manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

raikoo

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:06

Ik heb het niet helemaal door gelezen... Maar ik ga zondag een strandrit maken. Wie weet welke paarden daar een beetje normaal zijn niet dat je ze niet meer terug krijgt. Ik heb er wel al vaker duinritten gemaakt.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:41

Ik zat op bonny, een pony. Maar die kreeg je wel goed terug ook promis? De fjord ging toen heel makkelijk terug

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:02

bonnie is er helaas niet meer, maar prommes wel, die is iid erg leuk, wie ook leuk zijn, bella is ook een fjord is erg braaf. sonja is een kwpn wel voorwaarts maar op je pinken te rijden, morena is een paard wat onwijs hard gaat op het strand maar ook gewoon kan stappen.

raikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:47

Jaa ik weet dat bonnie der niet meer is:( heb ik ook een keer een duinrit opgemaakt. Ik heb op Teddy,Morena,Sonja,tjibbe,bonnie en bella eens gereden.Maar ik had gehoord dat Bella niet meer zo lief is buiten?.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:00

Ze is super braaf heb haar vorige week donderdag nog mee gehad met kinderrit ze rijd zo super relaxt.
ze heeft eentijd gehad dat ze aan het pubere was maar dat is ze nu absoluut niet meer.

raikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:08

Ow okee ik heb er vorig jaar erop gereden toen was ze ook super lief!! dus die kan dan ook mee naar het strand!?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:11

Jaa en er zijn ook een hoop nieuwe die erg leuk zijn dus kan je beter op stal zelf even kijken naar de mogelijk heden

raikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:24

Okee

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 03:27

Is Arthur er eigenlijk nog?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:13

Die is er zeker nog en sjaak ook!

AlineC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:05

mijn vriendin en ik willen daar ook maar 1 vraagje: zijn er ook grotere paarden daar? mijn vriendin en ik passen namelijk niet meer op een c pony (vind ik een beetje zielig) en ik rijd thuis ook altijd op een fjord en haflinger dus wil eigenlijk wel eens wat anders...

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:56

Ik raad jullie persoonlijk manege Heemskerk af. De paarden zien er slecht uit, de stallen en de zadels/hoodstellen ook.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:46

ze hebben 2 hele grote kwpners. ook hebben ze andere grote paarden van rond de 1,70

mvhove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:26

Ik heb gister samen met een vriendin een strandrit gemaakt bij manege heemskerk. Zij was hier al eerder geweest ongeveer een jaar geleden en was daarover tevreden. zij had toen op sietske (fries) gereden en ging hier deze keer weer op. De mevrouw die ons ontving liet mij mable zien (fries x lusitano) en ik was meteen verkocht. We moetsen inderdaad zelf poetsen, opzadelen ed. Vindt ik de normaalste zaak van de wereld want als je ervaring heb weet je welk riempje waar aan vast moet. Na een rondje stappen in de bak mochten we naar buiten.

Onderweg moet je door 2 hekken heen, hier was geen uitleg over gegeven. Het was dat mijn vriendin nog van de vorige keer wist hoe ze werkte, maar uitleg hierover was niet overbodig geweest. De kaart die me mee krijgt is inderdaad niet heel duidelijk maar met een beetje richtingsgevoel kom je er wel. Het pad naar het strand was niet duidelijk beschreven maar hebben wij uiteindelijk wel gevonden.

De paarden waar super braaf en goed te rijden. Soms willen ze liever de korte route pakken maar als je consequent bent (we hadden geen zweepjes mee, en ook niet nodig) gaan ze de kant op waar jij ze heen stuurt.
Op het strand waren ze in het begin iets druk en beetje dribbelen maar goed te houden. Verder hebben we bijna de hele 3 uur de paarden met een losse teugel kunnen rijden (ook op het tsrand. Stilstaan in inderdaad niet hun hobby maar ze zijn goed terug te nemen. Ze waren totaal niet schrikkerig of onvoorspelbaar. Al met al dus zeker een positieve ervaring.

De stallen (stands) zijn inderdaad wel aan vervanging toe maar de paarden die ik heb gezien, en waar wij op reden zagen er goed uit.

Wij zijn zeker van plan om nog een keer terug te komen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:32

Ik kan er niks aan doen, maar dit doet me sterk denken aan een paar maanden geleden :')

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:36

Vivian__ schreef:
Ik kan er niks aan doen, maar dit doet me sterk denken aan een paar maanden geleden :')

:Y)

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:44

ik heb mijn paardje gekocht bij manege heemskerk.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:07

loveyou174 schreef:
ik heb mijn paardje gekocht bij manege heemskerk.

Waarom als ik vragen mag?
Ik zou geen paard willen uit die stal... Door iedere idioot bereden, slechte stalling, slechte voeding, slecht verzorgd. En alleen voor een leuk prijsje..?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:06

Ik zou het ook zo doen hoor, paard heeft een goede conditie, lopen vaak ook niet zo'n oude tussen en ze zijn verkeersmak en meestal braaf op buitenrit.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:13

Waarom zou je daar dan geen paard kopen? Idioot bereden, slechte stalling, slechte voeding, slechte verzorging is dan toch voor zo'n paard dat door een particulier wordt gekocht verleden tijd? (Als er al sprake van was, ik ken de stal niet.) Hou je hoogstwaarschijnlijk een verkeermak en braaf op buitenrit zijnd paard aan over waar je jaren plezier van kan hebben.

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:04

het was een jong paard 3 jaar oud dus waarom niet?
de klik was er dus waarom zou ik der niet gekocht hebben
en tja de stalling daar ik heb er 4 maanden gestaan de stallen werden netjes gedaan.
maar ik wou toch voor meer buitenbakken gaan.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:38

Hey,
Hebben een paar van jullie misschien foto's van de stallen?
En foto's van de bak etc
Is er btw een binnenbak?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:55

Weet je zeker dat je die foto's wilt rianne? :')

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:01

Vivian__ schreef:
Weet je zeker dat je die foto's wilt rianne? :')

Ja ik wil het zeker :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 06:48

Er is geen binnenbak.
Ik was laatst op vakantie in Heemskerk en we zijn ook een keer langs de manege gewandeld. Ik ben expres niet naar binnen gegaan, maar het zag er beter uit dan in mijn herinnering. Ik denk dat er dus inderdaad wel het een en ander veranderd is. Ik zag ook mooie buitenstallen en die kon ik me niet herinneren.