[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rais

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:14

@DC, heel veel sterkte. Zijn verschrikkelijke keuzes om te moeten maken!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:52

Sterkte DC :(:)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:08

Sterkte DC. De keus is moeilijk, maar mijn tip is kijk naar het leven dat ze gehad heeft tot nu toe en hoe je haar wilt herinneren.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:10

Heel veel sterkte DC, hoop dat je snel een goede keuze mag maken waar je achter staat!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:21

Sterkte DC! Ik weet een beetje hoe je je voelt. Mijn kat heeft al sinds ik hem heb kanker. Wordt niet meer behandeld en ik bekijk het voor hem met e dag.

Voor ik nu iedereen over me heen krijg: het gaat om een kwaadaardige vorm van huidkanker waar mijn kat vooralsnog geen hinder ondervindt. Mocht hij last krijgen, dan is het uiteraard over.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:35

Sterkte DC, lijkt me heel erg lastig!

Hmmm, ik kon vandaag vrij krijgen van mijn werk en had deze week alleen wat met de pony aan de hand gewerkt, dus vrij genomen in de hoop een fijne rit te kunnen maken en nu plenst het :P Volgens buienradar zou het zo droog moeten worden, dus hopen maar dat het klopt wat daar staat....

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:57

Poeh lastige keuze DC, sterkte!

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:06

sterkte DC, mijn hond heeft afgelopen dinsdag een spuitje gehad, deze week niet veel geredeb, was er met mijn hoofd niet bij, was er erg verdrietig van.
gisteren nnaar een dierenasiel in de buurt geweest om heel veel voer, etensbakjes, speeltjes enz. te brengen. 2 grote boodschappentassen vol. waren ze erg blij mee. en gaf mij een goed gevoel.
vanavond lekker met m'n 2 rijmaatjes rijden, heb er echt zin in hoop dat de weergoden ons bij staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:21

Bedankt voor jullie lieve woorden.

We hebben besloten haar bij ons te houden zolang dit voor haar oke is..dat kijken we dus gewoon echt per dag.

Het weer schiert ook niet op he, wat jammer....al die regen...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:20

Sterkte dc!

Ik heb gisteravond nog even een rondje gemaakt.
Was te lui om het bit in te doen dus de teugels aan het ringetje aan de onderkant van mijn halsterhoofdstek geklikt.
Ging prima, alleen het sturen is wat lastiger als smurf de afslag richting stal wil maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:50

Hier heb ik ook lekker gereden gister. Heel eng was een barbecue op de minicamping voor ik het laatste hekje bij de manege uit was.. rook! drukte!! vuur!! Voor de rest ging het wel redelijk, ze wordt al iets minder bang maar op snelheid komen lukt nog niet helemaal.

Uiteindelijk kwam ik bij een galoppeerpad. Ze deed nog steeds wat angstig en het regende een beetje. Daantje ging stilstaan uit galop uit angst voor koeien terwijl er echt 3 weilanden nog tussen zaten en ik ze alleen in de verte een beetje kon zien. En dat ook nog meerdere keren, ik leer ten minste te blijven zitten. := Dit keer heb ik niet echt een snelle galop gedaan, ik wil eerst dat ze wat minder schrikt buiten.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:23

Goed bezig Maarten! Als ze een beetje gewend is, komt het allemaal "vanzelf". Met Alanda heb ik de eerste rondjes ook alleen maar gestapt, en nu gaan we alleen nog maar snoeihard :')

Gisteren ben ik een rondje van ongeveer 9 kilometer gaan doen in het bos, op de barebackpad :D Gaf een heel gaaf gevoel, heel natuurlijk! We hebben veel gestapt, stukjes gedraafd en zelfs een paar keer een klein galopje gedaan.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:44

Gaaf Snadrem !

Wij zijn lekker aan de wandel geweest , heerlijk relaxed ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:46

Lekker! Ik denk dat ik ook zo maar weer ga rijden, het lijkt nog even droog te blijven.

Op de terugweg wil ze al wel wat harder, dan geeft ze af en toe een rukje met haar hoofd omhoog wat ongeveer betekent schiet op luie donder. Als ze dan niet angstig is van het een of ander en niet meer het risico loopt zo maar naar de andere kant van de weg te springen uit angst dan geef ik haar ook wel eens been en dan mag ze draven.

Langzaam wordt ze al iets dapperder, gisteren kwamen we een heel eng waterpompje tegen die om de paar seconden zomaar een beetje water uitklotste. Na wat aandringen ging ze er langs, wel in draf uit angst, maar toch.. Als ze nu echt niet wil bij lichte hulpen en stil blijft staan dan tel ik nu heel rustig tot 4, dat werkt het beste. 1. lichte beenhulp, 2 zwaardere beenhulp, 3 richting schoppen, 4 zweep erbij. Gelukkig kom ik meestal niet bij 4, ze weet dondersgoed namelijk wat er na 3 komt. := Ik denk dat omdat ik nu telkens op dezelfde manier met enge dingen omga dat ze daar ook enorm steun aan heeft omdat ze dan weet wat ze van mij kan verwachten. Ook ben ik nu iets minder streng met hoe ze er langs gaat, desnoods is het aan de andere kant van de weg als ze het maar doet, ik haar kan beheersen en ze niet een gevaar voor andere weggebruikers veroorzaakt.

EDIT: Niet in die volgorde natuurlijk, veiligheid is belangrijker dan of ze er wel of niet langs gaat.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:20

Maarten, hmm lastig is dat, paardjes die af en toe angstig zijn. Hier nog zo eentje, mijn jonkie is wel dapper, maar nog niet ZO dapper dat hij overal langs durft... En hij bevriest dan ook echt en verzet geen stap meer, hoe erg de ruiter ook uit zijn/haar dak gaat! Dus ik stap bij voorbaat al af, bepaal wel zelf het moment waarop hij stil mag gaan staan.

Wij hebben ons ritje weer gehad, bijna 1.5 uur door de regen (ik in regenpak :P), maar het was leuk! Geisli had er zin in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:42

Het viel wel mee vandaag, Daantje schrok dit keer niet een dit keer voordat ik de poort uit was. Op de dijk was alles nog een beetje eng en dat mooie waterpompje van gister was nog steeds een beetje eng. Ik deed een variatie op mijn rondje van gister maar met net een paar andere wegen zodat ik op de terugweg bijna alles wel (rustig) kon galopperen.

Kom ik er net achter dat endomodo geen snelheid weer wil geven in de gratis versie. Dat is het enige wat me interesseerde dus ik heb dat programma maar verwijdert. Weet iemand nog andere programma's voor op de telefoon die wel de snelheid kunnen weergeven? En maximumsnelheid. :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:54

Hmm nee sorry, ik heb geen smartphone... :o

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:58

Maarten, Endomondo geeft een gemiddelde en hoogste snelheid weer hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:37

@sonja89: Ik gebruik ook nog liever een domme telefoon, maar voor gps is het handig.

@attitude: Ja maar ik wil ook de snelheid op een kaart kunnen zien en dat kan alleen met de pro versie. Dat is het enige wat me ook maar iets kan schelen maar ik kan waarschijnlijk in een uur ook wel een programma schrijven die dat voor me doet. Met de gegevens van de accelerometer erbij kan ik waarschijnlijk zelfs nog onderscheid maken tussen stap, draf en galop. :D

EDIT: Hoe meer ik er over nadenk hoe beter dat idee eigenlijk klinkt, ik ga er binnenkort echt naar kijken!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:26

Maarten moet je de app mapmyrun gebruiken die gebruik ik ook altijd en momenteel de enigste die ik goed te doen vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:55

Bedankt, ik heb die geïnstalleerd en ik zal die eens proberen zondag. Als dat niet werkt dan ga ik mijn eigen schrijven die niet al mijn persoonlijke informatie online zet, maar netjes voor mezelf houdt.

Offtopic: waarom moet ieder programma mijn email, naam, adres en geboorte datum weten om die vervolgens door te verkopen? Ik ben geboren op 1 januari 1970 als ze dat vragen en gebruik een wegwerp adres. De datum is een beetje een grapje, als je dat omzet naar computertijd kom je op 0 uit.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:45

DC heel veel sterkte en weet dat de keuze goed is als je die moet maken. Heb er laatst zelf twee tegelijk moeten laten gaan. Waarvan een met een gesprongen tumor.
Gisteren weer een heerlijk ritje gemaakt. Wilde verder gaan, maar durfde het niet aan met de zwarte lucht die eraan kwam. Hoop zondag weer te kunnen gaan. Vandaag had ik kinderfeestje en dan hebben we alles achter dé rug. Volgende week zondag op vakantie en dan genieten. Daarna komen bij ons de nieuwe kittens en kunnen we weer gaan opvoeden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 06:45

Vandaag maar eens 22 km in ettenleur gaan afleggen. :))

Veel plezier allemaal vandaag!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:05

Succes! Ik heb gisteren maar weer eens in de bak gereden. Noodzakelijk kwaad voor ons. We vinden er beide weinig aan, maar zeker omdat ik wat lang ben voor hem, wil ik dat hij goed in staat is om mij te dragen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:36

Veel plezier somebitch!

Wij hebben gisteren even aan de hand gewerkt, wat me een erg boze pony opleverde :P Vandaag gaan we voor een rit van 14 km, hopelijk laat de zon zich straks nog zien!