Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AlexVB schreef:@Superassie, Lekker blijven rijden met je Massimo dressuur. Ik rijd met een wintec op beide van onze paarden en dat rijdt voor ons super.
Wel ben ik aan het kijken voor een meer endurance geericht zadel. 1 van de zadels die ik aan het bekijken ben zijn de R.O.C zadels, maar deze zijn op het moment moeilijk 2e hands te verkrijgen. Dus wordt het sparen voor een nieuwe. Ook vind ik de Setsi zadels wel wat hebben. Deze zijn ten opzichte van de andere merken geriecht op Endurance iets goedkoper.
Maar zolang jij super zit op je zadel en je paard loopt er goed onder deze blijven gebruiken.
SuperAssie schreef:Ik heb even een vraagje voor de endurance ruiters onder ons
Wat voor zadel gebruiken jullie? Een speciaal endurance zadel of een 'gewoon'(dresuur/vzh/spring/western) zadel?
Ik heb sinds kort een Massimo dressuurzadel en dit zit echt hemels, twijfel alleen omdat ik van meerdere kanten hoor dat voor langere ritten een Trail model fijn(er) is. Zou er werkelijk verschil inzitten? Ik wil dan sowieso voor Massimo blijven gaan, op dit moment heb ik ook geen centjes voor een splinternieuw Massimo zadel maar op den duur als de ritten langer worden en ik misschien geinteresseerder raak in endurance(wat ik toch stiekem wel erg gaaf vind) zou ik hier naar willen kijken of ik die niet kan inruilen / er bij kan kopen..
tinkert_tje schreef:SuperAssie schreef:Ik heb even een vraagje voor de endurance ruiters onder ons
Wat voor zadel gebruiken jullie? Een speciaal endurance zadel of een 'gewoon'(dresuur/vzh/spring/western) zadel?
Ik heb sinds kort een Massimo dressuurzadel en dit zit echt hemels, twijfel alleen omdat ik van meerdere kanten hoor dat voor langere ritten een Trail model fijn(er) is. Zou er werkelijk verschil inzitten? Ik wil dan sowieso voor Massimo blijven gaan, op dit moment heb ik ook geen centjes voor een splinternieuw Massimo zadel maar op den duur als de ritten langer worden en ik misschien geinteresseerder raak in endurance(wat ik toch stiekem wel erg gaaf vind) zou ik hier naar willen kijken of ik die niet kan inruilen / er bij kan kopen..
ik heb de massimo dressuur II en rij ook geregeld lange afstanden ik ben erg blij ermee
ik had de massimo trail maar daar kreeg ik een onwijs zere rug en knieen op dus voor mij was dat hem al zat hij heerlijk ik heb hem dus ingeruild voor de dressuur II