Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:46

Van voor naar achter dan, aangezien de hals al een paar weken heel mooi zomervacht is :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:52

Haha, zie dat ik het inderdaad verkeerd op heb opgeschreven, even aangepast 8-)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:55

Hier is de hals ook al in de zomervacht en de rest nog niet. Ze heeft geen deken opgehad maar ook zij is al veel meer verhaard op haar hals! Grappig ook om te zien dat mijn schimmel in de winter best veel bruin door haar vacht had en dat dat nu veel witter wordt met hier en daar wat bruine stipjes :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:52

Eén van de redenen dat ik mennen zo eng vind, je hoort steeds weer verhalen waarbij het mis gegaan is, zelfs bij brave paarden.

Hier in de buurt ook weer een baasje, ment al zijn hele leven maar ook omgekiept met de kar en flink gewond geraakt.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:02

Ja, ongelukken zitten in een klein hoekje... maar dat kan met rijden net zo goed gebeuren, al zal de schade met een wagen waarschijnlijk groter zijn...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:40

Jemig, Sabine, dat is schrikken! Gelukkig lijkt alles mee te vallen! Hopelijk heeft je/jullie vertrouwen geen (grote?) deuk opgelopen.

Hier gelukkig weer aan het opbouwen met m'n knol. Van de week gewandeld en drie keer kort ritje, waarvan gister voor de kar een stapronde van een uur. Heb 2x een minuut gedraafd ofzo, vind dat moeilijk opbouwen.
Deze week iedere dag (op vrijdag na) rondje maken. Ene dag alleen stap, andere dag korter rondje maar meer draf.
Kan er niets aan doen, maar vind t gewoon retespannend ofzo :?

Helaas nu wel bijna de top 10 uit gereden.... ;( En we gingen net zo lekker! (Hoogste was plaats 6!)
Ach ja, met steeds rondje van km of 5 gaat t niet hard ej...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:50

@ spatter : Mennen is anders dan rijden, maar eng vind ik het ondertussen niet meer (in het begin wel hoor, zit je daar fijn op je eigen koets met je eigen pony en ben je bang :') Maar sinds ik zelf de leidsels overgenomen heb is het een heel ander gevoel). Denk dat dat enge vooral uit het "niet kennen" voortkomt ;) Ik lees trouwens ook meer dan genoeg verhalen over dingen die onder het zadel misgaan en ongelukken die daarbij gebeuren, ook niet altijd met goede afloop spijtig genoeg -O- Eigenlijk was dit niks anders dan een paard dat "er vandoor" ging, alleen spijtig als er op zo'n moment een koets achter hangt want dat houdt gewoon meer risico's in (vooral voor omstaanders, maar natuurlijk ook voor paard zelf.. ).

Hier trouwens nog even de route van gisteren.. best zielig in vergelijking met de rest :')
Afbeelding

Hopelijk snel weer grotere routes :Y)

@ Jaan81 : hoop het ook niet, gisteren leek het in ieder geval van niet maar het is denk ik toch een beetje afwachten hoe hij de volgende keer gaat reageren op de koets .. Dacht echt van "oliebol, nu heb ik het verpest, die gaat nooit meer voor de koets gaan", maar dat viel gisteren weer reuze mee, dus hoop dat het zo blijft en hij zich niet volgende keer ineens bedenkt dat het toch wel eng is ofzo :=

Fijn dat je weer kan opbouwen, je stond wel hoog zeg! :oo
Nu, als je elke dag 5km doet en iemand anders doet 1x per week 20km dan doe jij toch nog beter hoor ;) Vanwaar de spanning? Schrik om hem te overvragen of een ander soort spanning?

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:01

Wij hebben gister ook een tuttelritje gedaan met onze toppers. Gewoon om ze iets in beweging te houden tot aan a.s. zondag. Dan mogen ze 20km over het strand jakkeren in Renesse. Hopelijk is het weer dan goed. Maar dat maakt ons in principe niets uit..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:05

Iig bang om hem te overvragen ivm z'n net nieuwe speciale beslag voor de beginnende artrose.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:20

Hmmja, kan ik me wat bij voorstellen .. Maar denk je niet dat hij zelf zou aangeven wat wel & niet kan? Die van mij doet dat wel, die gaat bv. gewoon stappen als het draven om welke reden dan ook niet gaat :+

Wedstrijd over het strand, leuk Alex! Hoop toch op een beetje goed weer, in de gietende regen op het strand is ook maar niks.. al heb je dan wel gen koeling nodig, dat is weer het voordeel :Y) :))

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:43

Ik heb vanochtend weer heerlijk gereden! Vorige week was ik een weekje naar New York dus kon ik niet rijden, maar dat maken we deze week weer goed! We gaan t/m zondag elke dag lekker even naar het bos, met vrijdag tussendoor een dagje vrij :) Dan kan het stijgen in de ranglijst ook weer beginnen, ik sta nu voor het eerst niet meer op de eerste pagina |(

Ritje van vandaag:

Afbeelding

Oortjesfoto kan ik nu op mijn telefoon helaas niet goed draaien
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:46

[***] schreef:
Hmmja, kan ik me wat bij voorstellen .. Maar denk je niet dat hij zelf zou aangeven wat wel & niet kan? Die van mij doet dat wel, die gaat bv. gewoon stappen als het draven om welke reden dan ook niet gaat :+

Heb je wel gelijk in. Vandaag veel langer dan gepland op pad geweest, beetje verkeerd gereden en toen na een uur en 45 pas terug! :oo :oo Voel me nu al schuldig of ik niet te lang heb gereden, maar heb drie keer stukje gedraafd (1x 1min, 1x 1,5min en 1x 2min) Hij was nog stikfris toen we terug waren en hoefde m de hele weg ook amper aan te sporen.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:44

Chouchou schreef:
Ik heb vanochtend weer heerlijk gereden! Vorige week was ik een weekje naar New York dus kon ik niet rijden, maar dat maken we deze week weer goed! We gaan t/m zondag elke dag lekker even naar het bos, met vrijdag tussendoor een dagje vrij :) Dan kan het stijgen in de ranglijst ook weer beginnen, ik sta nu voor het eerst niet meer op de eerste pagina |(

Ritje van vandaag:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Jouw routes inspireren mij om ook meer richting Leersum te rijden :D (ik kom vanuit prattenburg dus is wel een stukje rijden maar vind het daar erg mooi en rustig!)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:25

Em_ schreef:
Chouchou schreef:

Ritje van vandaag:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Jouw routes inspireren mij om ook meer richting Leersum te rijden :D (ik kom vanuit prattenburg dus is wel een stukje rijden maar vind het daar erg mooi en rustig!)

En ik maak mensen graag enthousiast over mijn omgeving! Het is hier ook prachtig bos met heel veel kanten die je op kan! Vandaag zijn we een os en een haas tegengekomen, dus ook genoeg leuke dieren te spotten onderweg!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:45

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:56

Jammer dat de rit zo kort is, dat loont gewoon niet de moeite om 2 uur heen en 2 uur terug te rijden.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:31

Ohw, ik kan het op verzoek wel langer maken hoor ;), maar als je een km of 30 wilt rijden, maak ik een special request :D
Het is deze afstand ivm de vierdaagse die erna gereden wordt. Dat is 4 dagen 20-30km achter elkaar. De meeste mensen vinden dan 17-20km ver zat de zondag ervoor.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:40

Is een prima afstand :) Heb er alweer zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:46

Gisteren een heel relaxed ritje gereden naar de Ijzeren man in Vught. Dik verdwaald natuurlijk maar uiteindelijk zijn we er gekomen.
Dit was de heenweg
Afbeelding
Eenmaal aangekomen gelijk zadels afgedaan, halsters om en paardjes laten drinken. Rogan had verzonnen dat terwijl ie toch in het water stond zo kon eten en drinken tegelijk. Die kreeg ik het water dus niet meer uit.
Afbeelding
En de terugweg
Afbeelding

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:42

Zo dat noem ik nog eens ritten die goed zijn voor de kilometers :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:45

Dat inderdaad :D
Ziet er ook erg leuk uit *lichtelijk jaloers* !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:45

Suzan_bobar schreef:
Zo dat noem ik nog eens ritten die goed zijn voor de kilometers :D

Ja dat was een goede rit :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:02

Wauw Blingh jij hebt er wat heerlijke kilometers en uren op zitten! Lekker zo'n dag :)

Ik heb vanmiddag ook weer heel fijn gereden, een rondje rondom de Leersumse Plassen vandaag. En wat was het mooi weer!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:35

<3 die omgeving...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:47

Suzan_bobar schreef:
Ohw, ik kan het op verzoek wel langer maken hoor ;), maar als je een km of 30 wilt rijden, maak ik een special request :D
Het is deze afstand ivm de vierdaagse die erna gereden wordt. Dat is 4 dagen 20-30km achter elkaar. De meeste mensen vinden dan 17-20km ver zat de zondag ervoor.

Ik kan 8 juni niet, zit ik op vakantie in Luxemburg -O-
Anders had ik zeker gebruik gemaakt van je aanbod voor een langere rit.