Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:31

De mijne heeft nieuwe schoenen dus we kunnen weer op pad *\o/*
Helaas wel ontzettend veel vliegen en dazen. Eerste job nu is een uit rij vliegendeken met hals proberen vinden.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:32

Wij waren even aan de dressuurtraining en trailertraining, morgen weer een rondje. Ik denk 25 km. Hopelijk blijft het een beetje droog want wij hebben geen bos :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:12

Goedemorgen!

Gister weer even een rondje gedaan. Ze hebben de ruiterpaden bij ons weer aangepakt. Maar ben benieuwd of deze wel te rijden zijn met nat weer := . Maar dat wachten we maar weer af, voor nu was het prima te doen! Volgend weekend maar is de hele Bernisse uitrijden. Misschien haal ik m'n doel van top 100 in rijden dan nog :)).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xxVon

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:23

Maar een klein stap rondje gedaan vrijdag, bij gebrek aan passend zadel maar even iets gefabriceerd met een dik dekje en een dekenriem. Bleef aardig liggen en Bente was braaf. Klein stukje draf en galop geprobeerd. Ik ben echt slecht in netjes blijven zitten dus daar nog genoeg werk aan de winkel.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:36

Had gister een groot rondje gemaakt. Alleen mijn telefoon viel halverweg uit. Vanavond nog een rondje maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:27

Zou 18 km ofzo teveel zijn om morgen te rijden? O:)
Is wel lang om enkel te stappen := En draf/galop zie ik tegenwoordig als bonus, daar reken ik niet op.
Heb het even gehad met de plaatselijke rondes denk ik _O-

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:33

[***] schreef:
Zou 18 km ofzo teveel zijn om morgen te rijden? O:)
Is wel lang om enkel te stappen := En draf/galop zie ik tegenwoordig als bonus, daar reken ik niet op.
Heb het even gehad met de plaatselijke rondes denk ik _O-

Ik vind 18 km stappen een hele goede training!
Van de winter heb ik met Gwen in bos voornamelijk alleen maar gestapt (3u stappen 15 km)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:39

Goede training is het sowieso, voor beide partijen, haha ;)
Vorig weekend (niet dit regenweekend) heb ik 2x 15 km gedaan en dat was echt héérlijk. Nu lijkt al de rest wat ik hier plaatselijk rij niks meer, wil terug andere routes doen _O- Maar het moet wel leuk en haalbaar blijven natuurlijk, ik kan wel vanalles willen maar ben niet alleen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:41

[***] schreef:
Goede training is het sowieso, voor beide partijen, haha ;)
Vorig weekend (niet dit regenweekend) heb ik 2x 15 km gedaan en dat was echt héérlijk. Nu lijkt al de rest wat ik hier plaatselijk rij niks meer, wil terug andere routes doen _O- Maar het moet wel leuk en haalbaar blijven natuurlijk, ik kan wel vanalles willen maar ben niet alleen.

Ik deed ook elke week 15 km stappen met een ongetraind drachtige merrie en een zwangere baas ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:42

Haha, dan moet mijn geval dat ook wel kunnen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 00:35

ik heb vandaag voor mezelf een gopro gekocht, tijd voor filmpjes tijdens buitenritjes dus
buitenritjes zal de komende 3 weken wel minder zijn, zowel verzorgster als weilandgenoot met vakantie & ik rijd niet graag alleen buiten

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:59

Aaarrrggghhh -:(-

Hebben ze voor de Windows phone de endomondo app eruit geknikkerd _-:(
Kan nu dus even geen rondjes bijhouden, twijfelde al om over te gaan op Android en dat weet ik nu dus zeker. Stom gedoe.

Leuke ritjes van iedereen weer!

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:06

18 km stappen, kan best maar ik krijg bij het idee al een zere kont :')
xxVon, slecht passend zadel? Al zicht op verbetering/ een oplossing?

Helemaal aangestoken door dit topic, me ook nog 'aangemeld' voor de nu lopende challenge. Meteen ging alles al mis toen ik gisteren helemaal geen tijd had om een rit te maken, en vandaag ook niet... Naya ook geen ramp maar wel jammer :+

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:33

Ganna schreef:
18 km stappen, kan best maar ik krijg bij het idee al een zere kont :')
xxVon, slecht passend zadel? Al zicht op verbetering/ een oplossing?

Helemaal aangestoken door dit topic, me ook nog 'aangemeld' voor de nu lopende challenge. Meteen ging alles al mis toen ik gisteren helemaal geen tijd had om een rit te maken, en vandaag ook niet... Naya ook geen ramp maar wel jammer :+

Ja zeker, ben er druk mee bezig.

Gisteren naar de Country Mill geweest en er gelijk een digitale drukmeting ingegooid. Wol nog een beetje aangepast maar naar drie metingen toch tot de conclusie gekomen dat het zadel hem niet meer ging worden (nog wel prima voor uurtje dressuur, maar niet voor de lange afstanden).

Dus toen een wintec endurance pro en een massimo trail erop gelegd, drukpatroon was bij beide goed. De trail was voor mijn zitmaat te groot en de wintec hadden ze wel liggen in de goede maat. Aangezien ik ze beide even goed vond zitten en de levertijd plus meerprijs toch wel de nadeel waren van de massimo voor de wintec gegaan.

Dus gelijk even doorgecrosst naar Kootwijk, even heerlijk de benen gestrekt. Bente had er super veel zin in en liep ook erg goed.

Enige was dat met het afhalen van zadel ze wel twee droge plekken had aan weerszijde van haar rug. Dus net de foto's even doorgemaild aan Country Mill of ze daar nog wat over kunnen zeggen.

15 km stappen, moet er niet aan denken :brr:

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:51

Ah goed zo, fijn om daar te zijn geweest. Ik ga ook al jáááren naar Herman.
Zou het kunnen dat Bente misschien door het vorige zadel dat niet meer paste die droge plekken krijgt? Dat de huid daaronder nog niet is herstelt ofzo? Groot gelijk direct mailen, wie weet hebben ze direct een fijn antwoord en desnoods maar weer terug.
Eigen vervoer is heerlijk he?

Volgens mij rij jij nog wel eens bij mij in de buurt? Als ik zo eens door dit topic scroll. Ik heb de pony's in Hollandsche Rading staan. Als je zin hebt eens samen een ritje te doen.
Het Bellebeest vindt de Hollandsche Sloot in haar eentje echt vreselijk, ze wil leuke dingen doen en vrienden :') en terecht, dat wel.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:13

Ganna schreef:
Ah goed zo, fijn om daar te zijn geweest. Ik ga ook al jáááren naar Herman.
Zou het kunnen dat Bente misschien door het vorige zadel dat niet meer paste die droge plekken krijgt? Dat de huid daaronder nog niet is herstelt ofzo? Groot gelijk direct mailen, wie weet hebben ze direct een fijn antwoord en desnoods maar weer terug.
Eigen vervoer is heerlijk he?

Volgens mij rij jij nog wel eens bij mij in de buurt? Als ik zo eens door dit topic scroll. Ik heb de pony's in Hollandsche Rading staan. Als je zin hebt eens samen een ritje te doen.
Het Bellebeest vindt de Hollandsche Sloot in haar eentje echt vreselijk, ze wil leuke dingen doen en vrienden :') en terecht, dat wel.

Misschien, heb geen idee hoe lang de huid nodig heeft om er weer bovenop te komen. Ze was/is er nooit gevoelig op geweest.

Ja klopt, ikzelf woon in Kockengen. Maar wij (vooral ik) vind het rondje polder thuis niet meer zo leuk. Dus we pakken regelmatig de trailer (zetten hem dan bij vliegveld Hilversum) om naar de Hoorneboegse heide en Lage Vuursche te gaan. Wou dat ik daar woonde, zonder trailer zo t bos in, maar ik mag niet klagen met mn viervoeters aan huis.

Ritje lijkt me een leuk idee, ik zal je een PB sturen.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:23

Is bij jullie endomondo ook opeens compleet 'bold' geworden :+? Volgens mij heeft hij geupdatet of heb ik gewoon iets raars aangezet...
Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:59

Jup, mijne is ook 'bold' na de update haha :P

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:51

Oh wat stom, vind het er heel lelijk uitzien. Wist even niet hoe ik het anders moest noemen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:07

vanavond ga ik een klein ritje maken met flint, gewoon lekker stappen
& de gopro gaat voor de eerste keer mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:23

Hier stikt het van de vliegen en dazen. De paarden rennen op de weide van stal naar drinkbak naar stal. Echt alles in galop en verder komen ze het hok niet uit. Bijgevolg doe ik dus geen buitenritten zolang ik geen uitrij-vliegendeken heb, want zelfs met allerhande sprays is het niet leefbaar meer.
Gelukkig is het koopjesperiode en ga ik vanavond zowel een vliegendeken als een uitrijdeken proberen scoren :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:32

Hier ook veel vliegen, maar gelukkig amper dazen, vervelend voor de paarden zeg varekaj :\

Vanmorgen de trailer gepakt en naar het Veerse meer gereden, vroeger was hier een crossbos met hindernissen, dus wist dat er ruiterpad was, maar in de pratijk viel het een beetje tegen, ben 2x heen en weer door het bos gegaan en zat om 3 km :') Nou ja, we zijn weer even met de trailer op pad geweest :+
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:37

Vanmorgen nog een rondje van net geen 20 km aan onze stand toegevoegd. We moeten nog 41 km om deze challenge boven de 1.500 km uit te komen. Ik gok dat dat wel gaat lukken, de afgelopen 1,5 week alleen al hebben we 100 km toegevoegd aan onze stand. Vrijdag gaan we weer naar huis en dan moet ik m'n aandacht wel weet verdelen tussen Elmo en Jip (en Jips km tellen niet meer mee voor de challenge omdat ik voor de statistieken van Elmo alleen Elmo als paardrijden track en Jip als Polo). En als we weer thuis zijn moet Elmo ook weer af en toe in de bak aan de bak.
Maar dan nog, 41 km in 25 dagen zou moeten lukken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:14

Oeps ...

Afbeelding

_O-

Paar puntjes over de rit:
1. Dazen waren een ramp :oo Waar die ineens massaal uitgekomen zijn, echt vreselijk :=
2. [***] ging goed *\%/*
3. Mijn richtingsgevoel is blijkbaar toch niet alles ... waar ik dacht 'we nemen even een parallelweg want [***] wil dat paadje in en dan komen we toch op ongeveer hetzelfde punt uit' zei mijn gevoel na een tijdje dat we toch een probleem hadden. Dus maar even een dikke kilometer extra gedaan :+ (laten we zeggen dat we bij kilometer 2 eigenlijk zo ongeveer rechtdoor hadden gemoeten :') )
4. Ruiterroutes kunnen blijkbaar ook omleiding hebben ... volgens mij was dat nog eens een dikke kilometer extra tov de officiële route.

Maar ach, het was wel gezellig, als je de ergernissen van beiden partijen over de dazen wegdenkt :Y)

Mijn partner
Afbeelding

En nog wat sfeerbeeld
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest van de rit kan je samenvatten als dit, wanneer het licht aan het einde schijnt en je om de bocht komt zie je ...

nog meer asfalt! _O-
En toch vond ik het op de 1 of andere manier een mooie rit.

Iemand nog tips voor vergezichten? Ik vind de omgeving vaak zo mooi maar als ik het dan op de foto zet & zie vind ik het helemaal niet zo speciaal. Kan ik daar nog wat aan doen? :+

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:40

Knappe zebra <3. Netjes je hebt de 20km bereikt! Komt wel goed met jullie trektocht. Ik zet altijd Kiet haar blije oortjes erop, staat zo gezellig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Twiske (oostzaan), Epe en Ouddorp.

Wij gaan de 1000 km net niet redden. Ik dacht eigenlijk dat hij tot sept liep helaas pindakaas. We zitten nu op 726 km. We staan sinds oktober op huidige stal en zijn er nog even bijna 4 maanden uitgeweest ivm weer en peesklap door achtervolging van een hond dus in ongeveer 6 mnd vind ik het toch netjes. Volgend jaar halen we de 1000 dus makkelijk :)). Over 17 dagen ga ik op vakantie dus ik hoop nog wel de 800 km aan te tikken.... wie weet