Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 21 mei tot 4 juni

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Volg je ons dit jaar (weer)?

Ik volg voor de eerste keer
97 (21%)
Ik volg alweer
333 (75%)
Nee, heb wel wat beters te doen :-)
13 (2%)

Totaal aantal stemmen: 443

kraakte

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 21 mei tot 4 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:45

Ik volg ook alweer. Heerlijk om zo mee te reizen. Heb ook een stukje live meegekeken tijdens het pannenkoeken bakken, handig schudden zonder dop op het beslag _O-

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 23:22

Nou, het verslag van vandaag begint gisteravond.. Nog even gauw plassen voor het slapen gaan.. Vanaf een centrale ruimte kun je de wc ruimte in, waar ze graag van willen dat je het licht uitdoet bij vertrek. Ik stap dus de donkere ruimte in, met mijn hand de muur afzoekend naar de lichtknop. Hoor ik toch zachtjes een heeeeeel eng lachje.. WTF??!! Mijn nekharen komen overeind, maar wat bleek :D Ze hadden speakers in de wc ruimte hangen waaruit muziek kwam, om precies te zijn sky radio. En toen ik naar binnen kwam, eindigde net het nummer Thriller van Michael Jackson.. En dat eindigt met.. Ja precies... een eng lachje :D :D

Na zowaar een goede nacht, waarbij het zo hard regende dat ik niet eens de wekker kon horen tikken door de herrie van de druppels op het zeil, werden we rond 8 uur wakker. Na een lekker bakkie thee en koffie de plaatselijke AH overvallen voor lekkere broodjes, spullen voor het avondeten en wat lekkers.. En nee, geen afwasmiddel want dat hadden we gisteren al van huis mee genomen.. :D

Net als vorig jaar was het inspannen en vertrekken na het ontbijt voor onze mede-campinggasten erg interessant, en werden we gefilmd :D

Ik was al meteen in regen-modus, met menschort, laarzen en regenjas, maar Gerard begon koppig met alleen laarzen..
Afbeelding

Afbeelding

De regen viel eerst nog best mee, hondjes lekker naast de kar, en gaan met die banaan..
Afbeelding

Maar al vrij snel hield het op te miezeren, en begon het steeds meer op regen te lijken. Tel daarbij op dat we naar het westen rijden, en de wind uit het noorden kwam... Gerard werd nat :D :D (Ergste is nog wel dat ik dat gisteren al bedacht had.. zo van ik zit aan de goede kant van de wagen :D)
Dus Gerard ging toch maar in regenmodus..
Afbeelding

Tja, van een beetje water smelten we niet, goed tegen de hooikoorts.. etc etc.. En levert 50 tinten groen landschappen op..
Afbeelding

Na zowaar in 1x goed gereden te zijn in Oosterhesselen (zo`n klein dorp, maar vorig jaar gewoon 2x fout gereden :D :D ) kwamen we al gauw aan bij het bos waar we pauze wilde houden.
Afbeelding

Eerst moesten we nog door 3 wildroosters. Vorig jaar was het uitspannen - paarden door het hek naast het rooster - kar over rooster - weer inspannen. Of ze het hek nou aangepast hadden zodat de opening groter was, of ik door het poedersuiker gewoon niet uit wilde spannen en daardoor meer durfde weet ik niet, maar we zijn met de aanspanning door de hekken naast het rooster gegaan.. en het paste allemaal net :D Maar dat is genoeg.

Direct daarna was al de pauzeplek in het bos.. Het stikte van de muggen, maar gelukkig hadden die meer trek in paardenbloed vandaag.. sorry dames.. Tijdens de lunch het natuurlijk met Gerard over het weer gehad, ach zegt hij, zolang de druppels niet horizontaal langs komen vind ik het best..

Na de lunch nog weer een wildrooster, maarja daar draaide we onze hand niet meer voor om :D
Afbeelding

Al die hekken waren voor de wildbegrazers, die ook heel mooi bomen kunnen snoeien :D
Afbeelding

Omdat het zo slecht weer was ondertussen, moesten de honden verplicht op de kar blijven.. Al was vooral Garuda het daar niet mee eens..
Afbeelding

De rit van vandaag was best lang, met aan het einde een soort hoofdbaas bestaande uit een zandpad van een paar kilometer lang waar de dames flink op hebben staan werken vorig jaar omdat hij zo mul was. Om ze niet teveel te belasten vandaag, in het bos besloten om niet het zandpad te pakken.. Maar dat hield dan in dat we een heeerlijk keienpad kregen.. trillen maar.. :D :D
Afbeelding

En toen.. kwamen we uit het bos.. En bleek het ondertussen harder te zijn gaan waaien en regenen.. Waardoor de druppels horizontaal onder de luifel lang kwamen vliegen.. _O- Nouja, op het moment zelf keek ik meer zo :\

Nouja, niets aan te doen, maar gewoon doorrijden, door Nieuw Balinge, achtervolgd door een vrachtwagen die zo kort op reed, dat hij bijna aan kon haken.. En toen doemde in de verte de eindbaas op... Met spanning keken we naar het pad, zou het genoeg geregend hebben dat hij iets minder zwaar zou zijn.. En echt, onder het natte laagje zand was het nog droog en stoof het nog steeds bij elke stap. Gelukkig door de regen was hij nu wel veel beter te doen dan vorig jaar! Leve de regen :=
Afbeelding

Daarna was het nog maar een kort stukje verhard..
Afbeelding

Zeiknat, met ijskoude voeten en handen, reden we het terrein van de camping op. De kar tactisch neergezet op de wind, en eerst maar eens opgewarmd met een lekker bakkie thee en koffie. Daarna was het tijd voor avondeten. Via de livestream was te zien dat we lekker pannenkoeken gebakken hebben :D Ging bijna goed hahaha

Nou, zo lekker slapen, en dromen van een droge rit voor morgen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:32

Mooi verslag! , je kan goed mennen als je door dat hek past :P .

Lekker slapen dan maar *\o/*

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:44

Heerlijk verslag, met leuke foto's!

Wel balen van de regen

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 23:57

Buiten 10 graden, voelt als 8.. Brrr. Dacht al zo iets, als ik uit adem ontstaat zo'n mooi pluimpje..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:12

Bikkels!!! Brrrr
Hebben jullie het warm genoeg?
Leuk om het avontuur weer te kunnen volgen!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:59

Je schrijft zo leuk! Jammer dat ik tip topic vandaag pas ontdek, had graag met jullie meegekeken tijdens de rit naar Sleen, heb daar zelf ook vaak gereden toen ik nog ik in Odoornerveen woonde :D Hopelijk hebben jullie vanaf morgen wat beter weer!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 03:16

Sterkte met deze koude nacht.
@liesje je kan via de link ook de filmpjes terug kijken.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 03:42

Geweldig! Mooi z'n vakantie ooit...
Lijkt me een onwijs mooie ervaring ik volg jullie vanaf nu ook onder de naam gentlegiant niet dat je dadelijk denkt wie is dat nu weer
Wat hebben jullie een onwijs gaaf span overigens tegen z'n billen kun je idd dag en nacht aan kijken als t moet met die knappe tinkers
Heel erg veel succes morgen!

Edit: wat ik me overigens afvraag hebben jullie n rem of iets? Of rem je met je roze klompjes op die knappe billen?

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 06:58

Wat een leuk topic en een heerlijke schrijfstijl! Ik hoop voor jullie dat het de rest van de tijd mooier weer wordt. Ik volg mee.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:01

Zo te zien vandaag een mooie droge dag! Geniet ervan! Ik zal aan jullie denken terwijl ik de hele dag aan het werk ben.....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:11

Hier ook weer een volger met dank aan de link op Facebook :) heerlijk weer zo'n poosje meelezen met jullie avonturen :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:55

Haha dat enge lachje op de wc :)) ik zou me ook rotgeschrokken zijn :+

Maar man man, wat is dit toch ook onwijs gaaf. Dat dit zomaar kan. Paarden voor de huifkar en gaan. Echt mijn droomvakantie <3 heerlijk om te volgen. Je schrijft her ook allemaal geweldig op :D

Hopelijk vandaag beter weer :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:45

Veel plezier weer vandaag!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 08:50

Bij koud weer hoort havermout!!

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:57

Haha, dat kommetje :P Eet smakelijk!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:57

GOede morgen, eet smakelijk :)
Mooi verslag van gisteren.
Maar het weer werkt nog steeds niet echt mee :(

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:06

Ik weet niet wat voor een weer het daar is, maar hier is het in ieder geval droog!
Hmm, havermout :9 Eet smakelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:09

Oh lekker ! Eetse

DogWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:13

Eet smakelijk en een hele fijne droge dag toegewenst

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:15

Haha, dat lachje op de wc, ik had waarschijnlijk in m'n broek gepiest! :+

Fijne dag vandaag, hopelijk houden jullie het droog! :j
Oh,en eetsmakelijk natuurlijk! :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:18

Mooi verslag van gisteren! Eetsmakelijk en veel plezier vandaag hier is het droog

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:25

Wat een prachtig weer hebben jullie erbij zeg *not* :D

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:25

Ik volg jullie overige dagen nog mee! Wat leuk om dit zo te doen heerlijk!
Net even alle posts bijgelezen hoelijk een betere dag voor jullie vandaag.
Hier in drenthe is het wel droog maar niet echt zonnig.. :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:42

Je moet maar zo denken: slechter dan vorig jaar kan niet, dus het kan alleen maar meevallen :+