Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:20

Ik ga een poging doen Endomondo weer aan de praat te krijgen.. Ik wil 19 juli héél graag een endurance wedstrijdje(impulsklasse 22km) starten hier in de buurt, en dan moet ik uiteraard wel voorbereid zijn.
Ik moet die 22 km in 2 en een half uur afleggen. Heb een tijd geleden 10 km in dik een uur gedaan met extreem veel stap, dus dat moet goed te halen zijn!
Hebben het voordeel dat we het terrein gewend zijn(heuvels, ondergrond, doorwadingen van een rivier etc), dus ik verwacht verder geen problemen! Gewoon komende 3 maanden het tempo nog wat opvoeren en de afstanden vergroten en dan komt dat helemaal goed!

Oh ja en nog lid worden van de KNHS en een trailer regelen hihi

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:12

Gaaf superassie! Veel succes met de training. Waar is de wedstrijd?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:14

Heijenrath, zuid limburg :)
Inmiddels heb ik Endomondo weer aan de praat gekregen dus weer lekker alles bijhouden vanaf nu!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:05

Mijn 2e rit gemaakt, sta nu op plaats 146 in de challenge

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:24

Wat leuk superassie! Het gaat zeker een stuk beter als een tijd geleden dan? Las dat je toen niet meer naar buiten kon, hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Veel succes met de endurance! *\o/*

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:40

macha6 schreef:
Wat leuk superassie! Het gaat zeker een stuk beter als een tijd geleden dan? Las dat je toen niet meer naar buiten kon, hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Veel succes met de endurance! *\o/*

Ja het gaat véél beter! Lijkt wel alsof ik een compleet ander paard heb :)
Ik heb het opgelost door -jammer genoeg- niet meer alleen naar buiten te gaan. Hij is zo veel relaxter met een maatje erbij dat het een stuk minder stress voor hem meebrengt en dus ook voor mij minder gedoe.
We hebben inmiddels een flink aantal heerlijke buitenritten gemaakt en ik ben zélfs bijna een heel veld(en echt een gróót veld) overgestapt met hem. Als je weet dat hij voorheen door het lint ging zodra er een veld voor zijn neus was snap je dat dit een hele opgave was. Op het laatste stukje werd het me toch echt even te veel qua spanning en dit voelde Andor ook dus toen ben ik afgestapt en heb even gelopen tot een 'veilig' plekje haha.

Inmiddels ga ik dus overal al met hem heen, door het dorp, tussen de velden, door het bos enz en we genieten echt! Helaas dus niet meer alleen, waardoor ik wel minder kan rijden dan ik zou willen maar ach, dat komt wel!

Trouwens even een vraagje tussendoor voor de endurance ruiters onder ons, ik wil dus binnekort die kennismakings rit meerijden, maar mag je hier ook 'samen' rijden? Dus met iemand 'meeliften'? Want anders denk ik dat ik voor veel 'enge' dingen met een stakende pony sta en ik weet niet of het toegestaan is om onderweg af te stappen? (aangezien hij dan wel langs het 'enge' gaat..)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:51

SuperAssie ik wil denk ik ook gaan meerijden daar :j

Je mag volgens mij best met nog iemand starten, misschien liggen de starttijden dan net na elkaar en moet je even rustig aan doen tot de ander bij je is.

Fijn dat het nu zoveel beter gaat :j

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:56

Oh wat leuk, misschien zie ik je daar haha!

Ja het gaat echt zoveel beter, ben ik echt blij mee. We zijn er nog lang niet, maar we kunnen in ieder geval lekker naar buiten, de rest komt vanzelf, eerst lekker veel kilometers maken!

Ik moet alleen nog even op stal bespreken of zij me misschien kunnen brengen, staleigenaars gaan als het goed is het weekend ervoor al erheen voor het Driving Event, dus ik moet even kijken of ze zin hebben nog eens op en neer te rijden(oké vanuit hier is het geloof ik nog geen half uur rijden haha). En dan moet ik nog een rijmaatje vinden(om te oefenen) dat rond mijn tempo ligt, aangezien mijn huidige rijmaatjes erg gezellig maar vooral ook langzaam zijn :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:30

Je mag gewoon tegelijk starten in de Endurance als je dat wilt en iemand hebt om samen te stsrten :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:33

Waaah onze eerste strandrit is een feit *\o/* Begin was wat spannend maar verder was ze súperbraaf. Voor de zekerheid wel de slof eraan gehad, één keertje nodig gehad om d'r terug te krijgen vanuit de galop waar ze nogal enthousiast was :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:44

Leuk, en nu vaker doen!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:45

Zeker voor herhaling vatbaar! Maar klein kwartiertje rijden voor ons dus dat is echt super :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:48

Jeej, wat leuk! Strand is toch altijd een aparte ervaring :Y) :))

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:03

SuperAssie, je mag ook afstappen. Ik las dit op een site dat het soms best prettig is voor jezelf en of paard om tussendoor er eventjes naast te wandelen! Als je maar tijdens controle punten en start-finish erop zit :)

Quote van http://www.endurancevereniging.nl/endur ... l=&start=2
Citaat:
Om uit een dip te raken is het heilzaam een stukje naast je paard te draven, dat ontspant de rug bovendien ook nog. Zorg wel dat je te paard start èn te paard over de eindstreep gaat; voor het overige zou je zelfs de hele wedstrijd naast je paard mogen lopen als je dat nuttig vindt.

In mijn geval zou ik dan ook afstappen, omdat het sneller is. Thuis blijf ik er meestal opzitten, maar dan duurt het soms 5 minuten eer ik ergens langs ben, uit ervaring weet ik dat opjagen geen zin heeft want dan gaat hij echt lelijk doen. Om ruzie te voorkomen wacht ik meestal gewoon, maar als het op tijd is zou ik afstappen want dan volgt hij als een mak lammetje :o :D

Om ontopic te blijven:

Afbeelding
Gisteren nog een rondje gemaakt van 7,45 km op 1 uur en 7 minuten. Nu wel best fanatiek gereden want hij had energie voor 10, maar we moesten langs een haflinger in pyjama en die was doooooodeng natuurlijk ^) , nieuwe koeien in de weide :):) en vervolgens kwamen we nog een labrador tegen die wilde spelen en vooral niet luisterde naar zijn baas. Kort samengevat viel het nog niet mee om een beetje door te rijden, maar niettemin wel fijn gereden :j

Anne, lekker zo dicht aan het strand! Zeker vaker doen hoor :D En galop is natuurlijk ook wel heel leuk aan het strand voor een paard :D Mijn paard gooi ik op de volte, anders zit er ook weinig rem op hoor :)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:42

Gaaf op het strand AnnevM! :D Lijkt me zo gaaf, van hieruit is het wel een beetje te ver rijden.

Zadelmaker was hier gisteren geweest, maar mijn nieuwe zadel paste helaas nog niet helemaal goed. Als het goed is komt ie woensdag weer. Daarna nog even het bos in geweest voor een snel rondje, 10 km/h gemiddeld en iets van 7 km gereden. Bijna van de sokken gereden door 3 crossmotors, ging gelukkig goed.

Vanochtend helaas een wat minder aangename verassing, paard had voorbeen opengehaald. Behoorlijke wond, gelukkig niet heel erg diep maar het bloedde nog wel lichtjes. Meteen schoongemaakt en hoop dat het nu snel geneest. Ritje van vandaag ging dus helaas niet door :(
Straks maar even een stukje met dr aan de hand wandelen :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:58

Lekker op strand :z

Hier vandaag ook weer heerlijke rit van zo'n 17 km gemaakt :z het weer was veel beter dan voorspeld 8-)

Wel ben ik terug op stal vergeten endomondo uit te zetten |o Heb nu de km's en tijd adhv de statistieken precies kunnen corrigeren, zodat laatste stukje niet meegeteld wordt :) maar je kunt niet die punten op het kaartje ook wissen of wel?! zou eigenlijk mooi zijn als dat laatste stukkie van deze rit gewoon helemaal zou kunnen wissen :o

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:42

Fijn om te weten Dais_!
Vandaag heb ik de langste rit ooit gemaakt, ik kan de komende 2 dagen niet zitten maar ik heb genóten!!
Mijn endomondo deed het verassend genoeg niet, maar mijn rijmaatje had hem snel gedownload en aangezet. Helaas is hij waarschijnlijk ergens de gps kwijt geraakt omdat we volgens dat ding maar 18 km hebben gereden terwijl we 3 en een half uur weg zijn geweest xd
Zal haar even vragen het kaartje door te sturen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:44

Misschien reed je gewoon erg langzaam :P

Maar dat vond ik ook altijd minder van endomondo, heb dat in het begin op mijn mobiel gehad maar had meer geen registratie dan wel, was altijd balen achteraf := Gelukkig nu het echte materiaal en geen problemen meer gehad :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:46

Edit: Volgens mij klopt het toch.. Balen zeg, dacht echt dat we weet ik hoeveel hadden gereden! Hebben inderdaad rustig aangedaan, dat zie je wel aan de snelheid :=
Maargoed dat andere paard stapt gewoon echt langzaam haha. Ook hadden we de helft van de tijd geen idéé waar we waren, dus eigenlijk te veel gestapt om te oefenen voor in juli haha
Volgende week beter!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Equisync op 06-04-14 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:51

Vandaag ook weer een ritje van 18 km. Mijn endomondo doet het super eigenlijk. Nooit problemen mee, alleen had men vriend hem ook aangezet. Hij was mee op de fiets en heeft steeds voor mij of achter mij gereden en toch zei zijn endomondo dat hij 19 km had gehad. Das wel een beetje apart.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:54

Hier een trainingsrondje gedaan op de vroege morgen. Om Kwart over zeven was ik al in de polder te vinden. :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:00

Haha SuperAssie, zie je wel :P Zelfs wij gaan nog sneller gemiddeld gezien :Y) :))
Ach, als het maar leuk was, dat is het voornaamste ;) En een nieuwe route op snelheid willen rijden is nooit zo handig.. je moet de buurt toch eerst een beetje kennen zeg maar, vind ik dan :)

Mooi Somebitch!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:01

Ja puzzelwerkje he haha. :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:03

Ook raar ik heb iets meer gereden als jou superassie en behoorlijk wat sneller maar jij hebt meer calorieën verbrandt? :o

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:03

Whaha wat een ritje :P Wel een mooie snelheid! Nee een nieuwe route op snelheid rijden gaat niet echt hebben we gemerkt. "Ja volgens mij zitten we hierzo ergens, ik herken dat huis daarachter." "Nee dat kan niet, dat is de andere kant op" en zo ging dat de hele tijd door :')
Of: "Gaan we hier links of rechts?" "Ja waar komen we uit als we hier links gaan dan?" _O-

Hmm geen idee somebitch.. misschien door al die bergen hier? :')
Mijn maximum snelheid is ook maar ietje hoger, daar kan het ook niet echt aan liggen lijkt me..