[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:58

Ik kan niet meepraten over paarden met angst voor dingen. Mijn bejaarde loopt overal heel droog langs alsof het niks is.. :D

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:01

Goedemorgen!

Veel ritjes gemaakt de afgelopen dagen, sommigen in regenpak!

Judy en ik mogen ook weer, vandeweek een rondje van 11 km gedaan en vandaag een rondje bos van rond de 25 km gepland. :D

Gister 500km doorgebracht achterop een motor, das ander soort kilometervreten maar ook errug leuk (waren naar de TT in assen)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:44

MyrtheJ schreef:
Goedemorgen!

Veel ritjes gemaakt de afgelopen dagen, sommigen in regenpak!

Judy en ik mogen ook weer, vandeweek een rondje van 11 km gedaan en vandaag een rondje bos van rond de 25 km gepland. :D

Gister 500km doorgebracht achterop een motor, das ander soort kilometervreten maar ook errug leuk (waren naar de TT in assen)

Oh ja, het was TT. Ik loop dus vanmiddag weer het risico om een stel malloten in de trekhaak te krijgen, net als enkele jaren geleden.
Twee Italianen die in mijn trekhaak kwamen hangen en toen ik niet opschoot (als ik geremd had, hadden we twee dooie Italianen gehad, zo dicht zaten ze erop) ook de bumper van dichtbij gingen bekijken. Toen ik dan eieieindelijk opzij ging (ik haalde wel helemaal een auto in!) toen trokken ze het gas vol open. Een goudkleurige Audi die erachter reed, deed dat ook en wel zo fors dat die motoren niet uitliepen op die Audi! Juist ja, enkele km verderop stond er een goudkleurige Audi langs de kant met twee Italiaanse motoren erbij.............

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:37

ikke schreef:
Juist ja, enkele km verderop stond er een goudkleurige Audi langs de kant met twee Italiaanse motoren erbij.............

_O- Zal dan wel een flinke prent zijn geworden. :')

Pony heeft een hoefzweer en vind baas nu dus niet meer aardig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:52

Arme Poowney, Marcella.
Onze Poowney kwam gisteren ook niet rad uit de wei. Wellicht een zoolkneuzing of zoiets; hij is wat gevoelig voor de keien die hier in de bodem zitten.

Die prent zal niet mals geweest zijn en ik dacht dat je toen nog ter plekke af moest tikken, als buitenlander (weet ik niet zeker, is alweer enkele jaren geleden).

Flew

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:59

:= Hoe noemen we dat ook alweer, eigen schuld, dikke bult?

Bij mij op stal komen er vaak hele colonnes motorrijders langs. Poownie is dat inmiddels wel gewend en is helemaal niet meer onder de indruk. We moeten dan wel even aan de kant, maar hij gaat er dan gewoon heel droog bij staan, trekt een beentje op rust en wacht tot al die herrie voorbij is. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:02

Jep buitenlanders moeten tegenwoordig direct afrekenen (eventueel samen met politie naar dichtsbij zijnde pinautomaat).

Had al gezien dat hij sinds hij weer een uurtje af en toe op de wei staat weer een iets verbrede witte lijn had. Dus dat zal wel samen hangen. Lastig hoor een pony die extreem gevoelig is voor hoefbevangenheid, maar ben wel al blij dat de spierbevangenheid al een hele tijd goed gaat. Maar dat is eigenlijk al verleden tijd sinds ik hem van kleigrond af heb gehaald en hij geen tot zeer weinig voer krijg.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:22

Helaas zijn we gediskwalificeerd. Zembla heeft tijdens de rit zijn knieband verrekt. :(:)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:38

Ach jeetje, wat sneu. Heeft ie veel last?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:21

Ja :(:) hij liet niets zijn bij de rit en de finish. Maar heel even heb ik gedacht hm volgens mij loopt hij niet zo lekker. Maar bij de nakeuring liep hij ineens stok kreupel. :(

6 weken rust en dan zes weken heeel langzaam opbouwen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:41

Somebitch heel erg balen en beterschap voor je beestje.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:42

Dankje :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:49

Somebitch, jakkes wat balen! Beterschap...

Wij hebben ons zondagse ritje er weer op zitten:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:52

Mooie foto! Is dat je [ras]?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:53

Dank je Maarten! Dit zijn wij inderdaad :D

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:17

Wat een vrolijkerd die Ijsco ! Prachtig paardje !

Ik heb t afgelopen weekend gewerkt, daarnaast gelukkig weinig last van de TT gehad ookal wonen we hier vlakbij. Enkel wat vervelende dronkelappen in de zaak, maar met een duitse herder raak je die ook wel weer kwijt :D en ben gewoon lekker met Yentle aan het wandelen geweest ! Gisteren had ik een workshop dag dus t weekend is omgevlogen. Vandaag niks, dus straks eerst eens lekker met Yentle grondwerk doen. Een hele fijne maandag allemaal !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:07

yenopi schreef:
Wat een vrolijkerd die Ijsco ! Prachtig paardje !

Ik heb t afgelopen weekend gewerkt, daarnaast gelukkig weinig last van de TT gehad ookal wonen we hier vlakbij. Enkel wat vervelende dronkelappen in de zaak, maar met een duitse herder raak je die ook wel weer kwijt :D en ben gewoon lekker met Yentle aan het wandelen geweest ! Gisteren had ik een workshop dag dus t weekend is omgevlogen. Vandaag niks, dus straks eerst eens lekker met Yentle grondwerk doen. Een hele fijne maandag allemaal !

:D :D
Die Herder van jullie is dus van een ander caliber dan de Herder die ik eens bij een bedrijf aantrof. Die ging alleen voor me zitten en zei: "woef" en keek vervolgens z'n baas aan.
Later probeerde ie in m'n gereedschapskoffer te gaan liggen _O- _O-

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:00

bij jou zal hij ongetwijfeld het liefste op schoot kruipen ;-) normaal slaapt en knuffelt hij de hele dag nl. en iedereen kan in en uit ... maar als er iemand vervelend doet tegen zijn baasjes dan veranderd hij van slaap naar waakhond zeg maar :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:22

Hopelijk terug over 1 of 2 weken het kilometer vreten op pakken, heb over week of 2 hopelijk mijn zadel in handen :D. Nu nog mijne verkopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:38

hetlevenwint schreef:
Hopelijk terug over 1 of 2 weken het kilometer vreten op pakken, heb over week of 2 hopelijk mijn zadel in handen :D. Nu nog mijne verkopen.

Kwestie van goed rondbazuinen wat hebt.
Ik heb een Massimo in de reservering staan bij iemand, op voorwaarde van passen (en oh, dat is een vreselijke straf om bij die persoon een zadel te passen, NOT). Kwam langs op een ander forum en ik ben er gelijk op gedoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:01

Wat een gave IJslander heb jij, Sonja!

Somebitch,wat jammer van de afkeuring zeg...hopenlijk knapt paardlief snel op.

Yenopi grondwerk gedaan....?

Hetlecentrint, wat voor zadel ga je aanschaffen?

Hier niks gedaan vandaag,behalve 2 paardjes vasthouden voor wederom een cranio sacraal...
En daarna kwam de tandarts nog voor mijn poown en ander paard.
Altijd zo sneu om ze verdoofd te zien... :(:)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:03

Ja ik hoop het, het zijn niet de kniebanden zoals ik eerst dacht. Zijn been is gezwollen.. Dus koelen en op rust.. En dan nog de dierenarts erbij maar die kan pas over 2 weken, ik wacht wel 2 weken dan want de andere dierenartsen hier in de omgeving vertrouw ik niet zo, al vaker verkeerde diagnoses gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:06

Hmm. dat klinkt niet fijn!!
Zou wel uitkijken,dat het niet in die 2 weken ver ergert....maarja dan haal je er ongetwijfeld wel een ander bij toch.
Is het onderbeen?

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:12

Ja lekker getut DC , wat oefeningen gedaan met yentle ... zal blij zijn als de hoefsmid is geweest kunnen we weer rijden !

Somebitch ; balen joh ...
Laatst bijgewerkt door yenopi op 01-07-13 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:13

Balen Somebitch, waar is het dik, ook warm?
Je kan altijd nog een kliniek opzoeken als je het niet vertrouwt in die 2 weken.
Beter een latere en goede diagnose dan eentje die niet klopt.

Sterkte!