Lekker! Ik denk dat ik ook zo maar weer ga rijden, het lijkt nog even droog te blijven.
Op de terugweg wil ze al wel wat harder, dan geeft ze af en toe een rukje met haar hoofd omhoog wat ongeveer betekent schiet op luie donder. Als ze dan niet angstig is van het een of ander en niet meer het risico loopt zo maar naar de andere kant van de weg te springen uit angst dan geef ik haar ook wel eens been en dan mag ze draven.
Langzaam wordt ze al iets dapperder, gisteren kwamen we een heel eng waterpompje tegen die om de paar seconden zomaar een beetje water uitklotste. Na wat aandringen ging ze er langs, wel in draf uit angst, maar toch.. Als ze nu echt niet wil bij lichte hulpen en stil blijft staan dan tel ik nu heel rustig tot 4, dat werkt het beste. 1. lichte beenhulp, 2 zwaardere beenhulp, 3 richting schoppen, 4 zweep erbij. Gelukkig kom ik meestal niet bij 4, ze weet dondersgoed namelijk wat er na 3 komt.
Ik denk dat omdat ik nu telkens op dezelfde manier met enge dingen omga dat ze daar ook enorm steun aan heeft omdat ze dan weet wat ze van mij kan verwachten. Ook ben ik nu iets minder streng met hoe ze er langs gaat, desnoods is het aan de andere kant van de weg als ze het maar doet, ik haar kan beheersen en ze niet een gevaar voor andere weggebruikers veroorzaakt.
EDIT: Niet in die volgorde natuurlijk, veiligheid is belangrijker dan of ze er wel of niet langs gaat.