Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sara2487

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:31

Hoi
Als ik terugdenk aan mijn kindertijd vond ik het altijd erg als ik een paard niet mocht aaien en als ik er dan mocht opzitten was mijn hele week goed. Ik stop dus altijd (als het even kan, nt langs een drukke baan waar geen plaats is) en als ze willen mogen ze erop (als de ouders erbij zijn vraag ik of ze erop willen zitten, anders doe ik het niet, ) maar doe dit ook niet met elk paard waar ik mee op stap ga.
sara

paardengek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:55

Bij mij ligt het eraan op welk paard ik rij. De ene is super braaf en zal nooit wat doen, dus deze mag geaaid worden. De andere is nog jong en nog onrustig, slaat met hoofd, hapt ook wel eens, dus dan zeg ik altijd, dat hij jong is en nog veel moet leren, dus dat ik het liever niet heb.
De meeste kinderen snappen het dan wel

DobelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:57

ligt er maar net aan, als ik al van die zeurouders erbij zie staan dan rijd ik door en zeg ik nee niet aaien paardje bijt Clown (doet niets maarja) en soms bij een bekende of heel lief kindje zonder zijkmoeder dan stop ik wel eens en mogen ze er af en toe wel op (rijd dan een shetlander)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:22

Paardje aaien onder het rijden doe ik niet aan. Ik rij vaak een stukje door de woonwijk, en heb ze regelmatig achter mn paard lopen. Kijken mag, maar ik rij gewoon door en niemand aait mijn paard. Klinkt heel stom misschien, maar anders blijf je bezig. Daarbij komt dat mijn paard er niet zo van gedient is, die wil graag richting bos (of richting huis).
Als ik niet aan het rijden ben (wandelen/ afzadelen na een rit) dan mogen ze best even aaien, op eigen verantwoording. En dat vertel ik de ouders ook, wil het niet op mijn geweten hebben dat die hoef zomaar op kinderteentjes staat...

Maar het allerliefst heb ik gewoon dat ze van Royal afblijven, dat gedoe Clown

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:36

Hahaha heel herkenbaar, meestal laat ik het toe!
Tenzij mn paard op dat moment heel onrustig is, dan ben ik bang dat hij een rare sprong of stap maakt en dat wil ik die kindjes besparen, maar meestal tjokt lekker rond en kan het gewoon.
Het even op het paard laten zitten, heb ik nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen, mocht er wat gebeuren heb ik geen zin in gezeur of poeha van de ouders

Ik zeg er altijd bij, wees voorzichtig en aan de zijkant gaan staan als je hem wilt aaien (bij zn hals), niert ervoor of uit het zicht van het paard.
Valt mij vaak op dat ze heel stoer en soms luidruchtig aan komen hollen, maar als ze eenmaal dichtbij staan heel verlegen en voorzichtig zijn...tja zo'n paard is van dichtbij toch wel erg groot hihi.

Jaren geleden heb ik 1 keer iets raars meegemaakt van de tig keer dat kinderen tegen ben gekomen, een klein meisje wou graag even mn peerdje aaien, maar ze was nog zo klein dat ik even afgestapt ben om naast haar te komen staan.
Plotseling kwam vaders aangesneld met de mededeling dat ze absoluut geen paard mocht aanraken omdat zijn andere dochter een tijdje terug daar heel erg ziek van is geweest.
Een hele tijd met die man staan praten, want het kwam nogal vreemd over op mij, hij vertelde dat zn dochter een paard had geaaid die verkouden was, zij was de volgende ook erg verkouden en kreeg een longenonsteking.
Heel erg sneu natuurlijk, en heb de man proberen uit te leggen dat dit niet van het paard kon komen, maar hij is er heilig van overtuigd dat paarden potencieele ziekteverwekkers zijn......tja wat moet je daar dan weer mee? ik heb hem maar in z'n 'waan' gelaten.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:39

Meestal laat ik ze wel aaien.
Tenzij ik het erg druk heb en snel moet rijden.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:42

Als het een klein kindje was ofzo met een ouder liet ik ze wel aaien maar als een een groepje kinderen langs komen met fietsjes ofzo zei ik meestal ''pas maar op, hij bijt'' Duivel

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:44

als ik aan het rijden ben doe ik het niet. m'n verzorgpony wilt nooit stil staan buiten (alleen als ze gras ziet dan Clown ) dus voordat ze dat kind plat walst Vork ik zeg altijd maar: ze is niet zo lief hoor!
als ik buiten loopt te grazen mag het wel, dan staan we toch al meer stil dan dat we lopen Tong uitsteken

Khareem2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:10

Tja, meestal kan ik die kindjes niet weerstaan. Het is toch geweldig als je tijdens een wandeling in het bos een heus paard ziet en 'm nog mag aaien ook?

Khareem vind ook alle aandacht en aaitjes prachtig dus meestal laat ik het wel toe!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:18

Hmm, hangt er vanaf. Als ik met de hengsten aan het rijden ben mogen ze niet in de buurt komen.
Kinderen hebben de eigenschap de paarden recht van voren te benaderen en dan op het hoofd te willen aaien. Dan is het risico van een klauwend voorbeentje mij iets te groot.
Bij de merries neem ik meestal wel even tijd voor ze. Erop mogen ze nooit. Stel dat er wat gebeurd, heb ik het gedaan.

anoek03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:38

meestal stop ik wel even , licht er aan of ze dichtbij zijn of nog verweg;)

kyliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:14

ik stop als mijn paard rustig is, hij wil niet altijd stil staan want dan begint hij te steigeren maar als het kan laat ik die kinderen dus wel aaien. mijn paard vind kleine kinderen ook heel erg leuk. De ouders zijn meestal niet zo blij want hij kwijlt die kinderen meestal helemaal vol Clown

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:17

Ik rij gewoon door Ja
Heb het niet zo op kinderen Haha!

Sylviaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:58

ik rij lekker door, die kinderen komen vast nog wel een keer een paard tegen *LOL*

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:33

Hahaha:D dit ken ik heel goed.. Lachen De stal waar wij staan is midden in het dorp je hoef het erf maar af te komen en je hoort het Cool Je moet ze wat een bodyguard voor je paard zijn Knipoog Maar ik laat ze altijd wel aaien vind hij altijd wel leuk al die aandacht.. Clown Of ze moeten brutaal worden dan loop ik weg.. Boos! Maar dat gebeurd zelden Pling

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:05

ik zou denk ook zeggen; Sorry hb haast ofzo.
maar als het echt lieve kindertjes zijn dan (tuurlijk) laat ik ze aaien.
sietske vind het echt leukk!:D

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:07

a;s ik met mijn 2 verzrogshetten in het bos ben en er zijn kindjes die dan zo kijken van ooooh paardje (niet eens wat zeggen) lopen wij er meestal naartoe en mogen ze aaien en dan vragen we: wil je er ook eventjes iopzittten>? dan moet je die gezichtjes zien Tong uitsteken

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:23

Ik heb het hier in de buurt bijna altijd wel dat kindjes vragen of ze mogen aaien. Ondanks het feit dat mijn merrie pas net 4 jaar is, is ze gek op al die aandacht en kan ze ook prima stil staan buiten. Ik heb nou eenmaal een penny magneet, E-pony lief koppie en er zit wat arabisch bloed in.

Als er dus een gezin met kindjes op me af komt en ik ben niet op een weg met verkeer ernaast dan mogen ze altijd wel even aaien.
Kindjes blij, ouders blij en m'n paardje ook blij. Wel doe ik dit maximaal 2x tijdens een buitenritje, want anders staan we bij elke potentiele voorbijganger stil. Om die zelfde reden doe ik ook regelmatig een ritje waarbij er niet geaaid mag worden en dan vertel ik de kindjes dat ik aan het trainen ben en dat ze volgende keer weer mogen aaien.

Een tijdje terug was er wel zo'n vervelend schreeuwerig jochie die in de buurt van mijn pensionstal woont, denk een jaar of 7/8. Die kwam schreeuwend aangerend....PAARDJE AAIEN PAARDJE AAIEN. Ik keek de vader aan en die zag ik al zuchtend met zijn ogen rollen, zo van "nee niet weer".
Mijn antwoord was: als je het volgende keer NETJES vraagt en niet zo loopt te rennen en schreeuwen dan mag je het paardje wel aaien.
Enkele weken later kwam ik vader weer tegen met zoon en nog een ander kindje en toen vroeg het zoontje heel netjes: Mevrouw mag ik uw paardje aaien?
Toen ik zei: omdat je het zo netjes vraagt mag je er zelfs even op zitten. Eindje opgelopen met de vader terwijl zoonlief glunderend op mijn pony zat.
Vader vertelde nog dat ie zo blij was, omdat hij nu ook aan mensen met honden netjes vroeg of hij ze even mocht aaien en er niet meer op af rende.

Nou dan ben ik toch weer blij dat we 1 jochie hebben opgevoed hoe je met dieren om gaat.

Ik vind het zelf altijd nogal vermoeiend, maar vologens mij was ik zelf op die leeftijd ook zo'n vermoeiende penny die altijd wilde aaien. Niet onbeleefd, maar bleef wel eindeloos vragen stellen Bloos

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:30

Nee, vooral omdat ze vaak niet zo heel lief is voor die kindjes want ze kan nog wel eens happen naar hun.

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:31

Pff...ja dat ken ik! Clown
Ik vind het echt heel irritant.. Sigaar
Maar meestal laat ik het toch toe want die kindjes zijn dan helemaal blij! Haha!
En dat vind ik ook wel weer leuk maar soms zeg ik ook wel is gewoon ja ik heb haast ik moet gauw naar huis dan rijd ik gewoon door!
Want 1x vind ik niet zo erg..maar een paar x word wel irritant hoor Tong uitsteken ik ga rijden omdat ik wil rijden en niet de hele tijd een stukje lopen en ja hoor daar is het volgende kindje weer die weer mijn paard wil aaien dus weer stil staan..

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:33

Loop altijd snel door.. Weet nooit goed hoe mijn grote erop reageerd..

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 13:49

Ligt eraan wie het is Tong uitsteken Voor vrienden stop ik wel maar voor van die kleine ettertjes zeg ik altijd pas op !! hij bijt !

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:39

Ligt eraan waar ik op rijd.
Een rustig paardje mogen ze natuurlijk wel even aaien, maar een chago paardjj toch maar even niet.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:48

Ik stop niet nee
Zelf vond ik 't als kleintje altijd erg leuk, maar Char is gewoon nogal heet buiten, en die kan dan wel 'ns gewoon zo'n kindje om ver lopen (ze is niet lomp ofzo, maar buiten wil ze 't liefst alleen maar rennen, en dan heeft ze niet zo'n zin om stil te gaan staan voor zo'n kindje wat aan haar gaat staan te wroeten Tong uitsteken )

Westernpro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:57

Ik heb nou eig. ook het zelfde als Naomi_Jortje...
Mijn paard is ook altijd nog al heet buiten 2)
En ik zeg altijd, vn jha srry hij is nog al wild... en dan hoeft het voor die koters ook meestal nie meer (A)