Gezwollen dan denk ik aan een peesblessure? Tenminste als het onderbeen gezwollen is...
gave ijslander heb je ! Leuk kleurtje
Ik heb net nog even wen klein rondje bos gedaan, lekker rustig aan gedaan want het is nu een week voor de wedstrijd. Misschien morgen met een vriendin nog het bos ij en verder deze week wandelen
Somebitch
Geplaatst: 01-07-13 19:15
Oja als het echt niet gaat haal ik er uiteraard wel iemand anders bij. Maar hij loopt en staat al beter als gisteren. Gisteren stond hij continue op rust, nu niet meer. Hij loopt ook makkelijker heb ik het idee. Laat straks nog wel even mijn lesgever ernaar kijken, die heeft er ook veel verstand van gelukkig.
Het is het onderbeen ja.. Ik weet niet waar ik blijer mee moet zijn, met dit of verrekte kniebanden. als het een simpele verdraaiing of verstapping is dan weet ik wel dat ik daar blijer mee ben.. Maar dat is afwachten. Het ziet er net zo uit als toen hij vorig jaar zijn voorbeen verdraait had dus ik denk eigenlijk meer die richting nu... Erg warm is het niet, wel wat warmer je voelt verschil maar niet super warm ofzo.
Lekker Yenopi Tutten is altijd leuk.
Nee een peesblessure denk ik niet aan. Maar zou kunnen weten doen we het nog niet. En ja kan zoveel gaan gokken maar dan ga ik mezelf weer bang maken voor niks.
MyrtheJ
Geplaatst: 01-07-13 23:57
Hmmmm balen SB!!!
Wij waren vanavond iets te enthousiast: plan was om een nieuw stukje bos te verkennen, en maximaal 3 uur te rijden. Dat werden er dik 4,5 uur.... net pas thuis En bijna 40 km gereden ipv de geplande 25-30 km. Maaarr het was wel leuk en Judy deed het goedd
Ik heb kunnen regelen dat ik eerder weg kan op m'n werk morgen dus morgenmiddag komt de dierenarts zwelling is niet veranderd. Wel is de warmte afgenomen en loopt hij een stuk beter.
Rais
Geplaatst: 02-07-13 14:45
@SB, Jeetje, dat is mooi balen. Hopelijk heb je meer duidelijkheid als de DA is geweest!
@Sonja89, Wat een leuke ijslander!
Heeft er hier iemand ervaringen met vliegen-uitrijdekens? Ik ben zondag het bos in geweest en Ty werd knettergek van de dazen. Had hem ingesprayd, maar dat hielp niet voldoende! Gingen bijna in galop de berg af omdat hij wilde vluchten voor de dazen. Echt niet prettig! Ben zelf op mijn knie gestoken door een daas, heb nu 2 knieen naast elkaar zeg maar. Zit een giga plaat op mijn been door de steek.
Waratje
Geplaatst: 02-07-13 15:13
Ik heb een beeldige mintgroene (ik meen van Harry's horse) voor mijn oude dame. Werkt vrij goed, alleen het riempje om het vast te maken aan het kopstuk van je hoofdstel trekt het touwhalster wat naar achteren. Dat is eigenlijk het enige minpunt bij ons. Ik heb dit jaar nog geen daas gezien, heerlijk! Hoop dat dat zo blijft, want inderdaad geven ze hele vervelende jeukende plekken. Bedenk wel dat als je met zo'n vliegendeken rijdt, jij nog wel toegankelijk bent voor het gespuis.....
Oh ja die dazen, vreselijk... Wij hadden ook een stukje op de route waar we echt moesten vluchten zondag. Brrrrr.
Marcella
Geplaatst: 02-07-13 17:09
Ja ideaal vliegen uitrijdekens vind ik ze in daas rijk gebied. Enigste nadeel is dat ik nog een ouder model heb en daaronder word het best warm. Maar tegenwoordig heb je ook modelen die warmte werend zijn. Dus ga te zijner tijd kijken voor een nieuwere in westernuitvoering.
Voordeel dat tegenwoordig op de fiets naar het werk ga (ongeveer 30 km per dag) is dat ik eindelijk wat geld kan sparen. En nu wel uitkom met mijn reiskosten vergoeding van ongeveer 8 euro per maand.
Ik zag ze vandaag voor het eerst in het bos... Nog een laatste ritje gemaakt met ene vriendin voor zaterdag. Was lekker weer! denk zo'n 20 km lekker relaxt!
Op zondag op de groepsrit heb ik maar vliegenmepper gespeeld iedere keer als ik eentje op haar hals zag.
Vandaag heb ik slechts een half uurtje alleen buiten gereden en ben ik niet die 16 km wezen fietsen omdat het me anders te laat werd. Toch heb ik gedaan wat ik wilde doen. Dit keer was mijn oefenpunt dat ze niet mocht wegvallen uit galop als er iets engs was, een of twee keer viel ze weer in draf en moedigde ik haar weer aan om door te gaan. Aan het einde van het zandpad zat een grote groep vissers die daar allemaal een autootje hadden geparkeerd en actief zaten te vissen. Ze vond het eng, maar toch ging ze er netjes in stap langs.
Vandaag hoefde ik haar niet meer zo veel aan te moedigen als de vorige keren en schrok ze ook veel minder van alles. Een paar keer was ze wel bang van iets, ik wachtte ik tot ze klaar was met achteruit lopen. Als ze daarna stil stond (niet in rust, gewoon afwachtend) gaf ik haar een lichte beenhulp om haar weer vooruit te laten gaan. Meer hoefde ik niet te doen.
Zijn er hier mensen met paarden die bang waren voor vrachtwagens of tractoren ? Hoe hebben jullie het aangepakt. Mijne is er niet zo happig op, is al enorm verbeterd (nu is het meestal 1 pasje sneller en over, vroeger sprong die echt naar voren) maar wie weet raak ik aan nog meer tips via jullie .
Hopelijk eind deze week zadel al.
Rais
Geplaatst: 02-07-13 23:51
Fijn dat het zo goed ging Maarten. Klinkt alsof ze al meer vertrouwen krijgt! Met rust kom je vaak een heel eind.
Ik heb vanavond een vliegendeken gekregen van mijn moeder. Morgen eens kijken naar de pasvorm en hopen dat ie past. Verder vanavond een klein stukje gemend. Op dinsdag heb ik altijd de afspraak met een stalgenootje om samen te mennen. Anders doe ik dat veel te weinig namelijk.
Hier geen/weinig ervaring met angst voor tractoren en vrachtwagens. Bij ons op stal rijden zat tractoren e.d. waardoor vrijwel paarden ze niet eng (meer) vinden. Wat wij op stal weleens doen met een angstig paard is er langzaam aan laten wennen d.m.v. eromheen lopen en laten kijken en snuffelen als ie uit staat, dan opbouwen zeg maar richting aan en het rijden van de tractor. Die van mij vind iets als stukken minder spannend als hij ziet dat er een mens op/in zit. De vader van de staleigenaresse heeft als hobby oude tractoren en daardoor zijn er soms tractorritten die bij ons op stal starten, niet vaak 1x per jaar ofzo. Als die er zijn ga ik er altijd even langs met mijn paard. Over een tijdje wordt er een 'tractor vierdaagse' georganiseerd dus dan zullen we ons rondje er ook weer even tussendoor maken!
Er rond als die uit staat is ook geen probleem, als die kan snuffelen als die aan staat ook niet. Juist als die achter hem rijd of heel vlak passeert vind die het nog eng. Ze passeren wel regelmatig op buiten rit en zeker in kleine baantjes is het dan even puzzelen. Het is wel al enorm verbeterd met vroeger maar mijn doel is om die angst er uit te krijgen. Over een week of 2 komt een "boer" ook terug het gras afdoen met zijn tracktor in de weide, zijn stal is naast de weide. Kan eventueel eens vragen of die nog eens mag snuffelen als de motor nog draait.
Ben benieuwd hoe die gaat reageren als die terug effectief onder het zadel is, nu niet als nu af en toe eens wandelen en dergelijke.
hetlevenwint, wij hebben exact hetzelfde 'probleem'. Stilstaande tractoren e.d. zijn piece of cake, maar als we ze tegenkomen tijdens het rijden... Voorlopig storten we dan maar even van de dijk af, maar ik hoop dat de angst langzaam verdwijnt nu we meer rijden en ze vaker tegenkomen...
Dank en inderdaad. Misschien dat ik vrijdagochtend eerst een touwhalster + touw koop en dan een iets langere tocht ga maken als het weer niet te slecht is en ik toestemming krijg. Ik dacht aan iets van 3-4 uur inclusief een pauze bij een café als ik er eentje tegen kom. Wat is nog meer handig om mee te nemen? Ik wil graag dat het paard ook een beetje bij kan komen dan.