Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:00

ik een jaar of 5 geleden,werkte toen op een manege en we hadden een personeels feest,iedereen op een manege paard mee de duinen in heel gezellig allemaal,maar voor mij wel heel erg vreemd ik rij altijd eigenlijk alleen maar mijn eigen paard zijn een beetje aan elkaar vastgeroest denk haha want had echt het iedee dat ik voor geen meter kon rijden op het paard waar ik mee onderuit ben gegaan,we zaten in galop en dat paardje struikelde over een gras pol ik zat toen zowat in zijn nek maar we konden nog net overeind blijven tot dat hij een paar seconde later weer struikelde en toen ging hij door zijn voor benen en ik er lag er met mijn linker been onder,gelijk weer opgestapt maar na een paar minuten begon mijn knie toch wel erg zeer te doen,en bij de eerst volgende stop kon ik bijna niet van het paard afkomen mijn knie was erg dik geworden. ben toen voor de zekerheid met een colega naar het ziekenhuis gereden en ze hadden daar fotos gemaakt maar gelukkig alleen maar gekneust. na een dag of vier ging het al weer een heel stuk beter.het paardje had er gelukkig niks aan over gehouden maar ik was er toch best van geschrokken,kon wel mooi cocolade bollen trakteeren op mijn werk haha Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:09

Gelukkig niet zeg, sta er ook maar niet teveel bij stil want ik maak toch echt behoorlijke snelheden zowel in het bos als op het asfalt. Ben net ook weer terug van een ronde in een heel snelle draf, verlichte zit en gaan! Heb overigens wel altijd een cap op!

Jarax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:22

Gelukkig ben ik nog nooit gevallen tijdens een buitenrit en ik wil dat het liefst zo houden Lachen .

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 00:59

Zonder zadel, op een dravertje, boven op een scherpe punt van een boomstam, op mijn rug, zelfde paardje, op mijn hoofd en nek tegelijk, lekkere hersenschudding, ben wel vaker gevallen, maar alleen deze 2 keren waren wat link :p.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:02

ja ik ben er ook wel eens afgevallen tijdens buitenrit .

met mijn billen in de bramenstruik .
heb de hele weg naar huis in de verlichte zit terrug kunnen rijden .
zitten ging echt niet meer .
thuis aangekomen heeft vriendlief stuk of 40 van die heerlijke doorns uit mijn billen lopen vissen met pincet .

tegenwoordig blijf ik maar gewoon zitten is toch wat prettiger . Bloos

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:38

Zelf gevallen niet echt. Wel twee keer gehad dat het paard omviel en ik mee richting beneden moest. 1x landde ik gewoon op mijn voeten en lag het paard plat, andere keer ging ik met paard koppie onder in de poel waar ik al door reed. Paard begon te glijden en kon niet op de been blijven. Paard viel en ik ging mee. *PLONS* allebei koppie onder in een poel van nog geen meter diep. Clown

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:43

Gelukkig nog nooit tijdens een buitenrit ernaast gelegen, wil ik ook niet hebben ook!
Zit wel eens te piekeren over wat te doen als je knollie door rent en jij ernaast ligt.. Scheve mond

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 06:15

Ja ik ben er wel eens afgevallen.
2 jaar geleden tijdens ponykamp, waren we met een groep buiten aan het rijden en 1 van de paarden sloeg op hol.
alle paarden er natuurlyk 8eraan, maar de mijne verstapte zich op een randje.
Toen zijn we samen gevallen en moest ik met een hersenschudding naar t ziekenhuis-.-
mn paard heeft een week lang niet gegeten, pas toen ik weer voor t eerst 8er kwam bij hem. (moest van de dokter een week rust houden, paard staat wel by my aan huis, maar was zo miselyk dat ik er niet eerdr heenkon! )

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 06:25

IKk ben er 2 keer eng afgevallen.
Eerste keer was met m'n D-pony nog.
Voor de verandering gingen mijn ouders eens meewandelen (gelmukkig). Wij hadden hem koud uit de wei gevist (sliimmmmm Tong uitsteken ) zadel kopstuk en gaan wandelen. We moesten al redelijk in het begin een klein sprongetje doen. Maar doordat de pony nog niet had gelopen stopt die, draait om en loopt weg! Ik zag de grootte baan al komen. Dus al mijn moed bijeen genomen en eraf gesprongen. Door dee snelheid kon ik niet blijven staan en ben ik gevaalen. En mijn toc heeft mijn neus gebroken Vork . Pony is veilig alleen overgetoken Tong uitsteken

De 2e keer was met mijn paard. In het heengaan ging hij héél braaf door de plassen, ik super blij want ghat was eindelijk gelut Knipoog , en in het terug gaan wou hij de eerste plas al niet door (hoogstwss een weerspiegeling ofzo) maar de plassen waren zo MEGA dat je er niet echt langs kon. Ok hij ging er dus wle door. Nog een paar plassen staan kloten. En plots bij een plas. Wilt hij nimmeer en ik begin zo wat links-recht en vooruit zetten. En hij gaat daar de lucht in. Maar hij had nog nooit gestijgerd dus kende zijn eigen kracht ni. En ik voelde hem meer en meer naar boven komen. Ik doe zo (echt als in de film, zo'n gevoel) mijn armen rond zijn nek. Maar we blijven gana.. En ja dan vallen we. Gelukkig is hij nog half opzij gevallen, anders lachen we in een draad.. En heb ik m'n benen er kunnen onder uit doen. Dan ben ik maar een stuk ernaast gestapt. Er erna op het mensenpad gaan wandelen Nagelbijten / Gniffelen Had verder niets, en kel van de stijgbeudgel om mijn duim zo'n bloeduitstortingekje Tong uitsteken

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 06:30

hihi jawel:

Meneer durfde niet langs een of andere rol ijzerwerk...weet ook niet wat dat in het bos doet.
maar goed toen we toch wel erg dichtbij kwamen, draaide hij zich ineens om, en toen rende dwars door de dichte bebossing heen, ik kon niet blijven zitten vanwege al die laagvliegende takken, en toen ik op de grond viel stampte hij nog een keer vol op mijn bovenbeen... auw.

toen draafde hij verder en verderop kwam hij in zijn teugell te zitten en bleef toen maar stilstaan.

het grappige was dat er net een jogger aankwam en die vroeg, "gaat alles goed" ??

lief bedoeld natuurlijk XD maar ja, als je op de grond ligt en je paard staat 100 mtr vererop Tong uitsteken

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:15

Ik ben een keer samen met mn paard onderuit gegaan op buitenrit.
We wilden een klein galopje doen op een zandpad. Dit werd geen klein galopje, ik kon mijn paard niet meer houden. Ze ging te hard dat ik haar niet meer kon terug rijden. Het zand werd asfalt en toen gleden we allebei onderuit.
Ik gelukkig de ene kant op, en mn paard de andere. Dus ik kwam er niet onder.
Natasja (mijn paard) kwam terecht op de rand van een bruggetje (houten bruggetje zonder railing) en bungelde met haar benen eroverheen. Ik stond zo weer op (tenminste, volgens mij, volgens mijn stalgenootjes die mee waren duurde het wat langer) maar Natas was verstijfd en die kregen we niet overend.
Die blik in dr ogen vergeet ik nooit meer, ze vond het zo eng! Verstijfd van angst. Gelukkig kwam er iemand helpen, er stonden zat mensen te kijken vanaf een afstand, maar helpen? ho maar!
Toen Tas een vreemde stem hoorde die haar ging helpen op staan vond ze het klaar, vreemde moeten niet aan haar zitten en toen was ze in staat om op te staan. Vraag me niet meer hoe, aangezien ze met haar benen over de rand bungelde, want dat weet ik niet meer.
We hebben er beide niets aan over gehouden. Natas liep nog een paar dagen stijf, had wat schaaf wonden en ze heeft een bult op haar hals als aandenken die niet meer weggaat. Ik liep ook wat stijf, en wat schaafwonden en beurs, maar thats's it. Gelukkig, want het had heel anders af kunnen lopen!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:31

jaa, continu.
Van de shetlanders Huilen van het lachen
maar daar rijd ik nu niet meer op Bloos
ben ik een beetje te groot voor Tong uitsteken
maar echt hard vallen, nee dat niet gelukkig;)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:39

niet echt maarja wel een leuke Vork

ben een keer op een shetje wezen galoperen met zo'n pannekoek zadel (vriendin durfde niet goed, dus ja ik proberen) ik dus paar x heen en weer in galop. Op een gegeven moment had ie er genoeg van maak ik een koprol over zijn nek heen Clown

En ik zat er even op zonder zadel, ze wou niet over draadje heen (staat normaal stroom op) vriendin pakt er vast na het draadje liet ze er los (terwijl ik er vanuit ging dat ze er vast hield Nagelbijten / Gniffelen) en toen gallopeerde ze vet hard in galop een soort heuvel op en ik vloog al alle kanten op (was zonder zadel) en toen knalde ik met mijn kop in de modder ;s

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:43

1x een behoorlijke klap gemaakt.
Waren aangespannen op pas.. ging op de een of andere manier de kar stuk.
Wij die bij mensen aan de rand van het bos achter kunnen laten.
Met zn 2en op de haf.. en ja hoor.. die moest er uiteraard vandoorgaan.
En tja.. als de een glijdt.. gaat de ander meestal mee.. en daar lagen we
Ambulance erbij.. en mee naar het ziekenhuis
Arm lag open.. dikke heup en een gat in mn scheenbeen.

Mn vriendin werd nog even wat meters meegesleurd

Ik vertelde toen het gebeurde ook nog net dat ik nog niet van mn eigen pony was afgevallen.. dat zeg ik dus nooit meer als ik op een pony zit haha
Ach.. nu kunnen we eropm lachen. Risico van het vak zullen we maar zeggen Tong uitsteken

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:27

Ja heel hard!
Ik reed buiten en ineens wou het paard niet meer verder. Nadat ze niet luisterde op me been en alleen maar probeerde om te keren en achteruit lopen gaf ik der een tik, en toen kwam ze omhoog. Maar omdat ze nog een jong paard is met niet zoveel kracht in der benen stond ze helemaal te wankelen en ik ben eraf gesprongen/gevallen, en dat is echt mazzel geweest, want als ik nog 1sec langer was blijven zitten waren we samen achterovergeklapt, en dan weet ik niet of ik dit nog had na kunnen vertellen...
Ik ben trouwens heel hard op het asfalt gevallen..

_Cynthiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:35

Ja 1 keer. Wij gingen in galop, en opeens sloeg mijn pony in een niet bestaand paadje af. Ik viel er zo vanaf Clown

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:36

Nee eigenlijk niet. Ik ben er één keer tijdens buitenrit afgevallen, maar ik viel in behoorlijk lang gras en het was lekker zacht. Dus om nou te zeggen dat het pijn deed ofzo; nee helemaal neit! Tong uitsteken

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:25

Tijdens mijn allereerste buitenrit. Had net 8 lessen gehad. We reden op een pad waar de paarden normaal gesproken mochten galopperen. We gingen draven en daar was de pony waar ik op reed het niet mee eens. Begon te bokken en te galopperen (voor mijn gevoel zat ik in rengalop, maar het was in ieder geval een vlot galopje) . Toen een scherpe bocht, en ik lag ernaast. Nagelbijten / Gniffelen . Deed wel pijn.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:14

Vaak zat eraf gestuiterd, maar de ergste was denk ik toen ik in Frankrijk werkte... Zou daar 2 maanden gaan helpen met jonge Quarters. Na een week ongeveer moest ik 1 vd hengsten buiten uitstappen (dat deden ze daar altijd) en die schrok ergens van en ging aan de kletter. Omdat hij recht op een (klein) ravijn/afgrond afging, geprobeerd hem op een volte te zetten op het vlakke stuk, toen gingen we samen onderuit. Paard had niks (gelukkig), ik een gebroken elleboog Verdrietig Dus na 10 dagen zat ik weer in de bus naar huis... Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:18

toen ik nog reed (6 jaar geleden) was een vriendin van mij op vakantie en ik deed haar pony dus, ik ging lekker rijden in de polder maar opeens spring er een vent de bosjes uit ( snap ik ook niet maja) dus die pony begint te bokken en door de shock van mezelf door die vent ben ik eraf gevallen maar die pony rende door! ik had verder geen pijn ofzo maar heb echt jankend naar de manege terug gelopen, was zo bang dat die pony kwijt was en a;s het ook nog eens de pony van een ander is maak je je nog meer zorgen.

ben wel een keer echt hard gevallen, maar dat was in de bak, mijn pony die bokte altijd en draaide tegelijk om, dus ik viel eraf met mijn hoofd op de bakrand ( geen cap op natuurlijk) ik stond op een zag alles draaien, vrienden zeiden nog gaat het? ik zeg ja en op dat moment begon alles te draaien en was ik bewusteloos, werd wakker in de ambulance, had een zware hersenschudding, 3 gebroken ribben en de rest was gekneust en volgens de dokters was mijn pols niet gebroken maar ik bleef pijn houden, na 2 jaar hebben ze mijn pols opnieuw moeten breken dank je wel he aardige dokter!

nu heb ik al 6 jaar niet gereden maar ik droom er elke nacht van dus heb vandaag bsloten om weer te gaan rijden, eerst maar even een privelesje nemen en dan gewoon gaan lessen, als ik mijn studie af heb neem ik denk ik ook weer een pony

Mariedb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:16

Ja vorige week. Mijn paard had iets te veel zin om op het pad langs het kanaal hard te gaan, mijn 1,73 grote ruin bedacht toen zelf wel een manier om zijn energie kwijt te raken. Zo Bleef hij steigeren met een bok naar achter... en ik ben echt boos geworden maar t is gewoon nogal een hittepetit die wat enthousiast wordt. Op een gegeven moment nam hij na de bok sessie een sprong zijwaarts dus ik viel er af Tong uitsteken

Gelukkig draafde hij en bleef een klein stukje later staan Bloos er weer op geklommen en dus toen maar ff flink stuk gedraafd.. we konden niet egt hard het was n btj druk langs het kanaal met vissers en fietsers Duivel

Nyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:28

ja, we liepen met een groepje pony's door het bos, ik wou een andere kant uit gaan en mijn pony niet. uiteindelijk zijn we allebei een andere kant uitgegaan alleen heb ik daar wel bij de grond moeten eten Tong uitsteken was een harde klap

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:17

Ja, en toen was ik bijna me pony kwijt.
We reden op de Utrechtse heuvelrug.. toen ik rechtdoor wou en zij naar rechts.
Toen viel ik tegen een boom en rende zij het bos in.
Pas na een kwartier is ze opgevangen door fietsers.
Oooh, ik dacht echt dat ik der kwijt was Bloos

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:24

Euhm, ff denken hoor. Een keer op vakantie, tijdens een strandrit. Paard schrok van zo'n opblaasbare krokodil die langs kwam rennen, waardoor ik er naast hing en me toen maar heb laten vallen, omdat het paard maar rondjes rond z'n as bleef rennen (ik had de teugels nog vast) Lag helemaal in een deuk toen! ROFL

Maar ik val meestal met paard in plaats van van het paard..... Op buitenrit is dit ook al 2 keer gebeurd.
De eerste keer daarvan was 2 jaar geleden. We zaten in draf en paardje gleed gewoon onderuit ofzo. Bovenop mn voet. Gelukkig had zij niets en rende ze niet ver. Eerst van schrik 20 meter verder en toen kwam ze weer terug gestapt. Ik had m'n voet zwaar gekneusd en heb 2 weken op krukken gelopen en het is nu helaas nog steeds een zwakke plek, maar goed.
En vorig jaar zat ik in een heerlijke galop door het bos op mn trekpaard en toen lagen we ook ineens op de grond! Voelde haar zo vallen, dat ik eronder zou komen, dus met man en macht m'n benen de lucht in gegooid, maar m'n paardje voelde dat blijkbaar ook, want die gooide zichzelf ineens de andere kant op, dus we hadden daardoor beide niets! Lovers
Alleen extreem veel spierpijn de dagen erop!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:22

Gevallen van paard tijdens een buitenrit niet, maar wel, zoals Jaan81 hierboven zegt, gevallen met paard op buitenrit.

Mijn 1e verzorgpony, Tamaro, was een schat buiten. Op een gegeven moment waren wij met ons tweetjes in het 'bos' in de buurt en liepen over een asfaltpaadje, met vrij lage berm.
Tamaro werd gestoken, door waarschijnlijk een horzel (?) en flipte behoorlijk door. Hij bleef maar naar zijn buik schoppen en probeerde er vandoor te gaan. Ik hield hem tegen, maar daardoor begon hij een beetje links-rechts te dribbelen en hierdoor kwam hij op een gegeven moment half op het asfalt en half op de weg terecht en toen zijn we samen gevallen.
Gelukkig, de boom stond net 5 cm. meer naar links dan ik terecht kwam. Haha!