Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:37

Zonder extra e Allison :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:40

Hahah :P ik twijfelde :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:27

Heb net voor grap eens een route in Endomondo getekend, is nog best leuk :D
Wil vandaag als het mogelijk is een bepaalde route rijden, gedeeltelijk ruiterroute, gedeeltelijk "eigen" route. Maar je kan dan op de ruiterroutekaart niet zien hoeveel km dat is omdat je enkel van knooppunt naar knooppunt kan. Dus zo eens geprobeerd.. Ik dacht rond de 15 km, zou 16.5km zijn, maar kan ook aan mijn tekentalenten liggen :Y) Hoop dat ik 'm straks kan rijden, kan ik vanavond eens vergelijken, lijkt me wel leuk :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:33

AlexVB schreef:
@Superassie, Lekker blijven rijden met je Massimo dressuur. Ik rijd met een wintec op beide van onze paarden en dat rijdt voor ons super.

Wel ben ik aan het kijken voor een meer endurance geericht zadel. 1 van de zadels die ik aan het bekijken ben zijn de R.O.C zadels, maar deze zijn op het moment moeilijk 2e hands te verkrijgen. Dus wordt het sparen voor een nieuwe. Ook vind ik de Setsi zadels wel wat hebben. Deze zijn ten opzichte van de andere merken geriecht op Endurance iets goedkoper.

Maar zolang jij super zit op je zadel en je paard loopt er goed onder deze blijven gebruiken.

Had je mijn PM een tijdje terug wel gehad dan? Waarin ik er eventueel twee voor je wist?

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:38

hoi Marlies. Moet ff kijken.. Het kan zijn dat Dyana ze gezien heeft en ik niet. Zijn ze nog wel beschikbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:20

Mijn tekentalent bleek nog zo slecht niet :Y)

Afbeelding

Fijn ritje geweest, met oversteken van de weg was hij enorm braaf <3
Daarnaast ook naar de plek gereden waar het vorige keer mis ging, even testen .. Ging prima! Ok, er was nog een schrikmoment maar dat was ook heel onverwachts en was zelf ook geschrokken (bleken 2 honden te zitten ipv 1 en die 2e kwam ineens van over een heuvel afgespurt .. die had ik ook niet verwacht :') ) maar meer dan even opzij springen en dan naar mij kijken van "en nu" deed hij niet. Kon hem gewoon weer het pad opsturen en hij ging gewoon verder alsof er niks gebeurd was <3 Daarna omgedraaid en weer langs dezelfde weg terug en toen richting huis.

Goede beslissing geweest om die oogkleppen af te doen, heel andere pony nu, heel fijn :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-04-14 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:21

Wat fijn dat het zo goed gaat nu! Inderdaad fijn dat je die oogkleppen er dan af hebt gedaan. Wat voor het ene paard werkt hoeft voor het andere niet perse ook te werken, dat zie je maar weer!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:31

SuperAssie schreef:
Ik heb even een vraagje voor de endurance ruiters onder ons :)
Wat voor zadel gebruiken jullie? Een speciaal endurance zadel of een 'gewoon'(dresuur/vzh/spring/western) zadel?

Ik heb sinds kort een Massimo dressuurzadel en dit zit echt hemels, twijfel alleen omdat ik van meerdere kanten hoor dat voor langere ritten een Trail model fijn(er) is. Zou er werkelijk verschil inzitten? Ik wil dan sowieso voor Massimo blijven gaan, op dit moment heb ik ook geen centjes voor een splinternieuw Massimo zadel maar op den duur als de ritten langer worden en ik misschien geinteresseerder raak in endurance(wat ik toch stiekem wel erg gaaf vind) zou ik hier naar willen kijken of ik die niet kan inruilen / er bij kan kopen..

ik heb de massimo dressuur II en rij ook geregeld lange afstanden ik ben erg blij ermee
ik had de massimo trail maar daar kreeg ik een onwijs zere rug en knieen op dus voor mij was dat hem al zat hij heerlijk ik heb hem dus ingeruild voor de dressuur II

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:57

tinkert_tje schreef:
SuperAssie schreef:
Ik heb even een vraagje voor de endurance ruiters onder ons :)
Wat voor zadel gebruiken jullie? Een speciaal endurance zadel of een 'gewoon'(dresuur/vzh/spring/western) zadel?

Ik heb sinds kort een Massimo dressuurzadel en dit zit echt hemels, twijfel alleen omdat ik van meerdere kanten hoor dat voor langere ritten een Trail model fijn(er) is. Zou er werkelijk verschil inzitten? Ik wil dan sowieso voor Massimo blijven gaan, op dit moment heb ik ook geen centjes voor een splinternieuw Massimo zadel maar op den duur als de ritten langer worden en ik misschien geinteresseerder raak in endurance(wat ik toch stiekem wel erg gaaf vind) zou ik hier naar willen kijken of ik die niet kan inruilen / er bij kan kopen..

ik heb de massimo dressuur II en rij ook geregeld lange afstanden ik ben erg blij ermee
ik had de massimo trail maar daar kreeg ik een onwijs zere rug en knieen op dus voor mij was dat hem al zat hij heerlijk ik heb hem dus ingeruild voor de dressuur II

Dan is het dus duidelijk: geen reden om m ooit in te ruilen. Heb overigens ook de dressuur II.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:40

ik heb ook een Massimo trail en bevalt super goed!!
maar als jou Massimo dressuur goed ligt, zou ik het gewoon zo laten, de Massimo zadels zijn erg geschikt voor de wat bredere paarden en verdelen de druk goed, dus ik denk met lange afstanden dat je jou dressuur zadel ook prima kan.
En uit ervaring weet ik voor haflingers is het niet altijd makkelijk een goed passend zadel te vinden, dus als hij super ligt waarom zou je dan veranderen ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:39

Ik heb jaren geleden een paard op een manege gereden die een Massimo Trail had, en sinds die dag roep ik al 'Als ik ooit een paard krijg wil ik ook zo'n zadel!'
Haha, toen stond die Massimo dressuur hier op bokt te koop voor een heeel schappelijk prijsje(had 'm zelf niet gezien maar een andere bokker die ik persoonlijk ken had hem al gekocht met de gedachte dat hij misschien voor mij zou passen) en toen heb ik die overgekocht en inderdaad, Haflingers zijn niet de makkelijke wbt schuiven, maar deze ligt echt als een huis!
Dus ik ben er blij mee haha.

Ik dacht meer aan iets van dat 'gewone' dressuurzadels misschien niet geschikt waren voor (veel) lange afstanden, maar dat maakt dus niks uit, fijn om te weten!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:04

Mooie foto's komen er weer voorbij. Er zijn alweer wat ritten gemaakt zie ik wel :D
Ik ben ook wel in voor een nieuwe challenge :)

Ik heb vandaag de eerste bitloze buitenrit gemaakt. Ik ben even rigoureus overgestapt op bitloos haha.
Ik wilde het al heel lang en heb toch maar de knoop doorgehakt en er een gekocht. Na een keer er mee in de bak te hebben gereden, zijn we direct maar de weg op gegaan :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:18

Ik ga vrijdag middag nog een pogingkje wagen alleen op weg te gaan :')
Zal de app denk ik niet aanzetten aangezien ik ook een flink deel ga lopen, anders wil hij meteen al niet het erf af. Dus ik loopt tot aan het einde van de straat en dan probeer ik op te stappen haha.
Hoef maar kilometer of 2 over de weg om daar te komen waar ik moet zijn, dus ik ben benieuwd haha

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:43

Superassie succes vrijdag!

en nog steeds echt leuk om alles over ieders ritjes/ routes te lezzen/ zien 8-) Voor degenen die kampen met blessures enz... nog succes en beterschap :(:)

:):) Hier gaan we dit weekend weer eens lekker op vakantie met Paard :z Weekendje rijden in de omgeving van Epe/ Renderklippen :D =:)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:49

Leuk leuk. Wij rijden dit weekend ook veel in Epe!!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:55

Suzan_bobar schreef:
Leuk leuk. Wij rijden dit weekend ook veel in Epe!!

hi hi nou als je een groepje tinkers met oa een vosbonte (zie profiel) tegen komt dan zijn wij dat :D *zwaait vast*
Laatst bijgewerkt door grid op 16-04-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:55

Wie weet :-)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:56

grid schreef:
:):) Hier gaan we dit weekend weer eens lekker op vakantie met Paard :z Weekendje rijden in de omgeving van Epe/ Renderklippen :D =:)

Leuk *\o/* Daar ga ik vast nog foto's van zien :D Veel plezier!!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:58

Grit schreef:
grid schreef:

Leuk *\o/* Daar ga ik vast nog foto's van zien :D Veel plezier!!

Ja Tuurlijk :D en Thanks dat zal wel lukken! Moest jij nu zaterdag werken of? :o :(:)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:59

grid schreef:
Ja Tuurlijk :D en Thanks dat zal wel lukken! Moest jij nu zaterdag werken of? :o :(:)
:j -O-

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:14

Hier dit weekend trouwens geen ritten. Er is amstel gold rave hierzo en ze komen letterlijk op 50 meter van stal langs, dus ik ga t er niet op wagen xd
Vrijdag wel even, dan.hoef ik maar een klein stukje haha
Als ik zaterdag maar op stal kom, met die stomme wielrenners overal..

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:17

Gister een geweldige rit gemaakt met Genghis en Pearl. Beiden liepen geweldig goed en ik ben zo trots op deze 2.

Afbeelding

90% van de route die we gereden hebben is de route die gereden wordt tijdens de endurancewedstrijd van Lanaken op 03-08-2014.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:22

Wat een afstand Alex!

Heeft Lanaken ook een 20 en/of 30 km? :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:31

Ja lanaken heeft zowel 20 als 30 km :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:41

Ok, fijn! Dan gaan we die proberen mee te rijden!