[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:22

KWB stond in mijn planning maar dan ben ik nog niet dermate terug op de been helaas.
Dus die gaat aan onze neus voorbij.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:51

Yeah, ik heb mail van het knhs, dat is snel he. Als t goed is moet t nu werken dus kan ik vanmiddag gaan proberen. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:11

Snadrem schreef:
Sonja89 schreef:
Jeetje Marcella...

Hmm, die opstaphulp kun je dus alleen gebruiken als je zonder zadel rijdt? Dan vind ik hem iets minder handig haha!

Je kunt hem ook wel gebruiken met zadel, alleen dan heb je al een beugel natuurlijk ;) Tenzij je zonder beugels rijdt, en dan is hij wel weer handig.

[naam], ik heb druk geoefend met de indianenzwaai, maar ik kom echt niet op mijn paard van 1.72 meter. En steeds dat knietje in haar lies vond ik ook wel sneu :') Ik ben overigens wel voornemens om zonder zadel naar een flinke galop toe te gaan werken. :D

Oh dat heeft een naam? (zoekt op) Ik probeerde maar wat en ja dat is inderdaad wat werkte. :o

Ik vind keiharde galop (topsnelheid) nog steeds een beetje eng, zelfs met zadel. Ik oefen nu hele kleine stukjes. Maar gelukkig kan ik Daantje heel goed terugnemen zelfs al gaat ze keihard. Ze voelt ook precies aan wanneer ze dat wel mag, tenzij ze zelf niet wil maar dan hoeft het van mij ook niet. :D

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:23

Schitterend Snadrem, wat is Alanda toch knap !

Wij maken steeds langere wandelen en tochtjes ... nu even weer wandelen want hara hoeven groeien enorm hard en volgende week kan onze hoefsmid pas. Ik dacht ook eerlijk gezegd dat het niet z'on vaart zou lopen maar Yentle dr hoeven zijn enorm aan het beter worden zeg maar van de bevangenheid.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:33

Bedankt iedereen, maar ach ik ben er in principe mee opgegroeid alleen hebben mijn ouders daar nooit wat verkeer bij gedacht. Heb toen ik jong was niet voor niks de bijnaam kikker gekregen. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:15

Anoniem schreef:
Ik vind keiharde galop (topsnelheid) nog steeds een beetje eng, zelfs met zadel. Ik oefen nu hele kleine stukjes. Maar gelukkig kan ik Daantje heel goed terugnemen zelfs al gaat ze keihard. Ze voelt ook precies aan wanneer ze dat wel mag, tenzij ze zelf niet wil maar dan hoeft het van mij ook niet. :D

Dat doet me denken aan een geval op vakantie, jaren geleden.

Ik kreeg een paardje mee; moest daar alleen mee gaan en als het echt niet ging, moest ik terug komen! (ik kende de manegehouder al jaren) Dus ik met enige voorzichtigheid op pad met dat paard. Uiteindelijk kon je dat paard niet alleen zo hard laten gaan als je wilde; als je op je kont ging zitten, kwam ie terug en wel zo vlot dat je er bijna voorover afkukkelde.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:25

Ik kom ook weer even langs. Vorige week een weekje vakantie gehad en heb braaf alles bijgelezen.

@Marcella, wat naar allemaal. Maar nu je weet wat het is kan je er misschien iets mee?! Ik ben ook hypermobiel, zit bij ons in de familie. Vanaf jongs af aan al geleerd mijn bewegingen te controleren en gewrichten te versterken met mijn spieren. Ik heb er met name last van in mijn armen/polsen e.d. Op Bokt is er ook een topic over hypermobiliteit.

@Snadrem, Welke BBP heb je besteld. De opstaphulp heb ik ook, alleen nog nooit gebruikt (schaam). Toen ik hem aan had geschaft heeft paardlief een schouderblessure opgelopen, daardoor ben ikwat huiverig om hem om zijn been te doen....

Voor de geinteresseerde? Ik heb nog een Barebackpad te koop, staat bij mijn advertenties.

@henkje, heb je bij Karin in Frasselt een TREC training gedaan? Of ergens anders?

Door mijn vakantie heb ik een week niet gereden maar de bijrijder van Ty heeft gelukkig wat kunnen rijden tussen de warmte door. Ik heb gister nog een heerlijk, klein, ritje gemaakt. Binnenkort weer wat grotere ritten maken!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:28

Rais wat heb jij een gaaf paard !

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:34

Snadrem schreef:
Je kunt hem ook wel gebruiken met zadel, alleen dan heb je al een beugel natuurlijk ;) Tenzij je zonder beugels rijdt, en dan is hij wel weer handig.

:D waar ik juist aan zat te denken was iets om op te stappen zonder dat je helemaal met je gewicht aan 1 kant hangt, voor als er net geen boomstronk/paaltje in de buurt is. Maar zo werkt deze opstaphulp natuurlijk niet :P

ikke, whaha handig zo'n paard. Stel je voor dat je per ongeluk iets achterover gaat zitten...

Net even aan de hand gewerkt als afwisseling op het rijden en ik heb EIN-DE-LIJK de oplossing gevonden voor het 'ik-weiger-absoluut-op-de-hoefslag-te-lopengedrag': gewoon lekker buiten aan de hand gaan werken :D Nu komt hij niet meer onder het gymmastieken uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:50

Sonja89 schreef:
Snadrem schreef:

:D waar ik juist aan zat te denken was iets om op te stappen zonder dat je helemaal met je gewicht aan 1 kant hangt, voor als er net geen boomstronk/paaltje in de buurt is. Maar zo werkt deze opstaphulp natuurlijk niet :P

ikke, whaha handig zo'n paard. Stel je voor dat je per ongeluk iets achterover gaat zitten...

Net even aan de hand gewerkt als afwisseling op het rijden en ik heb EIN-DE-LIJK de oplossing gevonden voor het 'ik-weiger-absoluut-op-de-hoefslag-te-lopengedrag': gewoon lekker buiten aan de hand gaan werken :D Nu komt hij niet meer onder het gymmastieken uit!

Maar wie weet was het zijn doel wel om lekker buiten te zijn. Ik heb precies hetzelfde probleem als ik in de bak rij buiten de lessen om. :=

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:01

Maarten, daar zal je best gelijk in hebben haha! We hebben wel alleen een buitenbak, dus in de frisse lucht is hij toch wel. En het maakt mij niet uit WAAR we dressuren, als we het maar doen :P

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:32

Rais, inderdaad bij Karin in Frasselt :)

Foto's zijn een beetje donker, aan de regen doe je niets helaas :P
Ik was wel heeeeel erg blij met mijn waxjas :)
Filmpjes uploaden trekt mijn internet niet..
opsprong en trap op
Afbeelding Afbeelding

Takken, grappig dat Pol ook meebukt.
Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:53

Die trap, knap hoor!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:54

Naar beneden ging ook (aan de hand). Maar daar heb ik geen foto van :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:25

Wat is dat handig zo'n opstaphulp!
Ga er ook maar eens overna denken.
Kom er met een krukje wel op
Maar hoop altijd maar dat ik onderweg niet af hoef te stappen.
Vandaag heb ik lekker met zadel buiten gereden. Er was veel groot verkeer.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:42

Gave foto's Henkje! Vooral die trap, ziet er leuk uit! :D

Zo'n opstaphulp lijkt mij ook wel wat, ik kom gewoonweg niet op m'n pony van slechts 1.55 zonder zadel, alleen vanaf een hoog hek... :n

Ik heb vandaag heerlijk gereden! Ik had eigenlijk helemaal geen zin, dus na een veel te uitgebreide poetsbeurt wilde ik een kort rondje park doen, eenmaal in het park zat de vaart er flink in bij Up. Vooral met galopperen werd hij heet, vond het heel grappig want hij wordt nooit echt druk of heet o.i.d, maar vandaag had hij er ontzettend veel zin in, heb genoten!
Afgelopen wedstrijd werd er nog een aantal keer gezegd dat mensen het zo fijn eruit vonden zien dat ik gewoon met een los teugeltje kan rijden, ook in het begin al. Toen zei ik nog: "Nou er mag wel eens wat meer pit in, ik zou hem best eens in willen houden, dan laat hij zien dat hij er zin in heeft." Ik begin bijna te geloven dat Up verstond wat ik zei, want sinds die wedstrijd is hij iedere keer veel fanatieker en drukker :))
Up denkt tegenwoordig ook dat hij nog hengst is op sommige momenten. Sinds er een nieuwe hengst op stal staat doet hij heel vreemd, ik kan ook niet normaal langs dat paard lopen, want dan loopt Up letterlijk tegen de stroomdraden op om bij dat paard te komen, en hij blaast zichzelf op en gaat dribbelen en rare geluidjes maken, echt héél vreemd. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:31

Hier vanmiddag lekker in de bak gereden met barebackpad en kaptoom.
Op een gegeven moment eindelijk fijne aanleuning en ondertredend achterbeen,daar kan ik blij van worden..

Poown is namelijk scheef en vindt buigen en rechtrichten zó moeilijk....en dat los je echt niet op met scherp bit en strakke neusriemen zoals sommigen denken...of eruit slaan... 8)7 _-:(

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:35

Ik heb toch nog even snel een rondje gemaakt vanavond.
Het scheelde niks of ik had ernaast gelegen in de modder :+
We waren aan het galopperen en natuurlijk losse teugels en niet echt aan het opletten.
Sprong er dus een ree weg, smurf stopt en draait een kwartslag, ik hing op haar hals met mijn hoofd naats het hare.
Ik dacht nog nou daar ga ik weer hoor maar ik heb me toch snel op kunnen trekken aan haar hoofdstel en toen zat ik weer :D
Toch nog een kleine 14 km kunnen rijden met lekker wat galop tussendoor.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:39

DC, dan sla je gewoon niet hard genoeg 8)7 Duh :+

Gave oefeningen met Pollock, Henkje! Die trap lijkt me nog best spannend, ik zou bang zijn dat mijn dressuurkasteel achterover kukelt. Al is ze wel goed in heuveltjes nemen.

Rais, ik heb de barebackpad deluxe van Emiel Voest besteld. Met tempur vulling. Op Facebook had ik het per ongeluk over tempura vulling, dus daar kreeg ik al de opmerking dat ik dan lekker wat te eten had onderweg :') Vandaag is de pad binnen gekomen en ik heb hem meteen geprobeerd. Hij zit echt zalig!! Ik heb ook weer een filmpje gemaakt, ik zal zo eens kijken wat daarvan terecht is gekomen.

yenopi, fijn dat de hoeven van Yentle weer goed beginnen te groeien!

Haha, mazzel dat je bent blijven zitten Kim! Altijd leuk, die verrassingsreeën :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:51

fijne pad is dat he snadrem,heb hem ook gehad....toch weer gekocht en wel minimaal spijt van.
Heb nu een FRA pad...die is ook wel oké.

Henkje leuke foto's trouwens van knappe Pol! <3

Kim,leuk he, hertjes....

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:29

yenopi schreef:
Rais wat heb jij een gaaf paard !

Dankje! Ben ook heel erg blij met hem! :D

@Henkje, Poll loopt netjes de trap op. Ty denkt grote passen snel thuis:
Afbeelding

De takken vind ik ook erg leuk! Meestal crosst Ty er in volle galop onderdoor maar met de wedstrijd in Emst draafde hij en bukte hij!
Afbeelding

@ Snadrem, Fijn dat de BBP goed bevalt. Misschien dat ik ooit ook nog een luxere aan ga schaffen dan dat ik nu heb. Maar er zijn zoveel verschillende!
Ik heb vandaag de singel uit mijn BBP gehaald en die over een rendiervel heen gelegd! Zat ook heerlijk! Toch maar weer vaker doen! Mijn BBP haal ik denk ik weer van de bokt markt af.

@DC, fijn dat ie lekker liep. Respect voor het rijden in de bak! Ik moest zondag van pure armoe (de regen) in de bak rijden. Had Ty al opgezadeld om naar buiten te gaan en toen begon het super hard te regenen, dus de bak in. Mijn hemel dat dressuren viel me echt zwaar en Ty houdt er ook niet van! We versterken elkaar dan ook erg goed in: DIT IS ECHT NIET LEUK! Daarom maar wat overgangen gereden maar was met een klein half uur de bak alweer uit. Misschien dat ik met mijn 'nieuwe' BBP (Singel en rendiervel) wat meer in de bak ga rijden.... Is in ieder geval goed voor mijn houding en evenwicht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:32

Waarom houd je je bbp niet gewoon Rais?

Ja ik vind bak meestal ook niet het leukste. Maar het doet hem veel goed, een uurtje 'gymmen'.
Vind het ergens ook niet eerlijk zijn volle inspanning te verwachten tijdens een (lange)buitenrit, als hij lichamelijk niet optimaal kan lopen...

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:39

Anoniem schreef:
Waarom houd je je bbp niet gewoon Rais?

Ja ik vind bak meestal ook niet het leukste. Maar het doet hem veel goed, een uurtje 'gymmen'.
Vind het ergens ook niet eerlijk zijn volle inspanning te verwachten tijdens een (lange)buitenrit, als hij lichamelijk niet optimaal kan lopen...

Dat ben ik helemaal met je eens! Ik rij tijdens sommige buitenritjes af en toe wat dressuurmatig. Ook voor mij wat makkelijker want dan loopt ie een stuk meer voorwaarts!

Ik wilde mijn BBP weg doen om over een tijdje evt. een andere te kopen. Ik gebruik hem eigenlijk nauwelijks maar denk dat ik m nu weer meer ga gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:41

Ah zo, ik snap het.

Ja ik rijd buiten ook zeker stukken dressuurmatig.
Alleen heeft ie nu last van zijn tanden,maandag komt de tandarts. Dus tot die tijd maar even bitloos...en dat wilde ik sowieso eerst even in de bak, haha.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:44

Mijn filmpje is gelukt :') Ik was nog even het bos in met de nieuwe BBP en wilde eens even kijken of ik met mijn camera een beetje fatsoenlijk uit een andere hoek kon filmen. Ik zit wel steeds te kijken of de hoek nog goed is (check mijn blik), en ik heb aan den lijve ondervonden dat het niet zo handig is om geen handen vrij te hebben met al die takjes in het bos. Maar het resultaat is wel grappig :') Wie weet ga ik nog eens een pole-mount in elkaar knutselen :D