Autumn desert trail 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:05

Vetcheck is de algemene gezondheid van het paard. toch wel wat mensen gehad die we hebben aanbevolen een extra rondje te stappen om hun paard op adem te laten komen etc. wij leren er inderdaad veel van maar voor het algemene paardenwelzijn is het ook goed dat mensen zich bewust worden van hun paard.

Wat betreft de huifkar ik heb ook mensen gehoord die vonden dat ze veel rekening hielden met hun! Dit is het eerste dat ik het lees dus ik zal het morgenochtend even met de meneer overleggen.
Wel moet er ook een beetje rekening met de paardentram worden gehouden omdat die paarden in het zand een kar vol mensen moeten trekken en dus niet om de 5 meter kunnen stil staan om te wachten op sommige plekken, wil ik even meegeven voor morgen :D
Maakt niet beter dat er iets is gebeurd trouwens.

Zelf heb ik me prima vermaakt bij de ingang en vetcheck. morgen loop ik 's ochtends bij de vetcheck of in het veld toezicht houden en 's middags sta ik bij de start.

berdien85

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:09

Vet-check vind ik heel goed! Eigenlijk zou je het verplicht moeten stellen. Zodat ieder paard ook ruimte krijgt om tot rust te komen. Dus dikke pluim!
In de trec wedstrijden is dit wel verplicht trouwens (net als idd endurance) :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:15

Dan kan ik jou wel hebben gezien bij de vet check kionasuppie... Ik was met de fjord in topconditie van 23 *D

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:16

Wel een Superding die vetcheck.
Heb nu al zin in morgen.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:19

Even gekeken naar je fjordje maar kan hem me zo 123 niet herrineren, ook niet heel raar denk ik als je zo'n 200 paarden ziet hahah
maar 23 zodeju he dan slaapt ie bijna! is nog langzamer dan hartslag in rust (28 - 40)

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:21

Ja de witte van ons moest heel rustig terug lopen.
Nou dat is goed gelukt dankzij de huif wagen.
Weer goed gestrest en bezweet.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:31

kionasuppie schreef:
Even gekeken naar je fjordje maar kan hem me zo 123 niet herrineren, ook niet heel raar denk ik als je zo'n 200 paarden ziet hahah
maar 23 zodeju he dan slaapt ie bijna! is nog langzamer dan hartslag in rust (28 - 40)

Bedoelt ze niet dat ie 23 jr is?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:34

kionasuppie schreef:
Vetcheck is de algemene gezondheid van het paard. toch wel wat mensen gehad die we hebben aanbevolen een extra rondje te stappen om hun paard op adem te laten komen etc. wij leren er inderdaad veel van maar voor het algemene paardenwelzijn is het ook goed dat mensen zich bewust worden van hun paard.

Wat betreft de huifkar ik heb ook mensen gehoord die vonden dat ze veel rekening hielden met hun! Dit is het eerste dat ik het lees dus ik zal het morgenochtend even met de meneer overleggen.
Wel moet er ook een beetje rekening met de paardentram worden gehouden omdat die paarden in het zand een kar vol mensen moeten trekken en dus niet om de 5 meter kunnen stil staan om te wachten op sommige plekken, wil ik even meegeven voor morgen :D
Maakt niet beter dat er iets is gebeurd trouwens.

Zelf heb ik me prima vermaakt bij de ingang en vetcheck. morgen loop ik 's ochtends bij de vetcheck of in het veld toezicht houden en 's middags sta ik bij de start.

Oke top! Het is wel interessant, dus ik ga morgen zeker even langs de vetcheck!

En duidelijk over de paardentram! Ik snap inderdaad ook dat hij niet elke keer stil gaat staan. Als iedereen rekening met elkaar houdt (ruiters met de tram, maar de tram ook met paarden die de tram juist eng vind). Dan moet het zeker goed komen! :D

Ik heb zin in morgen!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:37

Dat kan ook nog berdien zo las ik het nog niet hahah.
precies wat jij zegt xPearl!

Wij hebben ook zin in morgen.
Trouwens alle feedback die hier ook word gezegt word meegenomen in de evaluatie. dit betreft dus echt de feedback :D

Amadais

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:45

nanda1980 schreef:
Het was echt geweldig *\o/* wij hebben echt genoten. Het was dan ook heerlijk weer {:}
Was nog nooit met Felix voluit geweest, dus dat was wel tof om mee te maken.

[ [url=m/m8oQTr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tja eten is een grote hobby van hem.

[ [url=m/l0mqzK.jpg]Afbeelding[/url] ]
We reden mee met de trekpaardengroep, lekker herkenbaar aan ons gekleurde hoofdstel :D

Grappig! We stonden naast elkaar met de trailers.

Beetje jammer dat bij 't parkeren mijn auto bijna vast draaide in de modder en bij 't verlaten van 't terein ging 't helaas ook niet soepel.. Dat word auto poetsen morgen!! :) geweldige rit gehad.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:47

kionasuppie schreef:

Hahaha nee dat is zijn leeftijd 8-)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:50

Ik vond de vetcheck ook super. Het is niet verplicht, dus wanneer je niet wil..... ik heb Felix wel laten controleren en complimentjes gekregen.
Wat die tram betreft...we hebben die niet van heel dichtbij bekeken dus ook geen last van gehad. Trouwens op de vlakte kun je van het pad af wanneer je paard het eng vindt, ruimte genoeg. En ja die paarden hebben gang nodig in het zand dus snap dat die minder rekening kunnen houden met een ander.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:50

Klinkt als een succes!
Ik ga morgen met een groep, lekker uitwaaien nadat ze vandaag nog wedstrijd gelopen heeft :')
Voor de fotograven: Als er een palominopony lekker gek voorbij stuiterd; gewoon foto's maken. :+ Want helaas stopt altijd iedereen met foto's maken als de pony zoiets doet -O-

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:52

Oh wacht dan weet ik t al wel weer :D hahah Ja dat kan kloppen inderdaad. een paar wat oudere paarden gehad die echt nog in topconditie waren, zo super!

Nanda: dat was onze insteek ook helemaal voor zo'n eerste jaar. het is niet verplicht we wouden kijken ook wat mensen er van vinden bijvoorbeeld.
Helaas was het incident met de huifkar net na de uitgang van het gebied.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:55

Amadais schreef:
nanda1980 schreef:
Het was echt geweldig *\o/* wij hebben echt genoten. Het was dan ook heerlijk weer {:}
Was nog nooit met Felix voluit geweest, dus dat was wel tof om mee te maken.

[ [url=m/m8oQTr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tja eten is een grote hobby van hem.

[ [url=m/l0mqzK.jpg]Afbeelding[/url] ]
We reden mee met de trekpaardengroep, lekker herkenbaar aan ons gekleurde hoofdstel :D

Grappig! We stonden naast elkaar met de trailers.

Beetje jammer dat bij 't parkeren mijn auto bijna vast draaide in de modder en bij 't verlaten van 't terein ging 't helaas ook niet soepel.. Dat word auto poetsen morgen!! :) geweldige rit gehad.

Hey ff gespiekt in je profiel en ja ik herken je. Morgen verveel je je dus niet :D
Ik had bij het verlaten geen last, nou ja op een auto aan het eind na dan, die was aan het bellen en stond in het pad. Dat was dus even gebruik van de toeter :j

Kionasuppie ik vond alles prima geregeld en wil jullie als vrijwilligers bedanken voor deze ontzettend gave dag _/-\o_

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:08

nanda1980 schreef:
Ik vond de vetcheck ook super. Het is niet verplicht, dus wanneer je niet wil..... ik heb Felix wel laten controleren en complimentjes gekregen.
Wat die tram betreft...we hebben die niet van heel dichtbij bekeken dus ook geen last van gehad. Trouwens op de vlakte kun je van het pad af wanneer je paard het eng vindt, ruimte genoeg. En ja die paarden hebben gang nodig in het zand dus snap dat die minder rekening kunnen houden met een ander.

dit was buiten de zandvlakte bij in en uitgang wild roosters

bruigj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:10

Afbeelding

Mijn eerste album van deze zaterdag vol mooie paarden/pony's, gezelligheid en mooi weer is een feit :-)
Hier het linkje naar mijn webalbum (Let op!! er volgen later deze week nog 2 albums van dezelfde grootte)
https://goo.gl/photos/M7hYdM75SGbhRJK4A
Alle foto’s zijn vanuit bovenvermeld album op een redelijk groot formaat (gratis) te downloaden.
Het grootst mogelijke afdrukformaat van gedownloade foto’s is ongeveer een halve A4. Je hebt mijn goedkeuring om deze foto’s ook op eigen websites en/of facebookpagina’s te gebruiken. Naamsvermelding van de fotograaf hoeft niet maar wordt uiteraard wel gewaardeerd .
Mocht je de foto’s groter en zonder logo willen laten afdrukken dan zijn ze vanaf nu ook digitaal op het grootst mogelijke formaat na te bestellen. Het formaat van de foto’s is een beetje afhankelijk van hoeveel ik ze in nabewerking moet bijsnijden/rechtzetten. De meeste foto’s zullen ongeveer uitkomen tussen de 15 en 20 megapixel. De kosten voor een digitale nabestelling zijn slechts € 1,- per foto. Oypo rekent € 0.75 opstart/verwerkingskosten per bestelling dus meer foto’s of gezamenlijk bestellen loont.
Bekijk de foto’s voor je een bestelling op Oypo plaatst eerst in mijn eigen google+ album, dan weet je zeker dat een foto scherp genoeg is voor een mooie afdruk 
Veel plezier met de foto’s
Linkjes bestelalbum : https://www.oypo.nl/1D961C4801057EB8

Groetjes John
https://www.facebook.com/John.Bruininck.Fotogra.free/

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:14

Hoorde dat er ook nog wat pony's tussen betreffende pony en huifkar zaten, als dit zo is kan de man van de huifkar er niks aan doen. er zijn 600 deelnemers op zo'n weekend en wij doen ons uiterste best het voor iedereen zo prettig mogelijk te maken, maar je krijgt nooit 600 mensen 100% tevreden helaas.
Er is gevraagt een mail te doen over wat er precies is gebeurd, en ik vraag nu om het hier te laten rusten, we kunnen er helaas niks aan veranderen.

Bedankt Nanda! Voor ons is dit ook erg leuk om te doen vanuit school omdat wij hier veel van kunnen leren, het organiseren en de vetcheck maar ook feedback verwerken en nieuwe dingen bedenken.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:15

Jeetje jij bent snel met je foto's! Ik ga kijken!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:19

Wauw John, prachtige foto's!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:25

John wat maak jij mij blij <3
Afbeelding

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:26

* Vanwege ''problemen'' met mijn camera kan ik morgen helaas niet aanwezig zijn om foto's te maken! Ik wens alle deelnemers veel plezier!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:26

kionasuppie schreef:
Hoorde dat er ook nog wat pony's tussen betreffende pony en huifkar zaten, als dit zo is kan de man van de huifkar er niks aan doen. er zijn 600 deelnemers op zo'n weekend en wij doen ons uiterste best het voor iedereen zo prettig mogelijk te maken, maar je krijgt nooit 600 mensen 100% tevreden helaas.
Er is gevraagt een mail te doen over wat er precies is gebeurd, en ik vraag nu om het hier te laten rusten, we kunnen er helaas niks aan veranderen.

Bedankt Nanda! Voor ons is dit ook erg leuk om te doen vanuit school omdat wij hier veel van kunnen leren, het organiseren en de vetcheck maar ook feedback verwerken en nieuwe dingen bedenken.

Ik los zelf wel met hun op maar zorg voor zondag dat meer rekening met ruiters die op jonge en of angstige paarden of pony's zitten.
Voor er wel ongelukken met fietsers of wandelaars gebeuren.
Bij ons is goed afgelopen

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:27

Gave foto's John!

Afbeelding

Bedankt!

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:30

Wat komen er toch gave foto's voorbij! Kan niet wachten tot wij morgen gaan :D