[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yenopi

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:40

+:)+

ja dat mogen van jezelf is een hele kunst ;-) dat vindt ik ook het allerlastigste stukje ... ik ben altijd bang dat ik Yentle tekort doe mutsig hé ? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:49

Ja dat ken ik.
En was eerder ook giga gevoelig voor mening van anderen...als die zeiden dat ik 'gewoon moest gaan rijden, terwijl ik met bibbers ernaast stond ging het dus mis.
Nu durf ik eerlijk te melden dat ik niet durf en doe ik niks meer tegen mijn zin in, een ander hoeft mij niet te pushen...

POny heeft trouwens vanochtend een lesje op ponyclub gelopen met dochtertje van kennis.
Zo leuk.
Alleen jammer dat het een beetje typisch was dat de instructrice wat typisch les gaf..
(pony moet naar de tandarts,spert mond wat open...haar advies hierop 'neusriem omdoen en strak'.)
-O- :n

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:53

Beetje jammer is dat weer. :(:)

Zo de hoefsmid is er zo, dan hoop ik dat Zem straks weer helemaal goed loopt en ga ik een klein rondje buiten doen. :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:22

Wegens omstandigheden is het bokken er een beetje bij ingeschoten afgelopen 2 weken.
Hier gaat het goed.
Lekker lesje gereden met mn pony, lange bosrit, paar keer zonder zadel op pad geweest en vandaag lekker gepoetst.
Wat een rotweer is het de laatste dagen he!
Hier rijd ik trouwens ook gewoon wanneer ik zin heb, niks mis mee hoor, de paarden moeten een hobby blijven, geen verplichting.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:28

Ik ga ook niet iedere dag naar stal, maar de afgelopen weken natuurlijk wel omdat judy ziek was/geopereerd was. Het gaat gelukkig weer een stuk beter, laatste controle was ook goed. Vanmiddag 3 kwartier gewandeld, kijken of we weer wat kunnen opbouwen :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:31

Pff het stormt goed hier zeg.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:39

Nu heb ik geen eigen paard maar ik ga doorgaans ook niet iedere dag.
Momenteel heb ik grotendeel de zorg dus ben ik er elke dag eventjes maar normaal gesproken rijdt ik meestal 2 of 3 keer in de week. Ligt aan het weer/mijn tijd/mijn zin.
Afgelopen week geen tijd gehad om te rijden en dat vind ik erg vervelend!!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:26

Pff lastig hoor. Maar inderdaad paarden zijn een hobby en het moet leuk blijven.

Morgen hebben we een oefen TREC. Ben benieuwd, zowel mijn vriend en ik zijn door een of ander beest geprikt. Vriend heeft een dikke enkel en kan niet lopen en ik op mijn bovenbeen. Lekker handig :P Dus vandaag een luie dag op de bank.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:30

Ik ga wel dagelijks naar stal en daar is het in elk geval uitmesten (winter: stal, zomer: weide). Rijden doe ik regelmatig, dat ligt ons toch beter dan tutten.

De komende weken wordt het longeerwerk, fietsen en stapwerk want m'n zadel ligt bij CountryMill om opnieuw gevuld te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:31

yenopi schreef:
+:)+

ja dat mogen van jezelf is een hele kunst ;-) dat vindt ik ook het allerlastigste stukje ... ik ben altijd bang dat ik Yentle tekort doe mutsig hé ? :o

Anoniem schreef:
Ja dat ken ik.
En was eerder ook giga gevoelig voor mening van anderen...als die zeiden dat ik 'gewoon moest gaan rijden, terwijl ik met bibbers ernaast stond ging het dus mis.
Nu durf ik eerlijk te melden dat ik niet durf en doe ik niks meer tegen mijn zin in, een ander hoeft mij niet te pushen...

Het kost echt zo veel inzicht in jezelf, zelfkennis en zelfvertrouwen voordat je zoiets kunt toegeven. Je onbewuste weet het meestal veel eerder dan je het bewust weet.

Op deze manier ben ik trouwens met paardrijden begonnen, ik werkte altijd veel met computers (programmeren, slimme dingetjes bedenken, gamen, enz). Programmeren ook in mijn vrije tijd omdat ik het leuk vindt, maar als je de hele tijd met hetzelfde bezig zijn gaat gewoon aan je trekken. Teruggaan van 5 dagen in de week werken naar 4 dagen en meer sporten (fietsen, paardrijden) was ook het beste wat ik heb kunnen doen. Af en toe doe ik nog steeds dingen in mijn vrije tijd op de computer omdat ik het nog steeds leuk vindt, maar echt veel en veel minder dan eerst. Computerspelletjes speel ik bijna helemaal niet meer.

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:26

Silence: ik zou als ik jou was het nog even aankijken je kunt de keuze altijd nog maken en zolang je paarden het nog goed hebben.

Ik ga wel elke dag heen want ik 'moet' alles zelf doen, en ik vind het heerlijk even tot rust komen. Ik heb eigenlijk ook nooit het probleem dat ik even geen zin heb meestal ga ik heen en dan twijfel ik nog heel lang wat ik ga doen want ik wil wel een buitenritje maken maar ik heb ook wel zin in springen, dressuur of longeren etc.

Ik heb gisteren en vandaag niet gereden beide dagen geen tijd gehad...

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:56

Kim_Evendi schreef:
Nou ga ik natuurlijk nooit een mooie kleur vinden die nog niemand heeft, maar iets een beetje origineels zou wel leuk zijn, dus als iemand nog leuke (felle) kleurencombi's weet voor een (beetje rood achtig) vosje?

.

Ik vind blauw altijd heel mooi op vos. Je kan kijken of je ergens IJslands blauw kan vinden, dat is een hele frisse kleur (en IJslands is altijd goed :P )
Hier een voorbeeld van kleur:
Afbeelding

Silence, moeilijke situatie. Jammer, net nu je er weer zo'n zin in had. Het meest ideale zou zijn als je voorlopig niet met een lastig gevoel zou hoeven lopen over dat je eigenlijk toch vaker zou moeten gaan/meer aandacht aan ze zou moeten besteden. Als het nog niet goed voelt om ze te verkopen, zou het dan wat kunnen zijn om ze voorlopig in de kudde te zetten, waar je weet dat ze goed verzorgd worden en zo ver weg dat je er alleen heen kan als je dat goed inplant? Zodat je niet meer met dat stemmetje achter in je hoofd zit ? Door (letterlijk) afstand te nemen, kan je na een tijdje (ws na minimaal een half jaar) veel neutraler kijken naar wat je nou echt wil met ze en met de hobby 'paarden' in het algemeen. Er is zo'n opfok in de Eiffel waar mensen erg enthousiast over zijn, misschien is dat een optie ?
Laatst bijgewerkt door Nado op 22-06-13 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:04

Ik heb zoon soort kleur (koningsblauw, maar is echt bijna dat als hierboven) als tuigonderlegset voor mn vosje.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:16

Wauw, jullie zijn hier behoorlijk aan het kletsen geweest! Welkom Robijntjah, en stoer om de Eersel-Postel te gaan rijden! Respect voor hoe je nu weer rond rijdt na je ongeluk een tijd geleden!

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:32

Oh helemaal vergeten maar welkom robijntjah! Ik volg je topic ook nog steeds en ik vind het echt super dat je zoveel doorzettingsvermogen hebt!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:19

Robijntjah welkom.

Soms heb je van die moment dat je dat monster achter het behang kan plakken 8)7 en soms kan hij zo lief en voorzichtig zijn met de baas. <3 <3 <3

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:18

Ja weet je wat het is...
Ik heb er ook over zitten te denken om ze ergens op de wei te zetten :j
Alleen dan zit ik zonder stal als ik ze toch besluit terug te halen.
Das het lastige.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:23

Kim,turquoise vind ik persoonlijk erg mooi. :j

Ik heb blauw met bordeaux,matcht naar mijn idee goed bij een donker paard :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:28

Unieke kleurcombi's moet niet zoeken, ga gewoon voor iets wat je mooi vindt en wat past bij je paard. Ik zou voor een vos nooit kiezen voor rood en bij mijn bruine merrie staat (appeltjes)groen afzichtelijk. Iemand anders denkt daar vast weer heel verschillend over.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:35

Ik heb vanmiddag lekker een uur met Yentle gewandeld in de stortregen ! Heerlijk uitgewaaid en zeiknat ... maar wel genoten !

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:59

Ik nog altijd aan het twijfelen tussen morgen met Jack naar de paardenwijding (is 34km en eigenlijk is dit al maanden niet echt onder het zadel actief getraind) of vriendin gaan supporteren op wedstrijd..

Denk morgen ochtend aan de hand van het weer een beslissing te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:06

Wat is een paardenwijding?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:11

Je paard word dan zogezegd "gezegend" door kerk enzo maar voor mij gaat het om de oefening van grote groep paarden en de rit die daar op volgt.

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 06:10

Hier in Nederland vindt ook jaarlijks de paardenzegening plaats in de Weebosch in Noord-Brabant

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 07:43

Hier in het noorden hebben we dergelijke zegeningen niet echt geloof ik. Zou dat best leuk vinden om eens mee te maken.