Werkvakantie ranch amerika

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gamova

Re: Werkvakantie ranch amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:33

Romytjuuh ik kreeg de tip te vertellen dat ik bij verre familie/vrienden op bezoek ging om daar mijn vakantie door te brengen :)

Verder zou ik een werkvakantie gaan doen omdat ik wel geld heb voor vervoer maar geen geld voor verblijf/huur paarden etc.
Daarom zou een werkvakantie tegen kost en inwoning zijn wat ik wil zodat ik het meest uit mijn geld haal, dan zou ik namelijk alleen geld kwijt zijn aan de reiskosten en verder kunnen genieten en daarbij wat werk te doen! :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:57

ja mijn trip was inderdaad best prijzig. het is heel moeilijk om gewone ranches in Argentinië te vinden, er is op de meeste plekken niet eens internet, laat staan dat Estancia een website heeft en de patron een e-mail heeft waar je naar kan mailen. het voordeel was dat als immersion volunteer kom je bijna niet in aanraking met de veel betalende gasten. dus je merkt niet dat je op een dude ranch zit ;). je hebt ook mounted volunteer en de werkzaamheden zijn dan paarden opzadelen en gasten mee op tripjes nemen. daar had ik geen zin in :'). ik snap heel goed dat ik voor Ranquilco heb betaald. eigenlijk ben je een soort last die de gaucho's vooral de eerste weken moeten meeslepen. je houd dus het werk meer tegen als dat je echt meewerkt. maar ze zijn heel geduldig haha, vooral met mij moest dat soms wel. ik heb ook geen rot werk moeten doen als hekken maken, of verven of huizen bouwen, gaten graven etc. dat hoefde allemaal niet persee. valt er toch een hoop 'druk' van je af hoor. we konden ook voor de lol met de paarden gaan zwemmen, en we mochten ook gewoon lekker relaxed doen, 's avonds feestjes. wijn drinken te paard etc.

er zijn ook wel goedkopere Estancias, of die gratis zijn. maar die zetten je ook gerust een week aan het verven. of omdat ik 19 was, was ik nog niet oud genoeg, of je moest meer als 3 maanden kunnen, maar dat kon ik niet, want had maar 2 maanden voor die stage. ik heb gewoon 2 maanden onbezorgt over de pampas rondgecrost. dat vond ik het geld meer dan waard!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:04

mij lijkt het juist leuk om buitenritten te leiden :j dat lijkt me zo gaaf... Echt... wauw. Ik ben redelijk goed in wegen onthouden gelukkig :') Ik vind ook alleen buitenritten leuk, in een bak trainen vind ik doodsaai, ik wil iets doen, niet rondjes rijden en beetje schakelen tussen gangen :') vind ik geen ruk aan :')

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:36

meestal als we gingen rijden, was het òf om van a naar b te gaan (en daar werk te doen, of voor een feestje) òf om dieren van a naar b te brengen.
het allergaafste wat ik ooit met een paard heb gedaan is de paarden uit de vallei in de corral bregen. dan rij je er naar toe. gaan ze keihard galloperen want ze weten al wat er gaat gebeuren, ga je er keihard achteraan. dat is echt zon whoohooo moment. heel veel vee werk in andere landen wordt al met dirtbikes en quads gedaan,. bij ranquilco hebben ze die niet. dus het is echt werken met je paard. je moet er wel rekening mee houden dat er op buta majin(waar in november alle dieren heen gaan) geen elektrisiteit is. je eet dan elke dag met kaarslicht enzo. je krijgt ook niet het meeste luxe eten, en je moet ook niet vies zijn van stukjes vet in je vlees. en je kan niet overal bellen, er zijn in de omgeving een paar bel-bergen maar je moet maar net weten waar je heen moet.

koeien en geiten drijven is wel minder spectaculair. maar die wil je natuurlijk ook niet gek maken.ik heb 1 dag, 11 uur achter de geiten aangesjokt.

ik zie dat je fotografeerd, misschien kun je kijken op de website van eddie(andere volunteer) die maakt ook best mooie fotos, en heeft een blog.

http://eddiethornton.com/site/

mijn foto's staan op mijn facebook:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 650a943b68

dit is mijn blog:
920827541.blogspot.nl

en nog een blog van een ander nederlands meisje:
nieninargentien.waarbenjij.nu

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:56

Op een duderanch lijkt me ook wel leuk om te werken. Maar ook zo'n cattle ranch (oa cattle drive) echt zoooo cool. Maar ja, ik heb een vaste baan en kan dus geen drie maanden weg en daarnaast zou ik ook niet echt alleen durven. haha.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:13

Wauw die Eddie maakt inderdaad prachtige foto's heerlijk om naar te kijken. Moet een mooie ervaring zijn geweest zeg :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:28

Romytjuuh schreef:
Heb vandaag drie duderanches gemailt. Ik heb het liefst een niet touristische ranch maar die zijn erg lastig te vinden via Internet. Hoe zit het trouwens met VISA? Ik zou gewoon 3 maanden op toeristenvisum willen gaan maar wat dien je dan te vertellen bij de douane? Dat je vakantie gaat vieren? Dat je over 3 maanden terug gaat? Heb namelijk enge verhalen gehoord dat mensen gewoon terug gestuurd werden naar NL?

Vrienden van mij runnen in Kansasn, Amerika een guest ranch; heel basic, maar wel met koeien en natuurlijk paarden en zoeken vaak mensen om daar te helpen. Het is een niet echt toeristisch gebied, maar je kan daar dus echt onder een Amerikanen en cowboys leven.
3 maanden mag zonder visum: "gewoon" op vakantie bij vrienden. Niet over Atlanta vliegen want daar doen ze vaak moeilijk. Er zijn wat mensen die in Kansas zijn ( geweest) die kunnen ja, als je dat wil veel informatie over alles geven.

Ashti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:08

stipje!

moniek111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:51

Hoi allemaal,

Ik ga dit eens volgen!!
Ik wil namelijk erg graag minstens een maand naar een ranch om daar te werken gewoon als vakantie.
Er even tussenuit nu duidelijk is dat het na scheiding en einde contract op mijn werk even tijd is voor mij.

Wie kan me helpen om op korte termijn te vertrekken.
Hoor jullie graag :D

Groetjes

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 00:03

moniek111 schreef:
Hoi allemaal,

Ik ga dit eens volgen!!
Ik wil namelijk erg graag minstens een maand naar een ranch om daar te werken gewoon als vakantie.
Er even tussenuit nu duidelijk is dat het na scheiding en einde contract op mijn werk even tijd is voor mij.

Wie kan me helpen om op korte termijn te vertrekken.
Hoor jullie graag :D

Groetjes

Om el arab!
we hebben nog plaats denk ik!

www.OmElArab.com!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 06:47

Hoe is het daar NewYork?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:50

Hallo,
Ik doe dit jaar eindexamen en heb dus een lekker lange tijd vrij. Ik heb mijn baantje in de supermarkt al opgezegd omdat ik ECHT niet de hele dag binnen wil werken. Toevallig zag ik dit topic, en werken op een ranch in het buitenland is natuurlijk geweldig, maar kost het niet alleen maar meer geld?
Ik snap best dat het goedkoper is dan zelf op vakantie gaan, maar met vliegen en alles lijkt het me dat (al werk je daar 1 a 2 maanden) de reiskosten er nog niet uithaalt, of zit ik nu erg fout.

Mocht ik dus fout zitten, is dat dan iets voor mij? Ik kan vanaf 11 juni tot 1 september en word 10 juni 19 jaar. En ik spreek vloeiend Engels, dat is natuurlijk ook handig in Amerika.
Het lijkt me erg leuk, maar ook een erg onmogelijk droom :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:26

Je mag niet betaald werken in Amerika en in veel andere landen. Je werkt dus vrijwel altijd voor kosten en inwoning. Oftewel, je komt met net zoveel, zo niet minder geld terug als je heen gaat :D

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:43

Marit schreef:
Je mag niet betaald werken in Amerika en in veel andere landen. Je werkt dus vrijwel altijd voor kosten en inwoning. Oftewel, je komt met net zoveel, zo niet minder geld terug als je heen gaat :D

tot zo ver dan die droom :+ al is het een geweldige optie als ik ooit eens op vakantie wil naar Amerika.
Hoezo mag je niet betaald werken in Amerika? Je kan daar toch wel een vergunning voor halen als je dat echt langer wilt gaan doen?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:58

Nope, dat is niet meer. Je mag nu voor maximaal 3 maanden naar Amerika, en geen dag langer. Werken mag niet, dus bij de douane moet je zorgen dat je niet 'gepakt' wordt. Stage worden speciale visums voor verloot, 1 op de weetikveelhoeveel studenten krijgt die, de kans is ontzettend klein.

Dus ja, het is nog niet zo makkelijk :')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:35

Marit schreef:
Nope, dat is niet meer. Je mag nu voor maximaal 3 maanden naar Amerika, en geen dag langer. Werken mag niet, dus bij de douane moet je zorgen dat je niet 'gepakt' wordt. Stage worden speciale visums voor verloot, 1 op de weetikveelhoeveel studenten krijgt die, de kans is ontzettend klein.

Dus ja, het is nog niet zo makkelijk :')

ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar god wat kunnen die Amerikanen toch zeuren zeg :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:49

Nou ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar deden ze het in Nederland ook maar, dan zaten we nu niet met asiekzoekerscentra vol :+

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:20

Marit schreef:
Nou ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar deden ze het in Nederland ook maar, dan zaten we nu niet met asiekzoekerscentra vol :+

en zo heeft elk land wel weer iets :Y)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:27

Ik zit er over na te denken voor een aantal maanden (3 tot 6) te werken/wonen in Canada/Amerika (volgens mij was Amerika strenger voor visums?) , maar nu lees ik van alles over te laat zijn met visums aanvragen, wat voor een visum je beter moet hebben, werkplekken etc. Ik wil dit echt doen om meer te zien, en doe het niet voor het geld maar voor de ervaring en de plaats(en). Dus een soort werkvakantie zonder inkomsten (met paarden). Begin juli wordt ik 18 en wil een beetje van alle seizoenen iets, dus eind zomer tot begin voorjaar. Maar waar moet ik beginnen? Als iemand mij hier over een beetje wijzer kan maken alvast bedankt!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:39

Als je langer dan 3 maanden wil valt Amerika sowieso af, daar mag je niet langer dan 80 dagen verblijven. In Canada kan dat wel!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:40

Marit schreef:
Als je langer dan 3 maanden wil valt Amerika sowieso af, daar mag je niet langer dan 80 dagen verblijven. In Canada kan dat wel!

Ja daarom ook 3 tot 6 maanden, ligt er maar net aan waar ik ga dus :) (en of het bevalt).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:47

je mag max 90 dagen in amerika verblijven :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:56

Gehe dat is toch wat er staat?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:57

nee, staat 80 :P

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:01

lifaya schreef:
nee, staat 80 :P