[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlexVB

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:23

Goodafternoon..

Helaas is het weekend weer voorbij :( Gister ff een rit gemaakt tussen de buien door. Gelukkig waren de zonnige periodes lang genoeg om toch zo'n 10km te rijden. Ff met 3 naar buiten. De eerste keer voor Mercedes op Black Pearl, Ik op een Andalusier van een bekende en een vriendin van Mercedes op haar.. ????? Merk onbekend. Helaas geen lange rit gemaakt omdat het paard van de vriendin van Mercedes artrose heeft en moeite heeft met galopperen. Maar draven geweldig vindt..

Helaas vergeten foto's te maken. We waren te druk met genieten van de omgeving en de paarden. Volgende keer beter. Want we hebben een mooi bos om te rijden en er is altijd wel wat te zien om te genieten.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:33

Marcella, ja de kittens waren geweldig. We hebben enorm genoten en daar moeten we nu op teren tot 21 juli.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:34

Kinel heb je wel iets om naar uit te kijken.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:42

Balen van je duizeligheid, Marcella! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waar komt het door?

Vandaag weer gereden met Alanda. Er zitten nog steeds wat kleine korstjes bij de singel, maar ik verwacht dat ik deze week wel weer een singel om kan gaan doen. Vandaag dus maar weer zonder zadel gereden. Wel iets wat we blijven doen, de barebackpad is besteld! En vandaag zijn we ook voor het eerst zonder zadel een klein stukje het bos in gegaan!!! :D :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:47

Oh heerlijk!!
is dat die opstaphulp die je daar hebt?
is dat wat?

mijn pony gaat,denk ik, dat ding nooit waarderen om zijn been...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:49

Huh? ben ik blind of zie ik het niet zitten?

Edit gevonden wat gek dat dat zo zit!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:57

Die opstaphulp is FANTASTISCH!! Wat een uitvinding!!

Hij gaat om het voorbeen van het paard, over de schoft/ rug en aan de andere kant hangt dan je "beugel". Je zit met twee tellen op je paard, klikt de lus om het voorbeen los en hijst hem op. Vervolgens kan hij in een tasje/ om je lijf/ om de nek van je paard. Ik heb er nu een singelhoes omheen zitten, aangezien er twee harde onderdelen opzitten (de sluitingen) die anders tijdens de twee tellen van het opstappen op het paard drukken. Als je met barebackpad rijdt heb je dat probleem niet. Die singelhoes maakt dat het wat zachter is. Alanda reageert er he-le-maal NIET op. Niet op de lus om haar been, niet op het opstappen, niet op het losklikken en ophijsen van de lus... ideaal ding!

Ik heb het eerst twee keer droog geoefend (zonder opstappen dus): lus om het been, beetje druk op de beugel, losmaken, beetje met de lus slingeren langs haar benen... allemaal geen probleem. Ik vind de opstaphulp écht een aanrader! Het maakt het rijden zonder zadel zoveel makkelijker als je niet overal op zoek hoeft naar opstapjes.

In het filmpje van dit topic gebruik ik hem ook in het begin. Het is wel van een afstandje, ik kan nog wel een beter filmpje maken waarop het wat duidelijk te zien is.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:12

Die opstaphulp lijkt me echt geniaal! Waar heb je hem vandaan?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:18

Blijk dat ik ook nog eens een evenwicht stoornis heb. Achteraf heb ik dit zeer waarschijnlijk al heel lang (jongs af aan). Voor mij is oorsuizen, draaierigheid, plotseling evenwicht verliezen heel normaal. Maar verklaart nu dus ook waarom ik wel eens van de trap af lazerde, of tegen muren of tafels aan liep terwijl die er al heel lang staan, of dat die bolle me zo makkelijk eraf kan krijgen. Maar dat zijn gewoon allemaal achteraf dingetjes....

Blijk gewoon dat dit een jaar van ontdekkingen is wat er allemaal aan de hand is met mijn lichaam. :+

Dus naast een dubbele vergroeiing in mijn rug nu dit er ook nog bij. En zeer waarschijnlijk ook nog hypermobiel (kan dus dingen die normaal helemaal niet moeten kunnen). Gaat gewoon helemaal geweldig dus. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:50

Ik vind de opstaphulp alleen wel prijzig.
Doe het voorlopig wel met opstapjes/bankjes enzo...

@Sonja, buitenzinnig verkoopt ze.

vervelend hoor marcella het klinkt echt heel lastig..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:04

Pfff... daar ben je dus nog niet klaar mee, Marcella..

De opstaphulp heb ik inderdaad gekocht bij buitenzinnig. Wel aan de prijs, maar het is prima materiaal wat verder niet aan slijtage onderhevig is. En ik had er wel wat voor over om van het gezanik met het krukje af te zijn :D Alanda staat dan namelijk niet stil met opstappen.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:49

Wat een pech Marcella... Schiet ook niet echt op dus...

Opstaphulp? Ik moest ook 3x kijken :D Ik gebruik meestal een boomstronk, maar rijd ook eigenlijk nooit meer zonder zadel.

Zondag een oefen TREC gehad. Tussen de buien door regende het behoorlijk :P
Mijn zadel, schoenen en cap zijn nog steeds nat. Maar wel veel lol gehad. De moeder van mijn vriend heeft wat filmpjes gemaakt, ik zal eens wat uploaden. Toevallig deden er nog 2 ex-stalgenootjes mee, erg leuk om weer even bij te kletsen.
Paard van mijn vriend was weer erg flipperig als vanouds, haha. Mijn paardje beschermen tegen de rest. Merries.... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:56

Leuk Henkje, ben erg benieuwd naar filmpjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:43

Heeft iemand van jullie een s hackamore te koop/leen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:03

Opstaphulp? Paard stilhouden en erop springen vanaf de grond terwijl je je zwaartepunt zo laag mogelijk houdt. :D
Voor mij trouwens niet zadelloos rijden buiten, ik wil wel af en toe veilig een stukje rengalop kunnen doen. :=

@Marcella: Oh jee.. :( Maar misschien nu je het weet kan je er wel beter rekening mee houden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 06:09

Gaan er vanuit dit topic ook nog mensen in Kootwijkerbroek Endurance starten? :))

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:15

Jeetje Marcella...

Hmm, die opstaphulp kun je dus alleen gebruiken als je zonder zadel rijdt? Dan vind ik hem iets minder handig haha!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:30

Sonja89 schreef:
Jeetje Marcella...

Hmm, die opstaphulp kun je dus alleen gebruiken als je zonder zadel rijdt? Dan vind ik hem iets minder handig haha!

Je kunt hem ook wel gebruiken met zadel, alleen dan heb je al een beugel natuurlijk ;) Tenzij je zonder beugels rijdt, en dan is hij wel weer handig.

Maarten, ik heb druk geoefend met de indianenzwaai, maar ik kom echt niet op mijn paard van 1.72 meter. En steeds dat knietje in haar lies vond ik ook wel sneu :') Ik ben overigens wel voornemens om zonder zadel naar een flinke galop toe te gaan werken. :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:38

Zo'n opstaphulp is best praktisch, maar voor die ene keer per jaar zonder zadel parkeer ik paardlief wel naast een hek/ANWBpaddestoel/paaltje/etc om op te stappen.

Endurance KWB ben ik niet bij :n

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:40

Jammer. :(

Ik wil m'n eerste officiële wedstrijd daar gaan rijden.
Maar het knhs werkt niet echt mee met t aanvragen van me startkaart. :(

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:42

Wat lukt er niet?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:44

Nou als ik in mijn knhs zit en ik druk op startkaart aanvragen dan krijg ik de melding: startkaart aanvragen is nu voor u niet mogelijk bel met en dan het telefoonnummer.

Dus ik ga vanmiddag maar bellen als ze dan nog open zijn..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:47

Slim om dan inderdaad even te bellen. Ik heb m'n startkaart nog met allemaal papieren moeten aanvragen (2009 was dat), dat was ook zo'n stomme puzzel.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:49

Ik hoor altijd iedereen klagen over het aan ragen van de startkaart. Snap niet dat ze het dan niet makkelijk maken. :+

Maar komt vast wel goed. :))

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:53

Ik kan ook gewoon op smurf springen. Maarja smurf os smurf dus ook maar 1.42...niet met de indianensprong maar ik sprong en hang dan over haar heen en dan nog even een been erover zwaaien

Kootwijkerbroek ga ik ook niet starten. Succes met de aanvraag!

Sterkte Marcella...