[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:21

hier ook dikke regen.
wordt weer niks...

vanavond behandeling 2 van cranio sacraal,ben benieuwd.
(voor poown, niet voor mij... :D )

Somebitch

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:23

Wat is dat? :o

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:45

ik wil zo nog wel rijden tot nu toe is het droog.
Ik ben bijna klaar met mijn verslag pfieuw. En dan nog wiskunde en dan hopelijk vanavond nog 20 km rijden...

Nog nooit van gehoord geen idee wat het is darkchrystal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:56

Nou ik kende het ook niet echt hoor...

"Cranio Sacraal is een subtiele en uiterst zachte vorm van lichaamswerk, waarbij de regelmaat en symmetrie van het Cranio Sacrale ritme in balans wordt gebracht. Dit ritme wordt veroorzaakt door de beweging van de vloeistof die de hersenen en het ruggenmerg omhult. ""

Beetje vaag dus maar pony werd er wel enorm ontspannen van.
Qua lichaam heb ik niet heel veel gemerkt.

Maar ivm regen/komend onweer gaat de afspraak vanavond niet door.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:01

Citaat:
Beetje vaag dus maar pony werd er wel enorm ontspannen van.
Qua lichaam heb ik niet heel veel gemerkt.

Ik heb t zelf ook mogen ervaren ... is heerlijk ;-)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:03

Zo ben verzopen 9 km gereden waarvan 7 km in de regen ofzo. :+

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:06

he gedverdemme zeg....
hier is het nu enorm zonnig,je moet echt net mazzel hebben vandaag.

(en ik vind je hoofdstel echt zó leuk,hihi..bevalt zo'n hack jou>klappen die schaartjes niet om?)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:21

Dat is dus een gevalletje tot op de draad toe nat.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:24

De hack bevalt super. Rij er al heel lang mee buiten. Alleen die goedkope daar is 1x van de schaar omgeklapt. Maar dat gaat met dit hoofdstel niet gebeuren denk ik. De hack van goedhard is veel dikker en zwaarder wat fijner rijdt. :)

Haha ja waren goed doorweekt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:30

ik zit te denken ook eens zoiets te proberen,helaas heb ik niemand hier in de buurt die bitloos rijdt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:36

Zo, ik ben weer terug van een buitenrit. Op de heenweg ging een remkabel stuk net op het moment dat ik aan het remmen was bij een rotonde, gelukkig reed de auto niet door anders was het misgegaan. Toen ik in de buurt van de manege was viel er plots heel veel regen, ik heb een paar minuten geschuild onder een boom. Ik kwam nog net op tijd aan, maar ik heb de groepsrit gemist op 1 of andere manier. -O- Ik was toen maar 20 minuten wezen binnenrijden tot ik de regen niet meer hoorde en ben alleen naar buiten gegaan.
In het begin had ze wat moeite en was ze voor alles bang. Toen ik het dorp uit was en haar weer een beetje liet draven en galopperen viel het weer een beetje mee. Uiteindelijk nog op een zandpaadje met veel overzicht haar eventjes keihard los laten gaan en gelijk weer teruggenomen. Ze reageert zo goed dat zodra ik haar begon terug te nemen ik gelijk kon voelen dat ze slipte. :)) Daarna heb ik op een rustiger rengalopje doorgegaloppeerd en ben ik weer teruggegaan naar de manege.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:46

Zo dat is schrikken Maarten!
Ik denk dat het trouwens in de lucht zat. Die van mij was ook werkelijk waar OVERAL bang van. Heel irri haha maar op de terugweg was hij braaf. :))

Darkchrystal; hier had ik ook niemand in de buurt. Heb het gewoon gedaan en heb ondertussen alle bitloze combinaties wel gehad. :+ maar hack bevalt t beste voor buiten en in de bak rij ik inmiddels met bit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:47

Jammer dat je de rit gemist hebt Maarten maar zo te lezen alsnog een leuke middag gehad..

Hmja, ik heb wel eea geprobeerd aan bitloos,maar nog niks wat echt bevalt haha.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:49

Blijven zoeken :+

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:14

zo aardig wat verzopen mensen hier . Ben deze week helemaal niet wezen rijden. eerst te warm , daarna te veel regen. Zijn vandaag wezen kijken bij onze aanstaande kittens. Op 21 juli komen ze bij ons wonen.
Twee heilige birmaan katertjes. Maar eerst op vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:26

Somebitch schreef:
Zo dat is schrikken [naam]!
Ik denk dat het trouwens in de lucht zat. Die van mij was ook werkelijk waar OVERAL bang van. Heel irri haha maar op de terugweg was hij braaf. :))

Het was denk ik een combinatie van vallende regen, veel wind, takken die op de grond lagen en dat ze mij nog niet helemaal vertrouwd. Alles beweegt overal en alles maakt ook extra veel geluid door het water en de wind.

Van Daantjes schrikken schrik ik niet. Het gebeurt zo vaak dat ik het gewend bent. Langzaamaan gaat het beter maar nog te vaak gaat ze plots stilstaan, met haar hoofd omhoog en dan naar achteren schuifelen omdat iets eng is. Als ik haar been geef dan wil ze nog wel eens harder naar achteren schuifelen in plaats van naar voren.
Uiteindelijk heb ik alle keren dat ze niet meer verder wilde iedere keer iets anders geprobeerd, eerst met zweepje maar dat werkte niet zo goed. In het dorp wilde ze op een gegeven moment helemaal niet meer en het was op een openbare weg die ik niet geheel kon overzien, dus heb ik haar maar aan de hand er langs gewandeld. Uiteindelijk geprobeerd een beetje tegen haar te praten, ook als ze niet aan het schrikken was. Het leek erop dat ze er rustiger door werd en veel sneller ergens langs wilde, maar echt zeker ben ik er niet van.

Wat ik nu uiteindelijk doe is een combinatie met zweep en stem. Blijven praten tegen haar en belonen met stem als ze een stapje vooruit doet, dan telkens drijven als ze stilstaat of achteruit gaat. Gewoon op dezelfde manier als normaal, eerst licht been, zwaar been, nog zwaarder, dan met zweep erbij net zolang tot ze reageert. Ik let wel op haar hoor, dus iedere keer als ze een stapje vooruit doe beloon ik haar en begin ik weer overnieuw. Ik laat haar nu ook een weg kiezen die wat minder dicht langs het enge voorwerp gaat indien mogelijk.

Ik weet niet of dat praten echt helpt, maar ze lijkt erop te reageren. In het ergste geval ben ik gewoon een gekke man die tegen een paard praat.

@darkchrystal: Ik vond het ook niet erg om de groepsrit te missen dit keer. Dit vond ik ook heel leuk.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:41

Dat had die van mij ook. Wat ik deed was als hij stil ging staan en ik hem niet meer voorwaarts kreeg was omdraaien paar 100 meter en dan vanuit draf aankomen en been erbij houden. Dan gaat hij wel. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:50

Somebitch schreef:
Dat had die van mij ook. Wat ik deed was als hij stil ging staan en ik hem niet meer voorwaarts kreeg was omdraaien paar 100 meter en dan vanuit draf aankomen en been erbij houden. Dan gaat hij wel. :)

Ik krijg haar uiteindelijk wel voorwaarts, alleen duurt het soms een paar minuten. Ik denk dat ik voorlopig blijf doen wat ik nu doe, uiteindelijk wordt ze wel minder bang..Hoop ik.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:04

Als die van mij ergens niet langs wil gaan we achterwaarts. := Moet zeggen dat hij ook meestal gewoon wat aan het stieren is en rustig 100 meter achteruit gaat als hij ergens niet langs wil. Hij mag van mij best achteruit, maar wel de kant op die ik wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:31

Flew schreef:
Als die van mij ergens niet langs wil gaan we achterwaarts. := Moet zeggen dat hij ook meestal gewoon wat aan het stieren is en rustig 100 meter achteruit gaat als hij ergens niet langs wil. Hij mag van mij best achteruit, maar wel de kant op die ik wil.

Ooh wat een geniale oplossing. _/-\o_ Dat ga ik de volgende keer zeker proberen! :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:36

Darkchrystal weet niet wat je wel eens geprobeerd heb, maar ik heb een hackemore die mag je eventueel wel tegen verzendkosten lenen.
Maarten1987 aan de ene kant balen, maar aan de andere kant toch nog lekker gereden.
Kinel wezen kijken bij de toekomstige kittens.

Buitenrijden zit er voor mij voorlopig nog niet in. Ben al blij als ik in stap een beetje kan blijven zitten vanwege de duizeligheid. -O-

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 07:25

Oooh allemaal regen+windberichten hier... Het was ook niet het meest ideale weer voor een rit!

Marcella: jee dat is balen zeg... Sterkte ermee!

Wij hebben gister ondanks het weer een perfecte rit gereden! Na 3 km even getwijfeld of we door zouden rijden of terug zouden gaan, het begon er wel heeel donker uit te zien en hard te waaien. Na een paar minuten pauze scheen de zon ineens weer, dus toch doorgereden naar het bos! Daar aangekomen begon het precies heel hard te plenzen, terwijl wij minirondje bos deden (eerste keer!) en pauze hielden op een bankje :P Daarna was het ineens weer droog, dus lekker vlot met een zonnetje terug gereden naar stal. Het waaide af en toe wel stevig, maar ponylief was heel dapper!

Totale afstand: ruim 13 km :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:11

Balen zeg Marcella. :( Beterschap. :(:)

Wat fijn dat je ondanks het weer toch lekker gereden hebt Sonja89 :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:39

DC, waar woon je ergens? Mag ook per PB. Ik heb het nodige aan bitloze optomingen wat je best een keer mag proberen ;) Allemaal maat full, een hoofdstel is verstelbaar van pony tot x-full.

Betreffen een multibridle, kingekruisd en kaakgekruisd.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:34

:wave:
Sta een beetje in meeleesstand daar Bliksem nog steeds vakantie heeft.. Maar vanaf komend weekend mag ik weer :D

Ja wat een weer hè dit weekend. Deze hele week is niets :\ Volgende week zou hetw eer beter moeten worden :)