Nou, het verslag van vandaag begint gisteravond.. Nog even gauw plassen voor het slapen gaan.. Vanaf een centrale ruimte kun je de wc ruimte in, waar ze graag van willen dat je het licht uitdoet bij vertrek. Ik stap dus de donkere ruimte in, met mijn hand de muur afzoekend naar de lichtknop. Hoor ik toch zachtjes een heeeeeel eng lachje.. WTF??!! Mijn nekharen komen overeind, maar wat bleek
Ze hadden speakers in de wc ruimte hangen waaruit muziek kwam, om precies te zijn sky radio. En toen ik naar binnen kwam, eindigde net het nummer Thriller van Michael Jackson.. En dat eindigt met.. Ja precies... een eng lachje

Na zowaar een goede nacht, waarbij het zo hard regende dat ik niet eens de wekker kon horen tikken door de herrie van de druppels op het zeil, werden we rond 8 uur wakker. Na een lekker bakkie thee en koffie de plaatselijke AH overvallen voor lekkere broodjes, spullen voor het avondeten en wat lekkers.. En nee, geen afwasmiddel want dat hadden we gisteren al van huis mee genomen.. 
Net als vorig jaar was het inspannen en vertrekken na het ontbijt voor onze mede-campinggasten erg interessant, en werden we gefilmd 
Ik was al meteen in regen-modus, met menschort, laarzen en regenjas, maar Gerard begon koppig met alleen laarzen..

De regen viel eerst nog best mee, hondjes lekker naast de kar, en gaan met die banaan..

Maar al vrij snel hield het op te miezeren, en begon het steeds meer op regen te lijken. Tel daarbij op dat we naar het westen rijden, en de wind uit het noorden kwam... Gerard werd nat
(Ergste is nog wel dat ik dat gisteren al bedacht had.. zo van ik zit aan de goede kant van de wagen
)
Dus Gerard ging toch maar in regenmodus..

Tja, van een beetje water smelten we niet, goed tegen de hooikoorts.. etc etc.. En levert 50 tinten groen landschappen op..

Na zowaar in 1x goed gereden te zijn in Oosterhesselen (zo`n klein dorp, maar vorig jaar gewoon 2x fout gereden
) kwamen we al gauw aan bij het bos waar we pauze wilde houden.

Eerst moesten we nog door 3 wildroosters. Vorig jaar was het uitspannen - paarden door het hek naast het rooster - kar over rooster - weer inspannen. Of ze het hek nou aangepast hadden zodat de opening groter was, of ik door het poedersuiker gewoon niet uit wilde spannen en daardoor meer durfde weet ik niet, maar we zijn met de aanspanning door de hekken naast het rooster gegaan.. en het paste allemaal net
Maar dat is genoeg.
Direct daarna was al de pauzeplek in het bos.. Het stikte van de muggen, maar gelukkig hadden die meer trek in paardenbloed vandaag.. sorry dames.. Tijdens de lunch het natuurlijk met Gerard over het weer gehad, ach zegt hij, zolang de druppels niet horizontaal langs komen vind ik het best..
Na de lunch nog weer een wildrooster, maarja daar draaide we onze hand niet meer voor om 

Al die hekken waren voor de wildbegrazers, die ook heel mooi bomen kunnen snoeien 

Omdat het zo slecht weer was ondertussen, moesten de honden verplicht op de kar blijven.. Al was vooral Garuda het daar niet mee eens..

De rit van vandaag was best lang, met aan het einde een soort hoofdbaas bestaande uit een zandpad van een paar kilometer lang waar de dames flink op hebben staan werken vorig jaar omdat hij zo mul was. Om ze niet teveel te belasten vandaag, in het bos besloten om niet het zandpad te pakken.. Maar dat hield dan in dat we een heeerlijk keienpad kregen.. trillen maar..

En toen.. kwamen we uit het bos.. En bleek het ondertussen harder te zijn gaan waaien en regenen.. Waardoor de druppels horizontaal onder de luifel lang kwamen vliegen..
Nouja, op het moment zelf keek ik meer zo
Nouja, niets aan te doen, maar gewoon doorrijden, door Nieuw Balinge, achtervolgd door een vrachtwagen die zo kort op reed, dat hij bijna aan kon haken.. En toen doemde in de verte de eindbaas op... Met spanning keken we naar het pad, zou het genoeg geregend hebben dat hij iets minder zwaar zou zijn.. En echt, onder het natte laagje zand was het nog droog en stoof het nog steeds bij elke stap. Gelukkig door de regen was hij nu wel veel beter te doen dan vorig jaar! Leve de regen

Daarna was het nog maar een kort stukje verhard..

Zeiknat, met ijskoude voeten en handen, reden we het terrein van de camping op. De kar tactisch neergezet op de wind, en eerst maar eens opgewarmd met een lekker bakkie thee en koffie. Daarna was het tijd voor avondeten. Via de livestream was te zien dat we lekker pannenkoeken gebakken hebben
Ging bijna goed hahaha
Nou, zo lekker slapen, en dromen van een droge rit voor morgen