Wauw, prachtige foto's! Vandaag is het echt lekker weer voor een heerlijke rit. Prachtige omgeving waar jullie zijn, lijkt me zo lekker om daar rond te rijden.
Zo zitten we nu.. Wat een straf he?! [ Afbeelding ]
Ik ben heel blij dat ik er niet bij ben, wat een afschuwelijke plek.....
Brenda_85
Geplaatst: 01-06-14 13:36
Wat een leuke foto's en wat een super omgeving!
pien_2010
Geplaatst: 01-06-14 13:37
Mooi hoe dat licht valt, prachtige plek. Erg mooi je uitzicht gisteravond op de sterren hemel. Veel gasten bij ons kunnen ook zo genieten van de heldere zomerluchten met de prachtige sterren hemel in de zomer. Dat komt omdat er dan dus weinig licht is van lantaarn enz. Echt heel gaaf datje dat hebt mogen ervaren. Geeft zo'n gelukkig gevoel. Erg moeten lachen om die Struisvogels. Zie het helemaal voor me en dan de paardjes zo van "joechée". Tja je kunt ze nog zo goed voorbereiden maar nieuwe rare dingen die je van te voren niet verwacht krijg je altijd. Zo stond mijn brave merens een keer stokstijf toen de reuk van de Leeuwenopvang op vakantie in Friesland onze kant uit kwam evenals het gebrul. Ik wist niet wat ik hoorde en rook en ben omgedraaid om eerst uit te zoeken waar mijn braverik zo van over de mik ging. Instinct dus en terecht vanuit hem gezien want Leeuwen zijn natuurlijk los heel gevaarlijk. Fijne dag verder jullie twee, maar dat gaat wel lukken. Geniet erg mee van jullie vakantie. Leuk vind ik het dus.
Alles gevolgd (vorig jaar ook), volgend jaar bij ons in Zuidlaarderveen langskomen hoor!
Parkje (bosje met brede rijpaden) met strandje/vennetje achter boerderijtje, parkeerplaats achter het huis (versteend), en catering (gebakken eitje?) voor jullie en de paarden (appels, wortels) en honden (ik heb zelf een paar Dobermanns... achter de hekken, ja!) een lekkere kluif of vlees of wat ze maar nodig hebben.
Via hier kun je een mooie route door het Prinsenbos (aan de Maandeweg gelegen)nemen. Dat kan zowel per kar of gewoon te paard allemaal.
Leuk, leuk, jammer dat ik zelf zo iets niet kan verwezenlijken (2 Dobermanns aan de lijnen naast een kar lijkt me geen goed idee), ook een stukje te paard op mijn eigen paard (Tinker x Fries kruising) mee oprijden lijkt me leuk. Denk er eens over, om de route voor volgend jaar door dit dorp mee te pakken.
Jullie zijn hartstikke welkom!
Veel plezier met de laatste restanten van de tocht, ik hoop dat het mooie weer zo blijft, KANJERS!
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-14 15:27
En weer terug bij de kar.. Paardjes staan weer lekker op de wei en wij zitten aan de koffie en thee.
En dan natuurlijk het goede nieuws: We blijven inderdaad een dag langer hier in Lhee, en gaan dus niet morgen maar overmorgen terug naar Zwiggelte! Mooi voor ons, want dan kunnen we nog een dag hier door bos en hei rijden.. En voor jullie een dag langer voordat we weer thuis zijn...
Superleuk verslag weer! Het is toch nog wel flink nat hier en daar zeg!
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-14 20:59
Nou, daar zit ik weer, laptop op tafel, menschort over de benen want als de zon weg is wordt het toch wel heel snel fris, en ondertussen de bedenker van Deet-antimug eeuwig dankbaar zijn voor zijn middel.. Want natte veengebieden zijn prachtig, maar hebben zo hun nadeel.. Dat je er bijna levend opgegeten wordt is er 1 van. Ik snap niet dat het hier niet stikt van hele dikke zwaluwen, ze hoeven er amper moeite voor te doen
Bij vertrek waren we zo ongeveer de lokale attractie op het trekkersveld (vind het zo`n mooie naam hahahaha), ouders en kinderen tesamen aan het kijken hoe wij aan het opzadelen waren.. Nog nooit een paard van dichtbij gezien ofzo? Er was 1 meisje, samen met haar vader, die vlak bij ons stonden. Ze wou zo graag naar de paarden, maar papa zei nee en ze luisterde super naar hem. Wou wel aanbieden dat ze er even op mocht, maar gezien het aantal andere kinderen zou dat betekenen dat we het eerste uur nog niet weg zouden zijn.. Gewoon maar opgestapt en gaan rijden dan maar..
We vertrokken met het idee om over het veld te gaan, en dan aan het einde linksaf richting het noorden.. Deel 1 ging heerlijk, zie ook de foto`s gemaakt op het veld die ik poste . Op de plek waar we links wouden, stond een infobord voor ruiters en menners, maar zo laag bij de grond dat je af moest stappen om het te kunnen lezen.. Is vast niet lang over nagedacht toen ze het neerzette.. De tekts was iets in de trant van: Bla bla bla onderhoud bla bla bla ruiterpaden bla bla bla afgesloten... AFGESLOTEN? En waarom zetten ze dat bord dan pas hier? En niet aan het begin van het zandpad?
Nou ja, terug rijden was geen optie, dus dan maar de route volgen.. En die stopte vrij snel bij een verharde weg.. Welkom in Eursinge, en red je zelf nu maar. Geen ruiterpaden bordjes of niets.. Gelukkig hadden we een kaart mee, zodat we in ieder geval een idee hadden waar we waren, en hoe nu verder te rijden.. Helemaal om het veld heen was mij net even iets te gortig, dus besloten verderop een onverharde weg te pakken en dan via een ander zandpad terug de heide op.. Dan hadden we wel een stukje dubbel, maar over de hei kun je niet vaak genoeg rijden wat mij betreft .
Het gekozen pad was wel leuk, half verhard en tussen de landerijen door.. Ik was wel blij dat we niet met de kar waren, want ik vermoed dat ik dan halverwege het onderstel verloren waren want de sporen waren erg diep, terwijl ertussenin erg hoog was. Voordat we de hei weer op gingen bij een beekje geluncht, en toen bleek het fietspad ernaast een soort fiets-snelweg de hei op te zijn.. wat een berg fietsers, en ongeveer de helft maakte een opmerking over de honden/paarden/combi (maar verdorie niemand over hoe goed ik er uit zag ).
Op de hei waren er een paar flinke plassen, en sommige net zo breed als het pad. De honden probeerde wel een droog randje te zoeken, maar Katinka sleurde ze gewoon de plas door als ze niet snel genoeg waren.. Ze zagen er weer niet uit, maar het mooie weer zorgde ervoor dat ze nog voordat we terug waren alweer droog waren.
Terug op de camping bleek dat bijna iedereen van het trekkersveldje (er op) uitgetrokken was en dus hadden we het veld bijna voor ons alleen. De tent van dat meisje met papa was ook al weg, maar zag de auto nog staan. Gauw even aangeboden dat ze er wel op mocht, en supertrots zat ze daar terwijl papa filmde hoe ze een rondje op Katinka reed.. Leuk man!
Tijdens de rit besloten dat we dus morgen nogmaals gaan proberen de bossen hier te bedwingen, en we dan dinsdag via Beilen naar Zwiggelte rijden. We gaan dan dwars door het centrum van Beilen, komt dat zien
En omdat ik geen foto`s gemaakt heb vandaag (op die paar na die al in het topic staan) nog een paar foto`s van gisteren dan maar..
Ideaal die buizen van de huif, om bijvoorbeeld de was aan te drogen..
Langs de bosrand bij Diever:
Vlak voordat we de ree zagen:
De buren tijdens de lunch:
Zijn ze niet mooooooooi?
Ciara die jeuk aan haar rug had..
Langs de hei:
Waar hele stoere geiten lopen
En mijn grote vriend radioantenne helemaal op de foto Je zou er maar onder wonen..
Iedereen trouwens nog bedankt voor de leuke reacties tot nu toe. Leuk te lezen dat het gewaardeerd wordt door jullie,en lig vaak dubbel van de lekker droge opmerkingen die langs komen
Jullie input wordt zeker gewaardeerd, ook al reageer ik er niet altijd op!