Goedemorgen lieve mensen van het forum.
Het is haast niet haalbaar om iedere vraag voor mij te beantwoorden, maar neem de vragen die gesteld worden wel mee met het op doen van kennis. Is er echt een vraag bij die ik over het hoofd heb gezien en je toch nog graag antwoord op wilt doe dit dan even prive, zo zie ik de vraag voor 100%. Kan natuurlijk wel even zijn voor ik antwoord geef want mijn prive box krijgt meer berichten dan bijna op het forum. Vind dit overigens heel erg leuk dus gewoon blijven berichten

Maar zit liever niet de hele dag achter de computer. Overigens gaan wij maandag verhuizen dus dat kost ook even wat meer tijd.
Ik ben gisteren avond terug gekomen van mijn eerste dagen ervaring met Pony's/Paarden. Dit was geweldig en er zal binnen kort een blog komen zodat iedereen deze kan lezen. Ik heb heel erg veel geleerd en nu ben ik er 200% zeker van dat ik graag meer van paarden wil gaan leren. Voor ik echter ga beginnen met rijden vind ik het zelf verstandiger om eerst het gedrag van de paarden goed te gaan bestuderen. Zo zal ik ipv dagen op het forum te zitten liever buiten in de natuur zijn en kijken naar de paarden/pony's kijken hoe ze zich naar elkaar gedragen en de bewegingen die ze maken. Zo leer je het namelijk vele malen beter dan via de computer.
De route Nederland-Mongolië kan heel goed veranderen en misschien gaat dit ook wel gebeuren andersom of misschien wel totaal anders. Maar de titel zal ik tot nu toe zo laten want anders word het te veel verschillende informatie. Ik ben voor het papierwerk per land de grens met de paarden over te steken inmiddels nu voor de derde keer doorverwezen en heb weer gemaild. De reactie kan wel 6 weken duren, daarnaast ook een mevrouw in België gemaild die veel in andere landen met paarden reist en ze is nu op vakantie en volgende week zal ze mij mailen.
Aangezien wij hebben besloten niet voor een derde paard te gaan hebben we een andere oplossing gevonden. Mijn vriend vind het niet erg om de hele dag (dagen/weken/maanden) te wandelen en doet dit waarschijnlijk liever dan op het paard te zitten en heeft besloten de route die we besluiten te lopen gaat hij wandelen. Er zullen vast momenten zijn dat we een stuk samen zullen rijden maar laten we zeggen dit zal niet veel zijn. Ik kan mijn vriend erg goed en de kans is groot dat hij liever alles zelf loopt. Ik zal hierdoor beide paarden kunnen afwisselen zodat ze beide niet alleen tijdens de rust momenten/dagen/weken maar ook tijdens de tocht meer rust zullen hebben zonder extra gewicht.
Dat de wereld onrustig is dat weet iedereen en onder schot gehouden worden dat is ons in Thailand maar ook in Italië overkomen. Maar dat is geen reden voor ons om niet meer op reis te gaan. Deze dingen kunnen namelijk overal op de wereld ook in Nederland gebeuren. Natuurlijk zullen we sommige landen vermijden en er zijn dan ook nog geen plannen dat we door Syrië zullen gaan per paard nog te voet nog een weekje op vakantie. Maar tijden veranderen en wie weet kan dit over een aantal jaren wel. Wij zullen als er zulke dingen gebeuren in landen waar we door heen willen onze plannen zeker weten omgooien. Maar dit kan ook in Europa gebeuren, zo sprak ik laatst nog iemand die met de vrachtwagen altijd naar Kroatië ging en opeens was hij de laatste die de grens overstak en de bommen vlogen om zijn oren. Nu gaat iedereen naar Kroatië of er nooit iets aan de hand is geweest. Dit kan dus ook in Nederland gebeuren, mensen die denken dat dit in Nederland niet zal of kan gebeuren ik hoop voor ze mee dat dat zo is. Het mooiste zou natuurlijk zijn als de hele wereld oorlog vrij was maar helaas vijandig zijn naar andere mensen zit blijkbaar in de mens.
Nog even wat ik graag zou willen weten voor dit moment.
We zullen door bergachtig gebied gaan lopen, stijgen en dalen. Wat is het fijnste voor het paard en is het beter om op het paard te zitten tijdens een daling of stijging? Hele smalle paden zullen we zeker proberen te vermijden.
Is er iemand die ervaring heeft met kunststof plak hoeven? Er werd mij gezegd dat deze bestaan en een oplossing zou kunnen zijn, klinkt als een goede oplossing. Wie heeft hier meer informatie over en weet ook of deze sterk en stevig genoeg zijn of is dit slechts een noodoplossing?
Heel erg bedankt voor het lezen van mijn bericht en alle andere informatie is zeker weten ook weer van harte welkom.