat geworden en vandaag een relaxte rit gemaakt.
We logeerden bij Herberg de Brand, wat een mooie accomodatie zeg! Super gastvrijheid ook!

Voor de mensen die afgelopen 3 dagen door de loonse en drunense duinen hebben gereden: wij waren het zooitje ongeregeld met 12(en woensdag zelfs 14) paarden die iedere keer verkeerd reden :')
We hadden 2 aanspanningen(2span friezen en 2span haflingers) en nog 8 paarden onder het zadel. En vandaag(laatste dag), waren we met 2 aanspanningen en 2 paarden onder het zadel(er passen maar 6 paarden in de vrachtwagen dus moesten 2x rijden, eerste vracht was dus al weg toen wij nog gingen, anders moesten we daar op stal zitten haha)
Je ziet wel aan ons gekronkel op de kaartjes dat we duidelijk vaak de weg kwijt waren omdat niemand luisterde als ik zei dat we bijv naar rechts moesten :')

Maandag:
Afbeelding
Dinsdag:
Afbeelding
Woensdag:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Dit uitzicht was heerlijk, maar ik was enorm blij net mijn vertrouwde paardje in de wei te knuffelen <3
Volgende keer gaat hij gewoon mee!

Zo dit was het dan haha!
Ben wel mooi 20 plaatsen gestegen in 3 dagen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:49

Dat laatste geloof ik best, wat een afstanden.. haha.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:52

Ja in totaal bijna 70 km :wow:
Maar het was wel lekker haha! Vooral gister, oh wat hebben we heerlijk gecrosst(maximum snelheid twijfel ik een beetje aan haha), helaas viel er bij het tweede galopje een meisje van haar paard af omdat iedereen te abrupt vertrok en zij haar beugels verloor. Gelukkig was er niks aan de hand, maar je hoorde het gewoon niet, zo kneiterhard door het bos aan het denderen dat je echt niemand STOP hoorde schreeuwen..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:31

Ah ik ben plek 22 nu zie ik. Raar ik dacht dat ik op plek 24 stond. :')

Superassie ook veel gereden. :) Fijn dat je het leuk gehad hebt. :D

linoleum kan binnenkort ook weer rijden. :D

Chouchou met haar jonge paard alleen in het bos geweest. :) Fijn dat ze het zo goed doet! :D

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:34

spatter schreef:
.....

Alex kapstokken haha, heb ik ook, heerlijk zo aan het strand!

Tijdens het dressuurwerk heb ik de voetjes zoals het hoort. ;) Tijdens een Endurance wedstrijd of buitenrit is het goed hebben van mijn voeten niet zo belangrijk maar mijn balans en ontspanning wel.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:11

@alex
juist wel hoor!
wat ik zo even vanaf de foto zo is je balans ook niet heel netjes je lijkt wat scheef te hangen.

ik ben net weer begonnen met dresuurlessen en ik heb gemerkt dat als je alleen al je hakken naar buiten draait je balans gelijk heel anders wordt.
als je het in de dressuurles wel doet. (lijkt me dan al een automatisme?) zou ik niet weten waarom je niet ook tijdens een endurance je voeten en balans net zo houdt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:21

Leuke endurancefoto's, het plezier spat ervan af!

Mooie dagen in de Drunense Duinen.
Heerlijke grote zandvlakte daar om helemaal voluit te kunnen gaan zonder risico op onverwachte mensen/honden uit bospaadjes ed :z :z

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:28

Grit schreef:
Leuke endurancefoto's, het plezier spat ervan af!

Mooie dagen in de Drunense Duinen.
Heerlijke grote zandvlakte daar om helemaal voluit te kunnen gaan zonder risico op onverwachte mensen/honden uit bospaadjes ed :z :z

Ja Dat was echt gaaf! Alleen de paarden voor de koetsen hadden het echt enorm zwaar in dat zand, dat was een beetje jammer. De tweede galop was,in het bos toen merkte je wel echt dat de paarden veel harder gingen omdat ze nit zo hoefden te ploeteren

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:12

kim345 schreef:
ik ben net weer begonnen met dresuurlessen en ik heb gemerkt dat als je alleen al je hakken naar buiten draait je balans gelijk heel anders wordt.
als je het in de dressuurles wel doet. (lijkt me dan al een automatisme?) zou ik niet weten waarom je niet ook tijdens een endurance je voeten en balans net zo houdt.

Dat ben ik denk ik wel met je eens. Waarschijnlijk ben je in een les veel bewuster bezig met je houding/word je er ook op gewezen, terwijl er bij een wedstrijd ook nog andere factoren meespelen. Ik merk dat ik door de wedstrijdspanning toch minder goed op m'n houding let.

Ik maak de komende weken geen kilometers en daarna hopelijk wel weer, al zal dat hoogstens een kilometer of 2-3 per dag zijn. Helaas pindakaas heeft mijn merrie een blessure, dus voorlopig zijn we nog wel even zoet met het herstel.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:16

Heerlijk dat je zulke fijne dagen hebt gehad SuperAssie!

[***], beterschap! Hopelijk snel weer op pad met de koets.

Somebitch, dat is echt een leuke foto!

Hier gister ons eerste galopje sinds aantal weken weer gepakt. Was naar strand geweest (laatste dag dat we overdag mochten) en hij wilde zoooo graag dat ik m heel kort even heb laten gaan.
Door dat ritje nu de 1000km gepasseerd!!! :):)
Volgende week ook op poowniekamp, mét eigen paard! Ook naar de LDD, dus lekker km maken, maar ga niet alle dagen (4 in totaal) volledig mee denk ik, beetje oppassen nog.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:45

Ik ook niet, ik zit te ver naar voren op wedstrijd (in de bak btw ook haha) en dan krijg ik last van mijn onderrug en dan denk ik ohja let op rechtopzitten. :o :')

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:58

SuperAssie schreef:
Alleen de paarden voor de koetsen hadden het echt enorm zwaar in dat zand, dat was een beetje jammer.
Dat mulle zand en de kar is geen goede combi, dan moet je echt even opsplitsen.

Jaan, durf je dat wel aan dan? Je bent pas kort weer aan het opbouwen en met groepsritten heb je minder zeggenschap over de afstand en het tempo.