[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:56

Misschien wel, maar ze staan lekker de hele dag met vriendjes op de wei dus die zullen er niet rauwig om zijn dat ze dat ene uurtje er extra bij krijgen ;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:03

Silence, hmm ik weet niet of dat zo werkt... Heb tijdens mijn opleiding een minor gedaan richting de paardenhulpverlening en daar ingezien hoe gevoelig paarden zijn voor menselijke gevoelens en hoe ze daardoor beïnvloed worden, ook op afstand...

Robijntjah, wat een kicken foto en gaaf, een Andalusiër!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:04

Welkom :) Leuke andalusier heb je! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:06

Dankjulliewel :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:07

Welkom :D

Van Silence weet ik sowieso dat je hem er geen plezier mee doet om volop aan het werk te zetten.
Jimmy heeft het nu naar 11 jaar dag in dag uit werken en sjouwen eindelijk een beetje rustig haha.

En aangezien ze allebei hinnikend in volle galop van achter uit de wei komen als ik ze roep verwacht ik niet dat ze bij mij negatieve gevoelens opmerken.

Maar het wordt heus wel overwogen, daarom gaf ik ook aan dat dat de moeilijkste stap is om de knoop door te hakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:08

Ik haak maar gewoon in hoor...

Silence; ik heb ook ooit een paard verkocht omdat ik er echt geen plezier meer in had, was zeker geen makkelijke beslissing maar voor toen wel de beste die ik had kunnen nemen :)
Sterkte!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:09

Soms zijn moeilijke beslissingen juiste beslissingen, ik weet nog dat je er vaak aan hebt gedacht om Silance te verkopen.. Als je er zo vaak aan denkt denk ik persoonlijk dat het beter is om het dan ook echt door te zetten. :j

Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:14

En om er nog maar één in te gooien, het is toch ook niet noodzakelijk om elke dag naar je paard te gaan? Ik ga drie keer per week naar mijn paard en daar voelen we ons allebei goed bij. Als ik elke dag ga, weet ik dat ik er op den duur geen aardigheid meer aan heb. Dan ga ik liever minder, maar mét plezier.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:16

Ja en dat is dus het probleem ;) die definitieve stap moeten zetten.
Heb op de middelbare mijn eerste pony moeten verkopen.
Dat heeft zoveel verdriet met zich mee gebracht dat ik gezworen heb het nooit meer te doen.

Gelukkig staan ze wel op een stal waar de zorg dermate goed is dat het niet noodzakelijk is om elke dag te gaan.

Maar ik zal jullie er verder niet mee lastig vallen.
Het gaat hier immers over de kilometers ;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:16

Mij val je niet lastig hoor... En ze houden en op de wei laten staan, is dat een optie voor de langere termijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:17

Oh dat zou ik echt niet meer kunnen :o
Ja, als ik op vakantie ben of zoals nu, herstellende van een operatie thuis zit. Dan heb ik geen keus.

Maar het liefst doe ik mijn paarden helemaal zelf; voeren, binnen en buiten zetten, stallen mesten.

Vroeger, bij verzorgpaarden, vond ik dit makkelijker, nu wordt ik helemaal kriebelig als ik 2 dagen niet bij mijn maatjes geweest ben!

Oohja, ik heb trouwens sinds een maand nog een paardje, dat vergeet ik gewoon helemaal haha :+

Meet mijn veulen Painted Twice:
Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:18

Ahh ook al zo'n knappert. :))

Ik doe die van mij ook zelf, ben ik wel blij mee en zou het niet anders willen. :n

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:21

Ik deed bij mijn vorige paard alles zelf, dat vond ik ook heerlijk. Toen studeerde ik nog, woonde thuis, paardje op 300 meter loopafstand en alles. Tegenwoordig woon ik in de stad en om Zanzi een goede stal te kunnen geven heb ik hem op een stal 20 km verderop staan. Als je dan fulltime werkt, is het gewoon niet tof om elke avond nog te moeten, want dan wordt het echt moeten. Vandaar dat ik deze keuze heb gemaakt. Hij staat heerlijk 24/7 buiten met zijn vriendin en er wordt goed op hem gelet. Voor mij is dit echt perfect.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:22

Dat snap ik, ik heb ook ergens gewoont waarvan ik 20 a 30 minuten moest reizen om bij mijn paard te komen, toen deed ik ook niet veel met hem. :o
Alleen dat reizen werd ik gek van.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:26

Ik heb een autootje gekocht, dus het reizen zelf vind ik niet zo'n probleem. Alleen wil ik niet elke avond nog naar mijn paard 'moeten'. Ik wil ook gezellig met mijn vriend eten en bankhangen na het werk, ik wil met vriendinnen kunnen afspreken en dergelijke. Daarom dus gewoon 3 (soms 4) dagen per week paard en daar kijk ik dan ook elke keer écht naar uit. Reserveer die tijd ervoor en geniet dan echt van het rommelen op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:26

Ja dat scheelt ook, ik werk wisselende diensten, dus vaak of de ochtend en deel van de middag, of deel van de middag en avond!
Dan kan ik dus in 1 keer door :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:29

Ik werk opzich ook wel wisselende diensten, maar wil niet op elk vrij moment naar mijn paard. :+ Ik vind hem heel leuk en lief, maar als ik er elke dag heen zou gaan, zou het een verplichting worden en dan is het leuke er voor mij snel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:30

Ooh nee, heerlijk, ff mijn hoofd leeg maken :) Al ga ik alleen voeren en ben ik daarna weer weg, toch ff ontspanning!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:54

Een uur in de auto voor alleen even voeren is voor mij geen doen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:55

Nee dat begrijp ik :+

Voor mij is het 20 minuutjes rijden en ook autorijden vind ik heerlijk :D

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:05

Ik merk ook dat ik veel meer plezier momenteel heb in het zorgen, lekker bij Yentle in de buurt zijn ... beetje voeren, mestruimen, tuttelen etc etc ... nu heb ik het geluk dat zij op leeftijd is en ik haar niet persé iedere dag hoef te rijden. Ze is zo cool dat ik er ieder moment op kan stappen ... maar ik probeer momenteel los te laten dat ik iedere dag moet rijden/longeren/actief oefenen omdat ik anders niet meetel in de paardenwereld ... kortom ik ga nu doen wat ik prettig vindt ... lekker tutten, rondstruinen, soms een ritje ... ieder mens is anders ;-)

Robijntjuh 'knappe paarden en welkom !

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:08

Zanzi is pas 7, maar die heb ik nooit elke dag gereden. Zou ik hem ook weinig plezier mee doen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:09

Somebitch schreef:
Dat snap ik, ik heb ook ergens gewoont waarvan ik 20 a 30 minuten moest reizen om bij mijn paard te komen, toen deed ik ook niet veel met hem. :o
Alleen dat reizen werd ik gek van.

40 minuten hier per fiets, maar ik doe dat niet altijd. := Wel vaak..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:10

Hmm ik heb niet echt een patroon kwa rijden, ik rij wanneer ik wil en zin heb. :+
Maar ik probeer wel minimaal 4 a 5 keer per week te rijden, vaak is het gewoon 6 keer per week en het komt ook weleens voor dat hij 7 dagen achter elkaar rijdt.

Dan wel afwisselend met bakwerk / buitenrijden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:18

jeetje veel gekletst hier,haha... :D
proberen of ik het allemaal beetje heb onthouden..

silence wat een lastige situatie.
probeer goed naar je eigen gevoel te luisteren.
niets móet. :n
misschien kan je je paarden even lekker laten voor wat het is en proberen te ontdekken of het iets is wat je gaat missen.
en zo niet is dat toch geen groot drama?
misschien passen de paarden /paardrijden gewoon (nu)niet(meer)bij jou.
daar is niets mis mee toch?
Ik ben ook eens een tijdje uit de paarden geweest maar begon het wel te missen, daar kom je vanzelf achter.

Ik heb jaren problemen met mijn paarden gehad,heb er 4 gehad voor deze..
met 3 geen klik en 1 overleden.
En sinds ik mijn huidige pony heb ben ik eerlijk naar mijzelf gaan kijken, hoe ik ben,wat bij mij past en heb ik durven toegeven dat ik angstig ben en soms gewoon níet door wil zetten.
Ik rijd dus ook rustig een week niet als het niet oke voelt om wat voor reden ook.
+:)+

Pony staat nu toch lekker 24/7 buiten en van alleen ff wat lekkers brengen of wandelen geniet ik inmiddels ook, want nu MAG ik dat van mijzelf.